Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Kwebbeltje91 schreef:
16-02-2020 10:06
Hé Phoebe, jij ook hier? :D
Ik herken me wel gedeeltelijk in je hoor. Ik ben wel een stukje jonger, heb echt geen hekel aan kinderen maar ik hoef ze zelf niet.
:proud: :hello:
Oww ik weet het al jaren dat het niks voor mij is. Ik heb de lol van een gezinnetje stichten nooit begrepen. (Maar goed dat ligt blijkbaar aan mij aangezien velen dat wel willen)
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 10:17
:proud: :hello:
Oww ik weet het al jaren dat het niks voor mij is. Ik heb de lol van een gezinnetje stichten nooit begrepen. (Maar goed dat ligt blijkbaar aan mij aangezien velen dat wel willen)

Oh zo herkenbaar.. Ik word volgend jaar 30 en weet al een paar jaar dat ik geen kinderen wil. Nu heb ik ook wat verschillende diagnoses die ook erfelijk kunnen zijn voor een eventueel kind dus dat is nog een extra reden om het niet te doen.
Maar dan heb je altijd van die grapjassen die zeggen: Meid je bent nog zo jong, ik spreek je over 10 jaar wel.

Joe.
Kwebbeltje91 schreef:
16-02-2020 10:26
Oh zo herkenbaar.. Ik word volgend jaar 30 en weet al een paar jaar dat ik geen kinderen wil. Nu heb ik ook wat verschillende diagnoses die ook erfelijk kunnen zijn voor een eventueel kind dus dat is nog een extra reden om het niet te doen.
Maar dan heb je altijd van die grapjassen die zeggen: Meid je bent nog zo jong, ik spreek je over 10 jaar wel.

Joe.
:rofl: Joh daar kan ik een boek over schrijven, zulke reacties.
Lekker laten kletsen, en het vooral niet uit gaan leggen want je blijft bezig.
Ik heb overigens wel geluk dat ik geen klapperende eierstokken (En geen relatie want ik heb er tot nu toe altijd gezeik om gehad, in relaties) heb want ik heb ook medische redenen wat het extra lastig maakt. (Pb voor wie het weten wil)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 14:07
0.80% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 10:40
:rofl: Joh daar kan ik een boek over schrijven, zulke reacties.
Lekker laten kletsen, en het vooral niet uit gaan leggen want je blijft bezig.
Ik heb overigens wel geluk dat ik geen klapperende eierstokken (En geen relatie want ik heb er tot nu toe altijd gezeik om gehad) heb want ik heb ook medische redenen wat het extra lastig maakt. (Pb voor wie het weten wil)

Nooit geweten dat ik zoveel van mezelf herken in jou..
Maar ik laat het ook lekker hoor. Ik heb nu lekker mijn leven op de rit en dat wil ik heel graag zo houden ;) Hier ook geen relatie. Wel een tijdje gedatet met iemand maar dat was niet bepaald een succes..
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa, volgens mij link je nu een paar dingen aan jouw kindvrijstatus, die daar niet perse mee te maken hebben.
Je geeft aan dat je jezelf aanpraat (!!) dat je als single kindvrije minder interessant bent. Zoals je zegt, praat je dat jezelf aan, het is iets wat jij nu blijkbaar doet. Als je wel een partner had gehad en/of kinderen had je het misschien weer aan iets anders opgehangen. Een minder interessante carrière, minder luxe/avontuurlijk leven.

