Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Wat misschien ook een optie is, is een top en rok los van elkaar. In de zomer draag ik genoeg tule rokken en dat gaat prima, maar de top moet wel van iets minder plastic zijn anders drijf ik weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te denken vandaag: wij wilden eigenlijk in Italië trouwen en dan hadden we het waarschijnlijk ook in April/Mei gepland.
Nu ben ik wel echt blij dat we dat niet gedaan hebben. Ik neem aan dat het tegen die tijd wel weer beter is maar je zal er hoe dan ook iets van merken.
Hoi!

Wij gaan ook trouwen in 2020. Maar het is een verrassingsbruiloft en niemand behalve onze getuigen weten dat het gaat gebeuren. We zijn al heel lang bij elkaar (20+ jaar) Ik lees hier graag mee over voorbereidingen.
Marquise schreef:
02-03-2020 18:02
Wat misschien ook een optie is, is een top en rok los van elkaar. In de zomer draag ik genoeg tule rokken en dat gaat prima, maar de top moet wel van iets minder plastic zijn anders drijf ik weg.
Ja supergoed idee!! Thnx. Dat wordt t wel denk ik
Al heb ik ook nog een hele mooie kanten mintgroene jurk hangen, bedacht ik me gisteren. Dus ik kan die misschien ook wel recyclen...
zijdaarmetdiesnor schreef:
04-03-2020 12:54
Hoi!

Wij gaan ook trouwen in 2020. Maar het is een verrassingsbruiloft en niemand behalve onze getuigen weten dat het gaat gebeuren. We zijn al heel lang bij elkaar (20+ jaar) Ik lees hier graag mee over voorbereidingen.
Oh wat spannend! Dat lijkt me echt heel leuk.
Is de rest wel uitgenodigd maar weten ze niet dat het een bruiloft is? Of vertel je achteraf dat je bent getrouwd?
Iedereen die we er bij willen hebben is uitgenodigd (nu al, als een save the date) voor een belangrijke verjaardag. We beseffen dat het best zo zou kunnen zijn dat er mensen niet komen omdat het nu eenmaal als een verjaardag aangekondigd is, maar dat is dan jammer voor hen.Het zijn ongeveer 36 gasten inclusief getuigen en de BABS. Tijdens het feest is de huwelijksvoltrekking.

Dat het allemaal geheim is is wel makkelijk. Ik weet nog niet of ik wel een bruidsjurk aan doe. Shoppen met mijn moeder en schoonmoeder kan niet meer, die zijn allebei al overleden. En niemand weet dat ik ga trouwen :)

We zijn al zo lang bij elkaar, sommige denken dat we allang stiekem getrouwd zijn...
Leuk hoor ZDMDS! Men zal het vast een hele happening vinden.
Wat leuk, zo'n verrassingsbruiloft! Lijkt me ontzettend moeilijk om je mond te houden naarmate de datum dichterbij komt. Spannend!
Als je toch voor een trouwjurk kiest, kun je die dan niet met een van je getuigen gaan kopen? Ik doe dat ook, verder gaat er niemand mee :)
Leuk z'n verassing bruiloft

Aangezien ik mijn jurk al heb. Zitten wij eraan te denken om toch dit jaar al te gaan trouwen. Alleen augustus en september nkan niet. Zijn mensen op vakantie. Nu zitten we te denken aan oktober. Zou dat leuk zijn in oktober. Ook qua buiten foto's? En ben bang dat juli of juni weer te snel is. Moeten verder nog alles regelen. Mja we doen het ook maar heeeel klein.
Leuk juist, oktober. Je zou 10-10-2020 kunnen kiezen, als die nog niet vol is in jullie gemeente. Mooie blaadjes aan de bomen, herfst en gezelligheid. Mocht het die dag regenen, brengt het geluk! En een goede fotograaf kan prachtige dingen met regen en gekleurde blaadjes.
Wij trouwen op 10-10-2020. Ik maak me geen zorgen over het weer. Onze historische locatie is bijzonder genoeg om binnen een mooi decor te zijn voor foto’s.
Wij trouwen in het gemeentehuis en daarna diner. Dan zouden we voor de zekerheid dus een binnen locatie moeten zoeken? 10-10-20 zal wel een populaire datum zijn 😜 wil alleen voor buiten foto's niks over mijn jurk aan. Dat vind ik zonde.
Baby12345 schreef:
05-03-2020 21:19
Leuk z'n verassing bruiloft

Aangezien ik mijn jurk al heb. Zitten wij eraan te denken om toch dit jaar al te gaan trouwen. Alleen augustus en september nkan niet. Zijn mensen op vakantie. Nu zitten we te denken aan oktober. Zou dat leuk zijn in oktober. Ook qua buiten foto's? En ben bang dat juli of juni weer te snel is. Moeten verder nog alles regelen. Mja we doen het ook maar heeeel klein.
wij doen t ook vrij klein en gaan dus wel gewoon voor juli
zoveel geregel vind ik het niet als het zo klein blijft
maar ik organiseer ook beroepsmatig dus misschien ben ik het gewoon gewend en draai ik er daarom mijn hand niet voor om..kan me voorstellen dat het best veel kan zijn als je het niet vaak doet of er niet zo goed in bent

Foto's in oktober kan leuk zijn hoor. In een mooi park met de bomen die al een beetje herfstig kleuren. En als het regent op een fijne binnenlocatie.
zijdaarmetdiesnor schreef:
05-03-2020 08:02
Iedereen die we er bij willen hebben is uitgenodigd (nu al, als een save the date) voor een belangrijke verjaardag. We beseffen dat het best zo zou kunnen zijn dat er mensen niet komen omdat het nu eenmaal als een verjaardag aangekondigd is, maar dat is dan jammer voor hen.Het zijn ongeveer 36 gasten inclusief getuigen en de BABS. Tijdens het feest is de huwelijksvoltrekking.

Dat het allemaal geheim is is wel makkelijk. Ik weet nog niet of ik wel een bruidsjurk aan doe. Shoppen met mijn moeder en schoonmoeder kan niet meer, die zijn allebei al overleden. En niemand weet dat ik ga trouwen :)

We zijn al zo lang bij elkaar, sommige denken dat we allang stiekem getrouwd zijn...
Ik wil wel met je mee :P :D
'Happiness is only real when shared'.
Hallo allemaal!

We hebben gisteren een offerte gevraagd van een wedding planner. Ik had verwacht dat ik volgende week pas eens wat zou horen maar deze is nogal snel. Nog even goed overleggen met mijn vriend of we het gaan doen of niet.

Ik ben nog een beetje in shock en vriend gelooft niet dat we nu toch echt al wat serieuze knopen moeten doorhakken want 'Het is pas over anderhalf jaar'. :facepalm:
Wij zitten nu te twijfelen over een bruiloftsverzekering.
Eerst vonden we het onzin maar als de helft van onze gasten thuis zit met Corona zou dat toch jammer zijn.
Hebben jullie een verzekering?
Het leek mij ook onzin zo’n verzekering, maar wij hebben wel echt een risico in de familie dus ik ben gaan informeren. Kost geen knoop zo’n verzekering. Ik betaal ongeveer 130 euro om een bedrag van 8000 euro te verzekeren.
Wij hebben geen verzekering en gaan dat ook niet doen. Geen van de gasten is erg oud en/of ziek, dus de kans op overlijden vlak voor de bruiloft is nogal klein. Ik ga ervan uit dat corona in november ook niet meer aan de orde is. Natuurlijk kan er altijd iemand ziek worden, maar ik kan me niet voorstellen dat we de bruiloft daarvoor zouden cancellen.

Voor ons lijkt het dus niet zo zinvol. Als er een groter risico zou zijn hadden we er misschien wel voor gekozen.
Nee, wij niet maar we zijn ook maar met zijn tweeën.

Ik zit nu wel te twijfelen over getuigen. Prijzig grapje als je ze via zo'n package regelt, anderzijds is de kans op erg scheve gezichten wel heel groot.
Ja voor November zou ik het ook niet doen. Maar wij trouwen al over 2 maanden.... ik heb berekend dat het ons ongeveer 300,- gaat kosten, is het denk ik wel waard
We hebben weer wat stappen gezet in de voorbereidingen.
Kennismakingsgesprek gehad met de fotografen, besproken wat we belangrijk vinden en het type foto-album uitgekozen. Wat een leuke, relaxte mensen. Ze waren heel enthousiast over onze locatie en ideeën voor de dag, dus dat is een goede match :)
En zaterdag hebben we onze ringen gekozen! We gingen met het idee van een carbon/titanium combinatie omdat we zwart en stoer willen, maar het wordt nu zwart zirkonium. Ik kende het niet, maar we vonden het veel mooier en het heeft meer pluspunten dan carbon en titanium. Er wordt nu een ontwerp gemaakt. Zo benieuwd hoe de ringen uiteindelijk worden!
Wat grappig Yugen, dat jij nu de dingen doet die wij juist voor ongeveer het laatste bewaard hebben :proud:
Wij gaan volgende week voor ringen en pas over 3 weken een gesprek met de fotograaf.
Fijn dat jullie mooie ringen hebben gevonden! Als je zoiets bijzonders wilt kan ik me voorstellen dat je dat ruim van tevoren moet bedenken.

Wij hebben ook grote stappen gezet deze dagen. Gisteren de auto vastgelegd (kanariegele Alpha Spider), meer details en eerste globale draaiboek doorgesproken met de locatie en de muziek voor in de kerk besproken met de zangeres.
Vandaag heb ik mijn haar en make up laten doen en ben er heel blij mee! Duurde wel wat langer dan ik dacht maar ik vind het heel mooi!

En onze uitnodiging is zo goed als af dus die gaat waarschijnlijk deze week naar de drukker.
Wat leuk om allemaal te lezen!

Hier staat de rem er even op, er zijn vrij veel dingen tegelijkertijd aan de hand die ook belangrijk zijn, dus dat maar even eerst.
Wij hebben een officiële datum. 08.10.2020.

Gemeente ligt vast. Maandag kennismaking met fotograaf. Langs juwelier geweest wat de mogelijkheden zijn met de oude trouwringen van vriend overleden opa en mijn overleden oma.
Marquise schreef:
06-03-2020 17:05
Hallo allemaal!

We hebben gisteren een offerte gevraagd van een wedding planner. Ik had verwacht dat ik volgende week pas eens wat zou horen maar deze is nogal snel. Nog even goed overleggen met mijn vriend of we het gaan doen of niet.

Ik ben nog een beetje in shock en vriend gelooft niet dat we nu toch echt al wat serieuze knopen moeten doorhakken want 'Het is pas over anderhalf jaar'. :facepalm:
Naja, ik vind het wel altijd een beetje bijzonder als ik bruidjes zie stressen die pas over anderhalf jaar gaan trouwen. Je hebt nog heel veel tijd. Tenzij je in het buitenland trouwt of een hele bijzonder locatie lijkt het me zeer zeer ruim van tevoren toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven