Hoeveel kunstvoeding max per keer
woensdag 26 februari 2020 om 16:48
Hoeveel kv mag ik per keer geven maximaal? Kan alleen vinden hoeveel max per dag.
Mijn zoontje drinkt namelijk zijn avondfles altijd helemaal leeg en zuigt dan nog. Hij krijgt 210+7 en rijstebloem erin.
Rest van zijn flessen (3, los van avondvoeding) drinkt hij overigens maar 1 vaak leeg, de ochtend fles, de andere 2 de helft ongeveer.
Hij is net 8 maanden.
Mijn zoontje drinkt namelijk zijn avondfles altijd helemaal leeg en zuigt dan nog. Hij krijgt 210+7 en rijstebloem erin.
Rest van zijn flessen (3, los van avondvoeding) drinkt hij overigens maar 1 vaak leeg, de ochtend fles, de andere 2 de helft ongeveer.
Hij is net 8 maanden.
woensdag 26 februari 2020 om 23:51
Dat is nou net wel de functie van regeldagen (nee, niet die gaatjesDue-scimmie schreef: ↑26-02-2020 23:29Maar ja ik haalde de eerste maanden de 12 keer per dag ook nog wel. Slaapt Gewoon ertussendoor. Ow en hij krijgt ook nachtvoedingen op verzoek. Denk dat hij nu keer of 6 drinkt per dag als ik thuis ben.
Ik ben groot voorstander van voeden op verzoek en volgen van mijn kind, wat overigs ook met kv gewoon kan. En daarnaast hou ik rekening met natuurlijke maaginhoud. Mijn borsten krijgen geen grotere gaatjes of inhoud, dus waarom zou ik dat met fles wel doen.

Verder dezelfde ervaring. Mijn kinderen dronken ook vaak, zeker de eerste tijd. Dat is ook volkomen normaal.
donderdag 27 februari 2020 om 07:29
Je kunt ook gewoon een papspeen of 3 standenspeen kopen. Ik gebruikte altijd Avent flessen en daar pasten alle huismerk brede hals spenen op. Dat dat zou je ook kunnen bekijken voor jou fles.
Daarnaast zou ik idd gewone granenpap erin doen. Deed ik ook altijd, 3 schepjes op een fles.
Verder lees ik dat hij overdag 2 flessen niet volledig opdrinkt. Bied je dan wel altijd 180/6 aan? Zo lees ik het nl wel. Mijn oudste zat met 6 maanden altijd zo te klooien en dronk van 1 van de overdag flessen nauwelijks. Ik gaf dat aan op het CB en daar gaven ze aan dat 3 ook mocht. Dus zeker nu met 8 maanden zou ik er of 1 van maken of 2 halve aanbieden overdag. Voor evt. dorst kun je ook water aanbieden
donderdag 27 februari 2020 om 07:37
Ik gaf de flesvoeding ook helemaal op verzoek, en dat hield hier in dat kind een flinke fles wilde voor het slapen gaan. Dus 240 ml een tijd lang. Een speentje daarna hielp niet, het was echt honger. Waarom je kind honger laten lijden en laten huilen? Dat is juist NIET op verzoek.Due-scimmie schreef: ↑26-02-2020 23:29
Ik ben groot voorstander van voeden op verzoek en volgen van mijn kind, wat overigs ook met kv gewoon kan. En daarnaast hou ik rekening met natuurlijke maaginhoud. Mijn borsten krijgen geen grotere gaatjes of inhoud, dus waarom zou ik dat met fles wel doen.

donderdag 27 februari 2020 om 07:48
donderdag 27 februari 2020 om 11:09
Ah bedankt voor de tip! Hoeveel doe je erin met die hoeveelheid melk?JustMeDaan schreef: ↑26-02-2020 21:03210+7 met granen zou ik dan proberen. En neem de y speen van dr Brown. Daar gaat dat namelijk allemaal wel doorheen. Dat krijgt ons mannetje hier namelijk ook.
donderdag 27 februari 2020 om 11:12
Ik wil idd een gat waar het doorheen komt en niet dat hij zuigt en niks binnen krijgt. Of 3 x zuigen en dan telkens zo'n pitje eruit moeten ploepen. En ik meng goed door, geef fles meteen nadat ik gemaakt heb.Jamaarhoe schreef: ↑26-02-2020 21:49Ik gaf vanaf 6 maand granenpap, daar hebben ze wat aan qua voedingsstoffen. We zijn van 210 met 7 en 3 schepjes pap terug naar 150 met 2 omdat de kleine overdag steeds beter eet. Rijstepap is alleen “gebakken lucht” met misschien wel arseen dus dat heb ik nooit gebruikt.
En waarom wil je een groot gat? Wil je niet juist een gat wat klein is zodat het lang duurt maar wel zo groot dat de pap er door komt?
Hier gebruikten we een 3 standenspeen voor gewone melk en onze kleine had al snel door dat ze m zelf kon dicht en openmaken door er in te bijten. Dat regelde zichzelf dus, misschien nog een idee?
donderdag 27 februari 2020 om 11:14
Ik bied idd wel gewoon 180 aan. Overdag. Je hebt gelijk, daarin zou ik wat kunnen proberen te veranderen.wilma36 schreef: ↑27-02-2020 07:29Je kunt ook gewoon een papspeen of 3 standenspeen kopen. Ik gebruikte altijd Avent flessen en daar pasten alle huismerk brede hals spenen op. Dat dat zou je ook kunnen bekijken voor jou fles.
Daarnaast zou ik idd gewone granenpap erin doen. Deed ik ook altijd, 3 schepjes op een fles.
Verder lees ik dat hij overdag 2 flessen niet volledig opdrinkt. Bied je dan wel altijd 180/6 aan? Zo lees ik het nl wel. Mijn oudste zat met 6 maanden altijd zo te klooien en dronk van 1 van de overdag flessen nauwelijks. Ik gaf dat aan op het CB en daar gaven ze aan dat 3 ook mocht. Dus zeker nu met 8 maanden zou ik er of 1 van maken of 2 halve aanbieden overdag. Voor evt. dorst kun je ook water aanbieden
donderdag 27 februari 2020 om 11:19
Due-scimmie schreef: ↑26-02-2020 23:29Maar ja ik haalde de eerste maanden de 12 keer per dag ook nog wel. Slaapt Gewoon ertussendoor. Ow en hij krijgt ook nachtvoedingen op verzoek. Denk dat hij nu keer of 6 drinkt per dag als ik thuis ben.
Eh... ik voedde ook op verzoek hoor.. met 5x per dag 210

Ik snap niet waarom je dat er nou weer bij zegt. Voel je je dan beter of denk je écht dat 10x kleine beetjes alleen maar voeden op verzoek is? Dat is niet zo.
donderdag 27 februari 2020 om 13:12
donderdag 27 februari 2020 om 13:21
Okee, zal er op letten als ik ze haal, bedankt!!JustMeDaan schreef: ↑27-02-2020 13:12Ja 210+7 gewoon. En dan 3 eetlepels granen. Die heb je van 6-8-12 maanden. Worden steeds donkerder zeg maar. Weet niet of je ook de nieuwe dr Brown flessen hebt. Wij hebben de oude en dan passen de nieuwe spenen niet. Wij hebben van dr Brown 2 ringen gehad voor de nieuwe spenen.