Uitgerekend 2e helft sept2020
maandag 20 januari 2020 om 13:37
Hallo allemaal,
Bij deze een nieuwe versie van dit topic, waarbij we allemaal zelf de tabel kunnen invullen!
Gebruikersnaam en wachtwoord:
Vorige topic:
zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... ges/455635
Bij deze een nieuwe versie van dit topic, waarbij we allemaal zelf de tabel kunnen invullen!
Naam | leeftijd | baby nr | ud | volgende echo | bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
fala1989 | 30 | 2 | 14-09 | 3-3 termijnecho | ![]() |
Beertje | 31 | 1 | 19-09 | ||
Arabian-nights | 26 | 2 | |||
September-baby | 29 | 2 | 19-09[/] | 4 mei: 20 weken echo | ![]() |
Parker | 28 | 1 | 22-09 | ![]() | |
Julie_87 | 32 | 3 | 24-9 | - | |
ASP | 31 | 2 | 23-09 | 28-4 20-wekenecho | ![]() |
Vorige topic:
zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... ges/455635
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
42.24% gewijzigd
zondag 15 maart 2020 om 10:26
Goeie tip van de positiekleding september-baby, ik zag het toevallig liggen en heb het met jouw aanbeveling toch maar meegenomen. Die legging zit echt heerlijk!
Fijn dat je echo weer goed was en hopelijk blijft je uitgerekende datum nu gewoon vast staan. Ik ben ook wat heen en weer geschoven (20-09, 25-09, nu toch 22-09) dus het zal wel lastig schatten zijn in zo'n vroeg stadium.
Ik heb ook laten prikken voor de nipt en kreeg voor het weekend de uitslag; gelukkig alles goed! Mega spannend, maar ook heel fijn om toch wat duidelijkheid te krijgen. Hopelijk krijgen jullie ook snel een goede uitslag!
Beertje ik werk vanaf maandag ook thuis, in ieder geval tot einde van de maand. Hoop dat deze preventieve maatregelen ervoor gaan zorgen dat het aantal zieken minder snel piekt en dat iedereen die zorg nodig heeft goed opgevangen kan worden, maar ik vind het ook wel spannend omdat er nu zo snel allerlei wijzigingen in de maatregelen komen. Inmiddels heb ik ook een mail gehad van de verloskundige met de maatregelen die zij gaan treffen en daar staat ook in dat er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat je als zwangere extra kwetsbaar bent - fijn om die bevestiging ook van hen te krijgen.
Fijn dat je echo weer goed was en hopelijk blijft je uitgerekende datum nu gewoon vast staan. Ik ben ook wat heen en weer geschoven (20-09, 25-09, nu toch 22-09) dus het zal wel lastig schatten zijn in zo'n vroeg stadium.
Ik heb ook laten prikken voor de nipt en kreeg voor het weekend de uitslag; gelukkig alles goed! Mega spannend, maar ook heel fijn om toch wat duidelijkheid te krijgen. Hopelijk krijgen jullie ook snel een goede uitslag!
Beertje ik werk vanaf maandag ook thuis, in ieder geval tot einde van de maand. Hoop dat deze preventieve maatregelen ervoor gaan zorgen dat het aantal zieken minder snel piekt en dat iedereen die zorg nodig heeft goed opgevangen kan worden, maar ik vind het ook wel spannend omdat er nu zo snel allerlei wijzigingen in de maatregelen komen. Inmiddels heb ik ook een mail gehad van de verloskundige met de maatregelen die zij gaan treffen en daar staat ook in dat er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat je als zwangere extra kwetsbaar bent - fijn om die bevestiging ook van hen te krijgen.

maandag 16 maart 2020 om 17:38
Wij moeten sinds vorige week ook allemaal thuiswerken. Niet altijd even productief met een kind thuis, maar dat neemt mijn werkgever, gelukkig, voor lief. Ben wel echt blij met mijn werkgever, waardoor ik ook extra mijn best doe om zo productief mogelijk te zijn door ook 's avonds nog in te loggen en te werken op mijn niet werkdagen.
Vandaag baalde ik even goed van het corona virus. A.s. vrijdag hebben we de afspraak bij de verloskundige staan waarbij je voor de eerste keer naar het hartje luistert. Nu mag mijn man al niet meer mee ivm corona. Maar zelf ben ik ook verkouden, waardoor er een grote kans is dat mijn afspraak niet doorgaat... Terwijl ik me wel een klein beetje zorgen maak (waarschijnlijk onterecht) doordat ik gistermiddag ineens best wel pijn in mijn onderrug en daarna ook even een minder fijn gevoel in mijn onderbuik had. Ik heb voor mijn eerste zwangerschap een zwangerschap gehad waarbij het hartje in week 7-8 gestopt was met kloppen, dus het hartje luisteren is best wel een mijlpaal voor mij waar ik ook echt aan toe ben. Dus ik duim heel erg dat ik vrijdag niet meer verkouden ben, of dat een van de verloskundige van mijn vorige zwangerschap dienst heeft vrijdag.
Ook zouden we vrijdagmiddag een pretecho hebben om het geslacht te bekijken, daar geldt hetzelfde voor, dat moeten we nu ook uitstellen. Daar mag gelukkig wel één iemand mee naar toe, maar geen kinderen en ik denk niet dat we op vrijdagmiddag opvang voor ons zoontje geregeld krijgen nu.
Ik besef met dat vooral het laatste nogal een luxe probleem is, maar icm de hormonen was ik er vanmiddag even niet zo blij mee...
Vandaag baalde ik even goed van het corona virus. A.s. vrijdag hebben we de afspraak bij de verloskundige staan waarbij je voor de eerste keer naar het hartje luistert. Nu mag mijn man al niet meer mee ivm corona. Maar zelf ben ik ook verkouden, waardoor er een grote kans is dat mijn afspraak niet doorgaat... Terwijl ik me wel een klein beetje zorgen maak (waarschijnlijk onterecht) doordat ik gistermiddag ineens best wel pijn in mijn onderrug en daarna ook even een minder fijn gevoel in mijn onderbuik had. Ik heb voor mijn eerste zwangerschap een zwangerschap gehad waarbij het hartje in week 7-8 gestopt was met kloppen, dus het hartje luisteren is best wel een mijlpaal voor mij waar ik ook echt aan toe ben. Dus ik duim heel erg dat ik vrijdag niet meer verkouden ben, of dat een van de verloskundige van mijn vorige zwangerschap dienst heeft vrijdag.
Ook zouden we vrijdagmiddag een pretecho hebben om het geslacht te bekijken, daar geldt hetzelfde voor, dat moeten we nu ook uitstellen. Daar mag gelukkig wel één iemand mee naar toe, maar geen kinderen en ik denk niet dat we op vrijdagmiddag opvang voor ons zoontje geregeld krijgen nu.
Ik besef met dat vooral het laatste nogal een luxe probleem is, maar icm de hormonen was ik er vanmiddag even niet zo blij mee...
woensdag 25 maart 2020 om 11:41
Ben je nog naar je afspraak gegaan vorige week vrijdag ASP? Hartje goed kunnen horen? Logisch dat je baalt dat dit soort afspraken nu afgezegd moeten worden, het is toch heel fijn om die bevestiging te krijgen dat alles goed is, en gewoon leuk om nog een keertje extra te kunnen spieken bij de kleine. Hopelijk ben je inmiddels wel weer opgeknapt van je verkoudheid!
Afgelopen week had ik wat bloedverlies en buikpijn, maar gelukkig is alles in orde. Gisteren had ik een controle gepland staan, dus heeft de verloskundig gelijk even naar het hartje geluisterd en dat klonk helemaal goed. Ik heb een audio-opname gemaakt voor mijn vriend, zodat hij achteraf ook kon luisteren. Even wat aanpassen, maar fijn dat hij het toch kon horen zo.
Ik vind het ook heel jammer dat we nu niet op ons gemak kunnen babyshoppen en kunnen oriënteren op kinderwagens en andere praktische dingen. Ook echt een luxe-probleem, want er zijn veel ergere dingen om je druk over te maken, maar we keken er allebei echt naar uit om dit te gaan doen en blijven nu toch maar zoveel mogelijk thuis.
Maar wat veel belangrijker is: hopelijk is iedereen hier nog in goede gezondheid!
Afgelopen week had ik wat bloedverlies en buikpijn, maar gelukkig is alles in orde. Gisteren had ik een controle gepland staan, dus heeft de verloskundig gelijk even naar het hartje geluisterd en dat klonk helemaal goed. Ik heb een audio-opname gemaakt voor mijn vriend, zodat hij achteraf ook kon luisteren. Even wat aanpassen, maar fijn dat hij het toch kon horen zo.
Ik vind het ook heel jammer dat we nu niet op ons gemak kunnen babyshoppen en kunnen oriënteren op kinderwagens en andere praktische dingen. Ook echt een luxe-probleem, want er zijn veel ergere dingen om je druk over te maken, maar we keken er allebei echt naar uit om dit te gaan doen en blijven nu toch maar zoveel mogelijk thuis.
Maar wat veel belangrijker is: hopelijk is iedereen hier nog in goede gezondheid!

woensdag 25 maart 2020 om 21:58
Parker dat is even schrikken bloedverlies.. gelukkig niks aan de hand
Snap dat je lekker wilt babyshoppen. Je hebt nu ook de mama mazzeldagen bij prenetal hè. Veel kortingen.. ook bij babydump op kinderwagens enz.
Zelf heb ik maandag pas een controle.. werd steeds verplaatst.. en 3 april een geslachtbepallende echo hopelijk gaat die nog wel door..
Wij hebben al een kinderwagen haha vriendlief verraste mij ermee & kon niet wachten. Hij wist wel welke ik erg mooi vind en wat ik een fijne wagen vind. Zo leuk om te zien staan in de babykamer to be.
Jullie al wat aankopen gedaan?
En hoe staat het met de buikjes? Al zichtbaar bolletje
?!
Snap dat je lekker wilt babyshoppen. Je hebt nu ook de mama mazzeldagen bij prenetal hè. Veel kortingen.. ook bij babydump op kinderwagens enz.
Zelf heb ik maandag pas een controle.. werd steeds verplaatst.. en 3 april een geslachtbepallende echo hopelijk gaat die nog wel door..

Wij hebben al een kinderwagen haha vriendlief verraste mij ermee & kon niet wachten. Hij wist wel welke ik erg mooi vind en wat ik een fijne wagen vind. Zo leuk om te zien staan in de babykamer to be.

Jullie al wat aankopen gedaan?
En hoe staat het met de buikjes? Al zichtbaar bolletje

maandag 30 maart 2020 om 07:29
Parker gelukkig ging mijn echo door.
Mijn afspraak bij de verloskundige is vrijdag uiteindelijk telefonisch geweest, maar dat kwam doordat ik de woensdag ervoor ineens bloedverlies had, dus mocht ik twee dagen eerder komen. Toen kon de verloskundige het hartje gelukkig goed horen kloppen. Maar bloedverlies is wel schrikken! Bij de eerste heb ik dat nooit gehad (gelukkig), maar daardoor schrok ik nu wel extra...
Hoe as jouw bloedverlies? Bij mij was het gelukkig maar heel kort, waarschijnlijk een bloedvaatje oid.
Beertje Leuk he om al dingen in de babykamer te hebben staan! Bij ons is die kamer nu nog vol in gebruik, maar ik kan niet wachten om die om te toveren naar babykamer. Voor nr. 1 hebben wij dit weekend een groot bed besteld. Dat wordt over bijna een maand geleverd. Dan wil ik eigenlijk ook de babykamer al vrij genoeg hebben dat het ledikant en commode daarheen kunnen en dat de kast van de babykamer ook in elkaar gezet kan gaan worden. Dan kan ik ook kleding uit gaan zoeken die we nog hebben liggen en weet ik wat ik nog kan gaan shoppen de komende maanden.
Ik heb sinds zaterdag mijn positiebroek aan gedaan. Dan zie ik er ineens heel zwanger uit, terwijl ik mijn gewone kleding ook nog gewoon pas, maar dat zit minder fijn en nu ik thuiswerk draag ik overdag toch vooral mijn joggingbroek tot ik de deur uit moet en als ik dan naar buiten ga wil ik toch liever een zo comfortabel mogelijke broek aan
Mijn afspraak bij de verloskundige is vrijdag uiteindelijk telefonisch geweest, maar dat kwam doordat ik de woensdag ervoor ineens bloedverlies had, dus mocht ik twee dagen eerder komen. Toen kon de verloskundige het hartje gelukkig goed horen kloppen. Maar bloedverlies is wel schrikken! Bij de eerste heb ik dat nooit gehad (gelukkig), maar daardoor schrok ik nu wel extra...
Hoe as jouw bloedverlies? Bij mij was het gelukkig maar heel kort, waarschijnlijk een bloedvaatje oid.
Beertje Leuk he om al dingen in de babykamer te hebben staan! Bij ons is die kamer nu nog vol in gebruik, maar ik kan niet wachten om die om te toveren naar babykamer. Voor nr. 1 hebben wij dit weekend een groot bed besteld. Dat wordt over bijna een maand geleverd. Dan wil ik eigenlijk ook de babykamer al vrij genoeg hebben dat het ledikant en commode daarheen kunnen en dat de kast van de babykamer ook in elkaar gezet kan gaan worden. Dan kan ik ook kleding uit gaan zoeken die we nog hebben liggen en weet ik wat ik nog kan gaan shoppen de komende maanden.

Ik heb sinds zaterdag mijn positiebroek aan gedaan. Dan zie ik er ineens heel zwanger uit, terwijl ik mijn gewone kleding ook nog gewoon pas, maar dat zit minder fijn en nu ik thuiswerk draag ik overdag toch vooral mijn joggingbroek tot ik de deur uit moet en als ik dan naar buiten ga wil ik toch liever een zo comfortabel mogelijke broek aan

dinsdag 31 maart 2020 om 11:36
ASP dat is schrikken als je ineens bloed hebt.. gelukkig was het snel gestopt en was alles verder goed!
Wat leuk dat jullie een groot bed hebben besteld. Snap dat je daarna ook bezig wilt haha. Ik ga het liefst vandaag ook aan de slag om alles af te maken
Gister had ik een controle en het hartje gehoord. Aanstaande vrijdag hebben wij de pretecho/ geslachsbepaling vooralsnog gaat ie gewoon door.. Spannend! Woensdag alweer 16 weken..
Jullie nog een pretecho ingepland voor zover dat mogelijk is?
Snap het volkomen, lekker een comfy broek aan de hele dagen haha
Doe ik zelf ook als ik thuis werk. Ben maar 1x per week op kantoor..
Hoe gaat het met de andere dames?
Wat leuk dat jullie een groot bed hebben besteld. Snap dat je daarna ook bezig wilt haha. Ik ga het liefst vandaag ook aan de slag om alles af te maken

Gister had ik een controle en het hartje gehoord. Aanstaande vrijdag hebben wij de pretecho/ geslachsbepaling vooralsnog gaat ie gewoon door.. Spannend! Woensdag alweer 16 weken..
Jullie nog een pretecho ingepland voor zover dat mogelijk is?
Snap het volkomen, lekker een comfy broek aan de hele dagen haha

Hoe gaat het met de andere dames?
maandag 6 april 2020 om 08:06
Sorry voor mijn afwezigheid. Ben zo ontiegelijk moe geweest en moet door het Corona virus thuis werken. Gezien man zijn werk wel buitenshuis doordraait waren dat best even pittige weken met peuter die sociaal contact enorm mist en korte slaapjes waarin ik probeer te werken. Nu beginnen we gelukkig onze draai wat meer te vinden.
De uitslag van de NiPT was gelukkig helemaal goed. Superfijn! Eerste afspraak voor hartje luisteren heb ik afgezegd ivm flinke verkoudheid/griepklachten. Nu heb ik deze morgen. Ik moet zeggen dat de zwangerschap zo anders voelt dan bij de 1e. Ik vergeet gewoon vaak dat ik überhaupt zwanger ben. Het voelt nog zo onwerkelijk, terwijl ik wel 16 weken ver ben. Ik voel het baby’tje ook soms al in mijn buik
. Komt ook door heel de Corona-crisis, alles is zo anders. Binnenkort (4mei) ook alleen naar de 20 weken echo
Genoeg over mij.
Parker & ASP; wat schrikken van het bloedverlies. Gelukkig bij beiden onschuldig. Maar phoe ik zou me ook doodschrikken. Hopelijk was het eenmalig
@beertje, ging de echo nog door?
weten jullie of jullie een zoon of dochter verwachten? Ben benieuwd!
De uitslag van de NiPT was gelukkig helemaal goed. Superfijn! Eerste afspraak voor hartje luisteren heb ik afgezegd ivm flinke verkoudheid/griepklachten. Nu heb ik deze morgen. Ik moet zeggen dat de zwangerschap zo anders voelt dan bij de 1e. Ik vergeet gewoon vaak dat ik überhaupt zwanger ben. Het voelt nog zo onwerkelijk, terwijl ik wel 16 weken ver ben. Ik voel het baby’tje ook soms al in mijn buik

Genoeg over mij.
Parker & ASP; wat schrikken van het bloedverlies. Gelukkig bij beiden onschuldig. Maar phoe ik zou me ook doodschrikken. Hopelijk was het eenmalig
@beertje, ging de echo nog door?

maandag 6 april 2020 om 14:19
September-baby; vermoeiend is dat he met een kleine thuiswerken! Hoe oud is jullie peuter? Ons zoontje is nu sinds anderhalve week gelukkig weer naar het kinderdagverblijf. Man en ik hebben allebei een vitaal beroep. De weken daarvoor was hij helaas verkouden dus mocht niet naar het kinderdagverblijf. Hij was ook een paar dagen ziek, maar de dagen dat hij gewoon energiek was en wij moesten werken waren flink afzien... Na een paar dagen konden man en ik het gelukkig eerlijker verdelen.
Wat fijn dat jij de kleine ook al gevoeld hebt! Ik voelde het een paar weken terug, maar nu eigenlijk niet meer. Overmorgen heb ik gelukkig weer een afspraak bij de verloskundige.
Misschien mag op 4 mei al wel weer iemand mee naar de echo? Wij hebben de echo 28 april, zeker zonder mijn man dus, helaas
Wat fijn dat jij de kleine ook al gevoeld hebt! Ik voelde het een paar weken terug, maar nu eigenlijk niet meer. Overmorgen heb ik gelukkig weer een afspraak bij de verloskundige.
Misschien mag op 4 mei al wel weer iemand mee naar de echo? Wij hebben de echo 28 april, zeker zonder mijn man dus, helaas

dinsdag 7 april 2020 om 08:38
Beertje88, leuk he om de kleine zo te zien! Had je een voorgevoel/voorkeur?
Ik had deze keer totaal geen voorkeur, zou beide kei leuk gevonden hebben. Na de echo merkte ik dat ik toch een beetje teleurgesteld was. Toen ik ging nadenken waar dat door kwam, kwam dat doordat mijn gevoel niet klopte. Ik dacht echt dat nummer 2 een ander geslacht had dan we op de echo zagen.
De vorige keer wisten we de naam al voor de geslachtsecho, nu nog niet. Ik wil graag wachten met het delen van het geslacht tot we het eens zijn over de naam, alleen lukt dat nog niet helemaal. Ook vind ik het wel fijn om even lekker aan de naam te kunnen wennen en thuis die naam te kunnen zeggen als we het over de baby hebben.
Liggen jullie een beetje op een lijn qua namen met je partner?
Bij ons is het nogal een uitdaging, mijn man denkt meer aan namen als Roderick/Frederique en ik meer aan namen zoals Bram/Emma. Gelukkig hebben we een lijstje van ongeveer 5 namen nog, maar nu twijfelde hij weer of dé naam daar wel tussen zit.
Dus als jullie nog leuke tips hebben hoe jullie naar namen zoeken....
Ik had deze keer totaal geen voorkeur, zou beide kei leuk gevonden hebben. Na de echo merkte ik dat ik toch een beetje teleurgesteld was. Toen ik ging nadenken waar dat door kwam, kwam dat doordat mijn gevoel niet klopte. Ik dacht echt dat nummer 2 een ander geslacht had dan we op de echo zagen.
De vorige keer wisten we de naam al voor de geslachtsecho, nu nog niet. Ik wil graag wachten met het delen van het geslacht tot we het eens zijn over de naam, alleen lukt dat nog niet helemaal. Ook vind ik het wel fijn om even lekker aan de naam te kunnen wennen en thuis die naam te kunnen zeggen als we het over de baby hebben.
Liggen jullie een beetje op een lijn qua namen met je partner?
Bij ons is het nogal een uitdaging, mijn man denkt meer aan namen als Roderick/Frederique en ik meer aan namen zoals Bram/Emma. Gelukkig hebben we een lijstje van ongeveer 5 namen nog, maar nu twijfelde hij weer of dé naam daar wel tussen zit.
Dus als jullie nog leuke tips hebben hoe jullie naar namen zoeken....

dinsdag 7 april 2020 om 13:17
Wat leuk dat jullie een zoontje krijgen Beertje! En gefeliciteerd met je goede echo natuurlijk 
Tip voor namen: de app "Kinder". Je kunt beiden namen liken of afkeuren en dan houd je een lijstje over met namen die je beiden leuk vindt (waar je een match op bent). Wij hebben er heel veel lol mee gehad en zijn er vooral achter gekomen dat we wel hetzelfde soort namen mooi vinden, maar dé naam hebben we nog niet bedacht. Ik ben er ook nog een beetje huiverig voor merk ik, het lukte ons niet eens om de kat een naam te geven; we noemen hem nu iedere maand anders

Tip voor namen: de app "Kinder". Je kunt beiden namen liken of afkeuren en dan houd je een lijstje over met namen die je beiden leuk vindt (waar je een match op bent). Wij hebben er heel veel lol mee gehad en zijn er vooral achter gekomen dat we wel hetzelfde soort namen mooi vinden, maar dé naam hebben we nog niet bedacht. Ik ben er ook nog een beetje huiverig voor merk ik, het lukte ons niet eens om de kat een naam te geven; we noemen hem nu iedere maand anders

dinsdag 7 april 2020 om 14:19
@ASP onze zoon is net 2 jaar oud. Wij hebben ook allebei een vitaal beroep, maar voor mij valt er veel werk weg omdat contact met cliënten via beeldbellen gewoon korter duurt. Dus gelukkig kan ik mijn meeste uren maken als hij slaapt. Vind het zelf fijner om hem thuis te hebben dan op kdv nu. Maar kan me ook goed voorstellen dat dit niet haalbaar is al je wel je volle productie met draaien qua uren. Volgens mij was het nu zo dat tot 1 juni niemand mee mag, weet het niet zeker. Ik ga er in elk geval maar van uit. Wat dat betreft ben ik blij dat dit ons 2e kindje is.
en we dit allemaal al x hebben doorlopen.
Fijn hè dat getrappel. Hier is het ook nog niet frequent. Maar denk 1-3x per week voel ik de baby. Het wordt wel steeds iets meer.
@beertje, wat leuk! Jongens zijn ook zoooooooo leuk kan ik uit eigen ervaring zeggen
@ASP, weten jullie het geslacht ook al? Of begrijp ik het verkeerd. Wij hebben qua namen hetzelfde dilemma. Ik vind het zooooo lastig. Ik houd ook meer van Bram dan van Roderick-namen haha. Misschien leuke tussenoplossing; Hugo!
@parker, heb ik idd ook! Alleen geeft die app bij man continu error, dus heb er nog niets aan. Zo gek, beide dezelfde iPhone dus je zou denken t werkt dan wel
. Ik heb hem gister de top 100 toegestuurd van de SVB jongensnamenlijst.
Wij willen trouwens t geslacht niet weten, maar heb zo sterk voorgevoel dat het een jongetje is dat ik niet eens bezig ben met meisjesnamen
kan natuurlijk net zo goed een meisje zijn

Fijn hè dat getrappel. Hier is het ook nog niet frequent. Maar denk 1-3x per week voel ik de baby. Het wordt wel steeds iets meer.
@beertje, wat leuk! Jongens zijn ook zoooooooo leuk kan ik uit eigen ervaring zeggen

@ASP, weten jullie het geslacht ook al? Of begrijp ik het verkeerd. Wij hebben qua namen hetzelfde dilemma. Ik vind het zooooo lastig. Ik houd ook meer van Bram dan van Roderick-namen haha. Misschien leuke tussenoplossing; Hugo!

@parker, heb ik idd ook! Alleen geeft die app bij man continu error, dus heb er nog niets aan. Zo gek, beide dezelfde iPhone dus je zou denken t werkt dan wel

Wij willen trouwens t geslacht niet weten, maar heb zo sterk voorgevoel dat het een jongetje is dat ik niet eens bezig ben met meisjesnamen

dinsdag 7 april 2020 om 15:10
September-baby Wij weten het geslacht al wel. Paar vriendinnetjes weten het al wel, eentje was oppassen toen we de echo hadden en een collega had een vermoeden door iets wat ik had gezegd dus die wist het daardoor eigenlijk al.
Ik heb heel erg gewisseld tussen vermoeden jongen of meisje, maar uiteindelijk dacht ik het zeker te weten en dat vermoeden klopte dus niet.
Mijn moeder was er bij mij ook van overtuigd dat ze zwanger was van een zoon, niets bleef minder waar
Ik heb heel erg gewisseld tussen vermoeden jongen of meisje, maar uiteindelijk dacht ik het zeker te weten en dat vermoeden klopte dus niet.
Mijn moeder was er bij mij ook van overtuigd dat ze zwanger was van een zoon, niets bleef minder waar

vrijdag 10 april 2020 om 13:59
ASP ik was er zo van overtuigd dat het een meisje zou worden dat ik best een beetje moest wennen aan het idee dat het een jongetje is. Heel raar.. En voelde me zelf een beetje schuldig ofzo terwijl ik het ook super leuk vindt!! Alsof ik even in me hoofd afscheid moest nemen van de meisjesnaam en het idee. Gek hè of misschien wel herkenbaar voor sommigen? Had dat niet verwacht.
Nu a helemaal gewend hoor en kan niet wachten om weer een echo te hebben en de baby te zien
Enige wat me wat onzeker maakt en bleh is dat ik vanaf het begin af aan al clownseczeem heb gekregen op me gezicht en niets blijkt te helpen qua crème of antibiotica (depspul). Zo opvallend op je gezicht.. maargoed mag verder niet zeuren maar soms denk ik echt gatver.. lekker binnen blijven want al die plekken...
september-baby wat fijn dat getrappel in je buik. Ik denk het ook al wel af en toe te voelen al zeiden ze dat het wel langer kan duren omdat het aan de voorkant voor de buikwand ligt? Voel soms lichte plopjes haha..
parker dankjewel
hoe is het met jou? Lastig he namen bedenken. Al zitten mijn vriend en ik echt op 1 lijn.. voor zowel een meisje als jongen hebben we wel een top 2 waar we beide volledig achterstaan. Verbaasde me ook dat we het zo snel eens waren haha..
ASP wellicht is er een naam die je vriend mooi vind qua stijl en jij de verkorte versie daarvan als roepnaam haha
blijft lastig!!
Hebben jullie al veel babykleertjes? Ik zou echt niet weten hoeveel je nodig hebt in een maatje 50 of 56..
Nu a helemaal gewend hoor en kan niet wachten om weer een echo te hebben en de baby te zien

Enige wat me wat onzeker maakt en bleh is dat ik vanaf het begin af aan al clownseczeem heb gekregen op me gezicht en niets blijkt te helpen qua crème of antibiotica (depspul). Zo opvallend op je gezicht.. maargoed mag verder niet zeuren maar soms denk ik echt gatver.. lekker binnen blijven want al die plekken...
september-baby wat fijn dat getrappel in je buik. Ik denk het ook al wel af en toe te voelen al zeiden ze dat het wel langer kan duren omdat het aan de voorkant voor de buikwand ligt? Voel soms lichte plopjes haha..
parker dankjewel

ASP wellicht is er een naam die je vriend mooi vind qua stijl en jij de verkorte versie daarvan als roepnaam haha

Hebben jullie al veel babykleertjes? Ik zou echt niet weten hoeveel je nodig hebt in een maatje 50 of 56..

zondag 12 april 2020 om 16:00
September-baby schreef: ↑06-04-2020 08:06Sorry voor mijn afwezigheid. Ben zo ontiegelijk moe geweest en moet door het Corona virus thuis werken. Gezien man zijn werk wel buitenshuis doordraait waren dat best even pittige weken met peuter die sociaal contact enorm mist en korte slaapjes waarin ik probeer te werken. Nu beginnen we gelukkig onze draai wat meer te vinden.
De uitslag van de NiPT was gelukkig helemaal goed. Superfijn! Eerste afspraak voor hartje luisteren heb ik afgezegd ivm flinke verkoudheid/griepklachten. Nu heb ik deze morgen. Ik moet zeggen dat de zwangerschap zo anders voelt dan bij de 1e. Ik vergeet gewoon vaak dat ik überhaupt zwanger ben. Het voelt nog zo onwerkelijk, terwijl ik wel 16 weken ver ben. Ik voel het baby’tje ook soms al in mijn buik. Komt ook door heel de Corona-crisis, alles is zo anders. Binnenkort (4mei) ook alleen naar de 20 weken echo
![]()
Genoeg over mij.
@beertje, ging de echo nog door?weten jullie of jullie een zoon of dochter verwachten? Ben benieuwd!
Ik ben ook lang afwezig geweest. Ik heb hetzelfde gevoel, vergeet soms dat ik zwanger ben. Thuiswerken met een 2 jarige(vermoeiend tijdens brakke eerste trimester), geen afspraken bij de verloskundige en echo’s alleen. Ik had het me iets anders voorgesteld. Ben ook wel blij dat het de tweede is, we weten iets beter wat we kunnen verwachten.
Het is niet anders.. Ik heb de 20 weken echo begin mei en hoop dat vriend dan mee mag. Ik denk dat ik de echoscopist ga vragen of ze het geslacht op een papiertje kan zetten, dan kunnen we er thuis samen achter komen

Wij zijn nog niet begonnen met namen bedenken, we wachten totdat we geslacht weten. We hebben ook eigenlijk alles nog in huis, dus nog niks ingekocht. Als ik weet of het een jongetje of meisje wordt ga ik wel wat mooie eerste pakjes kopen

zondag 12 april 2020 om 16:15
Wij hebben een hele jongensgarderobe, maar toch krijgt het nieuwe ukje ook wat voor zichzelf hoor. Niet perse nodig, wel leuker! Alles is toch beetje verwassen. En jongensachtig, dus mocht het een meisje zijn, dan mag ik sowieso weer

Zoon was een vrij grote baby (3700gr bij geboorte) en dronk goed. Toch heeft hij zeker een maand in maat 50 gezeten. 56 was bij ons echt heel groot in het begin. Wij verbruikten ook best wel wat kleertjes gedurende de dag (ongelukjes ed). Dus ik zou zeker wel voor een aantal volledige setjes in 50 en 56 gaan. Is ook gewoon leuk om te kopen en mee te freubelen.
Heel saai en praktisch... Als je baby geboren is heb je online heel snel bijbesteld. Dan merk je ook zelf wat je handiger vindt, pakjes aan 1 stuk, broekjes/truitjes los, overslag rompers of juist niet. Ik bestel tegenwoordig vaak online. Dat is vaak handiger dan in de winkel zelf, assortiment lijkt groter/vollediger en het is er zo. Ik heb in de winkel vaker misgegrepen omdat de maat niet op voorraad was. Favorieten hier: Zara, hm en Hema!
maandag 13 april 2020 om 22:44
Hoi allemaal!
Ik vroeg me af of ik nog mee mag schrijven hier... ik ben uitgerekend om 9 september van mijn 2e kindje. Ik heb een leuke appgroep aan dit forum overgehouden van mijn vorige zwangerschap, maar merk dat ik door de Corona-crisis behoefte heb aan contact met andere vrouwen die in dezelfde periode zijn uitgerekend. Voordat ik ga reageren op alles en mezelf uitgebreid voorstel wil ik eerst weten of er nog plek is
ik hoor het graag!
Liefs,
Donderwolkje
Ik vroeg me af of ik nog mee mag schrijven hier... ik ben uitgerekend om 9 september van mijn 2e kindje. Ik heb een leuke appgroep aan dit forum overgehouden van mijn vorige zwangerschap, maar merk dat ik door de Corona-crisis behoefte heb aan contact met andere vrouwen die in dezelfde periode zijn uitgerekend. Voordat ik ga reageren op alles en mezelf uitgebreid voorstel wil ik eerst weten of er nog plek is

Liefs,
Donderwolkje

dinsdag 14 april 2020 om 08:18
Ik denk dat veel van de kleding die nu nog een rond mee kan voor de volgende kinderdagverblijfkleding wordt, behalve de écht leuke dingen, maar wil ook inderdaad dat die ook eigen kleding heeft en niet dat je op veel foto's iedere keer dezelfde kleding ziet.wollentrui schreef: ↑12-04-2020 16:15Wij hebben een hele jongensgarderobe, maar toch krijgt het nieuwe ukje ook wat voor zichzelf hoor. Niet perse nodig, wel leuker! Alles is toch beetje verwassen. En jongensachtig, dus mocht het een meisje zijn, dan mag ik sowieso weer![]()
Hoe bevalt het de andere de zwangerschap met een jong kind te combineren?
Ik merk dat ik het hier soms ook vergeet dat ik zwanger ben, maar merk ook dat ik er daardoor juist soms als ons zoontje in bed ligt, bewuster even voor ga zitten.
Beertje88 Hoe gaat het nu met je eczeem? Wordt dat misschien ook minder na het eerste trimester?
Donderwolkje84 Welkom, leuk dat je ook mee komt schrijven! Hoe oud is jullie eerste? En hoe voel je je nu?
dinsdag 14 april 2020 om 22:00
Welkom Donderwolkje84, en gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezellig als je hier mee komt schrijven
Leuk om jullie tips te horen voor de babykleding, en vooral hoeveel je nodig hebt! We hebben inmiddels wel het één en ander gekregen als cadeautjes, maar ik heb zelf pas één broekje bij de Hema gekocht
Ik wacht voor ons herfst-kindje ook nog even op de herfstcollectie, hopelijk weet ik tegen die tijd ook wat er nog aangevuld moet worden.
Wij zijn wel al begonnen met het samenstellen van een baby uitzet-lijst, om een beetje overzicht te houden op wat we nodig gaan hebben en welke zaken we eventueel van vrienden/collega's/familie over kunnen nemen. Superleuk om daarmee bezig te zijn
Hoe staat het bij iedereen inmiddels met de kwaaltjes? En zijn er al baby-buikjes zichtbaar? Ondanks dat ik me veel fitter voel dan tijdens de eerste 12 weken word ik al wel weer een paar ochtenden misselijk wakker, beetje jammer. Buikje begint langzaam zichtbaar te worden, maar onder een wijde trui valt er nog niet veel te zien. Ik ben benieuwd wanneer het flink gaat groeien!

Leuk om jullie tips te horen voor de babykleding, en vooral hoeveel je nodig hebt! We hebben inmiddels wel het één en ander gekregen als cadeautjes, maar ik heb zelf pas één broekje bij de Hema gekocht

Wij zijn wel al begonnen met het samenstellen van een baby uitzet-lijst, om een beetje overzicht te houden op wat we nodig gaan hebben en welke zaken we eventueel van vrienden/collega's/familie over kunnen nemen. Superleuk om daarmee bezig te zijn

Hoe staat het bij iedereen inmiddels met de kwaaltjes? En zijn er al baby-buikjes zichtbaar? Ondanks dat ik me veel fitter voel dan tijdens de eerste 12 weken word ik al wel weer een paar ochtenden misselijk wakker, beetje jammer. Buikje begint langzaam zichtbaar te worden, maar onder een wijde trui valt er nog niet veel te zien. Ik ben benieuwd wanneer het flink gaat groeien!
donderdag 16 april 2020 om 16:10
Bedankt allemaal!
Over de kleertjes: ik zou dus juist niet voor maat 50 gaan. Veel kindjes zijn daarvoor al bijna te groot met de geboorte. Je hebt heel snel bijgekocht na de geboorte als het nodig is. Dus ik zou vooral voor 56 gaan. Die van ons heeft uiteindelijk maar een week maat 56 gedragen en zat toen al in 62... die eerste maten gaan ontzettend snel. Pas vanaf maat 80/86 duurt het wat langer.
Onze zoon was wel groot bij de geboorte (56 cm, 4532 gram). Maar de kindjes in Nederland zijn gemiddeld vrij groot, dus vandaar mijn advies om vrijwel geen 50 te kopen, tenzij uit de echo’s blijkt dat het kindje niet zo groot is.
Ik voel me wel goed. Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden. Hij loopt nog niet, tijgert zelfs pas sinds 2 maanden ofzo, dus ik geniet wat dat betreft nog van de rust, haha!
@ASP, ik vergeet ook vaak dat ik zwanger ben! Ik neem er ‘s avonds ook wel de tijd voor. Vooral als ik in bed lig focus ik me op de baby in mijn buik en of ik getrap voel.
Wat leuk dat een aantal hier het geslacht al weten! Bij ons ging de pretecho helaas niet door eind maart ivm Corona. Ik baalde er ontzettend van, maar het is niet anders. Ik heb wel in de tussentijd een korte echo gehad in het ziekenhuis. Degene die de echo deed dacht een meisje te zien, maar ze wist het niet zeker. 28 april heb ik de 20-weken echo, nog even afwachten dus!
@Parker, vooral hydrofiele doeken zijn ontzettend handig! In het begin hebben wij ze heel veel gebruikt, maar nog steeds gebruiken wij ze. We hebben er altijd 1 dubbelgevouwen op het aankleedkussen liggen. Bij een klein ongelukje hoeven we dan niet de hoes van het aankleedkussen te wassen, maar hoeft alleen die doek in de was. Ook gebruiken we ze nog steeds om de kleine mee af te drogen na zijn badje. Ik denk dat er na zijn geboorte wel 8 per dag in de was gingen.
Zorg dat je koekjes oid naast je bed hebt liggen. Iets eten zodra je wakker wordt helpt vaak gauw tegen de misselijkheid.
Ik heb al wel een flinke buik. Met 7 weken heb ik het al aan iedereen verteld (ook op mijn werk) omdat je het echt goed kon zien. Nu begint mijn buik ook echt al in de weg te zitten. Als ik op mijn hurken met mijn zoontje speel even begint dat gauw pijn te doen. Ben heel benieuwd hoe groot mijn buik dit keer gaat worden!
Hoe vinden jullie het om zwanger te zijn in deze gekke tijd? En hoe doen jullie het met de echo’s nu partner niet mee mag?
Over de kleertjes: ik zou dus juist niet voor maat 50 gaan. Veel kindjes zijn daarvoor al bijna te groot met de geboorte. Je hebt heel snel bijgekocht na de geboorte als het nodig is. Dus ik zou vooral voor 56 gaan. Die van ons heeft uiteindelijk maar een week maat 56 gedragen en zat toen al in 62... die eerste maten gaan ontzettend snel. Pas vanaf maat 80/86 duurt het wat langer.
Onze zoon was wel groot bij de geboorte (56 cm, 4532 gram). Maar de kindjes in Nederland zijn gemiddeld vrij groot, dus vandaar mijn advies om vrijwel geen 50 te kopen, tenzij uit de echo’s blijkt dat het kindje niet zo groot is.
Ik voel me wel goed. Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden. Hij loopt nog niet, tijgert zelfs pas sinds 2 maanden ofzo, dus ik geniet wat dat betreft nog van de rust, haha!
@ASP, ik vergeet ook vaak dat ik zwanger ben! Ik neem er ‘s avonds ook wel de tijd voor. Vooral als ik in bed lig focus ik me op de baby in mijn buik en of ik getrap voel.
Wat leuk dat een aantal hier het geslacht al weten! Bij ons ging de pretecho helaas niet door eind maart ivm Corona. Ik baalde er ontzettend van, maar het is niet anders. Ik heb wel in de tussentijd een korte echo gehad in het ziekenhuis. Degene die de echo deed dacht een meisje te zien, maar ze wist het niet zeker. 28 april heb ik de 20-weken echo, nog even afwachten dus!
@Parker, vooral hydrofiele doeken zijn ontzettend handig! In het begin hebben wij ze heel veel gebruikt, maar nog steeds gebruiken wij ze. We hebben er altijd 1 dubbelgevouwen op het aankleedkussen liggen. Bij een klein ongelukje hoeven we dan niet de hoes van het aankleedkussen te wassen, maar hoeft alleen die doek in de was. Ook gebruiken we ze nog steeds om de kleine mee af te drogen na zijn badje. Ik denk dat er na zijn geboorte wel 8 per dag in de was gingen.
Zorg dat je koekjes oid naast je bed hebt liggen. Iets eten zodra je wakker wordt helpt vaak gauw tegen de misselijkheid.
Ik heb al wel een flinke buik. Met 7 weken heb ik het al aan iedereen verteld (ook op mijn werk) omdat je het echt goed kon zien. Nu begint mijn buik ook echt al in de weg te zitten. Als ik op mijn hurken met mijn zoontje speel even begint dat gauw pijn te doen. Ben heel benieuwd hoe groot mijn buik dit keer gaat worden!
Hoe vinden jullie het om zwanger te zijn in deze gekke tijd? En hoe doen jullie het met de echo’s nu partner niet mee mag?

dinsdag 21 april 2020 om 07:30
Soms wel raar, ik hoop vooral heel erg dat in september alles veel meer terug naar normaal is.Donderwolkje84 schreef: ↑16-04-2020 16:10Hoe vinden jullie het om zwanger te zijn in deze gekke tijd? En hoe doen jullie het met de echo’s nu partner niet mee mag?
Ik ben inmiddels gewend aan het idee dat ik alleen naar de 20-weken echo moet en dat alle andere controles ook zonder mijn man zijn.
Ik zie ook wel een klein voordeel van het thuiswerken, mijn leidinggevende heb ik gelijk ingelicht over mijn zwangerschap, mijn directe collega's ook, maar de rest van het team weet nog niets. Terwijl ik afgelopen zaterdag met één samen gewerkt heb een aantal uur zag hij niets. En hij heeft niet gedaan alsof, want ik maakte zelf de opmerking dat de koekjeskast nu wel iets te erg binnen bereik was, zei hij dat je daar niets van zag. Nu had ik wel een wijder shirt aan, waardoor je ook weinig zag.
Maar door al het thuiswerken, wil ik wel even afwachten of de 20-weken echo goed is, en als die goed is, deel ik het ook met de rest van het team. De dag erna hebben we ook een videomeeting met de helft.
Donderwolkje84 hydrofieldoeken zijn zo fijn! Die grotere gebruikte ik als lakentje in de wandelwagen en ook als de zon scheen een andere om schaduw te maken in de wandelwagen.
en die kleine hebben we ook veel gebruikt, inderdaad op het verschoonkussen, maar ook als spuugdoek en om af te drogen of over een verschoonkussen in een (openbaar) toilet te leggen of om een stoel/glijbaan droog te maken nu nog. Maar ook als slabber wanneer die vergeten was.
Mijn man vond heel lang dat het mijn taak was om de luiertas in te pakken want hij kon dat niet, dat was een vrouwending.... Dat heb ik hem daarna dus een aantal keer laten doen en dan werd er regelmatig een slabber of iets anders vergeten. Al is hij nooit de voeding vergeten mee te nemen en ben ik een keer het torentje op het aanrecht vergeten... Gelukkig konden we melkpoeder van zijn neefje gebruiken.
Ik ben heel blij dat het eerste trimester voorbij is. Veel minder kwaaltjes en de kwaaltjes die ik heb zijn minder heftig dan in het eerste trimester.
Het lukt ook weer om iets meer gezonde dingen te eten, al gaat dat nog steeds niet altijd goed, ik blijf gewoon stug proberen of ik nu geen vieze nasmaak krijg van de groenten/fruit die ik eerst mega lekker vond...
Ongezonde dingen laten liggen lukt ook weer redelijk. Toen ik weer iets meer kon eten, heb ik de schade wel ingehaald van geen koekjes/chocolade/chips kunnen eten

Hoe gaat het met jullie allemaal? Zijn jullie al bezig met de babykamer en zo ja, hoe ver zijn jullie?
woensdag 22 april 2020 om 13:38
@kleertjes vraag; ik had bij de 1e wat 56 en 1 pakje 50 gekocht. In dat pakje van 50 is hij letterlijk ingepropt na de geboorte. Hier ook groot kind (55cm 4kilo), en zat met 2-3 weken in maat 62.
Omdat we het geslacht niet willen weten maak ik zelf paar boxpakjes in 56 en vul het na de geboorte wel aan als het een meisje is. Bij een jongetje heb ik nog genoeg in huis.
Hoe gaat het verder met jullie? Ik ben nu 18 weken en merk dat de rug/bekken klachten echt al gaan opspelen. Ik heb best al pijn. Had dus enorm gehoopt dat er weer groen licht wat voor herpakken werk fysiotherapeuten. Maar helaas..
Ik wil zelf bij de 20 weken echo de iPad meenemen om te videobellen en dan met mijn telefoon de echo filmen (als dit mag). Hoor ook dat verschillende praktijken de man via het raam mag meekijken, helaas is er locatie waar mijn echo gemaakt gaat worden niet op de begane grond. En om nou een uur op een laddertje te staan
Oh en iemand vroeg naar de buik, mijn God. Wat gaat dat snel bij een 2e. Ik vind dat ik echt al een flinke buik heb nu
ik voel de baby ook heel de dag door bewegen, zo fijn!
Omdat we het geslacht niet willen weten maak ik zelf paar boxpakjes in 56 en vul het na de geboorte wel aan als het een meisje is. Bij een jongetje heb ik nog genoeg in huis.
Hoe gaat het verder met jullie? Ik ben nu 18 weken en merk dat de rug/bekken klachten echt al gaan opspelen. Ik heb best al pijn. Had dus enorm gehoopt dat er weer groen licht wat voor herpakken werk fysiotherapeuten. Maar helaas..

Ik wil zelf bij de 20 weken echo de iPad meenemen om te videobellen en dan met mijn telefoon de echo filmen (als dit mag). Hoor ook dat verschillende praktijken de man via het raam mag meekijken, helaas is er locatie waar mijn echo gemaakt gaat worden niet op de begane grond. En om nou een uur op een laddertje te staan

Oh en iemand vroeg naar de buik, mijn God. Wat gaat dat snel bij een 2e. Ik vind dat ik echt al een flinke buik heb nu

woensdag 22 april 2020 om 13:39
Ik merk dat ik het fijn vind om te kletsen met jullie ivm zelfde fase zwangerschap maar struikel echt over de beperking van het forum.
Zou er animo vanuit jullie zijn om een besloten FB groep te starten. Waar je eventueel met anoniem account in toegevoegd kan worden als het misschien “onveilig” voelt onder je eigen naam
Zou er animo vanuit jullie zijn om een besloten FB groep te starten. Waar je eventueel met anoniem account in toegevoegd kan worden als het misschien “onveilig” voelt onder je eigen naam
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
woensdag 22 april 2020 om 14:26
Even inbreken voor Beertje. Wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Ik heb zelf rosacea waar je ook erg rode bultjes en vlekjes van krijgt. Dit was een tijdje onder controle maar werd door mijn zwangerschap laatste tijd weer erger.Beertje88 schreef: ↑10-04-2020 13:59ASP
Wat bij mij helpt is 2 x per dag smeren azelaic acid serum van dr. jetske ultee (icm mijn eigen cenzaa calming senses creme). Dat serum is geschikt voor verschillende oorzaken.
Het is geen goedkope oplossing maar ik heb het nu een aantal dagen aangekeken en het werkt echt als een trein. Ook voor puistjes.
Misschien ook iets voor jou.