Uitgerekend 2e helft sept2020

20-01-2020 13:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Bij deze een nieuwe versie van dit topic, waarbij we allemaal zelf de tabel kunnen invullen!
Naamleeftijdbaby nrudvolgende echobijzonderheden
fala198930214-093-3 termijnecho:heart: hartje klopt!
Beertje31119-09
Arabian-nights262
September-baby29219-09[/] 4 mei: 20 weken echo :heart: goede Nipt!
Parker28122-09:heart: hartje klopt!
Julie_8732324-9-
ASP31223-0928-4 20-wekenecho:heart: goede nipt
Gebruikersnaam en wachtwoord:
Vorige topic:
zwanger/ud-september-2020-2de-helft/lis ... ges/455635
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
42.24% gewijzigd
Arabian-nights wat ellendig dat je zo'n last hebt van al die kwaaltjes! Lukt het wel om een beetje rustig aan te doen. Misschien duurt het even voor de medicatie aanslaat, ik duim voor je!

Wollentrui gefeliciteerd, wat leuk dat jullie al een zoontje hebben! Hopelijk blijven je klachten lekker weg :)

Fala lastig om het in zo'n situatie voor je te houden! Maar je collega begrijpt vast heel goed dat je eerst familie wilde inlichten, als je het t.z.t. op je werk gaat vertellen.
Dames, mag ik met jullie meeschrijven? 25 september is vooralsnog mijn uitgerekende datum.
Leuk, welkom asp en gefeliciteerd!
Een dag later dan ik..

Willen jullie straks het geslacht weten?

Hoe staat het ervoor met de kwaaltjes?

Lukt het nog goed om het geheim te houden? Ik vind dat zo lastig!

Ik hoor ineens van best wel veel nieuwe zwangeren om me heen. Aan de ene kant vind ik dat leuk: samen genieten en klagen en een leeftijdgenootje voor m'n kind. Aan de andere kant vind ik dat eeuwig vergeleken worden (wie is het stoerst/mooist zwanger, wie heeft de snelste baby etc.) wel irritant en vermoeiend. Je wordt altijd samen in één adem genoemd.. Gaat nergens over natuurlijk, maar heb gewoon zin om lekker te zeuren :rolling:
Bedankt allemaal voor de felicitaties en het welkom 😀

@ ASP: welkom!
@allen: de tabel... geprobeerd, het lukte me niet...
@Julie: haha ja, ik wil het geslacht weten. Ik ben veel te nieuwsgierig om dat niet te willen weten! En geheimhouden lukt voorlopig prima. Ik denk vooral omdat ik de echo nog niet heb gehad. Daarna is het een ander verhaal!

Ik heb vandaag de afspraken voor verloskundige en echo gemaakt (24/2). Vooral de echo vind ik toch best spannend. Ik hoop zo dat alles goed is. Het is toch best kwetsbaar allemaal. Kwaaltjes lijken vanaf vandaag een klein beetje op te komen(beetje onbestemd gevoel in maag, beetje opgeblazen gevoel, soms vlagen van misselijkheid, echt moeten eten op vaste tijden), maar ik herinner me veel erger van eerste trimester bij zoon. Dus 🤞
Wij willen het geslacht graag weten, wisten we de vorige keer bij ons zoontje ook. Vind ik wel zo fijn met kleertjes kopen straks.

Kwaaltjes zijn er tot nu toe nauwelijks, ik hoop dat dat zo blijft!
Echo vind ik ook spannend, daarna wordt het pas echt voor mij. Mijn allereerste zwangerschap was het bij de eerste echo mis (hartje was net gestopt met kloppen), dus ik kijk aan de ene kant uit naar de echo, maar zie er ook een beetje tegenop. Hoop dat het nu gewoon allemaal goed is weer.

Arabian-nights, nu even heftig, twee zo kort op elkaar, maar over een aantal jaar wel heel fijn denk ik. Ze zullen wel veel aan elkaar kunnen hebben met zo weinig leeftijdsverschil
Ik snap dat je dan eerst de echo afwacht voor je je echt zwanger voelt, asp. Hopelijk zit deze keer alles weer goed!

Mijn oudste 2 schelen 18 maanden. Is wel wat meer maar ik vind t echt héél leuk! Ze spelen heel leuk samen, willen naar dezelfde speeltuintjes, kijken graag dezelfde filmpjes, gebruiken hetzelfde speelgoed. En als straks de baby er is kunnen ze ook elkaar vermaken als ik zit te voeden enzo. Nouja ze zullen ook weleens ruzie gaan maken natuurlijk ;-)
Welkom ASP!

Zo’n eerste echo is idd spannend. Bij mijn 1e ging ik daar heel relaxed in, maar nu vind ik het écht wel stuk spannender. De dagen tot de echo gaan ook zo onwijs langzaam!

Wat leuk Julie, zo weinig verschil lijkt me leuk. Hier zit er straks 2.5 jaar tussen. We hadden op 2 jaar gehoopt, maar sommige dingen laten zich niet plannen bleek ;-)
Wij willen het geslacht niet weten. Bij onze eerste wisten we het ook niet, dit vonden we zo bijzonder dat we dit graag nog een x zo doen.

Al snap ik de nieuwsgierigheid om het wel te weten ook goed hoor! :-D allebei leuk!

Wij hebben afgelopen weekend het fijne nieuws gedeeld met onze familie. Wel fijn dat zij het nu weten. Over precies een week de echo!

En ook aangemeld net voor moeders voor moeders, maar door de verbouwing van de fabriek hoef ik pas eind februari/begin maart te starten. En eigenlijk vind ik dat niet erg. Achteraf hoorde ik van best wat mensen dat zw wisten dat ik zwanger was door de blauwe bussen in de voortuin. En tegenwoordig wonen er 3 collega’s om de hoek en komt mijn werkgever elke schooldag sowieso s ochtends langs mijn om kinderen naar school te brengen (woon ik praktisch naast). Dus heel fijn dat de fabriek wordt verbouwd haha :hyper:
September-baby Daar was ik stiekem ook al blij mee! Ik gaf al aan dat ik de kratten wel zelf wilde afgeven om te voorkomen dat mijn schoonmoeder het zou weten voor wij het zelf willen laten weten.

Over 13 dagen hebben we de echo pas, ik zou het liefst bellen om te vragen of het niet eerder kan, hoezo ongeduldig!

Ik heb nu af en toe wel een beetje last van mijn hormonen (denk ik), deze week al twee keer een mega suiker-aanval gehad. Een keer was ik thuis aan het werk, dus kon ik er helaas te makkelijk aan toe geven. Op mijn werk neem ik genoeg eten mee, net iets meer dan normaal en dat is nu ook al op en ik moet me inhouden om niet even naar de supermarkt te gaan :whoops:
Ja ik ben ook zo ongeduldig, tijdens het telefoongesprek had ik steeds zoiets van 'en die week ervoor? Een dag ervoor dan? Nee? O..' Ik denk dat de receptioniste het wel gewend was, haha!

Ik zit ook echt te worstelen met eten. Qua misselijkheid valt het (nog) best mee (nu 6,1 wkn), maar tijdens het eten denk ik 'ach een paar kilo meer zie je straks toch niet meer'. Maar buiten de eetmomenten wil ik heel krampachtig m'n gewicht bewaken. Ik ben nu al een kilo zwaarder en baal er vreselijk van. De vorige zwangerschappen, vooral de tweede, ben ik veel meer dan nodig aangekomen. Ik woog een maand geleden minder dan ooit en was daar superblij mee. Ik ben bang dat ik nu alles ga verpesten.. Pff
De vorige 2 zwangerschappen was ik tussen week 7-11 alleen maar niet misselijk als ik vol zat met vet eten. Een beetje eten, of gezonde dingen eten hielp bijna niets. En die periode moet nog komen o_o
Snap de ongeduldigheid, heb ik ook. Ik heb een vervroegde echo bij een praktijk aangevraagd voor volgende week. Ben morgen 7 weken.
Laatste 2 dagen misselijk aan het worden als ik niks in me maag heb. Wil continue wat eten zodat ik niet misselijk ben :purple: .

Ik zal de kilo's ook eens bijhouden. Wil ook zo veel mogelijk gezond eten en er op letten want ja het zal er ook weer af moeten maar idd om de misselijkheid te voorkomen eet ik meer dan ik normaliter natuurlijk doe :facepalm: .

Wij willen het geslacht ook weten :hyper:
Ik wil ook graag reageren.

Volgens mijn eigen berekening zou ik 28 september uitgerekend zijn.
Donderdag heb ik de eerste echo.
Het was niet gepland maar wel gewenst.
Ik heb veel last gehad van buik en been krampen maar deze beginnen nu weg te trekken.
Wel ben ik heel erg bang dat het fout gaat en ben dan heel blij als ik straks op de 12 weken zit. Zijn hier meer mama's to be die deze angst hebben....

Gefeliciteerd aan iedereen die ij verwachting is♡
Gefeliciteerd Ano2018. Ik had de eerste weken veel rugpijn, las veel op internet dat dit een voorteken van miskraam kan zijn. Maar gevaar van internet: je leest war je wil lezen. De groei van je baarmoeder geeft namelijk ook krampjes, makkelijk mer elkaar te verwarren. Zolang er geen bloed is, is het goed!
Het is wat stil hier! Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben vooral erg moe, het liefst ga ik tegelijk met peuter naar bed ‘s avonds :zzz:

Hier gister de eerste echo gehad. Een mooi sterk kloppend hartje was direct zichtbaar :heart: :high5: het was nog zo’n mini garnaal en lag eigenlijk er net niet goed voor. Dus mag over een kleine 3 weken voor een extra echo terugkomen. Ik ben dan ongeveer 10 weken. En dan met 12 weken de termijnecho :lol:
Oh Sepember-Baby wat mooi! :heart:

Goed nieuws! En leuk dat je nogmaals mag gluren :)

Hier vallen de kwaaltjes nog mee. Ik heb wat last van steken in m’n onderbuik gehad. Inmiddels vooral een opgeblazen gevoel. Volgens mij zet mijn buik ook al beetje uit. Dat was vorige keer helemaal nog niet zo snel. Ik ben ook wel snel moe, maar dat kan ook liggen aan een rennende peuter overdag en spokende peuter s nachts...
Wat fijn September-baby :heart:

Ik ben sinds maandag ziek, buikgriep en al twee kilo afgevallen sinds zondag. Vanmorgen de huisarts maar even gebeld en die kon me geruststellen. Vind de echo as woensdag wel nog spannender nu...
Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad September-baby! En fijn dat je nog een extra echo krijgt voor de termijnecho, kan je nog een keertje kijken :heart:

Ben je inmiddels een beetje aan het opknappen ASP? Gelukkig komt die eerste echo nu wel snel dichterbij, dat geeft hopelijk ook een beetje zekerheid.

Hoe is het verder met alle dames hier? Veel last van kwaaltjes?
Ik heb sinds deze week last van misselijkheid, maar als ik 's ochtends gelijk een rijstwafel of cracker eet gaat het redelijk. En iedere avond lig ik voor 10 uur in bed: ik blijf maar slapen! Vanochtend heb ik voor het eerst in een paar weken een klein rondje hardgelopen, en nu voel ik me eigenlijk fitter dan de andere dagen. Dus ik ga kijken of ik dat toch kan volhouden, ondanks de vermoeidheid en misselijkheid.
Hier vanmiddag ook een goede echo gehad, kloppend hartje :hyper: Zo mooi om dat zo te zien op een groot scherm, navelstrengetje e.d. Leek nog wel op een garnaaltje haha ;-). Viel me mee dat de echo gewoon via de buik kon en niet inwendig hoefde. Ben overigens 8+1 week. 26ste de eerste termijnecho.

Misselijkheid afgelopen week wel echt aanwezig. Ik drink nu elke dag versgeperste sinaasappelsap (wel van de supermarkt gekocht) maar dat krijg ik tenminste nog wat weg. Soms krijg ik geen avondeten naar binnen zo beroerd..
En koffie.. bah moet er even niet aan denken terwijl ik er niet zonder kon.

Jullie nog rare eetgewoontes of dingen waar je echt geen trek meer in hebt? :P

Benieuwd hoe jouw echo vandaag is Fala1989!
Ik heb gisteren mijn 1e echo gehad. 6.1 weken pas maar een klein mini kloppend hartje gezien ♡
10 maart termijn echo dus weer een paar weken geduld.

Overigens vallen mijn kwaaltjes nu wel mee. Alleen af en toe was last van me rug. En soms ligt misselijk maar als ik dan wat eet trekt het meestal wel weg.
Beertje88 en Ano2018 wat fijn! :heart:

Ano2018, is er een reden dat je zo vroeg al een echo had?

Ik ben nu weer iets beter, al kan ik nog steeds slecht tegen vet eten merk ik. Vanmiddag een tosti gemaakt en dat was eigenlijk al te vet... dus moet nog wel opletten. Het afvallen is gelukkig gestopt. Vanmorgen ipv afgevallen 'al' 0,5 kilo erbij. Zit nu 0,5 kilo onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. Wil wel proberen nu niet heel snel alle kilo's en meer terug aan te komen, wil niet weer onwijs veel aankomen tijdens de zwangerschap.
@ASP
Omdat het niet gepland was en niet helemaal zeker wist hoever ik nou was. Wilde ik dit graag na laten kijken
Even kort berichtje, maar de echo was goed! Mooi kloppend hartje! Uitgerekende datum is 2 dagen naar achter gezet tov van mijn eigen berekening. Staat nu op 16/9. In m'n eerste zwangerschap had ik de eerste echo een paar weken eerder en toen zag je alleen een knipperende pixel. Nu zag je al een soort mensje. Zagen waar hoofd en lijf lagen enzo. Grappig om al te kunnen zien!

Hoe is het met iedereen verder? Langzaam beginnen wij het hier aan wat mensen te vertellen.
Wat een mooi nieuws, al die goede echo’s.
Op naar gezonde zwangerschappen en baby’s! :cheer:

Hier gaat het verder wel goed. Ben erg moe en sinds deze week heb ik heel gevoelige borsten (tepels). Niet fijn bij BV peuter, dus wil dit zsm afgebouwd hebben. Doet echt weer zo pijn als in de kraamweek :-o
hallo allemaal!

Hier ook een goede echo gehad vorige week, wat wel een hele geruststelling was omdat ik de dag ervoor wat bloedverlies had gehad! Schrok me dood, maar was waarschijnlijk alleen een geknapt vaatje ofzo.

Bij mij weten al best heel veel mensen het nu, geen zin om geheimzinnig te doen. Alleen op werk nog niet. Terwijl die buik wel aan het groeien is al!
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Elisabert. Kan me voorstellen dat je was geschrokken..

Hoe is het met iedereen? hoe gaat het nu met jou Arabian-nights voel je je al iets beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven