Geen Carnaval maar verkleedfeest...

14-02-2020 17:31 230 berichten
Kan het nog gekker?

Op een openbare school in Zevenaar wordt Carnaval voortaan verkleedfeest genoemd. Carnaval is katholiek dus dat past niet op een openbare school volgens de oudervereniging.

https://www.ad.nl/binnenland/carnaval-m ... ad0c941eb/


Slaan we nu niet een beetje heel erg door?
Attraverso schreef:
23-02-2020 11:21
De optocht naar aanleiding waarvan deze cartoon is opgemaakt gaat gewoon door hoor.
Dan hebben ze geluk want veel is afgelast vanwege de wind heb ik gelezen.
redbulletje schreef:
23-02-2020 08:56
Vasten doet hier in het katholieke zuiden echt niemand meer, tenzij je aan de lijn doet ;-D
Weet ik maar zo is het wel onstaan.
Tegenwoordig zijn er, denk ik, niet veel mensen meer praktiserend katholiek, jammer maar goed dat moet iedereen zelf weten.
Ik doe het wel, uit vrije wil. (Maar ik vier dan weer geen carnaval)
Het is overigens idd ook goed voor de lijn, ben benieuwd hoeveel ik weeg met pasen :proud:
(Overigens is het niet heel streng hoor, vroeger was het geen vlees en niet snoepen, nu zijn er geen vaste regels en gaat het er vooral om dat je 1 of meerdere dingen die min of meer een gewoonte zijn even niet doet)

Om de naam te veranderen om het katholieke imago vind ik behoorlijk overdreven en echt onzin en ik vind het gewoon ridicuul.
Alle reacties Link kopieren
vind persoonlijk carnaval maar niks, moest ik het echt willen meemaken zou ik eerder naar new orleans willen gaan of rio de janeiro. maar ben wel tegen feit dat ze alle namen willen gaan veranderen voor die paar die op hun tenen getrapt zijn. carnaval heeft niks met katholiek te zien, vasten daarentegen wel. weet zelfs niet waarom carnaval in belgie zo bekend is, stel toch eigenlijk niks voor??? zo'n drama voor een verkleed en zuipfeestje
icequeen2000 schreef:
23-02-2020 18:48
vind persoonlijk carnaval maar niks, moest ik het echt willen meemaken zou ik eerder naar new orleans willen gaan of rio de janeiro. maar ben wel tegen feit dat ze alle namen willen gaan veranderen voor die paar die op hun tenen getrapt zijn. carnaval heeft niks met katholiek te zien, vasten daarentegen wel. weet zelfs niet waarom carnaval in belgie zo bekend is, stel toch eigenlijk niks voor??? zo'n drama voor een verkleed en zuipfeestje
Daarom joh, wat een gezanik. Laat carnaval gewoon carnaval blijven.

Ik vind t wel sneu voor al die mensen die zolang aan de praalwagens hebben gewerkt en het weer nu zo slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven