Hoe een leuke man aanspreken?
zondag 1 maart 2020 om 12:30
Hallo,
Ik woon in een flat en op de zelfde verdieping woont een man die ik wel leuk vind.
We komen elkaar bijna iedere ochtend tegen in de lift of voor de flat, als ik naar mijn werk ga.
En soms ook in de winkel.
Verder dan Hallo, goedemorgen of fijne dag kom ik niet...
Ik sla dan helemaal dicht en sta dan naar de grond te kijken.
Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dan haha.
Ik zou graag een leuk gesprekje beginnen met hem, maar ik ben echt veel te onzeker.
En de drempel word alsmaar hoger.
Zo vind ik natuurlijk nooit een leuke man.
Ik heb er al heel mijn leven last van bij mensen die ik niet ken.
Dan kijk ik de kat uit de boom, weet niet wat ik moeten zeggen, dus dan zeg ik maar helemaal niks.
Het frustreert me dat ik zo ben want daardoor ben ik best eenzaam, terwijl ik echt wel behoefte heb aan contact.
Herkent iemand dit en iemand tips?
Groetjess
Ik woon in een flat en op de zelfde verdieping woont een man die ik wel leuk vind.
We komen elkaar bijna iedere ochtend tegen in de lift of voor de flat, als ik naar mijn werk ga.
En soms ook in de winkel.
Verder dan Hallo, goedemorgen of fijne dag kom ik niet...
Ik sla dan helemaal dicht en sta dan naar de grond te kijken.
Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dan haha.
Ik zou graag een leuk gesprekje beginnen met hem, maar ik ben echt veel te onzeker.
En de drempel word alsmaar hoger.
Zo vind ik natuurlijk nooit een leuke man.
Ik heb er al heel mijn leven last van bij mensen die ik niet ken.
Dan kijk ik de kat uit de boom, weet niet wat ik moeten zeggen, dus dan zeg ik maar helemaal niks.
Het frustreert me dat ik zo ben want daardoor ben ik best eenzaam, terwijl ik echt wel behoefte heb aan contact.
Herkent iemand dit en iemand tips?
Groetjess
zondag 1 maart 2020 om 14:13
zondag 1 maart 2020 om 14:19
zondag 1 maart 2020 om 14:52
Dus je komt hem heel vaak tegen en je weet niet wat te zeggen.
Dan houd het een beetje op lijkt me. Want ik neem aan dat Goh we werken veel op dezelfde tijden of hee lekker eet jij xxx heus wel in je opgekomen is.
Ik persoonlijk zou gewoon Hee buur, eens een keer ergens anders afspreken dan in de lift? doen en hem vragen om koffie te komen drinken oid.
Je zal toch eens wat moeten. Lekker weertje ook te veel?
Dan houd het een beetje op lijkt me. Want ik neem aan dat Goh we werken veel op dezelfde tijden of hee lekker eet jij xxx heus wel in je opgekomen is.
Ik persoonlijk zou gewoon Hee buur, eens een keer ergens anders afspreken dan in de lift? doen en hem vragen om koffie te komen drinken oid.
Je zal toch eens wat moeten. Lekker weertje ook te veel?
zondag 1 maart 2020 om 15:07
Ik zou er ook rekening mee houden dat iemand uit hetzelfde gebouw beter leren kennen, héél leuk kan zijn, maar dat daar ook nadelen aan verbonden kunnen zijn. Daarmee bedoel ik niet als je wat over koetjes en kalfjes praat met hem, maar wel als je hem ziet als potentiële-man-in-je-leven.
Maar het is natuurlijk zo: wie niet waagt, blijft maagd!
Succes!
Mamme-zel uit België
Maar het is natuurlijk zo: wie niet waagt, blijft maagd!
Succes!
Mamme-zel uit België
zondag 1 maart 2020 om 15:13
Heb je niet iets kleins om een praatje over te beginnen. Iets over de flat waar jullie samen wonen? Goh vind jij die lift ook altijd zo lang duren? Goh vind jij die brievenbus ook zo klein?
Ik denk dat je er van uit moet gaan dat vrijwel iedereen het wel leuk vind om even een babbeltje te maken; daarna zie je wel weer verder.
Succes!
Pappa ezel uit Holland
Ik denk dat je er van uit moet gaan dat vrijwel iedereen het wel leuk vind om even een babbeltje te maken; daarna zie je wel weer verder.
Succes!
Pappa ezel uit Holland
zondag 1 maart 2020 om 15:39
*krijgt een koude rilling over zijn rug*hannaa45 schreef: ↑01-03-2020 14:19Gooi een briefje in zijn brievenbus met de vraag ergens een drankje te gaan doen.
Vertel daarin dat hij je wel leuk lijkt en dat je heel erg verlegen bent en daarom een briefje stuurt in plaats van hem direct aan te spreken.
Als het wederzijds is, reageert hij echt wel.
zondag 1 maart 2020 om 18:33
zondag 1 maart 2020 om 18:39
Ik vind dit wel een goed advies. Bedenk een klein dingetje om te zeggen en leg de lat niet hoger dan dat. Als er een gesprekje van komt dan merk je dat vanzelf. En anders zeg je de volgende keer weer iets kleins. Op een gegeven moment is hij niet meer zo onbekend en dan wordt het misschien wel makkelijker.
zondag 1 maart 2020 om 18:41
Op zich wel apart dat hij dan blijkbaar ook nooit iets zegt. Zeker als je samen in de lift staat is het best stil en is het best voor de hand liggend dat je iets tegen elkaar zegt om die stilte tegen te gaan. Het moet toch lukken om iets simpels te zeggen als: ook weer op weg naar je werk? Wat doe je precies? Of iets over het weer, of.. Ik ben ook verlegen en geen prater dus herken het op zich wel hoor. Maar dan vooral als je hem voor het eerst zou zien en iets 'leuks' wil zeggen. Maar als je hem zo vaak ziet?
Kom op, je kan het! Laat je ons morgen weten hoe het ging?
Kom op, je kan het! Laat je ons morgen weten hoe het ging?
zondag 1 maart 2020 om 20:52
hannaa45 schreef: ↑01-03-2020 14:19Gooi een briefje in zijn brievenbus met de vraag ergens een drankje te gaan doen.
Vertel daarin dat hij je wel leuk lijkt en dat je heel erg verlegen bent en daarom een briefje stuurt in plaats van hem direct aan te spreken.
Als het wederzijds is, reageert hij echt wel.
Meh.
dinsdag 3 maart 2020 om 15:56
En, hoe ging die poging?Neverending456 schreef: ↑01-03-2020 20:41Dankjewel voor jullie tips haha
Morgen weer een nieuwe poging![]()
dinsdag 3 maart 2020 om 18:22
woensdag 4 maart 2020 om 14:55
Gesprekjes beginnen is ook niet mijn sterke kant.
Dus dat is wel herkenbaar.
Een beetje geleerd heb ik het wel.
Een manier om dit te leren, is heel laagdrempelig beginnen. Een vraag stellen aan iemand; bijvoorbeeld op straat naar de weg vragen of vragen hoe laat het is o.i.d.
Als je zoiets vrij regelmatig oefent, wordt het wat makkelijker.
Begin eens bij mensen die je waarschijnlijk toch niet meer tegenkomt; gewoon als oefening.
En als je op buren wilt oefenen; misschien eerst eens kiezen voor een oude buurvrouw die toch wel graag eens een praatje wil.
Uiteindelijk wordt het aanspreken van de leuke buurman misschien ook wat makkelijker.
Dus dat is wel herkenbaar.
Een beetje geleerd heb ik het wel.
Een manier om dit te leren, is heel laagdrempelig beginnen. Een vraag stellen aan iemand; bijvoorbeeld op straat naar de weg vragen of vragen hoe laat het is o.i.d.
Als je zoiets vrij regelmatig oefent, wordt het wat makkelijker.
Begin eens bij mensen die je waarschijnlijk toch niet meer tegenkomt; gewoon als oefening.
En als je op buren wilt oefenen; misschien eerst eens kiezen voor een oude buurvrouw die toch wel graag eens een praatje wil.
Uiteindelijk wordt het aanspreken van de leuke buurman misschien ook wat makkelijker.
woensdag 4 maart 2020 om 16:36