Jaloers

14-02-2020 08:52 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.

Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.

Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
Pantera88 schreef:
17-02-2020 23:48
Hmm, heeft nog geen twee dagen geduurd of ze hebben alweer contact met elkaar. En morgen gaat ze mijn vriend weer masseren, zucht.
Ik snap niet waarom het zo belangrijk is dat ze elkaar opzoeken als ze niet verliefd op elkaar zijn.

Tja, en nu?
Alle reacties Link kopieren
Je deelt je vriend dus met tenminste 1 ander. Aan jou of je dat wil accepteren en op welke manier.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik voorzie een happy end
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-02-2020 08:47
Ik voorzie een happy end
Welke massage salon is dat?
koekies zijn lekker
Murrmurr schreef:
19-02-2020 08:47
Ik voorzie een happy end
Ik voorzie nog meer van dit soort topics, waarin To alleen dingen herhaalt, heel naief reageert en niet of nauwelijks ingaat op wat mensen schrijven.
Maud*de*Braose schreef:
19-02-2020 08:52
Ik voorzie nog meer van dit soort topics, waarin To alleen dingen herhaalt, heel naief reageert en niet of nauwelijks ingaat op wat mensen schrijven.
Niet alleen met deze Nick
lilalinda schreef:
14-02-2020 08:55
Je onderbuik schreeuwt dat hij niet deugt

Luister er naar!
De allereerste reactie in het topic. En verderop nog steeds het enige juiste denk ik. Je wordt bedonderd waar je bij staat, en je vindt het blijkbaar Ok, dus stop dan ook maar met jaloers zijn.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 15:55
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het doet zoveel pijn. Er is veel gebeurd de afgelopen dagen. Ze stoppen niet met het contact. De pijn was zo groot dat ik al zijn spullen gisteren ingepakt had en hij kon ophoepelen.
Later dimde ik in en hebben we goed gepraat. Ik geloof dat hij voor ons gaat. Maar neemt niet weg dat hij tegen haar zegt dat hij voor ons kiest maar dat hij haar gaat missen.
Het voelt of hij al vreemd gegaan is. Het vertrouwen is weg. Er is een stukje afgestorven in ons. Dat zegt hij ook. Geen idee of dat nog goed komt.
Pantera88 schreef:
19-02-2020 11:57
Later dimde ik in en hebben we goed gepraat. Ik geloof dat hij voor ons gaat. Maar neemt niet weg dat hij tegen haar zegt dat hij voor ons kiest maar dat hij haar gaat missen.
Hoe weet je dat? Lees je hun apps mee?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-02-2020 11:58
Hoe weet je dat? Lees je hun apps mee?
Ik heb gevraagd om eerlijkheid en openheid en hij laat mij berichten mee lezen om mijn vertrouwen opnieuw te winnen.
Pantera88 schreef:
19-02-2020 12:02
Ik heb gevraagd om eerlijkheid en openheid en hij laat mij berichten mee lezen om mijn vertrouwen opnieuw te winnen.
En wat zegt hij als je vraagt hoezo ga je haar missen? Dat ze gewoon vrienden zijn?
Alle reacties Link kopieren
Joh. Dit slaat nergens op. Als hij van je houdt dan verbreekt hij het contact. Succes met deze driehoeksrelatie.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben een diepere verhouding op zielsniveau. We zijn allemaal spiritueel in dit verhaal dus ik snap het wel. Hij wilde het wel vriendschappelijk houden.
Pantera88 schreef:
19-02-2020 12:10
Ze hebben een diepere verhouding op zielsniveau. We zijn allemaal spiritueel in dit verhaal dus ik snap het wel. Hij wilde het wel vriendschappelijk houden.
Oh nee dan is het allemaal heel logisch.

Een diepe verhouding in d'r broekje
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij wel een open relatie? Heeft hij dat al eens geopperd? Zou jij daarvoor openstaan?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Pantera88 schreef:
19-02-2020 12:10
Ze hebben een diepere verhouding op zielsniveau. We zijn allemaal spiritueel in dit verhaal dus ik snap het wel. Hij wilde het wel vriendschappelijk houden.
oh had dat dan meteen gezegd.
Bulbul schreef:
19-02-2020 12:13
Misschien wil hij wel een open relatie? Heeft hij dat al eens geopperd? Zou jij daarvoor openstaan?
Om vervolgens een beetje spiritueel met haar vriendinnen te gaan liggen krikken?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een aantal facetten in jouw relatie die jou hopeloos onzeker maken. En daar komt jaloersheid uit voort, want dat komt altijd voort uit onzekerheid. Dat probleem ligt bij jou en je projecteert het op hem. Dat werkt afstand in de hand. Hij gaat dingen voor jou verzwijgen omdat hij weet dat je al jaloers bent en bepaalde wetenschap van iets het alleen maar zal verergeren.

Alles ligt puur bij jezelf. Je zult moeten leren omgaan met je zekerheid, hij kan dat niet voor jou doen, en hij kan jou ook geen gevoel van zekerheid geven omdat het puur bij jezelf ligt. En als je er aan toegeeft, maak je je relatie eigenhandig kapot.
Murrmurr schreef:
19-02-2020 12:22
Om vervolgens een beetje spiritueel met haar vriendinnen te gaan liggen krikken?
Die chakra's naaien zich niet vanzelf dicht.
iones schreef:
19-02-2020 12:31
Er zijn een aantal facetten in jouw relatie die jou hopeloos onzeker maken. En daar komt jaloersheid uit voort, want dat komt altijd voort uit onzekerheid. Dat probleem ligt bij jou en je projecteert het op hem. Dat werkt afstand in de hand. Hij gaat dingen voor jou verzwijgen omdat hij weet dat je al jaloers bent en bepaalde wetenschap van iets het alleen maar zal verergeren.

Alles ligt puur bij jezelf. Je zult moeten leren omgaan met je zekerheid, hij kan dat niet voor jou doen, en hij kan jou ook geen gevoel van zekerheid geven omdat het puur bij jezelf ligt. En als je er aan toegeeft, maak je je relatie eigenhandig kapot.
Lees anders de laatste update ff, hij spreekt al van een diepere “zielswhatever”
Ligt dus helemaal niet puur bij TO zelf.

To: hoeveel grenzen laat je die man nog overgaan? En je “vriendin”?
Spiritueel of niet, waarom vind je dit goed?
Want reken maar dat er geneukt is.
Pantera88 schreef:
19-02-2020 12:10
Ze hebben een diepere verhouding op zielsniveau. We zijn allemaal spiritueel in dit verhaal dus ik snap het wel. Hij wilde het wel vriendschappelijk houden.
Echt sorry hoor, jij hebt echt enorme oogkleppen op.
stellar schreef:
19-02-2020 12:38

Want reken maar dat er geneukt is.
Wordt.
lolly-pop schreef:
19-02-2020 12:42
Echt sorry hoor, jij hebt echt enorme oogkleppen op.
Op zielsniveau of voor haar geestesoog?
Alle reacties Link kopieren
tsja, als het jaloersheid is omdat hij vreemd gaat, dan moet je al helemaal niet zeuren. Gewoon weggaan of accepteren. Iets er midden in werkt niet. Er zijn niet meer dan twee opties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven