Hoe dit gedrag interpreteren
dinsdag 11 februari 2020 om 19:13
Even iets over mijn leidinggevende
Ik zie zijn ogen vaak afglijden naar mijn voorgevel. Tijdens persoonlijke gesprekken sowieso 1 keer en het is geen snelle "steelse" blik. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk deed en stiekem. Maar nee, hij doet het gewoon echt duidelijk, dus zonder dat het hem uitmaakt of het me wel of niet opvalt.
Als hij me tegenkomt, is het groeten en whoep de oogjes daar naartoe. Ik ben wel slank en opvallende vrouwelijke vormen. Maar na 1 keer kijken moet je het wel gezien hebben toch?
De reden dat ik dit vraag, omdat ik dit niet eerder zo vaak bij 1 persoon heb
meegemaakt.
Wat betekent dit mannelijk gedrag? Of hoef ik er niet per se iets achter te zoeken
Ik zie zijn ogen vaak afglijden naar mijn voorgevel. Tijdens persoonlijke gesprekken sowieso 1 keer en het is geen snelle "steelse" blik. Eerst dacht ik dat hij het per ongeluk deed en stiekem. Maar nee, hij doet het gewoon echt duidelijk, dus zonder dat het hem uitmaakt of het me wel of niet opvalt.
Als hij me tegenkomt, is het groeten en whoep de oogjes daar naartoe. Ik ben wel slank en opvallende vrouwelijke vormen. Maar na 1 keer kijken moet je het wel gezien hebben toch?
De reden dat ik dit vraag, omdat ik dit niet eerder zo vaak bij 1 persoon heb
meegemaakt.
Wat betekent dit mannelijk gedrag? Of hoef ik er niet per se iets achter te zoeken
dinsdag 11 februari 2020 om 20:36
Someonenew schreef: ↑11-02-2020 19:21Wij hadden jaren geleden ook een leidinggevende die naar borsten loerde, een collega had met stift een pijl gezet van tussen haar borsten met de pijl omhoog (richting hoofd)Daarna heeft hij het nooit meer gedaan, zijn blik ook toen hij het zag echt onbetaalbaar!
![]()
dinsdag 11 februari 2020 om 21:11
Of je volgt dit voorbeeld van hangtietzwijn op minuut 18 en verder op 22
https://www.npostart.nl/VPWON_1281175
https://www.npostart.nl/VPWON_1281175
dinsdag 11 februari 2020 om 23:53
Ik ben geen man, maar ik weet het wel. Het betekent grensoverschrijdend gedrag. Seksuele intimidatie, zo kan je het ook noemen. Aan jou om daar iets van te zeggen.
woensdag 12 februari 2020 om 07:35
Schei uit hoor, naar borsten kijken seksuele intimidatie noemenRodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑11-02-2020 23:53Ik ben geen man, maar ik weet het wel. Het betekent grensoverschrijdend gedrag. Seksuele intimidatie, zo kan je het ook noemen. Aan jou om daar iets van te zeggen.
woensdag 12 februari 2020 om 13:00
Ik vind wel dat we als vrouwen iets van dat gedrag moeten zeggen. Liefst op zo'n manier dat ze zich schamen. Kijken mag, maar in een 1 op 1 gesprek en dan steeds weer, elke keer, dat vind ik wel degelijk respectloos worden.
woensdag 12 februari 2020 om 13:00
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑12-02-2020 12:57Zeg een keer tegen hem "joh, een voorgevel is als de zon, hè? "
Huh?
Je kunt er wel een blik naar werpen maar je moet er niet naar staren.
Ook een goede!
woensdag 12 februari 2020 om 13:01
Dat is het ook hoor, niet normaal.GreenLadyFern schreef: ↑12-02-2020 12:53Als je leidinggevende dat consequent doet als je in een formeel gesprek zit vind ik dat grensoverschrijdend gedrag hoor.
Zou ik echt niet oké vinden.