Geen Carnaval maar verkleedfeest...

14-02-2020 17:31 230 berichten
Kan het nog gekker?

Op een openbare school in Zevenaar wordt Carnaval voortaan verkleedfeest genoemd. Carnaval is katholiek dus dat past niet op een openbare school volgens de oudervereniging.

https://www.ad.nl/binnenland/carnaval-m ... ad0c941eb/


Slaan we nu niet een beetje heel erg door?
Sophiever schreef:
18-02-2020 10:49
En toch quote jij een correct gespeld woord. :bye:

Je bent vast een beledigde, verontwaardigde leerkracht.
Nee hoor, ik ben een zeer slecht spellende docent naar je maakt toch echt wel een enorme spelfout.
Sophiever schreef:
15-02-2020 10:54
Ik heb hartelijk gelachen om de school. Wat een hypocrisie, de naam van een feest verdraaien maar ondertussen wel kerst vieren. Het zou me niets verbazen als deze school een hoge vmbo uitstroom heeft, dat is namelijk een direct gevolg van moeite hebben met hoe iets heet en er vervolgens een vreemde zwengel aan geeft.
Of je mist een komma, of je vervoegt je laatste werkwoord inconsequent, in ieder geval klopt je zinsopbouw niet.
Niveau 2f is dit in ieder geval nog niet.
En ik kan geeneens goed spellen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf wel carnaval vieren maar het niet zo durven willen noemen, dat is hypocriet! Hans Teeuwen zei eens:" dan doe ik een hoofddoek op en ben ik geen hoer meer, nou dan ben je nog steeds een hoer maar dan met een hoofddoek om de kop" Je viert uiteindelijk gewoon carnaval, noem het beestje bij de naam. Lijkt wel of half Nederland van angst in de broek pist als het beestje bij de naam genoemd moet worden. Het een andere naam geven verandert de essentie niet, de basis is het zelfde. Het zou de school en ouderraad sieren dat ze alle geloofsfeestjes zouden schrappen als ze het er zo moeilijk mee hebben. Inclusief de vrije dagen, ohnee wacht... ze willen alleen de lusten. Hypocriete zooi daar. De linksche gutmensch dringt alle politieke correctheid op.

Linksche gutmensch:" jij wordt gediscrimineerd"

De immigrant :" daar merk ik weinig van"

De linksche gutmensch:" jawel en wij gaan daar wat aan doen"

De immigrant:" dat is helemaal niet nodig, daar hebben we helemaal geen last van"

De linksche gutmensch:" dat heb jij wel, aan wiens kant sta jij eigenlijk, vuile racist!"

Zo denk ik er over.
blomke82 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 14:27
Reden: Toevoeging
47.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-02-2020 18:15
Of je mist een komma, of je vervoegt je laatste werkwoord inconsequent, in ieder geval klopt je zinsopbouw niet.
Niveau 2f is dit in ieder geval nog niet.
En ik kan geeneens goed spellen.
Wellicht een oudleerling van "de carrousel" in zevenaar?? Dat je niet kan spellen :-D en schenken ze daar azijn in de pauzes? Verbaast me niks van dat schooltje...
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij dan altijd af of dergelijke PC types ook niet spreken van Ramadan en Suikerfeest, maar van Magere Dagen en Vreetfestijn.

Ik zou carnaval trouwens eerder ombouwen tot 'bezopen legaal aan je buurvrouw zitten feest'.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-02-2020 20:41
Sneeuw is wit dus evil, weg met sneeuw
Gele sneeuw rules!

O god. Zijn er al Chinezen boos?
Alle reacties Link kopieren
Een Israëlisch minister tweette vandaag dat de B regering carnaval in Aalst (Vlaanderen) zou moeten verbieden.
Het kan nóg gekker.
Attraverso schreef:
20-02-2020 19:46
Een Israëlisch minister tweette vandaag dat de B regering carnaval in Aalst (Vlaanderen) zou moeten verbieden.
Het kan nóg gekker.
WTF heeft iemand uit het buitenland met andermans feesten te maken?
Kwam deze net tegen, wel toepasselijk voor de huidige tijd:
Afbeelding
Blomke82 schreef:
20-02-2020 14:47
Wellicht een oudleerling van "de carrousel" in zevenaar?? Dat je niet kan spellen :-D en schenken ze daar azijn in de pauzes? Verbaast me niks van dat schooltje...
Waar slaat dit nou weer op?
redbulletje schreef:
22-02-2020 18:01
Kwam deze net tegen, wel toepasselijk voor de huidige tijd:
Afbeelding
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
14-02-2020 19:53
Zevenaar ligt niet in de Achterhoek.
En de Achterhoek is merendeels RK

Zevenaar ligt in de Liemers

En inteelt? Leg es uit
Goede post, ik wacht nog op reactie.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-02-2020 21:48
Ik ben sinds mijn 19e niet meer geweest maar ik ging altijd als tienersletje
Ik ga nog steeds als tienersletje.... maar.dan met rollator....
jouw leven is een keuze
redbulletje schreef:
22-02-2020 18:01
Kwam deze net tegen, wel toepasselijk voor de huidige tijd:
De optocht had dan wel gewoon door kunnen gaan
anoniem_395087 wijzigde dit bericht op 22-02-2020 21:19
Reden: Er ging wat mis
17.68% gewijzigd
Weet je wat IK dan weer niet snap?

Dat BUMBA nog niet verboden is

Als er iets volgens de huidige maatstaven 1 grote berg racisme bij elkaar is... de chinees met spleetogen de afrikaan met rode lippen en ga zo maar door. Verbied dat dan lekker. Het is zo irritant dat geen enkele volwassene die troep gaat missen.
Eggo schreef:
22-02-2020 21:34
Weet je wat IK dan weer niet snap?

Dat BUMBA nog niet verboden is

Als er iets volgens de huidige maatstaven 1 grote berg racisme bij elkaar is... de chinees met spleetogen de afrikaan met rode lippen en ga zo maar door. Verbied dat dan lekker. Het is zo irritant dat geen enkele volwassene die troep gaat missen.
Bumba zit in een vergelijkbare categorie als Monsieur Cannibale en de Fata Morgana in de Efteling. Die mag nooit meer een elftal coachen in de VS.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
22-02-2020 21:37
Bumba zit in een vergelijkbare categorie als Monsieur Cannibale en de Fata Morgana in de Efteling. Die mag nooit meer een elftal coachen in de VS.

:rofl:
ManOpHetPrikbord schreef:
22-02-2020 21:37
Bumba zit in een vergelijkbare categorie als Monsieur Cannibale en de Fata Morgana in de Efteling. Die mag nooit meer een elftal coachen in de VS.
nonnie nonnie
viva-amber schreef:
14-02-2020 17:41
Nee....het is het einde van de vaste periode of het begin...ik ben nooit zo goed met religie.
Het begin, woensdag is het aswoensdag, het begin van de 40 dagen vastentijd.
(Carnaval: carne levare; het wegnemen van het vlees. Vroeger waren er nog regels in de RKK over de vastentijd zoals geen vlees eten maar die heeft de kerk eruit gegooid. Nu doe je het op je eigen manier)
Ik vier het overigens niet aangezien ik oorspronkelijk uit West Nederland kom (ik woon in het oosten), ik heb niks met carnaval (wel met die 40 dagen tijd) maar ik vind het achterlijk om het geen carnaval meer te noemen.
Nogmaals ik vier geen carnaval maar ben nu wel een beetje aan het uitpakken qua eten aangezien woensdag de vastentijd begint :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-02-2020 18:01
Kwam deze net tegen, wel toepasselijk voor de huidige tijd:
Afbeelding
Ja, word heel goed gedeeld nu in Vlaanderen na de hetze. Net als hilarische video’s van Alex Agnew waarin hij het heeft over joden en foto’s van Louis de Funès aka ‘Rabbi Jacob’ die onderweg is naar Aalst Carnaval. Ze laten zich daar niet kisten.
Phoebemeaculpa schreef:
23-02-2020 08:46
Het begin, woensdag is het aswoensdag, het begin van de 40 dagen vastentijd.
(Carnaval: carne levare; het wegnemen van het vlees. Vroeger waren er nog regels in de RKK over de vastentijd zoals geen vlees eten maar die heeft de kerk eruit gegooid. Nu doe je het op je eigen manier)
Ik vier het overigens niet aangezien ik oorspronkelijk uit West Nederland kom (ik woon in het oosten), ik heb niks met carnaval (wel met die 40 dagen tijd) maar ik vind het achterlijk om het geen carnaval meer te noemen.
Nogmaals ik vier geen carnaval maar ben nu wel een beetje aan het uitpakken qua eten aangezien woensdag de vastentijd begint :biggrin:
Vasten doet hier in het katholieke zuiden echt niemand meer, tenzij je aan de lijn doet ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nou succes carnavalvierders KOZP is watching you want wie dacht dat het bij het sinterklaasfeest zou blijven.....

https://www.ad.nl/eindhoven/kick-out-zw ... ~af5c3040/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
23-02-2020 09:50
Nou succes carnavalvierders KOZP is watching you want wie dacht dat het bij het sinterklaasfeest zou blijven.....

https://www.ad.nl/eindhoven/kick-out-zw ... ~af5c3040/
Laat ze maar komen hoor. Ik ga vandaag als Spaanse senorita. Ik ga mijn blonde haren zwart spuiten met een grote rode roos in mijn haren. Dat zullen ze vast wel racistisch vinden.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-02-2020 09:54
Laat ze maar komen hoor. Ik ga vandaag als Spaanse senorita. Ik ga mijn blonde haren zwart spuiten met een grote rode roos in mijn haren. Dat zullen ze vast wel racistisch vinden.
Leuk,heel veel plezier alvast.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
22-02-2020 21:18
De optocht had dan wel gewoon door kunnen gaan
De optocht naar aanleiding waarvan deze cartoon is opgemaakt gaat gewoon door hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven