Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Zelfdiagnose. Zou verboden moeten worden. Leidt alleen maar tot het zichzelf of de kroost aanpraten van vage, nauwelijks verontrustende kwalen die desondanks de schijn hebben van buitenproportionele begaafdheidheid gebarricadeerd door de boze buitenwereld.
Ik vind het woord "snikkel" om te gruwen. Het betekent piemel, pik.
Inderdaad, Zamirah, brrrrr!
Asmahan, wat weet je dhet mooi te omschrijven in je post van 14.58
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven