Jaloers

14-02-2020 08:52 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.

Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.

Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
Pantera88 schreef:
14-02-2020 08:57
Ik weet dat het lijkt of hij fout zit maar dat geloof ik echt niet. Ze zitten wel een beetje te flirten maar dat is onschuldig. Beetje geinen.
dus je bent onzeker en jaloers om iets onschuldigs?
lilalinda schreef:
14-02-2020 08:55
Je onderbuik schreeuwt dat hij niet deugt

Luister er naar!
Dit! Ik was in mijn vorige relatie ook erg jaloers. Ook volgens hem. Maar hij deed gewoon dingen die niet hoorden in een relatie.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Mijn vriendin stuurde hem voor de gein: valentines day is just around the corner. So if you are secretly in love with me now is the time to speak up
Pantera88 schreef:
14-02-2020 10:43
Mijn vriendin stuurde hem voor de gein: valentines day is just around the corner. So if you are secretly in love with me now is the time to speak up
Mijn vriendin zou het niet meer zijn....
Dit voelt niet oké.
Probeer toch weer eens goed met elkaar te gaan praten wat je van elkaar verwacht in deze relatie of maak het uit.
Is geen leven toch zo? Zo onzeker.
Jij die je constant afvraagt wat hij doet met wie, en hij die zich in allerlei bochten wringt om jou “tevreden” te houden...
Jij denkt dat een man die jou het hof maakt automatisch monogaam is?
Het hoeft niet he? Het kan zijn dat hij jou op handen draagt en ook jouw 'vriendin' en nog wat vrouwen af en toe.
Dat flirten kan gewoon niet me degene die je masseert, dan heb je een totaal ander soort massage.
Maar goed, wees maar lekker bang dat hij weggaat bij je en wees maar oostindisch blind voor alle bedrog, zodat je geweldige relatie in stand kan blijven. Je moet alleen nog meer jezelf voor de gek houden, want je merkt nog teveel. Dat is die 'jaloezie'.
Pantera88 schreef:
En wat is hier de gein van dan.
Ik vind het ontzettend respectloos naar jou toe.

Met zulke vrienden, heb je geen vijanden nodig.
Pantera88 schreef:
Ben jij echt van 1988?
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 14-02-2020 11:10
0.00% gewijzigd
Pantera88 schreef:
Ik zou serieus eens nadenken over deze vriendschap en wat haar bedoelingen zijn.... :bonk:
Ik herken je vorige topic trouwens nog. Heeft zij of wil ze kinderen?
Jouw relatie liep al ten einde, snap eigenlijk niet dat je hem vertrouwd na alles wat je hier schrijft.
Jij kan hem niet accepteren zoals hij is.
Hij kan niet zijn wie hij is samen met jou.

Oftewel, dit werkt niet.

Hij gaat allerlei zaken verbergen omdat hij het zat is om elke keer weer jou daarover aan te horen. Jij vertrouwd hem niet meer omdat hij zaken verbergt welke hij anders gewoon zou doen maar omdat jij er moeilijk over doet...

Hij is dus niet de juiste voor jou. Hij is nog niet klaar voor jou of jij hebt niet het karakter waar hij nu behoefte aan heeft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
14-02-2020 11:12
Jij kan hem niet accepteren zoals hij is.
Hij kan niet zijn wie hij is samen met jou.

Hij is dus niet de juiste voor jou. Hij is nog niet klaar voor jou of jij hebt niet het karakter waar hij nu behoefte aan heeft.
Dit geldt omgekeerd ook.
Pantera88 schreef:

Tja. Het is toch allang duidelijk dat zij achter hem aanzit.

Waarom ga je niet in op wat mensen hier schrijven?
Verstand en gevoel spreken elkaar tegen. Ik weet het even niet meer.
Ik mag hem niet toe eigenen. Ik denk al 3 jaar dat een relatie toch ook anders moet kunnen. Maar loslaten lukt me niet. Wil ik niet.
Pantera88 schreef:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig..

Wat bedoel je met andere mannen pakten je harder aan?

Ik ben overigens ooit 1x jaloers geweest in een relatie en dat bleek 100% terecht.
Pantera88 schreef:
14-02-2020 11:25
Ik mag hem niet toe eigenen. Ik denk al 3 jaar dat een relatie toch ook anders moet kunnen. Maar loslaten lukt me niet. Wil ik niet.

Waarom niet? Waarom klamp je je zo vast aan deze relatie? Waarom niet een tijd op eigen benen staan, zodat je je eigen kracht kunt ontwikkelen?
Pantera88 schreef:

Dan is het enige wat overblijft is accepteren. Accepteren dat je man flirt met je vriendin en visa versa. En ze hem masseert en God weet wat nog meer.
Maar geef jezelf niet de schuld.
Pantera88 schreef:
O boy, o boy, dit klinkt niet erg ok.
Hoeveel jonger is je vriend?
.
Jouw jaloezie is niet zo vreemd. Waarom negeer je die enorme alarmbellen? Bang om alleen te zijn?

Een vriendin die jouw vriend masseert en zulke berichtjes stuurt?? Echt, ik zou uit m'n plaat gaan. Tegen haar en tegen hem.
Pantera88 schreef:
Whut?!

Dus ze masseert je vriend (wat al best een intiem iets is), ze appen veel met elkaar, hij verwijdert de gesprekken, en nu stuurt ze hem dit?!

Vind je het gek dat je daar onzeker van wordt! Niet zo aan jezelf twijfelen hoor, volgens mij heb jij helemaal geen last van overmatige jaloezie maar gewoon een gezond werkende intuitie. Nu nog daarnaar durven luisteren.

Lekkere vriendin ook trouwens, die zou bij mij exit zijn. Die heeft duidelijk geen respect voor jou of je relatie.
Dat bericht was geen grapje van je vriendin.
Je hebt geen last van jaloezie, je hebt last van een onbetrouwbare partner en een secreet van een vriendin.
Ik ben ook masseuse en ik masseer ook vrienden maar ik flirt absoluut niet met ze, simpelweg om mijn intenties heel duidelijk te houden en ik hou altijd de partner van op de hoogte wanneer ik een afspraak maak. Een massage kan best intiem zijn en daar mag in een vriendschap niks stiekems aan zijn.
Reken maar dat dat appje geen grapje was. Gebaseerd op je vorige topic had ik haar geantwoord dat ze z’n koffers mag komen halen bij jou thuis en ze veel geluk wensen.
Ik snap niet dat je zo met je laat spelen.
Pantera88 schreef:
Je vindt het wel lekker om je zo ongelukkig te voelen? Om steeds achter dingen te komen die hij geheim voor je houdt? Je continu af te vragen waar je aan toe bent? Te lopen bitchen tegen de man waar je je geliefd en gekoesterd door zou moeten voelen?

Vooral mee doorgaan dan, niemand die je tegen houdt.

Waar zijn je kinderen in dit verhaal?
Pantera88 schreef:
Dat is geen geintje hoor.. dat is een liefdesverklaring.
Als je hem niet wil loslaten terwijl je weet dat hij flikflooit buiten de deur (hopelijk niet in je eigen bed), kun je een open relatie overwegen. Dan hoef je je niet meer druk te maken over stiekem doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven