Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:34
Het is zeker niet zo, dat mannen in dergelijke situaties altijd liegen en het is ook niet zo, dat de meeste mannen vreemd gaan.
Klopt. Reacties als "waar rook is............" En "hou je ogen en oren open!!!!" zijn hier dus ook niet echt meer relevant. Meer iets voor het wie is de drol topic
Op het moment dat je een bericht krijgt van iemand dat je partner vreemd gaat, lijkt mij de kans dat het waar is, groter dan de kans dat t een verzinsel is van een stalker.
En dat het random is, geloof ik al helemaal niet. Maar TO kent haar vriend beter dan wij, en als zij m nu gelooft is zij de uitzondering die wel het slachtoffer is van een wraak- of stalk actie.

Als het niet waar is dat vriend vreemdgaat, dan is dit dus afkomstig van iemand die nog een appeltje met TO of haar vriend te schillen heeft. Aangezien vriend in het verleden niet zo netjes is geweest, zou het in dit geval goed de door vriend belazerde ex kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:34
Als mensen in een topic wat gaat over een bericht krijgen op Facebook etc etc, dan ga ik ervan uit, dat mensen die zeggen ‘iets dergelijks’ te hebben meegemaakt, ook daadwerkelijk iets dergelijks hebben meegemaakt. En dat niet gebruiken om hun algemene wantrouwen jegens mannen te onderstrepen. Het is zeker niet zo, dat mannen in dergelijke situaties altijd liegen en het is ook niet zo, dat de meeste mannen vreemd gaan.
Je kunt niet snappen dat een bericht krijgen ook op een andere manier kan, maar de boodschap hetzelfde is?

Ikzelf heb het trouwens nog nooit mee gemaakt, ik wil ook helemaal niks aan een ander opdringen, laat staan ellende.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 11:36
Klopt. Reacties als "waar rook is............" En "hou je ogen en oren open!!!!" zijn hier dus ook niet echt meer relevant. Meer iets voor het wie is de drol topic
Mag jij vinden.
Het was ook niet aan jou gericht.
Ben blij dat TO haar vriend zo vertrouwt en gelooft.

Einde topic!
justagirly schreef:
16-02-2020 11:40
Ben blij dat TO haar vriend zo vertrouwt en gelooft.

Einde topic!
:) lekker vals
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
16-02-2020 11:37

Als het niet waar is dat vriend vreemdgaat, dan is dit dus afkomstig van iemand die nog een appeltje met TO of haar vriend te schillen heeft. Aangezien vriend in het verleden niet zo netjes is geweest, zou het in dit geval goed de door vriend belazerde ex kunnen zijn.
Zoiets zou me ook nog niet verbazen. Ik snap wel dat er wisselende reacties worden gegeven. Er is iets niet helemaal pluis en of dat nou de vriend is of iemand anders dat weten wij niet, maar dat het zomaar willekeurig is daar geloof ik niet in.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 11:43
:) lekker vals
Helemaal niet, dat maak jij er de hele tijd van en dat vind ik apart.
Ik ben niet de boosdoener in dit verhaal hè.
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
16-02-2020 11:44
Zoiets zou me ook nog niet verbazen. Ik snap wel dat er wisselende reacties worden gegeven. Er is iets niet helemaal pluis en of dat nou de vriend is of iemand anders dat weten wij niet, maar dat het zomaar willekeurig is daar geloof ik niet in.
Dat bedoel ik dus ook.
Maar dat mag je hier bijna niet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
16-02-2020 11:38
Je kunt niet snappen dat een bericht krijgen ook op een andere manier kan, maar de boodschap hetzelfde is?

Ikzelf heb het trouwens nog nooit mee gemaakt, ik wil ook helemaal niks aan een ander opdringen, laat staan ellende.
Ja hoor, dat snap ik heel goed. Toch onderschrijf jij mijn stelling, dat de meeste mensen ‘iets dergelijks’ nooit meemaken. Ook niet als we het breder trekken: geconfronteerd worden met een vreemdgaande man.
Gelukkig gebeurt het wel, anders kunnen we de relatie pijler wel opdoeken. :proud:
forumfossiel schreef:
16-02-2020 11:37
Op het moment dat je een bericht krijgt van iemand dat je partner vreemd gaat, lijkt mij de kans dat het waar is, groter dan de kans dat t een verzinsel is van een stalker.
En dat het random is, geloof ik al helemaal niet. Maar TO kent haar vriend beter dan wij, en als zij m nu gelooft is zij de uitzondering die wel het slachtoffer is van een wraak- of stalk actie.

Als het niet waar is dat vriend vreemdgaat, dan is dit dus afkomstig van iemand die nog een appeltje met TO of haar vriend te schillen heeft. Aangezien vriend in het verleden niet zo netjes is geweest, zou het in dit geval goed de door vriend belazerde ex kunnen zijn.
Precies. Grappig om te zien hoe verschillend mensen denken. Het werd al eerder geschreven in dit topic, en ik herhaal het nog een keer: 'De meest simpele verklaring is meestal de juiste.'
Een stalker?
Een gefrustreerde oud-klasgenoot die 25 jaar geleden werd gepest?
De buurman die een oogje op TO heeft?
Kleine kans, ben ik bang. Het zijn allemaal onwaarachtige interpretaties en vergezochte verklaringen. De échte verklaring is meestal heel simpel.
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 10:12
Dus vanaf nu zijn alle mannen leugenaars?
Huh? Waar schrijf ik dat? Lees ook vooral mijn andere reacties nog even door.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:48
Ja hoor, dat snap ik heel goed. Toch onderschrijf jij mijn stelling, dat de meeste mensen ‘iets dergelijks’ nooit meemaken. Ook niet als we het breder trekken: geconfronteerd worden met een vreemdgaande man.
Gelukkig gebeurt het wel, anders kunnen we de relatie pijler wel opdoeken. :proud:
Daar ben ik het ook mee eens, maar het gebeurt inderdaad wel. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-02-2020 11:54
Huh? Waar schrijf ik dat? Lees ook vooral mijn andere reacties nog even door.
Er worden hier soms vreemde conclusies getrokken. :P
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-02-2020 11:54
Huh? Waar schrijf ik dat? Lees ook vooral mijn andere reacties nog even door.
Ik zeg het niet, ik vraag het. Want je impliceert wel degelijk dat mannen per definitie niet te vertrouwen zijn.
Murrmurr schreef:
16-02-2020 11:34
Sneu voor die mensen, al zou ik me na die tweede keer achter de oren krabben waarom het mij steeds gebeurt. Magoe heeft TO niks aan want bij haar was het dus een pester van buitenaf. Dat iets jou is overkomen wil niet zeggen dat je het een ander ook moet willen opdringen.
Ik dring niemand iets op. Ik heb eerder al gezegd dat het best zo zou kunnen zijn dat de vriend van TO niet liegt.

Persoonlijk heb ik mijn twijfels gebaseerd op eigen ervaring, maar dat maakt nog niet dat ik gelijk heb hè.

Maar omdat ik zo mijn twijfels heb, en niet voluit meejuich na een goed gesprek wil ik graag dat TO ongelukkig is? Rare redenering.
Wilhetnietweten schreef:
16-02-2020 11:56
Ik zeg het niet, ik vraag het. Want je impliceert wel degelijk dat mannen per definitie niet te vertrouwen zijn.
Welnee. Wat een onzin. Ik denk dat je het nooit helemaal zeker weet en ik denk zeker dat er zelden zomaar ongericht zulke berichten worden gestuurd. Ik heb nergens gezegd dat het nooit zo is of dat de vriend van TO liegt.

Laat staan dat alle mannen leugenaars zijn, dat denk ik ook helemaal niet.
Ik ben er wel van overtuigd dat mensen die vreemdgaan daarover liegen. Natuurlijk doen ze dat, lijkt me vooral heel erg logisch. Je gaat over het algemeen echt niet tegen je partner zeggen: ja ik doe het ook met een ander. Zeker niet als je partner belang hecht aan een monogame relatie.

Daarmee spreek ik zelfs niet eens een waardeoordeel uit over de vreemdganger. Ik ben zelfs niet eens een pleitbezorger van strikte monogamie.
YagaBaba schreef:
16-02-2020 12:12
Ik ben er wel van overtuigd dat mensen die vreemdgaan daarover liegen.
Goed punt. Ik denk dat het merendeel hier in de veronderstelling was dat ze het meestal zelf komen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 12:13
Goed punt. Ik denk dat het merendeel hier in de veronderstelling was dat ze het meestal zelf komen vertellen.
Jijzelf was dat wel leek het, zie je reactie om 11:36.
justagirly schreef:
16-02-2020 12:21
Jijzelf was dat wel leek het, zie je reactie om 11:36.
Dan snap je die reactie niet
Murrmurr schreef:
16-02-2020 12:13
Goed punt. Ik denk dat het merendeel hier in de veronderstelling was dat ze het meestal zelf komen vertellen.
Een deel hier verkeert in de veronderstelling dat het nu weer goed is, omdat vriend en vermeende minnares met een goed en sluitend verhaal kwamen. En dat het een geheimzinnige onbekende afzender was.

Dat zou natuurlijk best kunnen.

Net zo waarschijnlijk is het dat vriend en Cruella daarover vooraf hebben afgestemd. Ze zullen de eersten niet zijn.

Ik ben niet bijzonder overtuigd van ze "onschuld" en ook niet van de "schuld" van deze man.

Wat TO daar wel of niet mee doet mag de zelf bepalen. Ik ga er vanuit dat ze het naast zich neerlegt en dat ze haar vriend gelooft. Lijkt me niet meer dan logisch als ze samen met hem is.

Leg mij nu eens uit: waarom betekent het feit dat ik niet per se overtuigd ben dat ik haar ongelukkig wil zien?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 12:25
Dan snap je die reactie niet
:roll:
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker geen eind goed al goed voor mij, hoor. Ik kan op dit moment gewoon niets anders doen dan proberen het van me af te zetten. Het hele idee van iemand die zoiets opzet om te stoken tussen ons vind ik bizar. Zoals gezegd, we zijn geen pubers meer en ook geen mensen die niet zouden misstaan in een Jerry Springer aflevering.
Ik heb even bijgelezen en snap goed dat er gezegd wordt om uit te kijken. Het erge van alles is dat ik hierdoor toch geneigd ben terug te kijken op de afgelopen tijd. Is me echt niets opgevallen aan zijn gedrag? Klopt het dat hij was waar hij was toen hij toen weg was? Is hij overdreven gehecht aan zijn telefoon? Gewoon &%^ dit...
Rhoslynne schreef:
16-02-2020 12:50
Ik heb even bijgelezen en snap goed dat er gezegd wordt om uit te kijken. Het erge van alles is dat ik hierdoor toch geneigd ben terug te kijken op de afgelopen tijd. Is me echt niets opgevallen aan zijn gedrag? Klopt het dat hij was waar hij was toen hij toen weg was? Is hij overdreven gehecht aan zijn telefoon? Gewoon &%^ dit...
Dat snap ik, dat zaadje van wantrouwen is nu geplant en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling. Kun je hier nu wel met je vriend over praten?
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven