Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:14
Persoonlijk vind ik de reacties wel erg heftig. Ik heb hetzelfde gedaan met een vriendin die ik al jaren niet meer sprak en zij waardeerde het enorm.. Omdat ik na al die jaren nog aan haar dacht en juist omdat ze het moeilijk had waardeerde ze het. Ik wil gewoon niet dat mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dus juist niet egoïstisch 🙃
Dat is vast heel nobel bedoeld, maar je bent niks meer van hem. Hij wil je niet meer in zijn leven, dus je bent ook niet de aangewezen persoon om je te steunen. Met een vriendin van vroeger is het waarschijnlijk wel iets heel anders dan met een ex die heel bewust het contact met je heeft verbroken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:03
Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Als mijn moeder pas overleden zou zijn zou dit bericht hoog staan op de 'lijst' van berichten die ik niet zou willen ontvangen.
Als mijn moeder niet pas was overleden denkelijk ook, al zou er meer onverschilligheid zijn bij me.

Dat je via via hoorde dat zijn moeder overleed maakt het tenminste vreemder dat je zo'n bericht zou sturen en grenst me aan stalken.
wat zegt je vriend over dit idee?
Beter een half motto....
Oceangirl22 schreef:
Persoonlijk vind ik de reacties wel erg heftig. Ik heb hetzelfde gedaan met een vriendin die ik al jaren niet meer sprak en zij waardeerde het enorm.. Omdat ik na al die jaren nog aan haar dacht en juist omdat ze het moeilijk had waardeerde ze het. Ik wil gewoon niet dat mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dus juist niet egoïstisch 🙃
Waarom laat je pas wat horen als er iets bijzonder naars is in hun leven met dat ook nog als aanleiding in plaats van op een 'rustiger' moment met een minder gerichte boodschap?
Oceangirl22 schreef:
vooral erg arrogant. mensen hebben recht op hun eigen gevoel. Daarbij weet je helemaal niet hoe een ander zich voelt. Je maakt jezelf wel erg belangrijk door te denken dat hij het moeilijk heeft met een breuk die jaren geleden is geweest. Ik denk dat jij juist degene bent die het moeilijk heeft met de breuk en dat dit gewoon een stukje projectie is
Laat hem. Je projecteert je spijt en jouw verdriet op zijn situatie. Dat kan echt niet.
S-Meds schreef:
04-03-2020 23:19
vooral erg arrogant. mensen hebben recht op hun eigen gevoel. Daarbij weet je helemaal niet hoe een ander zich voelt. Je maakt jezelf wel erg belangrijk door te denken dat hij het moeilijk heeft met een breuk die jaren geleden is geweest. Ik denk dat jij juist degene bent die het moeilijk heeft met de breuk en dat dit gewoon een stukje projectie is
Ik zei niet dat hij het moeilijk heeft met de breuk, ik zei dat hij waarschijnlijk niet herinnerd wil worden aan mij.
Iedereen maakt fouten en ook ik ben absoluut niet perfect, maar arrogant is wel het tegenovergestelde van wie ik ben.
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:24
Ik zei niet dat hij het moeilijk heeft met de breuk, ik zei dat hij waarschijnlijk niet herinnerd wil worden aan mij.
Iedereen maakt fouten en ook ik ben absoluut niet perfect, maar arrogant is wel het tegenovergestelde van wie ik ben.
Ik vind je arrogant omdat je alleen maar uitgaat van je eigen behoeftes en die projecteert op een ander. En nu gebruik je ook nog een situatie van een sterfgeval om de kans te grijpen contact te zoeken.
Stuur hem een kaartje waarin je hem enkel condoleert met het overlijden van zijn moeder en wens hem veel sterkte. Zet er verder niks in over je gevoelens.
madamzonderm schreef:
04-03-2020 23:18
Waarom laat je pas wat horen als er iets bijzonder naars is in hun leven met dat ook nog als aanleiding in plaats van op een 'rustiger' moment met een minder gerichte boodschap?
Omdat ze zelf aangeven geen contact te willen.. Maar ik kan er niet tegen als mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dat is waar dit allemaal om draait. Met die vriendin had ik al vaker een gesprek gehad van joh ik vind het jammer dat we geen contact meer hebben. Ze gaf aan er geen behoefte aan te hebben. Alleen ik dacht dat ze behoefte had aan steun toen er iets ergs gebeurde.. Wat ik deed was een berichtje sturen waarin ik zei van ik weet dat we al ff geen contact meer hebben en dat je er geen behoefte aan hebt, maar ik wil je laten weten dat ik het heel erg vind dat het zo slecht met je gaat en ik ben er voor je als je me nodig hebt. Mocht je er geen behoefte aan hebben mag je dit bericht negeren.
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:31
Omdat ze zelf aangeven geen contact te willen.. Maar ik kan er niet tegen als mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dat is waar dit allemaal om draait. Met die vriendin had ik al vaker een gesprek gehad van joh ik vind het jammer dat we geen contact meer hebben. Ze gaf aan er geen behoefte aan te hebben. Alleen ik dacht dat ze behoefte had aan steun toen er iets ergs gebeurde.. Wat ik deed was een berichtje sturen waarin ik zei van ik weet dat we al ff geen contact meer hebben en dat je er geen behoefte aan hebt, maar ik wil je laten weten dat ik het heel erg vind dat het zo slecht met je gaat en ik ben er voor je als je me nodig hebt. Mocht je er geen behoefte aan hebben mag je dit bericht negeren.
Precies het gaat enkel en alleen om jouw gevoel. Jij kan er niet tegen zeg je, en dat moet je dus oplossen met jezelf en anderen er niet mee lastig vallen
Oceangirl22 schreef:
Omdat ze zelf aangeven geen contact te willen..
Respecteer dat dan. Jij bent niet meer belangrijk in hun leven. Het gaat niet om jou.
Hoe kan het eigenlijk dat je meerdere mensen kent die geen contact meer met je willen wat heb je gedaan met die mensen?
lila01 schreef:
04-03-2020 23:34
Respecteer dat dan. Jij bent niet meer belangrijk in hun leven. Het gaat niet om jou.
Ze lijkt het niet in te zien
S-Meds schreef:
04-03-2020 23:26
Ik vind je arrogant omdat je alleen maar uitgaat van je eigen behoeftes en die projecteert op een ander. En nu gebruik je ook nog een situatie van een sterfgeval om de kans te grijpen contact te zoeken.
Een ex van mij heeft mij ook erg gekwetst, nooit sorry gezegd of iets. Als hij mij nu een bericht zou sturen met hee sorry van toen ik hoorde het van je moeder en ik ben er voor je.. Dan zou ik dat zelf wel waarderen. Maar blijkbaar is dat raar
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:03
Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Laat dat bericht dan ook even aan je huidige vriend horen.
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:36
Een ex van mij heeft mij ook erg gekwetst, nooit sorry gezegd of iets. Als hij mij nu een bericht zou sturen met hee sorry van toen ik hoorde het van je moeder en ik ben er voor je.. Dan zou ik dat zelf wel waarderen. Maar blijkbaar is dat raar
Maar dit gaat weer over jou, je moet niet denken dat anderen net zo zijn als jij. Andere mensen hebben andere gevoelens, andere gedachten, andere pijntjes en andere wensen. hij wil geen contact met je, respecteer dat.
TO,

Ik ben het niet helemaal eens met hoe hier op wordt gereageerd.

Ik ben van mening dat je zeer zeker niet je gevoelens van toen of onverwerkte gedachtes in je kaart moet zetten. Maar iets laten horen na zoiets ingrijpende op een vrijblijvende wijze kan geen kwaad. En dan niet via app. Je neemt de moeite om hier een topic over te beginnen, dan neem je ook de moeite om een kaart te sturen.

Het zijn vaak de ingrijpende gebeurtenissen in het leven waardoor je anders kijkt en het feit dat jouw moeder ziek is en zijn moeder eraan is overleden triggered dit gevoel van, iets willen doen.

Sommige mensen zijn altijd in je hart als ze eenmaal binnen zijn.
Geen intenties hebben, behalve hem steunen lijkt mij op zijn plaats.
Ga maar niet in die put zitten roeren!
Daar schiet niemand wat mee op.
Vindingrijk schreef:
04-03-2020 23:39
TO,

Ik ben van mening dat je zeer zeker niet je gevoelens van toen of onverwerkte gedachtes in je kaart moet zetten. Maar iets laten horen na zoiets ingrijpende op een vrijblijvende wijze kan geen kwaad. En dan niet via app. Je neemt de moeite om hier een topic over te beginnen, dan neem je ook de moeite om een kaart te sturen.

Het zijn vaak de ingrijpende gebeurtenissen in het leven waardoor je anders kijkt en het feit dat jouw moeder ziek is en zijn moeder eraan is overleden triggered dit gevoel van, iets willen doen.

Misschien heb je er overheen gelezen dat hij al het contact verbroken heeft. Dan zit je niet te wachten op een kaartje in zo’n situatie
Zijn moeder is dood. Hij mag zich rot voelen. Jij bent niet in staat dat gevoel weg te nemen. Je bent al jaren geen deel meer van zijn leven en zoals ik lees was je nogal rot tegen hem. Maak jezelf niet te belangrijk.
Oftewel je bent helemaal niet over hem heen. Ik zou eerst eens beginnen met open kaart te spelen naar je huidige vriend. Hoe zou jij het vinden als hij dit naar een ex wilde sturen? Voila. Niet doen dus.
Vindingrijk schreef:
04-03-2020 23:39
TO,

Dank je. Dat is inderdaad één van de grootste redenen. Die vriendin had een hele fijne relatie gehad die opeens uit ging en ik wilde haar steunen omdat ik zelf wist hoe ze zich voelde omdat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik had toen behoefte aan steun van iemand die hetzelfde mee had gemaakt.

Daarbij heb ik de keuze bij haar gelaten om iets te doen met mijn aanbod of niet... Het is toch nooit fout om naar iemand te sturen 'ik ben er voor je?' het verbaast me dat mensen dat egoïstisch of arrogant vinden
Oceangirl22 schreef:
Inzoverre vooral jouw behoefte. Zeker met je laatste zin lijkt het alsof je een antwoord verwacht; alsof de ander zou twijfelen of die een bericht moet terugsturen. Je DENKT dat ze zich rot voelen. Waarom zou dat maken dat je een bericht stuurt. Zouden ze zich dan minder rot voelen? Het bericht komt van iemand waar ze geen contact mee willen.
Als ze zich niet minder rot voelen na je bericht, is de aandrang een bericht te sturen dan weg?
S-Meds schreef:
04-03-2020 23:40
Misschien heb je er overheen gelezen dat hij al het contact verbroken heeft. Dan zit je niet te wachten op een kaartje in zo’n situatie
Daar heb ik niet overheen gelezen.
Maar dank, voor de twijfel?

Ik zou het kunnen waarderen als iemand die ooit veel heeft betekent voor mij, iets zou laten horen zonder intenties.

Heb je ervaring met je moeder verliezen?
Ik wel. En daarom spreek ik uit mijzelf dat op sommige momenten alle steun fijn is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven