Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Alle reacties Link kopieren
Tussen 150 en pakweg 800 zou ik geen bezwaar vinden, als ik het kledingstuk maar vaak zou dragen. En dat is bij mij niet het geval. Bij mij rouleert alles; na het dragen en wassen belandt het onderaan de stapel en komt dan na enige maanden pas weer bovenaan te liggen.

Jurken draag ik hoogstzelden; alleen soms in de zomer, maar dan mis ik mijn zakken waar ik van alles in kan stoppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hmm, eigenlijk niet vaak. Ik zou het stiekem wel willen, maar dan wel met het idee dat ik echt lang en zorgvuldig met de kleding omga. In de praktijk doe ik dat dus niet op de een of andere manier... :-? Qua maat had het al een eeuwigheid gekund, die is in 25 jaar tijd vrijwel niet veranderd, maar dan komt het er op neer dat ik hooguit een keer of twee mijn kledingstukken zorgvuldig behandel, maar daarna sta ik toch gewoon een tomatensaus te roeren in zo'n blouse... :-|
..
Madeliefjees schreef:
06-03-2020 23:02
Die maak ik zelf met een stofje van 15 euro de meter.
Ja, makkelijk model.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Die jurk lijkt erg op de jurken van King Louie. Pasvorm en kwaliteit zou ik niet weten.
lisa2 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 08:40
1.27% gewijzigd
De DvF-jurk is van zijde. KL gebruikt jersey. De wikkeljurk van DvD is iconisch. Je kunt het mooi of lelijk vinden maar je betaalt voor het materiaal en natuurlijk ook voor het merk.
Ik zou het kunnen betalen, maar koop zelden een kledingstuk dat duurder is dan € 200. En op die bovengrens bevinden zich alleen maar jassen. Ik heb er het geld niet voor over, wil er niet teveel gedoe mee hebben met het wassen, vind lang niet alle materialen fijn en kan heel casual gekleed naar mijn werk.
Daarentegen geef ik juist weer heel makkelijk € 500 uit voor een extra stedentripje tussendoor. Voorkeuren verschillen, doe het vooral als je er gelukkig van wordt en het kunt betalen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Lady_Day schreef:
07-03-2020 08:39
De DvF-jurk is van zijde. KL gebruikt jersey. De wikkeljurk van DvD is iconisch. Je kunt het mooi of lelijk vinden maar je betaalt voor het materiaal en natuurlijk ook voor het merk.
Klopt maar vond het model er wel op lijken.
Zijde is duur ja, maar het hele dure zal wel door het merk komen.
Ik wil mijn kleding beter op orde krijgen. Ik vind dat ik teveel kleding heb en ik heb in het verleden teveel goedkope kleding gekocht. Wat me nog wel staat wil ik afdragen, de rest ga ik toch maar weg doen. Ik hoop dit jaar mijn kast goed uit te dunnen, en dan zou ik volgend jaar wat meer geld per kledingstuk willen uitgeven, en dan niet teveel willen kopen, mijn kast willen vullen met kwaliteitskleding dus. Ik ervaar bij mezelf wel een drempel, ik vind het lastig om meer dan 100 euro aan 1 kledingstuk uit te geven. Maar ik doe wel langer met kleding dan toen ik 15 jaar geleden meer een trendvolger was. Ik heb mijn eigen stijl wat ontwikkeld en ik schommel niet veel in gewicht dus ik kan ook rustig kleding van 5 jaar geleden dragen.
Precies dat, Malibu. Ik heb een vriendin die altijd bij de H&M koopt omdat ze niet meer dan 50 euro aan een broek wil uitgeven maar ze gaat wel gemiddeld 1x per maand een weekendje weg. Het is maar waar je blij van wordt.

Ik kan echt blij worden van mijn kledingrek. En ja, soms koop ik wel eens iets waar ik dan voor het merk betaal (hoewel het merk nooit zichtbaar is op het kledingstuk) en wat je voor 15 euro zelf kunt maken (of zo) maar het is gewoon mijn eigen geld. Ieder zijn ding.
Ik vind het echt belachelijk, iets kopen van 500 euro omdat het van een bepaald merk is. Alsof ze dat kledingstuk niet kunnen maken voor wat minder. Al zou ik er het geld voor hebben dan zou ik het nog niet doen. Net als die jassen van 900 euro waar die jongeren tegenwoordig in lopen, totaal gestoord. Die jas heeft in productie misschien 100 euro gekost. Maar ja dat merkje...
Nee geen kleding, wel laarzen, schoenen, tassen en jassen. Tevens gouden sieraden.

Jurken, spijkerbroekken, shirtjes etc meestal relatief goedkoop.
Mijn kleding is niet per se van het goedkopere soort, maar wel heel sterk echt "gemakskleding". Spijkerbroek, hoodie of flanellen blouse en een paar converse schoenen, daar kun je mij in uittekenen. Nu geeft dat niet, maar bij een avondje theater, museumbezoek, uit eten of een gesprek denk ik: hmm jk heb eigenlijk maar 1 set waarin ik uets gekleder voor de dag kan komen.

Terwijl er genoeg leuke mooie kleding is die niet per se meteen heel erg stijf en zakelijk is en die ik ook gewoon als dagelijkse kledij zou kunnen dragen maar op de een of andere manier zet ik mijzelf daar niet toe.
Wat is er mis met 1 set waarin je iets gekleder voor de dag kunt komen?

Ik heb 1 'galajurk'. Nu ga ik niet wekelijks naar gala's, gelukkig maar als ik wel iets heb dan gaat die jurk gewoon aan hoor.
Lady_Day schreef:
07-03-2020 08:59

Ik heb 1 'galajurk'. Nu ga ik niet wekelijks naar gala's, gelukkig maar als ik wel iets heb dan gaat die jurk gewoon aan hoor.
Nou, een galajurk is het niet hoor maar ik zou het wel leuk vinden om die "netter geklede sets" dus ook te kunnen dragen op doordeweekse dagen. En niet altijd alleen maar voor de allerafgetraptste spijkerbroek te kiezen. Bij gewoon een zwarte broek of een jasje of een leuke jurk ook te dragen op de dagen dat ik op school van mijn kinderen kom als hulpouder in plaats van echt wel hele huiselijke kledij.
Lady_Day schreef:
07-03-2020 08:59

Niets uiteraard, maar 't is maar wat je eigen voorkeur is :). Niet alle geklede kledij is ook per definitie heel stijf of uberzakelijk, maar als je liever ietwat gekleed ipv casual door het leven gaat, dan zul je daar meerdere sets van hebben. Hoodies en spijkerbroeken zijn hier weer een uitzondering, dus 't is maar waar je je het beste in voelt.
Maar dat kan toch? Of doe je mee aan de No Buy challenge? ;)
beetjegek schreef:
07-03-2020 08:50
Ik vind het echt belachelijk, iets kopen van 500 euro omdat het van een bepaald merk is. Alsof ze dat kledingstuk niet kunnen maken voor wat minder. Al zou ik er het geld voor hebben dan zou ik het nog niet doen. Net als die jassen van 900 euro waar die jongeren tegenwoordig in lopen, totaal gestoord. Die jas heeft in productie misschien 100 euro gekost. Maar ja dat merkje...
Sweatshop-kledij van 25€ en minder per stuk, is anders ook niet bepaald een toonbeeld van goedheid.
NYC schreef:
07-03-2020 09:04
Nou, een galajurk is het niet hoor maar ik zou het wel leuk vinden om die "netter geklede sets" dus ook te kunnen dragen op doordeweekse dagen. En niet altijd alleen maar voor de allerafgetraptste spijkerbroek te kiezen. Bij gewoon een zwarte broek of een jasje of een leuke jurk ook te dragen op de dagen dat ik op school van mijn kinderen kom als hulpouder in plaats van echt wel hele huiselijke kledij.
School van kinderen is toch voor mij juist te plek waar ik zeker niet gekleed naartoe ga als ik ga helpen, grappig dat meningen blijkbaar zo verschillend.
En ik geef ook zo af en toe wel flink geld uit aan kleding voor mijn werk, daar zijn pantalons en jasjes met blouse de norm en als je niet in goedkope glimmende stofjes rond wilt lopen ben je al snel een paar 100 euro kwijt. Tegelijkertijd doe ik daar jaren mee en heb door de jaren heen verschillende mooie pakken/sets gekocht.
Adelaar81 schreef:
07-03-2020 09:11
School van kinderen is toch voor mij juist te plek waar ik zeker niet gekleed naartoe ga als ik ga helpen, grappig dat meningen blijkbaar zo verschillend.
En ik geef ook zo af en toe wel flink geld uit aan kleding voor mijn werk, daar zijn pantalons en jasjes met blouse de norm en als je niet in goedkope glimmende stofjes rond wilt lopen ben je al snel een paar 100 euro kwijt. Tegelijkertijd doe ik daar jaren mee en heb door de jaren heen verschillende mooie pakken/sets gekocht.
Denk dat het ermee te maken heeft dat jij op een werkdag nog veel "netter" gekleed gaat. ;) Ik wil op zo'n ochtendje als hulpouder niet op dezelfde manier eruit zien alsof ik elk moment op de bank kan gaan hangen, maar zoals ik gekleed zou gaan als ik er zou werken. En dan zou ik niet voor die hoodie kiezen. Hoewel het eigenlijk best kan op een school.
Sinjoren schreef:
07-03-2020 09:08
Sweatshop-kledij van 25€ en minder per stuk, is anders ook niet bepaald een toonbeeld van goedheid.
Wie zegt dat ik dat koop? Maar bijna 1000 euro voor een jas, kom op zeg.
Sinjoren schreef:
07-03-2020 09:06
Niets uiteraard, maar 't is maar wat je eigen voorkeur is :). Niet alle geklede kledij is ook per definitie heel stijf of uberzakelijk, maar als je liever ietwat gekleed ipv casual door het leven gaat, dan zul je daar meerdere sets van hebben. Hoodies en spijkerbroeken zijn hier weer een uitzondering, dus 't is maar waar je je het beste in voelt.

Comfort vind ik heel belangrijk bij kleding. Spijkerbroeken vind ik vooral in de winter erg fijn en warm genoeg. In de zomer vind ik die snel te warm en dan draag ik eerder jurkjes. En soms heb ik mazzel en scoor ik een fijn jurkje voor € 25. Mijn duurste zomerjurk was volgens mij zo'n € 75. Mijn twee favoriete jurken zaten daar qua prijs tussenin en gaan straks de derde zomer in. En die zijn best wel netjes.

Hoodies draag ik alleen als ik ga sporten of als ik het 's avonds thuis op de bank koud heb.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb wel een paar te dure kledingstukken. Gekocht omdat ik mezelf wilde trakteren of omdat ik ze echt mooi vond. maar verder is mijn beleid meer voor minder. Vaak redelijke kwaliteit uit de uitverkoop, liever geen slechte rommel die je na een paar maanden kunt weggooien. Maar wel veel. Want dat betekent dat je een paar weken vooruit kunt zonder wassen (vakantie, drukke weekenden). Ik doe overigens heel lang met mijn kleding en schoenen. Draag kleidng makkelijk 10 jaar of langer als het niet aan mode onderhevige en bij mijn figuur passende basisstukken zijn.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

beetjegek schreef:
07-03-2020 09:23
Wie zegt dat ik dat koop? Maar bijna 1000 euro voor een jas, kom op zeg.
Of meer zelfs; hier hangen jassen die een veelvoud van die prijs kosten.
Niet omdat het moet, wel omdat het kan. Niet omdat het zichtbaar van merk x, y of z is, wel omdat het verdomd goeie kwaliteit is en er verdomd goed uit ziet.

Ieder zijn meug :)
malibu82 schreef:
07-03-2020 09:24
Comfort vind ik heel belangrijk bij kleding. Spijkerbroeken vind ik vooral in de winter erg fijn en warm genoeg. In de zomer vind ik die snel te warm en dan draag ik eerder jurkjes. En soms heb ik mazzel en scoor ik een fijn jurkje voor € 25. Mijn duurste zomerjurk was volgens mij zo'n € 75. Mijn twee favoriete jurken zaten daar qua prijs tussenin en gaan straks de derde zomer in. En die zijn best wel netjes.

Hoodies draag ik alleen als ik ga sporten of als ik het 's avonds thuis op de bank koud heb.
Hoodies zijn hier ook hangkledij; of nog beter: "ik ben ziek en hang zielig op de bank"-kledij :biggrin: .

Jeansbroeken heb ik er hier hoogstens een 2-tal; de rest zijn allemaal kleedjes, rokken en de meer geklede broeken/pantalons. Vorig jaar (voor de zwangerschapsbuik te groot begon te worden) ook eens aan zo'n jumpsuit gewaagd, en dat viel me goed mee. Nu de zwangerschap voorbij is nog een 3-5 kg te gaan en dan kan de normale garderobe weer boven water gehaald worden; daar kijk ik dus wel degelijk naar uit :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven