Kijkgedrag vriend
dinsdag 11 februari 2020 om 19:28
Ik heb al 1,5 jaar een relatie met mijn vriend ( ik ben 41 en hij 49).
De relatie gaat op zich prima ( we hebben een lat-relatie) maar ik begin mij steeds meer te storen aan zijn kijkgedrag naar andere vrouwen. Ik weet dat iedere man en iedere vrouw kijkt maar mijn vriend draait zich gewoon om voor andere waar ik naast loop.
Als we ergens wat drinken en er zit een mooie vrouw zie ik steeds zijn blik afdwalen naar die vrouw. In het begin was het nog “ gewoon” kijkgedrag maar het lijkt steeds gekker te worden.
Ik zag van de week dat hij zelfs op Tiktok zit waar hij filmpjes bekijkt van wel hele jonge meisjes die in allerlei sexy poses staan te dansen.
Toen dacht ik echt: ligt dit aan mij of spoort hij niet.
“Vroeger” hadden de mannen natuurlijk de Playboy en misschien is dit de nieuwe variant ?
Als ik hem erop aan spreek, stel ik me aan. Hij houdt van mij zegt hij maar hij kijkt nu eenmaal graag naar mooie mensen en zal dat altijd blijven doen.....
Waar trekken jullie de grens? Ik bedoel we zijn volwassen mensen en ik wil hier helemaal niet mee bezig zijn....
De relatie gaat op zich prima ( we hebben een lat-relatie) maar ik begin mij steeds meer te storen aan zijn kijkgedrag naar andere vrouwen. Ik weet dat iedere man en iedere vrouw kijkt maar mijn vriend draait zich gewoon om voor andere waar ik naast loop.
Als we ergens wat drinken en er zit een mooie vrouw zie ik steeds zijn blik afdwalen naar die vrouw. In het begin was het nog “ gewoon” kijkgedrag maar het lijkt steeds gekker te worden.
Ik zag van de week dat hij zelfs op Tiktok zit waar hij filmpjes bekijkt van wel hele jonge meisjes die in allerlei sexy poses staan te dansen.
Toen dacht ik echt: ligt dit aan mij of spoort hij niet.
“Vroeger” hadden de mannen natuurlijk de Playboy en misschien is dit de nieuwe variant ?
Als ik hem erop aan spreek, stel ik me aan. Hij houdt van mij zegt hij maar hij kijkt nu eenmaal graag naar mooie mensen en zal dat altijd blijven doen.....
Waar trekken jullie de grens? Ik bedoel we zijn volwassen mensen en ik wil hier helemaal niet mee bezig zijn....
woensdag 4 maart 2020 om 08:48
Die opmerkingen idd en zoveel meer. Gelukkig dat je van hem af bent.Dinedi schreef: ↑03-03-2020 22:28Bij een relatie met een narcist gaat inderdaad heel langzaam/ geleidelijk je zelfwaardering onderuit. Ook ik had hier geen problemen mee voordat ik hem ontmoette. Totdat ik na een aantal jaar een onzeker wrak was. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik ook niet, maar ik herinner me ‘onschuldige’ opmerkingen, zoals bij een oudergesprek: “Ik weet dat je het goed bedoeld, maar laat mij maar het woord doen, laatst praatte je ook met X, en achteraf vertelde hij mij dat hij niet snapte wat je over wilde brengen”. En als dat soort dingen maar vaak genoeg worden gezegd, dan ga je langzaam maar zeker twijfelen aan jezelf. Ook omdat ik hem vertrouwde, dat hij het beste met me voorhad, zoals ik het beste met hem voor had.
Ik heb het ook gezien bij zijn nieuwe partner. Een mooie, hartelijke en pittige vrouw in het begin. Nu loopt ze gebogen achter de kinderwagen, hoofd naar beneden. Haren voor haar ogen. Zegt nooit meer iets. Hij loopt fier rechtop drie meter voor haar uit.
Zo sneu voor haar. Maar goed, zo lang zij er is geeft dat stabiliteit aan mijn kinderen wanneer ze bij hen zijn. Ik hoop voor haar dat ze het ooit inziet, maar voor mijn kinderen hoop ik dat ze nog even blijft.
Anyway, daarvoor inderdaad nooit last gehad van onzekerheid. Nu ook niet, eenmaal weer in de normale wereld is mijn zelfvertrouwen vrij snel weer terug gekomen en weet ik prima mijn grenzen te hanteren.
Het enige wat ik er aan over heb gehouden is een tegenzin om mij weer te binden aan een man. Het is wel mooi rustig zo.
woensdag 4 maart 2020 om 09:00
Maar waarom denk je dat het niks met je eigenwaarde te maken heeft? Je blijft alleen maar 8 en een half jaar in een slechte relatie als jij denkt dat je dit verdiend hebt er geen recht heb op iets beters. Dit gaat natuurlijk helemaal niet over liefdemarielouisa schreef: ↑04-03-2020 08:41Ik heb na 8,5 jaar er een punt achter gezet, maar was na 7 jaar al emotioneel aan het verwijderen. Waarom? Ik hield van hem, geloofde veel van zijn zielige verhalen en was te goedgelovig denk ik. Geen idee. Dat stuk van mijn leven is een waas en ben veel dingen vergeten. Ik zat er te diep in denk ik. Toen ik werk kreeg 200 km verderop en meer uit de situatie raakte had ik de kracht om weg te gaan.
woensdag 4 maart 2020 om 09:12
Er was niets mis met mijn zelfbeeld of eigenwaarde toen ik met mijn ex kreeg. Wat er na de begin periode gebeurde met mijn zelfbeeld en eigenwaarde weet ik niet, heb daar nooit bij stil gestaan of veel over nagedacht. Ik weet wel dat ik veranderd was en had veel last/moeite met bepaalde zaken toen ik uit die relatie was.
Je blijft omdat je bij diegene wilt zijn en gelooft dat het goed kan komen, je ziet verbetering en klampt je eraan vast. Het is iig complexer dan een doorsnee 'we passen niet bij elkaar' relatie. Er is genoeg informatie te vinden waarom mensen blijven in zo'n relatie, ik kan je het antwoord niet goed geven.
Je blijft omdat je bij diegene wilt zijn en gelooft dat het goed kan komen, je ziet verbetering en klampt je eraan vast. Het is iig complexer dan een doorsnee 'we passen niet bij elkaar' relatie. Er is genoeg informatie te vinden waarom mensen blijven in zo'n relatie, ik kan je het antwoord niet goed geven.
woensdag 4 maart 2020 om 09:16
Ik denk dat er in basis wel wat mis is anders val je niet op zoon type en blijf je daar niet 8,5 jaar bij. ik geloof wel dat je voor je relatie nog niet getriggerd was in dat stuk. Heb je die ervaringen van iemand die emotioneel niet beschikbaar voor je is ook in je jeugd gehad?marielouisa schreef: ↑04-03-2020 09:12Er was niets mis met mijn zelfbeeld of eigenwaarde toen ik met mijn ex kreeg. Wat er na de begin periode gebeurde met mijn zelfbeeld en eigenwaarde weet ik niet, heb daar nooit bij stil gestaan of veel over nagedacht. Ik weet wel dat ik veranderd was en had veel last/moeite met bepaalde zaken toen ik uit die relatie was.
woensdag 4 maart 2020 om 10:29
Het is een hardnekkige misvatting om te denken dat het alleen mensen met een gebrekkige eigenwaarde overkomt om in een relatie te trappen met iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Dagelijks worden er ook enorm veel mensen opgelicht, die zijn ook niet per definitie naief. Niet zelden zijn dat hoogopgeleide mensen die van zichzelf nooit gedacht hadden in zoiets te trappen. De kranten en programma opgelicht staat er bol van. Er bestaan gewoon mensen die écht enorm goed toneel kunnen spelen of hun leugenachtige leven aan je weten te verkopen. Dat heeft weinig te maken met eigenwaarde, maar meer met goedgelovig zijn en vooral het goede zien in een ander. Feit is wel dat hoe langer contact met zo een persoon hoe minder zelfvertrouwen je uiteindelijk overhoud, dus het kan prima zijn dat je aan het begin veel zelfvertrouwen had maar naarmate de relatie vordert dat steeds minder en minder wordt. En op de vraag waarom mensen in zulke relaties blijven hangen is het anwoord simpel. Het gaat zo subtiel dat je het nauwelijks doorhebt. Je kunt er je vinger niet op leggen want de uitspraken an sich lijken bezorgdheid of kwetsbaarheid van die ander. Bijvoorbeeld een uitspraak als " mijn vorige vriendin had helemaal geen geduld met me als ik even niet lekker in mijn vel zat" lijkt vrij onschuldig, maar maakt al dat je toch effe wat meer tijd en geduld hebt als meneer ineens een of andere angst beleeft. Met de vrouwen die zo een relatie hebben gehad is doorgaans niets mis, met de persoon die hun zelfvertrouwen om zeep helpt des te meer. Het zou wel fijn zijn als er gestopt kan worden met vrouwen uit zulke relaties een minderwaardigheidscomplex/gebrek aan eigenwaarde aan te praten omdat ze te lang in een relatie zijn blijven hangen met een uiterst geraffineerde gek.
woensdag 4 maart 2020 om 11:17
Zelf hoor ik regelmatig dat ik juist heel pittig over kom.Vriendgedumpt schreef: ↑04-03-2020 10:29Het is een hardnekkige misvatting om te denken dat het alleen mensen met een gebrekkige eigenwaarde overkomt om in een relatie te trappen met iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Dagelijks worden er ook enorm veel mensen opgelicht, die zijn ook niet per definitie naief. Niet zelden zijn dat hoogopgeleide mensen die van zichzelf nooit gedacht hadden in zoiets te trappen. De kranten en programma opgelicht staat er bol van. Er bestaan gewoon mensen die écht enorm goed toneel kunnen spelen of hun leugenachtige leven aan je weten te verkopen. Dat heeft weinig te maken met eigenwaarde, maar meer met goedgelovig zijn en vooral het goede zien in een ander. Feit is wel dat hoe langer contact met zo een persoon hoe minder zelfvertrouwen je uiteindelijk overhoud, dus het kan prima zijn dat je aan het begin veel zelfvertrouwen had maar naarmate de relatie vordert dat steeds minder en minder wordt. En op de vraag waarom mensen in zulke relaties blijven hangen is het anwoord simpel. Het gaat zo subtiel dat je het nauwelijks doorhebt. Je kunt er je vinger niet op leggen want de uitspraken an sich lijken bezorgdheid of kwetsbaarheid van die ander. Bijvoorbeeld een uitspraak als " mijn vorige vriendin had helemaal geen geduld met me als ik even niet lekker in mijn vel zat" lijkt vrij onschuldig, maar maakt al dat je toch effe wat meer tijd en geduld hebt als meneer ineens een of andere angst beleeft. Met de vrouwen die zo een relatie hebben gehad is doorgaans niets mis, met de persoon die hun zelfvertrouwen om zeep helpt des te meer. Het zou wel fijn zijn als er gestopt kan worden met vrouwen uit zulke relaties een minderwaardigheidscomplex/gebrek aan eigenwaarde aan te praten omdat ze te lang in een relatie zijn blijven hangen met een uiterst geraffineerde gek.
Ik ben 4 jaar geleden gescheiden, deze beslissing heb ik zelf genomen, daarna lijkt het wel of er toch iets in mij is veranderd. Ik had het nooit van mijn ex man geaccepteerd alshij zo tegen mij deed als mijn vriend nu. Tja, waar is het mis gegaan?
Hoe kan het dat een man mijn leven zo beïnvloed?
Ik in paniek raak als er ruzie komt?
Dan voel ik mezelf echt verschrikkelijk, dit gevoel kende ik voorheen niet. Als ik met mijn ex man eens ruzie had dan was dat maar zo. Hoort er natuurlijk ook bij zo Afentoe. Maar nu lijk ik klem te zitten. Tuurlijk kan ik opstappen maar ik doe het niet. Ik kan er geen verklaring voor geven. Ik kan alleen zijn maar ben ook niet bang dat ik nooit meer iemand zal vinden. Dus dat is het ook niet...
Overigens zegt mijn vriend ook wel eens: “ je lijkt mijn ex wel”.
Hij is 18 jaar met haar geweest en als ik de verhalen moet geloven had zij toen de touwtjes in handen. Volgends bekenden van mijn vriend is hij nu een beetje de andere kant op doorgeslagen. Hij zegt ook dat hij zichzelf op de eerste plek zet. Omdat hij in het verleden altijd alleen maar voor andere bezig was.
woensdag 4 maart 2020 om 11:23
Mijn dochter van 9 had het ook al over Tik Tok. Ik geloof dat ik het niet prettig vind als zo'n vent van 49 er op zit te geilen. Het onschuldige meedansen krijgt zo toch een bijsmaak. Dus mijn dochter krijgt geen tiktok en jij moet eens ernstig met die gluurder gaan praten of hij wel goed bij zijn hoofd is om op een tienerapp te zitten geilen.
woensdag 4 maart 2020 om 12:14
Ik had van de zomer soortgelijk gesprek met vier mannelijke kennissen/vrienden van me. Als zij afspreken dan maken ze onderling best veel opmerkingen over vrouwen. Of ze kijken, of als ze echt lef hebben dan zoeken ze er contact mee (ze zijn vrijgezel). Maar meestal blijft het bij stoer doen onderling volgens mij…
Echter als ik met ze afspreek, zeg op een terras, dan heb ik daar dus geen zin in. Kijk een keer een opmerking in de trant van ‘leuke vrouw’ ofzo prima. Maar ik hoef echt niet continu dat testosteron gedreven geblaat aan te horen over vrouwen. Sowieso termen als ‘chick’ en ‘lekker wijf’ vind ik denigrerend, maar ik spreek met jullie af omdat ik jullie gezellig vind. En dat machogedrag stoort mij. Het heeft met respect te maken. Het zijn allemaal veertigers, geen tieners met op hol geslagen hormonen.
Ik vind dat simpel gedrag en als je je uit respect niet voor mij in kan houden dan ga ik weg.
Ze hebben het uiteindelijk wel begrepen hoor en houden zich nu in als ik erbij ben. Maar toen ik jouw topic las moest ik hieraan denken. Ik snap dat dit je ontzettend stoort. Ik heb geen relatie met ze en ik ergerde me er al aan, laat staan als het je partner is.
Knap je hier niet op af? Ik bedoel je vriend zal best een leuke vent zijn, maar dit gedrag is toch kansloos? Dus vrouw kom op voor je jezelf en als hij geen respect voor je toont, houd dan de eer aan jezelf en laat het hem lekker alleen uitzoeken.
Echter als ik met ze afspreek, zeg op een terras, dan heb ik daar dus geen zin in. Kijk een keer een opmerking in de trant van ‘leuke vrouw’ ofzo prima. Maar ik hoef echt niet continu dat testosteron gedreven geblaat aan te horen over vrouwen. Sowieso termen als ‘chick’ en ‘lekker wijf’ vind ik denigrerend, maar ik spreek met jullie af omdat ik jullie gezellig vind. En dat machogedrag stoort mij. Het heeft met respect te maken. Het zijn allemaal veertigers, geen tieners met op hol geslagen hormonen.
Ik vind dat simpel gedrag en als je je uit respect niet voor mij in kan houden dan ga ik weg.
Ze hebben het uiteindelijk wel begrepen hoor en houden zich nu in als ik erbij ben. Maar toen ik jouw topic las moest ik hieraan denken. Ik snap dat dit je ontzettend stoort. Ik heb geen relatie met ze en ik ergerde me er al aan, laat staan als het je partner is.
Knap je hier niet op af? Ik bedoel je vriend zal best een leuke vent zijn, maar dit gedrag is toch kansloos? Dus vrouw kom op voor je jezelf en als hij geen respect voor je toont, houd dan de eer aan jezelf en laat het hem lekker alleen uitzoeken.
woensdag 4 maart 2020 om 12:16
Goed punt. Ik heb ook een dochter van 9 en die begon er ook over of ze erop mocht. Maar niet dus.MrsDuck schreef: ↑04-03-2020 11:23Mijn dochter van 9 had het ook al over Tik Tok. Ik geloof dat ik het niet prettig vind als zo'n vent van 49 er op zit te geilen. Het onschuldige meedansen krijgt zo toch een bijsmaak. Dus mijn dochter krijgt geen tiktok en jij moet eens ernstig met die gluurder gaan praten of hij wel goed bij zijn hoofd is om op een tienerapp te zitten geilen.
woensdag 4 maart 2020 om 12:20
Dan is er toch geen sprake van liefde naar jou toe?Babette1010 schreef: ↑04-03-2020 11:17Volgends bekenden van mijn vriend is hij nu een beetje de andere kant op doorgeslagen. Hij zegt ook dat hij zichzelf op de eerste plek zet. Omdat hij in het verleden altijd alleen maar voor andere bezig was.
In een liefdevolle relatie hebben partners niet de behoefte zich "op de eerste plek te zetten".
Dan gun je de ander net zoveel als je jezelf gunt en ben je niet bang daardoor iets tekort te komen.
woensdag 4 maart 2020 om 13:10
Dit. Helemaal mee eens.Vriendgedumpt schreef: ↑04-03-2020 10:29Het is een hardnekkige misvatting om te denken dat het alleen mensen met een gebrekkige eigenwaarde overkomt om in een relatie te trappen met iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Het zou wel fijn zijn als er gestopt kan worden met vrouwen uit zulke relaties een minderwaardigheidscomplex/gebrek aan eigenwaarde aan te praten omdat ze te lang in een relatie zijn blijven hangen met een uiterst geraffineerde gek.
woensdag 4 maart 2020 om 13:15
Dank voor je reactie Vriendgedumpt, het is soms moeilijk uitleggen aan de buitenwereld waarom je zo lang bent blijven hangen. Je weet het zelf immers ook niet goed, je mist daarvoor stuk kennis. Je weet alleen de dingen die je weet, maar dat kan voor een ander geen reden genoeg zijn.
Het klopt inderdaad dat je zelfvertrouwen een deuk krijgt. Ik ben op bepaalde vlakken sterk gebleven in die relatie en op andere vlakken weer niet. Heb ook een periode gehad dat ik dacht dat ik inderdaad gek was, zoals hij zei, dat er iets mis met mij was. Gelukkig ben ik dat te boven gekomen, maar wens het echt niemand toe.
Het klopt inderdaad dat je zelfvertrouwen een deuk krijgt. Ik ben op bepaalde vlakken sterk gebleven in die relatie en op andere vlakken weer niet. Heb ook een periode gehad dat ik dacht dat ik inderdaad gek was, zoals hij zei, dat er iets mis met mij was. Gelukkig ben ik dat te boven gekomen, maar wens het echt niemand toe.
woensdag 4 maart 2020 om 13:17
Er was dus niets mis met dat pittige. Gauw je pit weer terugvinden en korte metten met dat rare gedrag van je vriend. Anders komt er een dag dat je denkt, hoezo heb ik dit geaccepteert. Want je weet van jezelf dat je zo niet bent. En niet teveel gaan hangen in analyseren waarom je nu vanalles laat gebeuren wat je van de vorige niet ok vond. Het is een naar de verkeerde kant doorgeslagen balans door een man die jouw grenzen niet serieus neemt.Babette1010 schreef: ↑04-03-2020 11:17Zelf hoor ik regelmatig dat ik juist heel pittig over kom.
Ik ben 4 jaar geleden gescheiden, deze beslissing heb ik zelf genomen, daarna lijkt het wel of er toch iets in mij is veranderd. Ik had het nooit van mijn ex man geaccepteerd alshij zo tegen mij deed als mijn vriend nu. Tja, waar is het mis gegaan?
Hoe kan het dat een man mijn leven zo beïnvloed?
Dan voel ik mezelf echt verschrikkelijk, dit gevoel kende ik voorheen niet. Als ik met mijn ex man eens ruzie had dan was dat maar zo. Hoort er natuurlijk ook bij zo Afentoe. Maar nu lijk ik klem te zitten. Tuurlijk kan ik opstappen maar ik doe het niet. Ik kan er geen verklaring voor geven. Ik kan alleen zijn maar ben ook niet bang dat ik nooit meer iemand zal vinden. Dus dat is het ook niet...
Overigens zegt mijn vriend ook wel eens: “ je lijkt mijn ex wel”.
Hij is 18 jaar met haar geweest en als ik de verhalen moet geloven had zij toen de touwtjes in handen. Volgends bekenden van mijn vriend is hij nu een beetje de andere kant op doorgeslagen. Hij zegt ook dat hij zichzelf op de eerste plek zet. Omdat hij in het verleden altijd alleen maar voor andere bezig was.
woensdag 4 maart 2020 om 14:09
Ergens anders heb ik dit filmpje ook al geplaatst, maar wellicht herken je iets in de link hieronder mbt onproductieve discussies? Ruziën met een narcist is anders dan met de gemiddelde Nederlander namelijk. ‘T is alleen wel in Engels.Babette1010 schreef: ↑04-03-2020 11:17
Dan voel ik mezelf echt verschrikkelijk, dit gevoel kende ik voorheen niet. Als ik met mijn ex man eens ruzie had dan was dat maar zo. Hoort er natuurlijk ook bij zo Afentoe. Maar nu lijk ik klem te zitten.
https://m.youtube.com/watch?v=XIbFtZMVwxk