Niet gevaccineerd: thuisblijven!

19-02-2020 18:34 217 berichten
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:09
Leg jij het verschil eens uit??
Doe me een lol zeg.
Dat snap je toch zelf ook wel?
Snouth schreef:
19-02-2020 19:09
Leg jij het verschil eens uit??
dit kan niet waar zijn deze vraag. Waarom werden de Joden vervolg denk je?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 19:05
tegenwoordig zitten de antivaxxers elkaar in het hele land op te fokken met dubieuze facebookberichten. En dat leidt er weer toe dat de vaccinatiegraad in het hele land daalt tot onder de waarde die nodig is om algemene bescherming te garanderen.
Dan is er dus een taak voor de overheid weggelegd om mensen beter te informeren. Zodat mensen hun informatie niet meer alleen van dubieuze internetberichten halen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:13
dit kan niet waar zijn deze vraag. Waarom werden de Joden vervolg denk je?
Iets met geloof??
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:10
Jullie vergeten voor het gemak dat de kinderen die vorig jaar de mazelen hadden het allemaal overleeft hebben. En ze allemaal gevaccineerd waren, op 1 kindje na dat nog te jong was.
Daarnaast ligt nu de weg open om steeds meer vaccins in te voeren, kijk naar Amerika, die lijst is nog 3x langer en verplicht. Ook gaan vanzelf ook vaccins verplicht worden voor volwassenen. Oh. En wie vanuit het buitenland op vakantie gaat naar Nederland krijgt ook een waslijst met vaccins voor ons land waaronder hondsdolheid.
Ook bestaat de biblebelt uit ruim 1/3e van Nederland. Maar het bekt altijd zo lekker natuurlijk.
En ja. Mijn kind is gevaccineerd. Geen zorgen. Maar ik ben tegen verplichting. Iets met eigen lichaam en beschikkingsrecht. Je mag niet zomaar iets inspuiten of doen. Daar gaan ze nu aan voorbij. Maar goed, die wet zal tegelijk vast ook aangepast worden.
ja kom maar op, we wachten op een vaccin voor corona. Verder zou een vaccin tegen meningitis ook wel prettig zijn
strings-attached schreef:
19-02-2020 19:05
\Waarom wordt je gevaccineerd, om het niet te krijgen toch? Dus wat maakt het dan uit als een ander het wel heeft.
Ik ben niet anti en niet pro. Een aantal vaccinaties zijn wel fijn maar het worden er steeds meer. Net als de uber hygiëne die moest, en nu niet zo gezond blijkt te zijn, krijg je straks mensen die nergens meer tegen kunnen. KInderziektes waar het gros gewoon doorheen rolt moet men niet willen vaccineren vind ik. Een enkeling sterft ook aan wiegedood, de wiegen maar verbieden dan? Zolang de auto niet verboden is en roken en daar toch echt nog steeds meer mensen aan sterven dan aan de mazelen begin ik te twijfelen aan die steeds meer wordende vaccinaties.
Je weet toch dat er debielen rondlopen die hun kinderen met opzet laten besmetten door mazelen- en bofpatiëntjes, omdat dat van die gezonde ziekten zijn? Je zal maar zo'n idioot treffen, als je je nog niet (volledig) gevaccineerde zuigeling naar een kinderdagverblijf doet. Maar hee, alles voor de persoonlijke vrijheid he.
Alle reacties Link kopieren
.
susan wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:16
99.52% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:10
Jullie vergeten voor het gemak dat de kinderen die vorig jaar de mazelen hadden het allemaal overleeft hebben. En ze allemaal gevaccineerd waren, op 1 kindje na dat nog te jong was.
Daarnaast ligt nu de weg open om steeds meer vaccins in te voeren, kijk naar Amerika, die lijst is nog 3x langer en verplicht. Ook gaan vanzelf ook vaccins verplicht worden voor volwassenen. Oh. En wie vanuit het buitenland op vakantie gaat naar Nederland krijgt ook een waslijst met vaccins voor ons land waaronder hondsdolheid.
Ook bestaat de biblebelt uit ruim 1/3e van Nederland. Maar het bekt altijd zo lekker natuurlijk.
En ja. Mijn kind is gevaccineerd. Geen zorgen. Maar ik ben tegen verplichting. Iets met eigen lichaam en beschikkingsrecht. Je mag niet zomaar iets inspuiten of doen. Daar gaan ze nu aan voorbij. Maar goed, die wet zal tegelijk vast ook aangepast worden.

Ten eerste is er geen verplichting tot vaccineren.
Ten tweede kan de mazelen een dodelijke ziekte zijn.
Als mijn kleinzoon die nog te jong is voor een inenting (6 maanden)op de opvang besmet wordt met de mazelen kan hij daaraan sterven.

Echt ik moet stoppen want ik wordt hier zo boos van.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:13
Iets met geloof??
nee het was racisme.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-02-2020 19:12
Doe me een lol zeg.
Dat snap je toch zelf ook wel?
Ik zeg toch ook niet dat het precies hetzelfde is, maar wel dat het er aan doet denken.
Nogmaals; ik ben provaxxer. Maar er zijn grenzen. Niet naar kdv... helemaal prima. Maar OV en parken??
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:10
Jullie vergeten voor het gemak dat de kinderen die vorig jaar de mazelen hadden het allemaal overleeft hebben. En ze allemaal gevaccineerd waren, op 1 kindje na dat nog te jong was.
Daarnaast ligt nu de weg open om steeds meer vaccins in te voeren, kijk naar Amerika, die lijst is nog 3x langer en verplicht. Ook gaan vanzelf ook vaccins verplicht worden voor volwassenen. Oh. En wie vanuit het buitenland op vakantie gaat naar Nederland krijgt ook een waslijst met vaccins voor ons land waaronder hondsdolheid.
Ook bestaat de biblebelt uit ruim 1/3e van Nederland. Maar het bekt altijd zo lekker natuurlijk.
En ja. Mijn kind is gevaccineerd. Geen zorgen. Maar ik ben tegen verplichting. Iets met eigen lichaam en beschikkingsrecht. Je mag niet zomaar iets inspuiten of doen. Daar gaan ze nu aan voorbij. Maar goed, die wet zal tegelijk vast ook aangepast worden.
Kans is dus ongekend groot dat het bij de kinderen die wel gevaccineerd waren goed is gegaan omdat ze gevaccineerd waren. Daarnaast, wat is het bezwaar tegen gevaccineerd worden als volwassenen? Je noemt het als bezwaar, maar ik zie daar zelf geen probleem in. Als ik daarmee mezelf en de mensen om mij heen kan beschermen en het mij geen last oplevert, waarom dan niet?
Snouth schreef:
19-02-2020 19:13
Iets met geloof??
echt compleet idioot dat je dit niet weet.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:54


Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.
Deze mensen maken keuzes voor hun kinderen die verstrekkende gevolgen voor het kind kunnen hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
sugarmiss schreef:
19-02-2020 19:13
Dan is er dus een taak voor de overheid weggelegd om mensen beter te informeren. Zodat mensen hun informatie niet meer alleen van dubieuze internetberichten halen.
Wat een goed idee! Alleen jammer dat juist deze malloten niets geloven van wat de overheid ook zegt, want de overheid is volgens hun een marionet van de big farma. De overheid kan dus voorlichten wat ie wil, het gaat geen zier helpen. Het enige dat helpt is dwang.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:15
Ik zeg toch ook niet dat het precies hetzelfde is, maar wel dat het er aan doet denken.
Nogmaals; ik ben provaxxer. Maar er zijn grenzen. Niet naar kdv... helemaal prima. Maar OV en parken??
Hoezo?
Dit is echt knettergek hoor. Denk je nou echt dat de Joden een keuze hadden?
sugarmiss schreef:
19-02-2020 19:13
Dan is er dus een taak voor de overheid weggelegd om mensen beter te informeren. Zodat mensen hun informatie niet meer alleen van dubieuze internetberichten halen.

Helaas zijn er genoeg domme mensen die de informatie van Facebook en opfok-internetfora prefereren.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:13
ja kom maar op, we wachten op een vaccin voor corona. Verder zou een vaccin tegen meningitis ook wel prettig zijn
Euh, het meningitis vaccin is er al de acwy.
En het corona vaccin zijn ze nu geloof ik aan het testen in China werd laatst gemeld?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:16
echt compleet idioot dat je dit niet weet.
Natuurlijk weet ik dat wel. Maar ik schrijf nu geloof, omdat die antivaxxers ook geloven dat ze er beter aan doen om niet te vaccineren. En het Jodendom is natuurlijk een geloof/religie.
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:13
ja kom maar op, we wachten op een vaccin voor corona. Verder zou een vaccin tegen meningitis ook wel prettig zijn

Nou inderdaad. Ik sta vooraan als ik 'm kan halen.
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:18
Euh, het meningitis vaccin is er al de acwy.
En het corona vaccin zijn ze nu geloof ik aan het testen in China werd laatst gemeld?

Er is sprake van dat het malaria-vaccin misschien helpt.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-02-2020 19:14
Ten eerste is er geen verplichting tot vaccineren.
Ten tweede kan de mazelen een dodelijke ziekte zijn.
Als mijn kleinzoon die nog te jong is voor een inenting (6 maanden)op de opvang besmet wordt met de mazelen kan hij daaraan sterven.

Echt ik moet stoppen want ik wordt hier zo boos van.
Geen verplichting? Mensen moeten soms werken om te leven. Die zijn hierdoor dus verplicht om wel te vaccineren al willen ze dit niet. Dan is het via een omweg toch verplicht. Waarom ben je boos? Mijn kind is gevaccineerd, dus zie de reden van boos zijn niet? En er zijn velen die niet gevaccineerd willen worden als volwassene als het in de zorg of kdv wordt verplicht willen zij stoppen
bolletje88 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:23
9.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:16
Dit is echt knettergek hoor. Denk je nou echt dat de Joden een keuze hadden?
Maar waarom mogen de antivaxxers geen keuze hebben?
Ik vind niet vaccineren ook een domme keuze. Maar het is nu nog altijd aan ouders de keuze om wel of niet te vaccineren. Zo lang dat zo is, kun je mensen niet gaan buitensluiten.
Dan moet je het echt gaan verplichten. Dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
19-02-2020 19:20
Geen verplichting? Mensen moeten soms werken om te leven. Die zijn hierdoor dus verplicht om wel te vaccineren al willen ze dit niet. Dan is het via een omweg toch verplicht. Waarom ben je boos? Mijn kind is gevaccineerd, dus zie de reden van boos zijn niet?
Dan regelen ze een oppas aan huis. Of ze zoeken een gastouder die niet-gevaccineerde kinderen opvangt. Of ze richten met elkaar een kinderopvang op. Ze kunnen niet meer lukraak overal hun kind aanmelden, nee, maar dat is nou eenmaal de consequentie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:21
Maar waarom mogen de antivaxxers geen keuze hebben?
Ik vind niet vaccineren ook een domme keuze. Maar het is nu nog altijd aan ouders de keuze om wel of niet te vaccineren. Zo lang dat zo is, kun je mensen niet gaan buitensluiten.
Dan moet je het echt gaan verplichten. Dan is het een ander verhaal.
Wel dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Snouth schreef:
19-02-2020 19:18
Natuurlijk weet ik dat wel. Maar ik schrijf nu geloof, omdat die antivaxxers ook geloven dat ze er beter aan doen om niet te vaccineren. En het Jodendom is natuurlijk een geloof/religie.
jij weet niks over de holocaust blijkbaar en dat stemt me enorm treurig. Het had niets te maken met geloof, het ging erom dat Joden, Zigeuners, verstandelijk gehandicapten, homoseksuelen niet behoorden tot het superieure ras en dus moesten worden uitgeroeid. Wat erg dat je dit niet weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven