Jaloers

14-02-2020 08:52 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.

Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.

Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
Alle reacties Link kopieren
O wow... geef mij even het adres van die hypnotherapeut. Na 1 sessie van je verlatingsangst af! Nou ik zou gelijk alle vrouwen met verlatingsangst en borderline die daar jaren en jaren intensieve dagtherapie voor nodig hebben naar toe sturen.

Sjemig to. Ik kan je niet meer serieus nemen hoor. Je doet het jezelf aan.
Pantera88 schreef:
23-02-2020 13:22
Ik ben inmiddels in hypnotherapie gegaan en heb gewerkt aan mijn verlatingsangst.
Het helpt tot nu toe wel heel goed. Ik voel me sterk met eigenwaarde. En vanuit dat punt kijken hoe we verder gaan en of we verder gaan.
Hij lijkt haar totaal niet te missen en hij heeft geen contact met haar. We zitten al het hele weekend op elkaars lip en ik zie ook geen toenadering van zijn kant.
We hebben er veel over gepraat. Het lijkt een beetje op jaloezie van zijn kant dat het contact tussen mijn vriendin en mij zo innig was. Hij wilde erbij horen. Ik weet het, het klinkt raar. Maar het voelt nu rustig.
We zijn allebei nog op onze hoede maar we werken eraan. Ik voel me alleen wel veel sterker dat mocht hij toch voor haar kiezen dat ik hem de deur uit zet.

Ik had al mijn twijfels over dit topic. Die zijn hiermee definitief bevestigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.
Voelt vast geweldig, zo’n dikke betonplaat voor je hoofd. Ik zie het niet, dus het bestaat niet. Heerlijk, die kinderlijke naieviteit.
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
23-02-2020 14:05
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.

Wel hoor. In het andere topic schreef je dat hij een half uur extra massagetijd krijgt van haar. Haha.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Pantera88 schreef:
23-02-2020 14:05
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.
Ach zolang je er zelf in gelooft en gelukkig ben met de situatie is er niks mis mee toch?!
Pantera88 schreef:
23-02-2020 14:05
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.
Feit: je vriend krijgt ‘massages’ bij haar die normaal 3 kwartier duren, maar hij krijgt 5 kwartier.
Deze vriendin is eenzaam en wil graag seks. Jouw vriend en deze vriendin voelen een diepe, spirituele connectie (vooral tussen hun benen, vermoed ik, maar dat is een mening). Deze vriendin wil nooit met jou afspreken en vermijd contact met jou (zou ik ook proberen, als ik met je vriend seks zou hebben).

Je houdt vooral jezelf voor de gek. Maar dat weet je diep van binnen zelf ook wel.
Pantera88 schreef:
23-02-2020 14:05
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.
haha?
je wordt belazerd en dat weet je best
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
23-02-2020 14:05
Ik weet ook niet of mijn angst blijvend is maar voor nu heeft het geholpen. Ik voel me bevrijd.
En dat hij het met haar doet heeft hij helemaal geen tijd voor, haha. Hij is of aan het werk/ school of bij mij. Is nooit ergens anders.
Maar goed, iedereen zijn leven op zijn manier. Ik heb er vertrouwen in en bedankt voor jullie zorgen.
Hij ligt toch bij haar op de massagetafel zonder jou erbij?
En jij weet niet of hij altijd werkt of op school is als hij zegt dat hij daar is.
Een bedrieger kan ook liegen.
parbleumondieu schreef:
23-02-2020 15:04
Hij ligt toch bij haar op de massagetafel zonder jou erbij?
En jij weet niet of hij altijd werkt of op school is als hij zegt dat hij daar is.
Een bedrieger kan ook liegen.
happy ending
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
23-02-2020 13:22
Ik voel me alleen wel veel sterker dat mocht hij toch voor haar kiezen dat ik hem de deur uit zet.
als hij voor haar kiest, valt er niks meer 'bij de deur te zetten' hoor
dan staat hij al buiten, wandelde hij zelf heen, tilde haar nog even over de drempel en verdween

Jij bent de regie van je eigen leven volkomen kwijt
lilalinda schreef:
23-02-2020 15:08
als hij voor haar kiest, valt er niks meer 'bij de deur te zetten' hoor
dan staat hij al buiten, wandelde hij zelf heen, tilde haar nog even over de drempel en verdween

Jij bent de regie van je eigen leven volkomen kwijt
ja dat is gek, je staat op het punt om gedumpt te worden en dan zeg je: ja als hij mij dumpt dan dump ik hem. huh??
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
23-02-2020 13:22
Ik ben inmiddels in hypnotherapie gegaan en heb gewerkt aan mijn verlatingsangst.
Het helpt tot nu toe wel heel goed. Ik voel me sterk met eigenwaarde. En vanuit dat punt kijken hoe we verder gaan en of we verder gaan.
Hij lijkt haar totaal niet te missen en hij heeft geen contact met haar. We zitten al het hele weekend op elkaars lip en ik zie ook geen toenadering van zijn kant.
We hebben er veel over gepraat. Het lijkt een beetje op jaloezie van zijn kant dat het contact tussen mijn vriendin en mij zo innig was. Hij wilde erbij horen. Ik weet het, het klinkt raar. Maar het voelt nu rustig.
We zijn allebei nog op onze hoede maar we werken eraan. Ik voel me alleen wel veel sterker dat mocht hij toch voor haar kiezen dat ik hem de deur uit zet.
Komt dit uit een Romannetje ofzo dit kun je toch niet serieus menen.
Als ik dit lees krijg ik buikpijn van het lachen.
Ik vraag me af in welke wereld jij leeft TO, het sprookjes bos van de efteling is er niets bij. :rofl: :rofl:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
24-02-2020 21:07
Komt dit uit een Romannetje ofzo dit kun je toch niet serieus menen.
Als ik dit lees krijg ik buikpijn van het lachen.
Ik vraag me af in welke wereld jij leeft TO, het sprookjes bos van de efteling is er niets bij. :rofl: :rofl:
dit is toch heel ernstig?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-02-2020 21:10
dit is toch heel ernstig?
Ja, maar TO wilt kennelijk niets inzien zo zonde en jammer.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
24-02-2020 21:12
Ja, maar TO wilt kennelijk niets inzien zo zonde en jammer.
ik hoop niet dat er kinderen zijn waarvoor TO een rolmodel is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-02-2020 21:14
ik hoop niet dat er kinderen zijn waarvoor TO een rolmodel is
Tja die zijn ‘r,
Zou de Liefde dan echt zo blind maken? Het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat TO, bang is om alleen te zijn.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven