Zwanger worden februari 2020 met tabel
vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
| naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
| Kees-je | 9-4 | 1 | 27/33 | 1e kindje |
| konijntje777. | 3-4 | 2 | 32 | 2e kindje |
| Grenade | 24-3 | 2 | 31/31 | 2e kindje |
| Roo93 | 27-3 | 2 | 26 | 2e kindje |
| Suzan-J | 8-3 | 2 | 29/32 | 1e kindje |
| Nature2020 | 18-03 | 2 | 25 | 2e kindje |
| MolligPaard | nb | 0-1 | 30 | 2e kindje |
| D0ris | 30-3 | 2 (sinds groen licht na pauze) | 29 | 1e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest |
| Sha1988 | 29-02 | 2 | 31 | 2e kindje |
| Suuteke34 | 1 | 27 | 1e kindje | |
| Lullaby- | 20-3 | 1 | 30 | 1e kindje. Heel lange cyclus |
| Pina_colada | 22-3?? | 1 | 33 | 1e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus |
| Makaloly | 24-03 | 2 | 30 | zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling |
| OkkiePetite. |
| .. |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
woensdag 26 februari 2020 om 08:14
@suzan-j,
Ik ben zelf sinds dit jaar al zo’n beetje gestopt met alcohol. Daarmee bedoel ik dat ik met een feestje of verjaardag niet te streng wil zijn voor mezelf, maar ik probeer zo wel een gezondere levensstijl aan te houden. Ik wil de alcohol eigenlijk wel vanaf m’n ovulatie tot aan nod laten staan.
M’n vriend heeft daarin ook al geminderd, maar zal gerust nog af en toe wat drinken. Net als Zuid87 houdt hij dan rekening met de vruchtbare dagen.
Eten doen we eigenlijk al wel heel gezond, en we roken beiden niet, dus al te veel aanpassingen zijn het niet
Ik ben zelf sinds dit jaar al zo’n beetje gestopt met alcohol. Daarmee bedoel ik dat ik met een feestje of verjaardag niet te streng wil zijn voor mezelf, maar ik probeer zo wel een gezondere levensstijl aan te houden. Ik wil de alcohol eigenlijk wel vanaf m’n ovulatie tot aan nod laten staan.
M’n vriend heeft daarin ook al geminderd, maar zal gerust nog af en toe wat drinken. Net als Zuid87 houdt hij dan rekening met de vruchtbare dagen.
Eten doen we eigenlijk al wel heel gezond, en we roken beiden niet, dus al te veel aanpassingen zijn het niet
woensdag 26 februari 2020 om 10:50
Wat word er veel geschreven , gezellig!!
Ik drink sowieso niet vaak wijn. Maar heb mij voorgenomen om tijdens de wacht weken niet te drinken. Die andere weken wel, maar minimaal.
Afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Was een beetje jammer dat ik toen geen wijn kon drinken, maar ja je weet maar nooit.
Mijn vriend drinkt in het weekend vaak een biertje en wiskey. Van mij mag hij dat blijven doen.
Ik drink sowieso niet vaak wijn. Maar heb mij voorgenomen om tijdens de wacht weken niet te drinken. Die andere weken wel, maar minimaal.
Afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Was een beetje jammer dat ik toen geen wijn kon drinken, maar ja je weet maar nooit.
Mijn vriend drinkt in het weekend vaak een biertje en wiskey. Van mij mag hij dat blijven doen.
donderdag 27 februari 2020 om 16:13
Gefeliciteerd!!
Wat betreft alcohol drink ik ook niet tussen eisprong en menstruatie. Doordat m’n menstruatie nu lang duurt betekent dat in dit geval dat ik nu al bijna de hele maand februari niet heb gedronken. Eind maart ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg en meestal gaat dat gepaard met de nodige wijntjes op terrasjes en eigenlijk wil ik haar nog niet vertellen dat we ‘bezig’ zijn om haar straks te kunnen verrassen als het zo ver is. Maar ik weet dus nog niet zo goed hoe ik dat tijdens ons weekendje weg gaan doen... hebben jullie tips?
Roken doe ik sowieso niet en eten redelijk gezond met af en toe ook wel eens iets slechts. Mijn vriend houd tot nu toe nog geen rekening met alcohol en drinkt wel eens een biertje (niet veel). Maar als het lang duurt voordat het allemaal lukt ga ik het daar wel eens met hem over hebben.
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan, maar echt nog steeds negatief, waar ik ook vanuit ging. Laat die menstruatie dan maar komen nu, dan kan de volgende ronde van start
Wat betreft alcohol drink ik ook niet tussen eisprong en menstruatie. Doordat m’n menstruatie nu lang duurt betekent dat in dit geval dat ik nu al bijna de hele maand februari niet heb gedronken. Eind maart ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg en meestal gaat dat gepaard met de nodige wijntjes op terrasjes en eigenlijk wil ik haar nog niet vertellen dat we ‘bezig’ zijn om haar straks te kunnen verrassen als het zo ver is. Maar ik weet dus nog niet zo goed hoe ik dat tijdens ons weekendje weg gaan doen... hebben jullie tips?
Roken doe ik sowieso niet en eten redelijk gezond met af en toe ook wel eens iets slechts. Mijn vriend houd tot nu toe nog geen rekening met alcohol en drinkt wel eens een biertje (niet veel). Maar als het lang duurt voordat het allemaal lukt ga ik het daar wel eens met hem over hebben.
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan, maar echt nog steeds negatief, waar ik ook vanuit ging. Laat die menstruatie dan maar komen nu, dan kan de volgende ronde van start
donderdag 27 februari 2020 om 18:21
Ik zelf heb vanaf de eisprong niet gedronken en eet gewoon gezond en gevarieerd. Heb alwel de verloskundige gebeld en voor 30 maart de afspraak voor de 8 weken echo en intakegesprek. Dit omdat onze praktijken die niet mega groot zijn soms snel vol zitten. En zelf liever bij een wat kleinere praktijk wil.
vrijdag 28 februari 2020 om 06:35
vrijdag 28 februari 2020 om 10:40
Roken ben ik twee jaar geleden mee gestopt, ben blij dat dat geen punt meer is. Maar inderdaad die sociale gebeurtenissen.. Morgen gaan we uit eten met een stel vrienden en dat gaat ook áltijd gepaard met wijntjes. Ik heb nu een blessure, dus ik denk dat ik ga zeggen dat ik zware pijnstillers slik (is ook echt zo) en dat ik het daarom bij fris hou.Suuteke34 schreef: ↑27-02-2020 16:13Eind maart ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg en meestal gaat dat gepaard met de nodige wijntjes op terrasjes en eigenlijk wil ik haar nog niet vertellen dat we ‘bezig’ zijn om haar straks te kunnen verrassen als het zo ver is. Maar ik weet dus nog niet zo goed hoe ik dat tijdens ons weekendje weg gaan doen... hebben jullie tips?
In november heb ik de hele maand geen alcohol gedronken onder het mom van No Alcohol November. Misschien bestaat er ook zoiets in maart, doe je lekker daar aan mee
vrijdag 28 februari 2020 om 13:38
vrijdag 28 februari 2020 om 18:45
Zeker gezellig om nog weer een ronde mee te doen Roo. Positief blijven! Van mij hoeft een kerst kindje nou niet perse. Maar met ronde twee kom ik nog uit op eind november, begin december. Ronde drie wordt spannender..
Geen alcohol wordt in maart iets lastiger. Een paar dagen voor m'n nod gaan we met familie een weekendje weg. Over het algemeen zitten we dan veel op een terras of in cafeetjes. Ik denk dat ik de dag dat we gaan nog even snel een vroege test doe. Verder gaat het wel lukken de alcohol over te slaan. Ik zorg wel dat ik rij in maart als we iets hebben
Geen alcohol wordt in maart iets lastiger. Een paar dagen voor m'n nod gaan we met familie een weekendje weg. Over het algemeen zitten we dan veel op een terras of in cafeetjes. Ik denk dat ik de dag dat we gaan nog even snel een vroege test doe. Verder gaat het wel lukken de alcohol over te slaan. Ik zorg wel dat ik rij in maart als we iets hebben
vrijdag 28 februari 2020 om 21:28
Ah wat balen! @roo93
Helaas met ons mee naar de nieuwe ronde dus.
@grenade, een kerstkindje hebben wij hier ook liever niet. Al zoveel verjaardagen tussen kerst en oud en nieuw hier haha, dus ik snap je gedachte. Maargoed, uiteindelijk is het toch niet te plannen en zijn we er sowieso blij mee
Dus ik doe de volgende ronde gewoon mee! Heb me nu ook over de stress van de onzekerheden die wij nu hebben heengestapt. Het komt uiteindelijk wel goed en het gaat ons een beetje ver om ons dan in onze wens te laten tegenhouden
Helaas met ons mee naar de nieuwe ronde dus.
@grenade, een kerstkindje hebben wij hier ook liever niet. Al zoveel verjaardagen tussen kerst en oud en nieuw hier haha, dus ik snap je gedachte. Maargoed, uiteindelijk is het toch niet te plannen en zijn we er sowieso blij mee
zaterdag 29 februari 2020 om 09:33
Mijn vriend wilt eigenlijk ook de volgende ronde overslaan. Een kerstkindje is niet ideaal. Maarja het is niet te plannen.
Een vriendin van mij was afgelopen jaar op 31 dec uitgerekend. Zou het eerder komen had ze kans op een kerstkindje en op de uitgerekende datum was ook niet ideaal. Uiteindelijk is ze pas 14 Jan bevallen. Het is dus echt niet te plannen
Een vriendin van mij was afgelopen jaar op 31 dec uitgerekend. Zou het eerder komen had ze kans op een kerstkindje en op de uitgerekende datum was ook niet ideaal. Uiteindelijk is ze pas 14 Jan bevallen. Het is dus echt niet te plannen