Mijn vriend heeft namelijk ook het idee dat hij niet zo interessant is en daarom weinig interessants kan vertellen. Terwijl het echt wel leuk is om met hem te praten, omdat hij best wel breed geïnteresseerd is, sport veel, veel gereisd heeft enzovoorts. Maar omdat hij zijn eigen leven niet spannend vindt (hij vindt trouwens wel dat hij een leuk leven heeft hoor, maar vindt het afsteken tov anderen!), zal hij niet zo snel iets uit zichzelf vertellen. Een gesprek zal ook eerder over de ander gaan dan over hem, omdat veel mensen wel graag (en veel) over zichzelf praten en hij is bar slecht in het inbreken/meepraten in een gesprek. Dan verwijt hij anderen weer een gebrek aan interesse, want anders zouden ze wel bij hem informeren. Maar als niemand iets probeert te veranderen, verandert er ook niets. :facepalm:

Wees dus vooral niet bang om zelf onderwerpen op tafel te gooien of probeer een gesprek om te buigen! Dus als je iets gedaan hebt dat je leuk vindt of goed in bent, zeg het gewoon. Ik begin ook gewoon over dat ik vorige week hardgelopen heb in plaats x en blablabla.

En kindvrij betekent zeker niet minder gespreksstof. Sommige mensen zijn alleen nog maar bezig met hun kinderen en is dat hun enige onderwerp met alle details en variatie (school, groei, spelletjes enz). Anderen zijn druk met voetbal en is dat hun enige onderwerp. Wat je aan gespreksstof hebt, ligt echt aan je eigen interesses. En in hoeverre je die met iemand kunt delen.

Ik ben kindvrij, maar ik zit bijna nooit verlegen om gespreksstof die de ander ook wel leuk vindt. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik begin het ook wat lastiger te vinden hoor. Iedereen om mij heen heeft een relatie en de eerste bruiloften staan gepland, terwijl ik zelf single ben en daar eigenlijk geen probleem mee heb. Ter referentie, ik ben iets jonger dan Kwebbeltje als het getal voor je geboortejaar staat ;) . Ik doe heel veel leuke dingen met vrienden en ben ook heel graag alleen, maar soms vliegt het me aan van is dit het nu. Ik vind kinderen fantastisch, maar vanuit medisch perspectief lijkt het mij niet handig met chronische aandoeningen ed.
dianaf schreef:
16-02-2020 11:13
Phoebemeaculpa, volgens mij link je nu een paar dingen aan jouw kindvrijstatus, die daar niet perse mee te maken hebben.
Je geeft aan dat je jezelf aanpraat (!!) dat je als single kindvrije minder interessant bent. Zoals je zegt, praat je dat jezelf aan, het is iets wat jij nu blijkbaar doet. Als je wel een partner had gehad en/of kinderen had je het misschien weer aan iets anders opgehangen. Een minder interessante carrière, minder luxe/avontuurlijk leven.
Klopt helemaal hoor, daar ben ik mij ook wel van bewust sinds kort.
Is ook wel een beetje de aard van het beestje.

Defyingenzovoort: ik ben dan vergeleken met jou en Kwebbeltje misschien wel een oude muts aan het worden. ;-D
maar ik heb dat ook hoor, dat ik soms denk 'is dit het nu'?
Soms lijkt het gras nou eenmaal groener aan de overkant...
defyinggravity schreef:
16-02-2020 11:55
Ik begin het ook wat lastiger te vinden hoor. Iedereen om mij heen heeft een relatie en de eerste bruiloften staan gepland, terwijl ik zelf single ben en daar eigenlijk geen probleem mee heb. Ter referentie, ik ben iets jonger dan Kwebbeltje als het getal voor je geboortejaar staat ;) . Ik doe heel veel leuke dingen met vrienden en ben ook heel graag alleen, maar soms vliegt het me aan van is dit het nu. Ik vind kinderen fantastisch, maar vanuit medisch perspectief lijkt het mij niet handig met chronische aandoeningen ed.
Yes, het getal is mijn geboortejaar ;)
Maar ook weer herkenbaar hoor. Om me heen zie ik overal -ik-ben-zwanger-aankondigingen of 'wij-gaan-trouwen'.
En natuurlijk, het is een beetje de leeftijd waarop de meeste mensen gaan settelen. Van mij mogen ze, :P Maar soms is het wel confronterend inderdaad.
Kwebbeltje91 schreef:
16-02-2020 15:02
Yes, het getal is mijn geboortejaar ;)
Maar ook weer herkenbaar hoor. Om me heen zie ik overal -ik-ben-zwanger-aankondigingen of 'wij-gaan-trouwen'.
En natuurlijk, het is een beetje de leeftijd waarop de meeste mensen gaan settelen. Van mij mogen ze, :P Maar soms is het wel confronterend inderdaad.
Ik ben tot vijf jaar geleden ook gesetteld geweest, 10 jaar.
Maar of ik daar nou gelukkig was, dacht het niet.
Sterker nog (zeker nadat ik afgelopen 5 jaar toch kortere relaties gehad heb waarbij het niet ging hoe ik hoopte en wat mij meer stress opleverde dan wanneer ik alleen ben), ik ben sinds dat over is gelukkiger. Mijn leven is nadat dat over was enorm veranderd en ik zelf ook.
Nee het leven is niet altijd makkelijk maar dat is het nooit, dat hoort er nou eenmaal bij.
En ik zeg niet dat ik nooit iemand tegen zal komen die wel een aanvulling voor mij is, daar geloof ik echt wel in hoor maar ik ga echt niet depressief zitten te wezen omdat dat nog niet gebeurd is.
Dan maak ik er in mijn eentje wel iets leuks van.. ;-D (En dat heeft ook voordelen, in een relatie heb je problemen waar je in je eentje totaal geen last van hebt :proud:)
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 15:18
Ik ben tot vijf jaar geleden ook gesetteld geweest, 10 jaar.
Maar of ik daar nou gelukkig was, dacht het niet.
Sterker nog (zeker nadat ik afgelopen 5 jaar toch kortere relaties gehad heb waarbij het niet ging hoe ik hoopte en wat mij meer stress opleverde dan wanneer ik alleen ben), ik ben sinds dat over is gelukkiger. Mijn leven is nadat dat over was enorm veranderd en ik zelf ook.
Nee het leven is niet altijd makkelijk maar dat is het nooit, dat hoort er nou eenmaal bij.
En ik zeg niet dat ik nooit iemand tegen zal komen die wel een aanvulling voor mij is, daar geloof ik echt wel in hoor maar ik ga echt niet depressief zitten te wezen omdat dat nog niet gebeurd is.
Dan maak ik er in mijn eentje wel iets leuks van.. ;-D (En dat heeft ook voordelen, in een relatie heb je problemen waar je in je eentje totaal geen last van hebt :proud:)
Zoals schoonouders ;)
Zoals jij in het leven staat, zo heb ik dat inderdaad ook. Ik sta best open voor een relatie, maar ik ben nu ook gelukkig.
Ik vind je trouwens echt geen oude muts hoor. Ik vind het juist interessant om perspectieven van andere te horen, van verschillende achtergronden ed. Ik ben nu midden twintig.
Alle reacties Link kopieren
versta niet dat mannen en vrouwen kunnen samenleven, lijkt mij meer een mythe, savonds thuiskomen in uw gezin en dan begint de stress nee bedankt!
icequeen2000 schreef:
16-02-2020 16:16
versta niet dat mannen en vrouwen kunnen samenleven, lijkt mij meer een mythe, savonds thuiskomen in uw gezin en dan begint de stress nee bedankt!
Serieus ik vind niks lekkerder dan na een drukke dag thuiskomen, huispak aan, iets lekkers en verder geen gezeur meer aan mijn hoofd.
Ik had vorig jaar een tijdje een relatie met een leuke man, dat was echt wel leuk hoor en ik heb er erg lang last van gehad toen dat over ging maar het koste mij veel energie.
Dan hadden we de hele dag iets gedaan, dan ging hij met mij mee naar huis of ik met hem en dan gingen we nog samen koken en eten, en een film kijken waarbij ik dan vervolgens in slaap viel :proud:. (Niet omdat de film saai was maar omdat ik niet meer uit mn ogen kon kijken)
Dat was heel gezellig hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik trek dat niet... Ik ben chronisch vermoeid en als ik een halve dag gewerkt heb om weggeweest ben dan ben ik compleet gevloerd en dan wil ik gewoon alleen zijn en vroeg :zzz:.
(Met een heel bed voor mij alleen, heerlijk ;-D)

Ik zei overigens dat ik even in kwam breken maar ik kom, als dat goed is uiteraard, gewoon weer meeschrijven van dat vind ik fijn tussen alle zwangeren en barenden.. ;)

DG ja idd, en van die verplichte bezoekjes in het weekend, ipv lekker series bingen, siesta houden en alleen maar doen waar je zelf zin in hebt.
Nogmaals ik hoop echt wel op een leuke relatie maar punt 1 ik weet niet of dat realistisch is en alleen zijn heeft een heleboel voordelen...
@Phoebe helemaal eens. Ik heb trouwens ook cvs, dus ik herken het heel erg. Ben benieuwd hoe het gaat als ik straks echt ga werken. Ben momenteel aan het afstuderen en werk 16u pw om de kosten niet te hoog op te laten lopen, maar het is zwaar. Daarom vind ik het dus ook heerlijk om 's avonds niks te hoeven en op tijd naar bed te kunnen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoor, heel veel behoefte aan me-time, snel overprikkeld enz. Mijn vorige relatie was heel veel gedoe en hij was echt van het weggaan en dingen doen, maar dan echt op een niet relaxte manier. Kon gewoon echt niet stilzitten, werd er echt nerveus van.
Ik sliep ook altijd slecht bij hem en hij wilde de volgende dag dan van alles ondernemen.

Dat soort dingen wil ik echt wel doen hoor maar niet als ik 3 uur heb geslapen.
Maar het werkte sowieso niet tussen ons, was uiteindelijk ook zo opgelucht dat ik de knoop door heb gehakt om ermee te stoppen.

Soms vraag ik me weleens af of ik echt een relatie zou willen of dat het meer is om me niet zo'n buitenstaander te voelen... Misschien raar hoor, maar voel me soms echt een outcast. Aan de andere kant lijkt het me ook wel heel fijn om iemand te hebben waarmee je dingen kan delen, niet altijd alles alleen moeten doen, maar merk ook dat ik er momenteel totaal geen energie voor heb en heel erg de behoefte heb aan mijn eigen ding.
Beetje dubbel soms dus...
Kwebbeltje91 schreef:
16-02-2020 10:46
Nooit geweten dat ik zoveel van mezelf herken in jou..
Maar ik laat het ook lekker hoor. Ik heb nu lekker mijn leven op de rit en dat wil ik heel graag zo houden ;) Hier ook geen relatie. Wel een tijdje gedatet met iemand maar dat was niet bepaald een succes..
:$
Yess: Ja dat heb ik dus precies hetzelfde.
En natuurlijk is het soms irritant om altijd alles alleen te doen, en soms is het ook heerlijk,
als je van die kibbelende stelletjes ziet. Of op een terras zo'n stel tegenover elkaar waar echt 0% erotische spanning
is en die elkaar geen r**t te vertellen hebben...
Dan ben ik niet erg in de rouw dat ik single ben... ;-D
(En zoals ik al zei ik heb in mn lange en ook zelfs in 1 kortere relatie toch misstanden gehad over het feit dat ik geen kinderen wil. Kijk natuurlijk moet je in een relatie consessies doen maar dat is bij kinderen gewoon niet mogelijk en dat blijft lastig want veel mensen begrijpen dat niet, ook mannen niet)
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 18:54
:$
Yess: Ja dat heb ik dus precies hetzelfde.
En natuurlijk is het soms irritant om altijd alles alleen te doen, en soms is het ook heerlijk,
als je van die kibbelende stelletjes ziet. Of op een terras zo'n stel tegenover elkaar waar echt 0% erotische spanning
is en die elkaar geen r**t te vertellen hebben...
Dan ben ik niet erg in de rouw dat ik single ben... ;-D
(En zoals ik al zei ik heb in mn lange en ook zelfs in 1 kortere relatie toch misstanden gehad over het feit dat ik geen kinderen wil. Kijk natuurlijk moet je in een relatie consessies doen maar dat is bij kinderen gewoon niet mogelijk en dat blijft lastig want veel mensen begrijpen dat niet, ook mannen niet)

Oh my.. Ik heb echt geen idee hoelang je hier op Viva meeschrijft maar ik lees echt de laatste dagen berichten van je dat ik denk: Wat lijk ik op jou! :proud:
Kwebbeltje91 schreef:
16-02-2020 19:05
Oh my.. Ik heb echt geen idee hoelang je hier op Viva meeschrijft maar ik lees echt de laatste dagen berichten van je dat ik denk: Wat lijk ik op jou! :proud:
Goed om te horen, zo'n raar wezen ben ik dus helemaal niet... ;-D
Ik vind het wel leuk om te horen :$
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 19:06
Goed om te horen, zo'n raar wezen ben ik dus helemaal niet... ;-D
Ik vind het wel leuk om te horen :$

Haha :D
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 14:10
Klopt helemaal hoor, daar ben ik mij ook wel van bewust sinds kort.
Is ook wel een beetje de aard van het beestje.

Defyingenzovoort: ik ben dan vergeleken met jou en Kwebbeltje misschien wel een oude muts aan het worden. ;-D
maar ik heb dat ook hoor, dat ik soms denk 'is dit het nu'?
Soms lijkt het gras nou eenmaal groener aan de overkant...
Zeker. Mijn ervaring is wel dat mensen die zo over zichzelf zijn, meestal (uitzonderingen heb je altijd) helemaal niet saai zijn. Ik denk ook wel eens dat ze meer oppikken omdat andere graag tegen ze aan kletsen. :biggrin:

Iedereen zal dat gevoel van; is dit het dan? wel eens hebben? Ik ook wel hoor. Dan denk ik echt wel van getver, moet ik zo nog 40 jaar door?! :O
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-02-2020 14:18
Zeker. Mijn ervaring is wel dat mensen die zo over zichzelf zijn, meestal (uitzonderingen heb je altijd) helemaal niet saai zijn. Ik denk ook wel eens dat ze meer oppikken omdat andere graag tegen ze aan kletsen. :biggrin:

Iedereen zal dat gevoel van; is dit het dan? wel eens hebben? Ik ook wel hoor. Dan denk ik echt wel van getver, moet ik zo nog 40 jaar door?! :O
Haha dat denk ik ook wel eens, jee en ik moet nog zo lang...
Maar goed ik ben te benieuwd wat ik nog allemaal op mijn pad krijg dus ik zit het wel uit... ;-)

Dit is trouwens zo'n avond dat ik het heerlijk vind om alleen te zijn...
Gewerkt vanmiddag en toen thuis nog even bezig geweest en naar de Praxis geraced omdat mijn douchekop stuk was en ik het
perse zelf wilde maken (Wat ook gelukt is :yes: , krijg je toch zelfvertrouwen van) en nu ben ik compleet gevloerd... :zzz:
Heerlijk dat er dus niemand meer aan mijn hoofd zeurt...

Yesss: ik heb de afgelopen jaren wat ingewikkelde mannen op mijn pad gehad en ik ben daar echt klaar mee, met ingewikkelde relaties.
Jij vindt mij leuk, ik vind jou leuk, point klaar, geen idee wat daar moeilijk aan moet zijn. (Zo raar is dat toch niet, dat ik een relatie wil met iemand die graag bij mij is. Zo veeleisend is dat toch niet? :$)
Ik heb geen zin meer in onbereikbare mannen waarvoor ik op mijn kop moet staan.
Ajuu parapluu... :byee: :moon:
Alle reacties Link kopieren
Dat dubbele gevoel over relaties heb ik ook. Het soms wel willen wordt aangewakkerd door wat ik er vaak over hoor. Dat het zo mooi is. Maar ik zie ook veel slechte relaties en denk dan: Over mijn lijk. Als ik op Facebook foto's voorbij zie komen dat koppels samen ergens zijn geweest, denk ik soms: He dat wil ik ook. Dat je daar samen van geniet. Tenminste zo lijkt het. Bij mijn "vriendjes" had ik dat gevoel nooit echt. Dat voelde zo nep. Alsof de een iets voor de ander deed omdat het zo "hoort". Ik voelde er nooit veel bij. Het was meer dat ze mij versierden en ik ook wel eens wilde weten wat "verkering" was. Vond het maar gedoe. Of dat nou komt omdat ik niet de juiste trof of omdat ik gewoon niet gemaakt ben voor een relatie, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Maar iets is nooit slecht of goed.
Als je single bent, dan ben je vrij om te doen wat je echt zelf wil. Je huis op jouw manier inrichten zonder rekening te houden met de smaak van de ander. De hond nemen zonder dat een ander daar tegen protesteert. Maar je kunt niet je verhaal kwijt als je thuis komt.

Als je een relatie hebt, kun je dingen samen doen, op iemand terugvallen. Maar je kunt niet meer in je eentje beslissingen nemen, de ander moet het in alles met je eens zijn, anders gaat het niet door.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-02-2020 22:43
Maar iets is nooit slecht of goed.
Als je single bent, dan ben je vrij om te doen wat je echt zelf wil. Je huis op jouw manier inrichten zonder rekening te houden met de smaak van de ander. De hond nemen zonder dat een ander daar tegen protesteert. Maar je kunt niet je verhaal kwijt als je thuis komt.

Als je een relatie hebt, kun je dingen samen doen, op iemand terugvallen. Maar je kunt niet meer in je eentje beslissingen nemen, de ander moet het in alles met je eens zijn, anders gaat het niet door.
wat wil je bereiken met het verhaal aan iemand kwijt willen, een man gaat toch maar op de bank hangen en het doet hem niks, kan je beter tegen een hond of kat klappen
hondenmens schreef:
17-02-2020 22:35
Of dat nou komt omdat ik niet de juiste trof of omdat ik gewoon niet gemaakt ben voor een relatie, geen idee.
Ik heb dat ook heel lang gehad en had ook al min of meer geaccepteerd dat ik nooit een echte relatie zou hebben. En toen ontmoette ik op mijn 36ste na ruim 10 jaar alleen te zijn geweest, mijn vriend. Met hem heb ik een droomrelatie. Een alles behalve standaard relatie die perfect bij past. We gaan zelfs trouwen dit jaar.

Moraal van het verhaal: Je bent super geschikt voor de relatie die bij jou past. De kunst is iemand vinden die hetzelfde wil.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
17-02-2020 22:47
Ik heb dat ook heel lang gehad en had ook al min of meer geaccepteerd dat ik nooit een echte relatie zou hebben. En toen ontmoette ik op mijn 36ste na ruim 10 jaar alleen te zijn geweest, mijn vriend. Met hem heb ik een droomrelatie. Een alles behalve standaard relatie die perfect bij past. We gaan zelfs trouwen dit jaar.

Moraal van het verhaal: Je bent super geschikt voor de relatie die bij jou past. De kunst is iemand vinden die hetzelfde wil.
Wat leuk dat je je droomrelatie toch gevonden hebt.
Ja ik denk ook dat ik alleen een relatie met iemand kan hebben die hetzelfde wil als ik. En over veel dingen hetzelfde denkt, zodat je niet steeds discussies moet voeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven