Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
havermout1 schreef:
15-02-2020 20:46
Het komt natuurlijk heeel vaak voor dat *wildvreemden* foto’s van random personen van internet halen en hun partner anoniem melden iets te hebben met hen.

Vaker dan dat (ex) minnaars partners een berichtje sturen, in ieder geval :hyper: :hyper: :hyper:
De wereld zit vol met gekkies. Maar ik geloof er ook niet zo in. De paar keer in mijn leven dat ik iets dergelijks meemaakte, bleek de man in kwestie gewoon te liegen.
Alle reacties Link kopieren
Waar rook is....................................

Maar ik hoop het niet voor TO.
justagirly wijzigde dit bericht op 16-02-2020 09:18
25.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-02-2020 09:01
De wereld zit vol met gekkies. Maar ik geloof er ook niet zo in. De paar keer in mijn leven dat ik iets dergelijks meemaakte, bleek de man in kwestie gewoon te liegen.
De meeste mensen maken iets dergelijks echt nooit mee, maar jij meerdere malen??? Daar geloof ik dan weer niet zo in...
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 09:13
De meeste mensen maken iets dergelijks echt nooit mee, maar jij meerdere malen??? Daar geloof ik dan weer niet zo in...
Niet exact het zelfde natuurlijk. Maar ik heb twee keer iets vergelijkbaars meegemaakt, met verschillende mannen. Beide keren geloofde ik mijn vriend en later ook mijn man. Was I wrong.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-02-2020 10:00
Niet exact het zelfde natuurlijk. Maar ik heb twee keer iets vergelijkbaars meegemaakt, met verschillende mannen. Beide keren geloofde ik mijn vriend en later ook mijn man. Was I wrong.
Dus vanaf nu zijn alle mannen leugenaars?
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 09:13
De meeste mensen maken iets dergelijks echt nooit mee, maar jij meerdere malen??? Daar geloof ik dan weer niet zo in...
Dat lijkt mij inderdaad zeldzamer dan dat er domme pratical jokes worden uitgehaald op deze manier. ;)

Alles wijst op dat er geen sprake is van dat to haar vriend daadwerkelijk een relatie heeft met die vrouw en toch blijven hier mensen doordrammen dat haar vriend wel fout moet zijn.

Dan vraag ik mij af of je niet heel stiekem aan het hopen bent op ellende bij een ander.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 10:12
Dus vanaf nu zijn alle mannen leugenaars?
Dat zegt ze toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 09:13
De meeste mensen maken iets dergelijks echt nooit mee, maar jij meerdere malen??? Daar geloof ik dan weer niet zo in...
Hoezo kan dat niet? Toevallig heb ik zelf ook meerdere keren zoiets mee gemaakt helaas. En ik weet ook uit ervaring dat meestal de hele boel bij elkaar gelogen word.

TO heel zuur dat er zulke geintjes worden uitgehaald en fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Maar de schrik zal er goed in gezeten hebben.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het uitgesproken is, maar hoe dan ook een apart verhaal. Hoop dat het hierbij blijft en dat jullie het snel kunnen vergeten
DS1971 schreef:
16-02-2020 10:15
Dat lijkt mij inderdaad zeldzamer dan dat er domme pratical jokes worden uitgehaald op deze manier. ;)

Alles wijst op dat er geen sprake is van dat to haar vriend daadwerkelijk een relatie heeft met die vrouw en toch blijven hier mensen doordrammen dat haar vriend wel fout moet zijn.

Dan vraag ik mij af of je niet heel stiekem aan het hopen bent op ellende bij een ander.
Practical joke? Serieus?

Deze mensen zijn over de 40, ik zou in het geval van een practical joke aan hele andere dingen gaan twijfelen dan aan mijn vriend, namelijk aan mijn hele leven en mijn realiteitsbeeld. Als mij zoiets zou overkomen, liet ik het echt niet rusten. Ik denk dat TO haar vriend terecht het voordeel van de twijfel geeft, dat is ook normaal in een lange relatie, maar dan nóg zou ik niet rusten voordat ik had achterhaald wie mij dat berichtje had gestuurd, en waarom.

Practical jokes zijn leuk als je 14 bent. Volwassen mensen begrijpen heel goed dat zo'n berichtje een enorme bom onder een relatie legt en veel schade aanricht. Dus: wie, wat, waarom? Die vragen zou ik beantwoord willen hebben.
hijdie schreef:
16-02-2020 01:58
Rhoslynne wat fijn dat het zo afgelopen is.

Maar precies wat murmur zegt: wat een anticlimax.
Ik was sarcastisch. Onder het mom van meeleven lopen er hier een hoop te rooten dat die gast vreemdgaat, zusterlijke solidariteit my ass
DS1971 schreef:
16-02-2020 10:15
Dan vraag ik mij af of je niet heel stiekem aan het hopen bent op ellende bij een ander.
Ligt er vrij dik bovenop
justagirly schreef:
16-02-2020 09:10
Waar rook is....................................

Maar ik hoop het niet voor TO.
Precies dit. Ik leef echt met je mee hoor maar...............
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 10:12
Dus vanaf nu zijn alle mannen leugenaars?
Ja.

Overzichtelijk, toch?

Natuurlijk zijn niet alle mannen leugenaars, maar vreemdgaande mannen zijn dat meestal wel. Vreemdgaan ís liegen, namelijk. De gemiddelde vreemdganger zal niet, als hij wordt gewantrouwd, zeggen: 'O, goed dat je ernaar vraagt, maar ik neuk inderdaad al maanden met een ander.' Ze zullen zeggen: 'Hoe kom je erbij, vertrouw jij me niet, heb je een complex, moet je niet eens naar een goede psychiater, ik hou alleen van jou, ik heb een stalker, ik kan het ook niet helpen dat alle vrouwen verliefd op me worden,' enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Er klopt iets gewoon niet in dit verhaal. Waarom zou iemand dat als grap uithalen, als je zelf al zegt dat je niet zou weten waarom en wie dat zou kunnen zijn.

Ik ben zelf een keer beflikkerd omdat ik te goed gelovig was maar ik zou dit compleet uitpluizen, anders zou ik geen rust hebben.

Ik hoop voor je dat het niet zo is maar ik denk dat in de meeste gevallen er toch een kern van waarheid in zit. Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 10:52
Precies dit. Ik leef echt met je mee hoor maar...............
Natuurlijk.

Ik hoop het echt niet.
Maar ik zou ook willen weten who the fuck zulke "geintjes" uithaalt.
Zijn toch geen geintjes.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 10:50
Ik was sarcastisch. Onder het mom van meeleven lopen er hier een hoop te rooten dat die gast vreemdgaat, zusterlijke solidariteit my ass
Blijft gewoon een vreemd verhaal, mijn mening hoor, verandert niks aan het feit dat ik gewoon hoop dat het inderdaad "gewoon een geintje" is van de 1 of andere sneuerd.
Ik mag mijn bedenkingen daarbij hebben.
Neemt niet weg dat ik heus hoop dat ik het mis heb. Niks onder het mom van.

Ben het wel eens met de rest die zegt dat ze het verder zouden gaan uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet eens een grap te zijn. Het kan ook heel goed komen van iemand die wil kwetsen, TO. Of die jullie liever uit elkaar ziet, om welke reden dan ook. Heb jij zelf niet een bepaald idee van wie het zou kunnen komen? Ik heb een soortgelijke ervaring gehad, een mailtje waarvan de schrijfster zei dat ze een affaire had met mijn vriend. We waren toen nog niet zo heel lang samen. Bleek te gaan om een ex patiënt, die ook aardig aan het stalken was gegaan. Ze had ontzettend veel weten te achterhalen over ons/mij.
Ik geloof er niet zo in, dat een willekeurig iemand aan een ander willekeurig iemand zoiets expliciets stuurt. In de meeste gevallen zal een partner de uitleg van diens partner met grote opluchting geloven. In dit geval is het makkelijker om er een legitieme verklaring van te maken, aangezien het "bewijs" nog redelijk vaag was.
Voor nu is de storm gaan liggen, maar voor hoelang?
SofieJ1986 schreef:
16-02-2020 10:58
Er klopt iets gewoon niet in dit verhaal. Waarom zou iemand dat als grap uithalen, als je zelf al zegt dat je niet zou weten waarom en wie dat zou kunnen zijn.

Ik ben zelf een keer beflikkerd omdat ik te goed gelovig was maar ik zou dit compleet uitpluizen, anders zou ik geen rust hebben.

Ik hoop voor je dat het niet zo is maar ik denk dat in de meeste gevallen er toch een kern van waarheid in zit. Succes ermee
Beflikkerd zijn.. mooie term! :heart:
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
16-02-2020 10:19
Hoezo kan dat niet? Toevallig heb ik zelf ook meerdere keren zoiets mee gemaakt helaas. En ik weet ook uit ervaring dat meestal de hele boel bij elkaar gelogen word.
Goed, er zijn nu maar liefst 2 mensen die dit ‘meerdere malen’ hebben meegemaakt. (Lijkt me nog steeds sterk, maar goed) Dat haalt nog steeds niet mijn stelling onderuit, dat de meeste mensen dit soort dingen nooit meemaakt.
Het lijkt me meer een (drog) reden om de stelling dat de meeste mannen leugenaars en bedriegers zijn, kracht bij te zetten.

Zelf zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan het verhaal van TO en ben blij dat haar man zo heeft gereageerd als hij gereageerd heeft. Wel zou ik er achter willen komen, wie er zulke misselijke grappen met mij uithaalt, maar waarschijnlijk kom je daar nooit achter.
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:23
Goed, er zijn nu maar liefst 2 mensen die dit ‘meerdere malen’ hebben meegemaakt. (Lijkt me nog steeds sterk, maar goed) Dat haalt nog steeds niet mijn stelling onderuit, dat de meeste mensen dit soort dingen nooit meemaakt.
Het lijkt me meer een (drog) reden om de stelling dat de meeste mannen leugenaars en bedriegers zijn, kracht bij te zetten.

Zelf zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan het verhaal van TO en ben blij dat haar man zo heeft gereageerd als hij gereageerd heeft. Wel zou ik er achter willen komen, wie er zulke misselijke grappen met mij uithaalt, maar waarschijnlijk kom je daar nooit achter.
Je neemt de teksten te letterlijk. Mensen die beweren 'zoiets meegemaakt te hebben', beweren NIET dat ze een anoniem Facebook-berichtje hebben gekregen van een wildvreemde vrouw. Ze beweren dat ze zijn belazerd. En dat kan op duizenden manieren. Het is niet leuk om te horen, maar het gebéurt ook op duizenden manieren. Die twee mensen zijn dus het topje van de ijsberg :)
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:23
Goed, er zijn nu maar liefst 2 mensen die dit ‘meerdere malen’ hebben meegemaakt. (Lijkt me nog steeds sterk, maar goed)
Sneu voor die mensen, al zou ik me na die tweede keer achter de oren krabben waarom het mij steeds gebeurt. Magoe heeft TO niks aan want bij haar was het dus een pester van buitenaf. Dat iets jou is overkomen wil niet zeggen dat je het een ander ook moet willen opdringen.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
16-02-2020 11:27
Je neemt de teksten te letterlijk. Mensen die beweren 'zoiets meegemaakt te hebben', beweren NIET dat ze een anoniem Facebook-berichtje hebben gekregen van een wildvreemde vrouw. Ze beweren dat ze zijn belazerd. En dat kan op duizenden manieren. Het is niet leuk om te horen, maar het gebéurt ook op duizenden manieren. Die twee mensen zijn dus het topje van de ijsberg :)
Als mensen in een topic wat gaat over een bericht krijgen op Facebook etc etc, dan ga ik ervan uit, dat mensen die zeggen ‘iets dergelijks’ te hebben meegemaakt, ook daadwerkelijk iets dergelijks hebben meegemaakt. En dat niet gebruiken om hun algemene wantrouwen jegens mannen te onderstrepen. Het is zeker niet zo, dat mannen in dergelijke situaties altijd liegen en het is ook niet zo, dat de meeste mannen vreemd gaan.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 11:34
Sneu voor die mensen, al zou ik me na die tweede keer achter de oren krabben waarom het mij steeds gebeurt. Magoe heeft TO niks aan want bij haar was het dus een pester van buitenaf. Dat iets jou is overkomen wil niet zeggen dat je het een ander ook moet willen opdringen.
Precies wat ik bedoel! Jij verwoordt het iets beter dan ik. Thanks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven