Garantieconflictje

22-02-2020 14:13 110 berichten
Hoi allen,

In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 14 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen.

Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
Heb je echt niemand die even een foto kan maken??
Of met je mee kan met de auto?
Een buur, vriend, vriendin, familie niemand?

Ik zou er echt heen gaan met het matras.
"Logisch, een foam die wat gewicht kan hebben is best aan de prijs. "

Ik weet niet wat je denkt natuurlijk, maar het komt over als een veronderstelling die van geen kanten klopt.
BosscheBol1984 schreef:
22-02-2020 16:28
Heb je echt niemand die even een foto kan maken??
Of met je mee kan met de auto?
Een buur, vriend, vriendin, familie niemand?

Ik zou er echt heen gaan met het matras.
wij hebben een auto, maar met een twee persoonsmatras in een auto ga ik niet rijden hoor. Als ik hem er al in krijg...
gizzmo-returns schreef:
22-02-2020 16:32
wij hebben een auto, maar met een twee persoonsmatras in een auto ga ik niet rijden hoor. Als ik hem er al in krijg...
Nou dat ligt maar net aan de auto hè.
BosscheBol1984 schreef:
22-02-2020 16:34
Nou dat ligt maar net aan de auto hè.
Mijn Audi SUV heeft een lekke band en het asbakje is vol.
Cateautje schreef:
22-02-2020 16:17
Ik zit te wachten op mijn nieuwe wachtwoord van radar, daar ga ik het aanhangig maken en misschien ook eventjes bij Ikea op Facebook, maar dat wil ik niet in een privébericht, maar openbaar.
juist. en dan vooral ook vertellen dat het toch belachelijk is dat je 500 euro uitgeeft aan een product dat totaaaaaaal niet voldoet en dat de klantenservice je afpoeiert en totaaaaaal niet mee wil denken geen goede alternatieven geeft. En wat nu dan?
Cateautje schreef:
22-02-2020 16:40
Mijn Audi SUV heeft een lekke band en het asbakje is vol.
Flauw.
Met zo'n attitude begrijp ik wel dat je niemand om je heen hebt die met je mee wil.
BosscheBol1984 schreef:
22-02-2020 16:58
Flauw.
Met zo'n attitude begrijp ik wel dat je niemand om je heen hebt die met je mee wil.
Goh, wat een vriendelijkheid, geen wonder dat ik net eventjes zo hoog van de toren blies als jij.
Ik heb ook ooit eens zo een traagschuim of memory foam matras gehad. Was ineens een hype ofzo. En idd best prijzig. Binnen een paar weken kuilvorming. Ik kon het ook niet bewijzen dus volgens de leverancier lag het aan mij. (60 kg).
Nooit meer zo een k*t matras. Binnen 6 maanden afgegeven bij de stort, zonde van het geld.

Sliep altijd op een polyester matras en nu weer. Zijn goedkoop dus makkelijk te vervangen en op deze lig ik nu alweer een jaar of 5 en inmiddels 70 kg.

Hoop voor je dat Social media helpt, vaak wel. En ik zou dan bij een postorderbedrijf bestellen zodat deze weer opgehaald wordt als je niet tevreden bent.
Cathy2020 schreef:
22-02-2020 17:33
Ik heb ook ooit eens zo een traagschuim of memory foam matras gehad. Was ineens een hype ofzo. En idd best prijzig. Binnen een paar weken kuilvorming. Ik kon het ook niet bewijzen dus volgens de leverancier lag het aan mij. (60 kg).
Nooit meer zo een k*t matras. Binnen 6 maanden afgegeven bij de stort, zonde van het geld.

Sliep altijd op een polyester matras en nu weer. Zijn goedkoop dus makkelijk te vervangen en op deze lig ik nu alweer een jaar of 5 en inmiddels 70 kg.

Hoop voor je dat Social media helpt, vaak wel. En ik zou dan bij een postorderbedrijf bestellen zodat deze weer opgehaald wordt als je niet tevreden bent.
Welk merk polyester heb je?
Cateautje schreef:
22-02-2020 17:01
Goh, wat een vriendelijkheid, geen wonder dat ik net eventjes zo hoog van de toren blies als jij.
:hug: Ik denk dat jij deze wel kan gebruiken. Sowieso.
Cateautje schreef:
22-02-2020 17:38
Welk merk polyester heb je?

Geen idee. Het enige waar ik op let is het soortelijk gewicht, SG 40 neem ik dus.

Wehkamp:
Er zijn verschillende mogelijkheden voor polyether matrassen. Vooral het soortelijk gewicht, dat wordt uitgedrukt in de SG-waarde, is daarbij belangrijk. Dit getal geeft aan hoeveel schuim er is gebruikt per kubieke meter. Het bepaalt ook hoe sterk of soepel een matras is. Polyether matrassen die SG40 als waarde hebben, bieden meer comfort en gaan langer mee dan exemplaren met SG20. De mate van ondersteuning hangt dus sterk samen met de dichtheid.
Cathy2020 schreef:
22-02-2020 18:00
Geen idee. Het enige waar ik op let is het soortelijk gewicht, SG 40 neem ik dus.

Wehkamp:
Er zijn verschillende mogelijkheden voor polyether matrassen. Vooral het soortelijk gewicht, dat wordt uitgedrukt in de SG-waarde, is daarbij belangrijk. Dit getal geeft aan hoeveel schuim er is gebruikt per kubieke meter. Het bepaalt ook hoe sterk of soepel een matras is. Polyether matrassen die SG40 als waarde hebben, bieden meer comfort en gaan langer mee dan exemplaren met SG20. De mate van ondersteuning hangt dus sterk samen met de dichtheid.
Dankjewel! Goed om te weten.

Ooit waren er maar 2 soorten matrassen en alles sliep goed. Wat is er toch gebeurd?
Volgens mij die hype om traagschuim, memory foam enzo.

Wat ik mij herinner was er vroeger pocketvering (vind ik ook niets) en polyetermatrassen. Misschien was er wel meer dan deze 2 maar dan echt in speciaalzaken waar de prijzen voor mij destijds te hoog waren.
Cathy2020 schreef:
22-02-2020 18:31
Volgens mij die hype om traagschuim, memory foam enzo.

Wat ik mij herinner was er vroeger pocketvering (vind ik ook niets) en polyetermatrassen. Misschien was er wel meer dan deze 2 maar dan echt in speciaalzaken waar de prijzen voor mij destijds te hoog waren.
Pocketvering is nog niet zo oud.

Mijn eerste matras toen ik op mezelf ging wonen was een binnenveringmatras van Ubica, gekocht bij Ter Meulen, voor een redelijke prijs. Als ik dat nu weer zou willen, ben ik 8000 euro kwijt, dus een goed normaal matras is tegenwoordig niet meer te betalen.
Of ja binnenveringmatras kan ook. Ik vond het niets.

Ter Meulen, dat is een tijd geleden. Als ik daar afspreek dat is het voor ons nog altijd het plein bij Ter Meulen 😃.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-02-2020 15:22
Dit ja.
Dan zou ik naar een speciaalzaak gaan waar ze verstand hebben van matrassen en ook écht goede matrassen verkopen.

Wat kost zo'n Ikea matras?
Daar gingen wij heen. Met heel specifieke vragen ivm gewichtsverschil tussen partner en mij en de wens om 1 matras te kopen. Boel uitleg blablabla. En een matras + bodem gekocht. Dit was meer dan 10 jaar geleden en we waren bijna 2500 euro armer. En na een maand of twee beiden heel veel rugpijn rijker omdat man zo diep wegzakte dat hij in zijn slaap niet meer draaide en ik schuin die kuil inruilde. Maar volgens Hastings lag dat zeker niet aan het advies of aan het matras. We hebben het nog een tijd geprobeerd met een topmatras er op enzo. Maar hebben dat ding weggedaan en slapen heerlijk op een Ikea matras van nog geen 200 euro.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Cateautje schreef:
22-02-2020 16:31
"Logisch, een foam die wat gewicht kan hebben is best aan de prijs. "

Ik weet niet wat je denkt natuurlijk, maar het komt over als een veronderstelling die van geen kanten klopt.
? Hoe bedoel je. Een goede foam is echt geweldig, maar heel duur. En nee ook die gaan geen leven lang mee. Ik heb je toen ook de tip gegeven van matrair. Dan had je nu voor hetzelfde geld al die tijd prima gelegen.
Cathy2020 schreef:
22-02-2020 18:49
Of ja binnenveringmatras kan ook. Ik vond het niets.

Ter Meulen, dat is een tijd geleden. Als ik daar afspreek dat is het voor ons nog altijd het plein bij Ter Meulen 😃.
Dat matras was geweldig en daar heb ik 14 jaar mee gedaan en toen begon het metaalmoeheid te vertonen. Was iets van 320 gulden, als ik het me goed herinner.

Ja, de tijd vliegt inderdaad. Voor mij is het ook nog steeds het Ter Meulenplein hoor, dat gaat er nooit meer uit. ;-)
strings-attached schreef:
22-02-2020 18:56
? Hoe bedoel je. Een goede foam is echt geweldig, maar heel duur. En nee ook die gaan geen leven lang mee. Ik heb je toen ook de tip gegeven van matrair. Dan had je nu voor hetzelfde geld al die tijd prima gelegen.
Wat ik bedoel? Dat mijn matras helemaal niet zoveel gewicht hoeft te dragen.

Nooit van gehoord.
Cateautje schreef:
22-02-2020 14:34
Bedankt Meds, maar Sultan wordt al jaren niet meer verkocht bij Ikea.
Shit! :swear: Ik slaap er al meer dan tien jaar op, en ik lig nog steeds fantastisch. Wilde er dus twee bijkopen voor logees, maar vis dus achter het net.
Teau, wat lullig voor je, deze gang van zaken. Ik heb helaas ook geen pasklare oplossing in termen van een ander merk of soort, want ik ben afkomstig van een ongestabiliseerd waterbed. Pas toen ik op het punt stond om mijn rug bij het grofvuil te zetten, heb ik een ander bed gekocht.
Maak inderdaad gebruik van social media en programma's als Radar! Heel veel succes :hug: .
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Ik vind dit echt on-Ikea dat ze je niet tegemoet komen.
Jaren terug een bank gekocht en na 1 jaar ging ik op de rand zitten met een plofje waarbij het voorbord brak en ik door de bank zakte.
Gebeld en ze zijn hem zonder problemen onder garantie om komen ruilen, terwijl ik wel eerlijk heb verteld wat er gebeurd was. En ik weeg geen 60 kilo, ben ook een zwaargewicht, dus zo gaan zitten was om problemen vragen.
Het was 1 van de duurste modellen.

Leest Ikea hier niet mee? Kom op, los het op! Je personeel heeft verkeerd advies gegeven.
Nope
Misschien ook handig cateau om 2 1-persoonsmatrassen te kopen. Dat vind ik zelf fijner.
Cathy2020 schreef:
22-02-2020 19:50
Misschien ook handig cateau om 2 1-persoonsmatrassen te kopen. Dat vind ik zelf fijner.
Dan worden het 2 van 70 en ik denk niet dat ik dat fijn vind.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
22-02-2020 19:20
Ik vind dit echt on-Ikea dat ze je niet tegemoet komen.
Jaren terug een bank gekocht en na 1 jaar ging ik op de rand zitten met een plofje waarbij het voorbord brak en ik door de bank zakte.
Gebeld en ze zijn hem zonder problemen onder garantie om komen ruilen, terwijl ik wel eerlijk heb verteld wat er gebeurd was. En ik weeg geen 60 kilo, ben ook een zwaargewicht, dus zo gaan zitten was om problemen vragen.
Het was 1 van de duurste modellen.

Leest Ikea hier niet mee? Kom op, los het op! Je personeel heeft verkeerd advies gegeven.
Ik heb een tijd terug ook slechte ervaring gehad met Ikea. Ik had een prullenbak waarvan het sluitsysteem kapot ging. Zat 2 jaar garantie op, maar ik had geen bon. Het was alleen zo dat ze in hun systeem konden zien dat die prullenbak nog geen 2 jaar in het assortiment zat toen ik ermee langs kwam. Lijkt me dan dus logisch dat ik gewoon recht heb op garantie, want hij kon nooit ouder zijn dan 2 jaar. Maar nee hoor, ik kon niks zonder bon. Ik moest met de bon komen, anders had ik pech. Uiteindelijk de aankoopdatum terug kunnen vinden (was tijdens een verhuizing, dus ik had veel Ikea-afschrijvingen) en de bon kunnen ze opzoeken in hun systeem. Maar wat was ik kwaad zeg! Je kan toch sowieso al bedenken dat er recht was op garantie, waarom dan nog zo vasthouden aan die bon. Slechte service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven