Uitgerekend 2e helft sept2020

20-01-2020 13:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Bij deze een nieuwe versie van dit topic, waarbij we allemaal zelf de tabel kunnen invullen!
Naamleeftijdbaby nrudvolgende echobijzonderheden
fala198930214-093-3 termijnecho:heart: hartje klopt!
Beertje31119-09
Arabian-nights262
September-baby29219-09[/] 4 mei: 20 weken echo :heart: goede Nipt!
Parker28122-09:heart: hartje klopt!
Julie_8732324-9-
ASP31223-0928-4 20-wekenecho:heart: goede nipt
Gebruikersnaam en wachtwoord:
Vorige topic:
zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... ges/455635
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
42.24% gewijzigd
Fijn al die goede echo's!

Hier zooooooo moe. Ik sleep mezelf echt de middag en de avond door. Het liefst zou ik slapen. Dus op mijn vrije dagen slaap ik met de peuter mee in de middag (A). Alleen op werk is dat een beetje lastig :p Ik kan me ook echt nul op werk concentreren en dat is vrij lastig bij een beroep waar je uren moet schrijven. En om het als vrij op te nemen komt me ook niet heel goed uit. Hopen dat het snel beter wordt!

Hoe is het bij jou Beertje? Echo al bijna?
Wat fijn dat er al zoveel mooie en goede echo's zijn! :cheer2:

Gisterochtend hadden we de intake bij de verloskundige, hele lieve vrouw en leuk gesprek gehad. Ik was wel een beetje overdonderd door de stortvloed aan informatie en al die dingen waar we nu over moeten nadenken (wel/geen prenatale screening, inschrijving kraamzorg, inschrijving kinderopvang, zwangerschapscursussen), maar ze was heel geruststellend en zei dat het allemaal echt goed ging komen :biggrin:

Sinds een paar dagen staat mijn avondeten me nogal tegen, herkennen jullie dat ook? Van tevoren heb ik er heel veel zin in, maar na een paar happen hoef ik dan eigenlijk al niet meer..
Oh ja Parker dat herken ik wel! Jammer is dat dan he? Zo zonde!

Sowieso best onvoorspelbaar waar ik zin in heb, soms denk ik dat ik ergens zin in heb maar als ik het heb klaargemaakt.... Nee. En soms denk ik; nou ik denk dat ik dat helemaaaal niet ga eten, maar dan heen ik een hap en gaat er helemaal op.

Zo weird allemaal wat het met je doet!

Vandaag ook wel bijna de hele dag een beetje misselijk, eten helpt dan wel een beetje. Maar dan ook weer niet te vet, of te veel. t is een wankel evenwicht.

Wat wel heel goed hielp vandaag was een half uurtje wandelen buiten, deed me echt goed!

Heb jij zelf ook al je echo gehad Parker?
En ja, het komt echt goed, je groeit er vanzelf in :).

Ik heb trouwens de Zwangerschaps app van Philips Avent, vind die erg mooi! Je kunt invullen hoe ver je bent en dan krijg je een afbeelding van je embryo te zien met informatie, waarop je kan inzoomen en alles. Ik vind het een aanrader, en hij is gratis.
Hier ook een goede echo, 2 maart de termijnecho, denk dat het besef dan pas écht gaat komen :love:

Elisabert, is dit jouw eerste zwangerschap? Bij mij is het de tweede en vooralsnog groeit mijn buik (gelukkig) nog niet. Hoop mijn gewone kleding zo lang mogelijk aan te kunnen. De vorige keer was ik mijn positiekleding best snel beu...
Ik heb dat ook dat het avondeten me al zo'n twee week tegenstaat. Heb ik het klaargemaakt en krijg ik 2 happen door me keel. Laatste paar dagen zelfs enkel soep en droog brood...
Daarbij kan ik ook de hele dag wel liggen en middagslaapje houden.
Niks aan.. maar we moeten er maar fd doorheen :lol:
Ha ASP, nee t is mijn derde zwangerschap en tweede kindje, buik gaat wel. Denk vooral darmen die aan het einde van de dag een beetje opspelen en dan zie ik er best wel zwanger uit :).

Wat je zegt over positiekleding herken ik wel ja. Die broeken zijn de uitvinding van de eeuw, maar voor de rest steeds dezelfde 3 outfits afwisselen... buhhhhh.

God ja en ik kan de hele dag wel slapen... In t weekend maak ik zo 10 uur 's nachts, en dan smiddags nog eeeeven liggen :).

Hebben jullie al trek in vreemde dingen?
Nee, hier nog geen trek in vreemde dingen, maar er zijn wel dingen die ik eerst lekker vond en die me nu niet meer echt aanstaan. En (witte) druiven lust ik gewoon niet meer, die vond ik eerst mega lekker... dus dat vind ik wel een beetje jammer.

En ik begin alles heel erg te ruiken, ik rook tijdens het koken (voor het eerst) koriander in de falafel.
Is jullie reuk ook al zo goed?
Hier ook een goede echo :heart:

Ik heb inmiddels wel wat meer last van bijwerkingen. Volgens mij meer dan tijdens de eerste zwangerschap. Sneller moe (maar kleine dreumes rent ook rond en spookt soms snachts), meer misselijk/onbestemd.

Reuk en smaak zijn nu scherper. Koffie en sommige kruiden staan me echt tegen. Laatst at ik smeerkaas en het leek net alsof ik zout in m’n mond had gegoten. Dat hoeft dus ook niet meer. Ook prei smaakt nu opeens erg sterk en overheerst als het ergens doorheen zit.

Geen echte cravings. Heb ik vorige keer ook niet gehad. Ik vind wel een paar dingen extra lekker; appelsap, rood fruit en vers brood. En normaal hou ik niet van gekookte aardappelen, nu opeens wel 😆 Gek hè?
Gefeliciteerd met je goede echo wollentrui! Logisch dat je met een kleintje erbij sneller moe bent, die vraagt sowieso al wat energie natuurlijk :)

Ik merk ook dat mijn reuk scherper wordt, vooral parfumluchtjes vind ik heel erg sterk en niet zo lekker. Van koffie heb ik ook wel eens gehoord dat die geur kan gaan tegenstaan, maar dat vind ik nog wel meevallen. Qua smaak valt havermout ineens heel slecht, wat ik heel jammer vind want dat is echt mijn favoriete ontbijt. Dus ben nu een beetje aan het experimenteren met andere opties.

Behoefte aan slapen herken ik ook wel Beertje! Ik zou het liefst de hele dag in mijn bed blijven geloof ik, en ga 's avonds ook graag rond 21.30u weer erin :sleep: En dat vindt de kat maar wat gezellig, die komt er lekker bij liggen haha.

Maandag heb ik mijn eerste echo, daar kijk ik echt naar uit! Fijn om eens even te zien of de kleine spruit er echt zit en goed groeit :)
Wat fijn wollentrui een goede echo!

En spannend parker maandag je eerste echo!

Zelf is mijn reuk ook heftiger. Ruik bepaalde dingen zo sterk dat ik er misselijk van word. Qua eten neig ik veel naar fruit en brood :biggrin:

Woensdag heb ik een echo vind het spannend.. Denk steeds is alles nog goed etc.

Hebben jullie het al op het werk verteld ?! Ik nog niet.. wacht woensdag nog ff af. Paar uit de familie hebben al wel vermoedens .. ivm geen wijntje meer willen drinken e.d . :-D
Zijn hier meer mensen die van de ene op de andere dag geen last meer hadden van kwaaltjes? Morgen 9 weken.
Sorry voor mijn afwezigheid.
Ik ben zóó moe dat ik amper energie heb naast de dagelijkse rompslomp. Bij vorige zwangerschap pakte ik me rust meer, met een ondernemende peuter is dat stuk moeilijker!

@Ano, alles kan.. hoeft niet meteen wat te betekenen. Ik ben nu enkel alleen maar moe. Daarnaast geen versterkte geur, smaak of misselijkheid. Echt alleen moe (wel goed moe). Bij eerste idem, maakte me daar toen ook zorgen om, maar niet iedereen hoeft evenveel kwalen te hebben voor een gezonde zwangerschap

@rest, fijn zoveel positieve echo’s!! En qua vertellen aan omgeving. Beste vriendinnen, een vriend en familie weet het nu. We wachten nog dinsdag af en dan vertel ik het nog een par mensen. Na de 12 weken echo vertel ik het aan werkgevers
@parker, succes morgen met de echo :hello:
Ik heb de vk gebeld en mag om half 5 even langs voor een echo.
Fijn dat je langs mag komen. Hopelijk biedt de echo geruststelling!
De echo was goed vanochtend! Een mooi kloppend hartje en een druk bewegend kindje :heart: Wel wat minder ver dan ik zelf had uitgerekend, dus ik krijg op 5 maart toch nog een termijnecho.

Ano2018: was jouw echo ook goed vanmiddag? Fijn dat je zo snel langs kunt komen, ik hoop dat alles in orde is.

Die Philips app is inderdaad prachtig Elisabert! Leuk ook al die voorbeeldecho's en de plaatjes van hoe het kindje in je buik groeit,
Jaa alles was goed op de echo gelukkig =)
Fijn dat je een goede echo had Ano! Hoe staat het inmiddels met de kwaaltjes?
Hoe gaat het met jullie?
Ik merk goed dat ik volop hormonen heb, ik lust vrij weinig en als ik één hap te veel neem, lijkt het alsof er iets rits in mijn lijf is, in mijn neus heb ik dan een mega vieze geur en heb dan een heel vieze smaak in mijn mond ook.
Vervelend dat je daar zo'n last van hebt ASP, dan wordt het lastig om voldoende te blijven eten. Hopelijk heb je niet teveel last van andere kwaaltjes? En zag alles op de termijnecho er goed uit?

Ik heb nog steeds flinke tegenzin in (warm) avondeten, maar de meeste andere dingen gaan er wel goed in. Afgelopen donderdag hebben we de termijnecho gehad, waarop een heel gezond en beweeglijk kindje te zien was :flirting: Uitgerekende datum is aangepast naar 22-09, dus tussen de eerste en tweede schatting in.

En gisteren heb ik toch maar een zwangerschapsbroek aangeschaft! 's Avonds zitten mijn gewone broeken echt niet lekker meer, dus wel handig om vast iets in de kast te hebben liggen. Ik had het idee dat er al veel meer buik zichtbaar was in die zwangerschapsbroek dan in mijn gewone broeken, dus ik wacht nog even tot ik het op werk verteld heb voordat ik 'm daar ook ga aantrekken :P

Hoe gaat het verder met alle dames hier? Hopelijk nemen de vermoeidheid en misselijkheid wat af nu het einde van het eerste trimester in zicht komt :cheer2:
Parker, jij bent een dag voor mij uitgerekend, bij mij is 23-9 de uitgerekende datum.

Ik heb online een beetje gekeken naar positiekleding, maar vind het maar lastig. Wil zo lang mogelijk mijn gewone kleding dragen. Broeken zitten niet altijd meer fijn al, helaas!
Wat fijn dat er alweer een paar goede echo’s zijn geweest.

Qua positiekleding, deze week heeft Lidl het ook liggen. Ik vond deze vorige zwangerschap en meer dan prima. Beter dan prenatal zelfs. Fijne broeken voor ongeveer €10 :hyper:

Wij ook weer een goede echo achter de rug. UD verzet naar 22 september, gelijk met jou dus Parker. Ik vind het wel beetje gek dat ik 4 dagen later ben uitgerekend dan eigen berekening en nav 1e echo.
Bij 7 weken was het 19/20 september, bij 10 weken 20/21 en nu dus opeens 22 september. Baby lag ongunstig, kin op de borst, dus kleiner dan werkelijk. Maar toch houden ze nu 22/09 aan :-(
Bij eerste heb ik de 42 weken gehaald. Afspraak is nu dat ik met 41 weken wordt ingeleid. Maarja nu is die grens voor mijn gevoel 3-4 dagen verschoven met deze berekening :facepalm:
Hebben jullie ook gekozen voor de nipt test?

Ik heb gister bloed laten prikken en hoop snel een goede uitslag binnen te hebben :$ best spannend weer
September-baby, ik heb ook gisteren laten prikken, vind het wel spannend!
Wat apart september-baby ik ben ook benieuwd of die van mij nog word aangepast, is nu op 16 september gezet. Jij hebt best veel echo's ofniet? 3 al gehad :cheer:
Wel fijn!

Ik had 28 februari al bloed laten prikken voor de nipt test met nevenbevindingen.. afgelopen woensdag bericht gehad dat alles goed was, zooo blij!! :cheer2: Vond het ook echt spannend!

Hoe gaat het met jullie en wat vinden jullie van het hele corona gebeuren? Ik mag inmiddels of moet thuiswerken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven