Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
boebezoebe schreef:
06-03-2020 23:02
Tuurlijk. Het is gevaarlijk dat vrouwen geen mannen blieven die stemmen op een partij waarvan het hoofd hardop dingen zegt als" vrouwen willen gewoon ens goed geneukt worden", of die express onware verhalen op sociale media slingert over treincontroleurs, of die wetenschappers en leraren demoniseert? Heel gevaarlijk oor als je daar kritisch op bent.
Kijk, Thierry is gewoon af en toe een pannenkoek. Niet als de meeste fractievoorzitters trouwens, want zoveel vertrouwen heb ik er nu ook weer niet in. En dan ken ik er ook nog eens een paar persoonlijk.

Maar dat wat je nu zegt is echt niet fair.

Thierry heeft DAT nooit gezegd. Als ik erop zoek kom ik bij Joop.nl en beroepshysterica Heleen Mees.

Over onjuistheden gesproken. Dat geldt evengoed voor Lilian Marijnissen (SP), Jesse Klaver (GL) en al helemaal voor types als Rob Jetten (D66). En als het over vrouwonvriendelijkheden gaat: Alexander Pechtold (D66) komt er dan ook niet helemaal lekker vanaf. Die vrouw uit Meppel heeft hij ook niet echt heel netjes behandeld. En dat gaat dan nog verder dan woorden...
boebezoebe schreef:
Een politicus die keer op keer met verzonnen verhalen komt en dat dan af doet met 'niet handig'. Die linkse leraren demoniseert met een meldpunt, maar er als een aasgier opduikt als leraren staken en ineens doet alsof het een partij is die opkomt voor leraren. Een partij die leden met een kritisch geluid wegmoffelt en schurkt met extreem rechtse partijen en neoznazies en zich niet uitsprekt tegen de homohaat van een Poolse partije waarmee ze samenwerken in de EU.
Ook als ik kijk naar zaken als homorechten van FvD en ik zoek op termen als "Fvd, Homohaat", kom ik wederom uit bij Joop.nl en Kafka. Vrij gekleurde en activistische weblogs. Verder lees ik dat juist FvD werk wil maken van homohaat, in tegenstelling tot partijen als PvdA, SP en GroenLinks die de daders nog steeds aan het zoeken zijn onder blanke hoogopgeleide studenten. Wat verzonnen verhalen betreft: kijk naar Henk Krol (50+) of vrijwel ieder andere partij. Het is politiek, zaken worden uitvergroot.
boebezoebe schreef:
Ik vind het zelf schandalig dat we een volksvertegenwoordiger hebben die zo vaak bewust een loopje met de waarheid neemt als hij, dat hij er mee wegkomt en dat zijn stemmers het maar prima vinden of niet erg genoeg.
IK OOK! Daarom neem ik geen enkele partij meer serieus. Dat bewust uitvergroten van tegenstellingen...
Dat is nu toch al pagina's lang uitgelegd wat mensen erg vinden aan PVV en FvD? En waarom er op stemmen een afknapper is voor velen.

Er zullen genoeg twijfelachtige GL stemmers zijn, klootzakken heb je overal en genoeg FvD stemmers die heus goed voor hun huisdier zorgen of goede dingen bij de sportvereniging doen.

Maar het valt me op dat jij vooral wil doen alsof er géén verschillen zijn tussen extreem rechts en andere partijen. Alsof een partij met de uitspraken en acties van het FvD maar gewoon een ander politiek smaakje is.

Staat je vrij hoor, maar niet iedereen denkt er zo over.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
FvD zou een goed aan doen te breken met de Poolse partij wat ze mee werken in de EU. Die frisse partij van de homo-vrije zones.

Als de FvD zo tegen homohaat is, is dat toch echt wel het eerste wat ze zouden kunnen doen. Maar het blijft verrassend stil als daar naar gevraagd wist.

Niet echt overtuigend, maar gewoon hypocriet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Bosbij noemt Baudet een pannenkoek, heel vergoeilijkend. Met deze partijvoorzitter moet je, ook als man, geen zoete broodjes willen bakken:

Drie jaar geleden interviewde ik Baudet voor Quote. Hij vertelde hoe vrouwen nu eenmaal niet zoveel ambitie hebben en dat ze een ‘rechtse’ man nodig hebben die hen de wereld uitlegt. Ik moest er toen nog om lachen. Toen de camera uit ging, richtte hij het woord tot onze stagiair, een jong meisje, dat de camera bediende.

Hij ging extra rechtop staan en keek haar strak aan. ‘Weet je wat het is met vrouwen in Nederland: ze worden niet goed geneukt. Herken je dat?’ De wit weggetrokken persvoorlichter Jeroen de Vries wist niet hoe snel hij ons richting de uitgang moest begeleiden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b687e35c/

En dit is maar één van de ontelbare seksistische en vrouwvijandige uitspraken van dit figuur, en er is veel meer zeer problematisch aan hem en zijn partij.
nounou
Bombus-Sylvarum schreef:
07-03-2020 08:25
Kijk, Thierry is gewoon af en toe een pannenkoek. Niet als de meeste fractievoorzitters trouwens, want zoveel vertrouwen heb ik er nu ook weer niet in. En dan ken ik er ook nog eens een paar persoonlijk.

Maar dat wat je nu zegt is echt niet fair.

Thierry heeft DAT nooit gezegd. Als ik erop zoek kom ik bij Joop.nl en beroepshysterica Heleen Mees.

Over onjuistheden gesproken. Dat geldt evengoed voor Lilian Marijnissen (SP), Jesse Klaver (GL) en al helemaal voor types als Rob Jetten (D66). En als het over vrouwonvriendelijkheden gaat: Alexander Pechtold (D66) komt er dan ook niet helemaal lekker vanaf. Die vrouw uit Meppel heeft hij ook niet echt heel netjes behandeld. En dat gaat dan nog verder dan woorden...

Ook als ik kijk naar zaken als homorechten van FvD en ik zoek op termen als "Fvd, Homohaat", kom ik wederom uit bij Joop.nl en Kafka. Vrij gekleurde en activistische weblogs. Verder lees ik dat juist FvD werk wil maken van homohaat, in tegenstelling tot partijen als PvdA, SP en GroenLinks die de daders nog steeds aan het zoeken zijn onder blanke hoogopgeleide studenten. Wat verzonnen verhalen betreft: kijk naar Henk Krol (50+) of vrijwel ieder andere partij. Het is politiek, zaken worden uitvergroot.

IK OOK! Daarom neem ik geen enkele partij meer serieus. Dat bewust uitvergroten van tegenstellingen...
Ik wat voor werkelijkheid leef jij?

Beroepshysterica? Types als Rob Jetten? Baudet af en toe een pannenkoek? Activistische blogs?

Weet je wel waar je het over hebt?

Natúúrlijk heeft Baudet niet gezegd dat ie homo's haat. Maar ik heb Tjeerd de Groot ook nooit letterlijk horen zeggen dat de helft van alle boeren weg moet. Dat roepen ze bij FdF en Geen Stijl wèl! Maar weet je wat het verschil is? Daden! Handelen! Je bent wat je bent, niet wat je zegt!
Baudet heult met hele enge types. Rechtsradicalen, homohaters, antidemocraten. Overtuigt Nazi's.

Groenlinks en D66 verwoord standpunten van dierenbeschermers, natuurbeschermers en andere wat we linkse activisme noemen. Maar..... neemt afstand van radicale en rabiate standpunten en uitingen. Dát heb ik Baudet nog nooit horen doen. Sterker nog in zijn overwinningstoespraak na de provinciale Statenverkiezingen, bevèstigd hij zijn rechtsextremistische opvattingen door te refereren aan een Boreaal Europa. Boreaal. Weet je waar dat voor staat? Heb jij ook maar een begin van begrip van deze allesomvattende term? Ja, allerlei media rolleb over elkaar heen om het te "verklaren" maar in de soundbites-talkshows en 10-minuten interviews van de moderne media laat zich dat moeilijk verklaren.

De Arische samenleving zoals die in de jaren 30 en 40 van vorige eeuw werd nagestreefd is gebasserd op het Boreale. Ik.ga hier geen geschiedenisles geven, je doet zelf je huiwerk maar. Maar een boreaal streven betekend streven naar een blanke, Noordeuropees gedomineerse samenleving. Dat is gewoon simplistisch rassenleer.

Dát is waar die "soms een beetje een pannekoek" voor staat. Blanke, heteroseksuele, mannelijkee, Noordeuropese overheersing.

Doe je huiswerk! Zoek naar de positie van e vrouw in deze. Naar de rol van homoseksualiteit! Niet-christenen! Gehandicapten!

Zelf ouderen zijn hun leven niet zeker op basis van dit soort opvattingen!

Maar laten we daar vooral niet te zwaar aan tillen. Baudet is "soms een beetje een pannenkoek" en verder een fije vent?

Baudet is een Racist! Baudet is homofoob! Baudet is ongeëmancipeerde! Baudet is seksistisch!

Adolf Hitler had ook die kwalificaties. Adolf Hitler is het Duitse Parlementent ingekomen op basis van een economische agende. De NSDAP had goede ideeën over economie en werkgelegenheid, en wist redelijk in te spelen op naoorlogse sentimenten. De MEERDERHEID van de Duitse bevolking vonden Hitler ook "een beetje een pannekoek" en hij heeft ook nooit met de NSDAP een absolute meerderheid in het Duitse parlement behaalt, maar toch kennen we allemaal de afloop....

Dus alsjeblief, leer je geschiedenis en wéét waar je over praat vóór je weer van dit soort volslagen ONZIN uitkraamt!
jouw leven is een keuze
boebezoebe schreef:
07-03-2020 08:30

Staat je vrij hoor, maar niet iedereen denkt er zo over.
Er staat je van alles vrij om te vinden. De feiten zijn anders. En ik vraag je: als blijkt dat de feiten anders zijn dan je ze zelf voorstelt ben je dan ook bereidt je standpunten daarop aan te passen?
Zazamaenade schreef:
07-03-2020 09:23
Bosbij noemt Baudet een pannenkoek, heel vergoeilijkend. Met deze partijvoorzitter moet je, ook als man, geen zoete broodjes willen bakken:

Drie jaar geleden interviewde ik Baudet voor Quote. Hij vertelde hoe vrouwen nu eenmaal niet zoveel ambitie hebben en dat ze een ‘rechtse’ man nodig hebben die hen de wereld uitlegt. Ik moest er toen nog om lachen. Toen de camera uit ging, richtte hij het woord tot onze stagiair, een jong meisje, dat de camera bediende.

Hij ging extra rechtop staan en keek haar strak aan. ‘Weet je wat het is met vrouwen in Nederland: ze worden niet goed geneukt. Herken je dat?’ De wit weggetrokken persvoorlichter Jeroen de Vries wist niet hoe snel hij ons richting de uitgang moest begeleiden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b687e35c/

En dit is maar één van de ontelbare seksistische en vrouwvijandige uitspraken van dit figuur, en er is veel meer zeer problematisch aan hem en zijn partij.
Allemaal van horen zeggen. Roddels. Mensen met politieke agenda's. Mannetjes als Schimmelpenninck die - net als Baudet trouwens met zijn meisjes in de trein - zichzelf graag horen praten en optreden als ridder te paard voor volk, vaderland en de meisjes.

Wederom trouwens een column van een politieke tegenstander. Toch gek hoeveel mensen zich hier laten leiden door "media".

Ik vind het raar dat mensen zich zo inlaten met wat roddels en dat als feiten gaan presenteren. Een raar en onzeker wereldbeeld heb je wanneer je feiten bewust wegdrukt om je maar te kunnen conformeren aan bepaald gedachtegoed.
2east schreef:
07-03-2020 09:41
Ik wat voor werkelijkheid leef jij?

Beroepshysterica? Types als Rob Jetten? Baudet af en toe een pannenkoek? Activistische blogs?
Gewoon nazoek doen waar bepaalde zaken vandaan komen. En dan terecht komen bij Heleen Mees, Joop.nl en Kafka. Die staan niet echt bekend om hun eerlijke verslaggeving.
2east schreef:
Weet je wel waar je het over hebt?
Ja, want ik heb het nagezocht. Heb jij het wel nagezocht?
2east schreef:
Baudet heult met hele enge types. Rechtsradicalen, homohaters, antidemocraten. Overtuigt Nazi's.
Ik kan me nog herinneren dat er een paf-debat was in Amsterdam naar aanleiding van doodsbedreigingen aan Baudets adres. Groenlinks, PvdA en SP waren bij die demonstratie tegen de uitkomst van de verkiezingen aan het demonstreren.

Net zoals het te ver gaat GroenLinks, PvdA en SP veel en veel te ver gaat ze op één hoop te gooien met de fascisten van Antifa en andere "Nazi"-roepers, gaat het ook te ver Baudet daar mee te vereenzelvigen. Dat je samenwerkt met partijen die op voor jou belangrijke zaken overeenkomsten vertonen is gewoon de politieke realiteit. Het belangrijkste punt van Forum is migratie en het tegenhouden van niet-Westerse migranten. Hun coalities zijn daarop gebaseerd. De vraag is waarom GroenLinks, PvdA en SP zo vaak praten over "opvang in de regio", maar er nauwelijks naar handelen. Tjah... als je dan echt wat wilt doen ben je overgeleverd aan andere Europese partijen.
2east schreef:
Groenlinks en D66 verwoord standpunten van dierenbeschermers, natuurbeschermers en andere wat we linkse activisme noemen. Maar..... neemt afstand van radicale en rabiate standpunten en uitingen.
Kun je daarvan een voorbeeld geven?
2east schreef:
Sterker nog in zijn overwinningstoespraak na de provinciale Statenverkiezingen, bevèstigd hij zijn rechtsextremistische opvattingen door te refereren aan een Boreaal Europa. Boreaal. Weet je waar dat voor staat? Heb jij ook maar een begin van begrip van deze allesomvattende term? Ja, allerlei media rolleb over elkaar heen om het te "verklaren" maar in de soundbites-talkshows en 10-minuten interviews van de moderne media laat zich dat moeilijk verklaren.

De Arische samenleving zoals die in de jaren 30 en 40 van vorige eeuw werd nagestreefd is gebasserd op het Boreale. Ik.ga hier geen geschiedenisles geven, je doet zelf je huiwerk maar. Maar een boreaal streven betekend streven naar een blanke, Noordeuropees gedomineerse samenleving. Dat is gewoon simplistisch rassenleer.
Ik zie weinig verschillen met mensen die lid zijn van GroenLinks, D66, PvdA en de SP. Het is een feit dat in Nederland segregatie aan de gang is waarbij blanke mensen in hun eigen enclaves wonen. Wel roepen uiteraard dat je een "gemengde" school wilt hebben, maar als er 3 gekleurde jongetjes in de klas zitten gauw verkassen naar een iets "wittere" school.
2east schreef:
Dát is waar die "soms een beetje een pannekoek" voor staat. Blanke, heteroseksuele, mannelijkee, Noordeuropese overheersing.
Dat maak jij ervan. Ik denk dat Baudet een antwoord is op al dat geneuzel van "minderheden" en dat de meerderheid - blanke heteroseksuele mannen en vrouwen - ook wel eens positieve aandacht behoeft. Het is een antwoord op het vijandige gedachtegoed van niet-Westerse migranten. Baudet aanvallen is ook dat aanvallen.
2east schreef:
Doe je huiswerk! Zoek naar de positie van e vrouw in deze. Naar de rol van homoseksualiteit! Niet-christenen! Gehandicapten!
Ik zie niet waar hun rechten onder druk komen te staan wanneer Baudet 76 zetels haalt. Je kan het eigenlijk ook niet aantonen, dus hier schilder je iemand wiens politieke ideeën je niet deelt af als een onmens. Niet op feiten, maar op losse aannames.

Als je als blanke persoon een reactie geeft op een beweging die blanke mannen (en vrouwen) wegzet als paria's (zoals KOZP) ben je gelijk een "racist" of een "fascist". Kom op zeg. We moeten een keer kritisch kijken of de komst van zo ongelofelijk veel niet-Westerse migranten ons land wel gezelliger heeft gemaakt. Forum maakt dat bespreekbaar.
2east schreef:
Baudet is een Racist! Baudet is homofoob! Baudet is ongeëmancipeerde! Baudet is seksistisch!
Als je kritisch bent op de komst van niet-Westerse migranten en hoe niet-Westerse migranten onze samenleving en geschiedenis minachten ben je gelijk een racist. En een fascist. Hitler, Hitler...
2east schreef:
Adolf Hitler had ook die kwalificaties. Adolf Hitler is het Duitse Parlementent ingekomen op basis van een economische agende.
Ah, ik dacht al waar blijft Hitler nu. Maar hier is ie!
2east schreef:
De NSDAP had goede ideeën over economie en werkgelegenheid, en wist redelijk in te spelen op naoorlogse sentimenten. De MEERDERHEID van de Duitse bevolking vonden Hitler ook "een beetje een pannekoek" en hij heeft ook nooit met de NSDAP een absolute meerderheid in het Duitse parlement behaalt, maar toch kennen we allemaal de afloop....
Hitler was openlijk antidemocratisch. Had een militie dat bestand uit SA-mannen dat zo nu en dan geweld gebruikte om politieke doelen te behalen. Elementaire zaken die ik bij Forum toch echt niet zie. Dus waar precies wil je de vergelijking trekken? Het zou gezonder zijn om dat "Hitler, Hitler" uit je systeem te halen. De vergelijking gaat meestal mank.
2east schreef:
Dus alsjeblief, leer je geschiedenis en wéét waar je over praat vóór je weer van dit soort volslagen ONZIN uitkraamt!
Tjah... ik denk dat ik mijn geschiedenis beter ken dan jij.

Het enige dat je ziet is dat Baudet goed (en terecht) inspeelt onder een sentiment onder blanke mannen en vrouwen nadat KOZP en types als Sunny Bergman openlijk de culturele aanval hebben geopend op geschiedenis en sociale wortels van diezelfde blanke mannen en vrouwen. Hij heeft goed ingezien dat er een grote groep mensen is die zich wat meer wil wapenen tegen het racisme, minachting en soms openlijke vijandigheid jegens de Westerse/Nederlandse samenleving. Dat lijkt mij juist een goed ding. En ik vind het vermoeiend dat Hitler dan altijd weer van stal moet worden gehaald. Zeer onterecht en met een slecht gevoel voor causaliteit.
Ontkennen dat Baudet identitaire onzin verkoopt is hetzelfde als de zwaartekracht ontkennen.

Haha, nu heb ik gewonnen, altijd +1 tot in de eeuwigheid!
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 11:33
1.32% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
07-03-2020 11:29
Ontkennen dat Baudet identitaire onzin verkoopt is hetzelfde als de zwaartekracht ontkennen.

Haha, nu heb ik begonnen, altijd +1 tot in de eeuwigheid!
:rofl:

Dit is inderdaad veel beter dan in discussie gaan met die mannetjes.
Ja kom, daar ga ik mijn energie echt niet insteken.
TO, jij bent een typische verongelijkte Incel die zijn eigen overbodigheid en onaantrekkelijkheid niet goed kan accepteren. . Er is geen dame te vinden die jou verkiest boven andere mannen, vooral omdat je (seksistische) attitude weerzin opwekt. Het FvD verhaal komt daar nog bovenop als Red Flag. Gezien je leeftijd is de kans dat dit nog goed gaat komen minimaal, als single 40+ vent zit je al in de kneuzenbak, waar geen vrouw relatiemateriaal in ziet, laat staan haar genetisch erfgoed mee wil recombineren.

Blazen op een vrouwenforum gaat ook alleen maar averechts werken;.kritische zelfreflectie en werken aan een menslievender wereldbeeld en betere interpersoonlijke vaardigheden zijn the way to go.

Plus dates zoeken in je eigen categorie, rechtse brallies van zekere leeftijd, in jouw geval.
Daarom filtert het ook zo lekker handig. Als iemand aanhanger is van Baudet of Wilders is dan weet dat je het ofwel een beetje een simpele ziel is of een rechtlijnige kortzichtige idioot, of een combinatie van beide.

Daar hoef je verder niks mee; behalve de goeie kant op swipen.
Dit topic is verworden tot een podium van ‘frisdenkenden en smetvreesfetishisten’ en is geheel ontspoord.
Politiek heeft meer stukgemaakt dan je lief hebt en het elkaar uitleggen van diverse standpunten van de politieke praktijk en haar achterliggende doelstellingen verscheurt menig romantisch moment en in het bijzonder de karige kansen die To op Tinder heeft.
Wellicht kun je je afvragen of je bij een mogelijke (tijdelijke) partnerkeuze het wel of juist niet moet hebben over je politieke standpunt.

En ik beschouw politiek als een van de hulpmiddelen om een maatschappij te laten functioneren, waarbij de meeste stuurlui aan wal staan en waarbij eigen verantwoordelijkheid en zelf nadenken er ook een zijn.

Wat ik mij af vraag of To ook problemen heeft als een dame op haar Tinderprofiel aangeeft niet te willen daten met een vega- adept of een niet-roker, of met een treinconducteur, een snordrager of een ex-delinquent.
Kortom, is daarbij ook sprake van een stigma?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
De Wet van Oprheus:

"Wanneer een claim van racisme wordt onderzocht (Wat is er nu echt precies gezegd?) blijkt minstens 999 van de 1.000 keer dat er van racisme helemaal geen sprake is".

Racisme betekent in mijn ogen een van de drie dingen:
1. Het goedpraten van geweld jegens mensen met een andere huidskleur ("Alle zwarten moeten worden uitgeroeid"!)
2. Pleidooien voor rechtsongelijkheid op basis van huidskleur.
3. Of op zijn minst waardeoordelen op basis van huidskleur ('Zwarten zijn minderwaardige mensen")

Geen van dit alles is ook maar bij benadering van toepassing op Thierry. Vandaar ook zijn ""huilie huilie", omdat de dingen die aan hem worden toegeschreven (Hij staat een 'blank' Europa) voor, simpelweg nooit door hem zijn beweerd. Het gaat hem niet om 'blank', maar om Westerse WAARDEN.

Zoals de spreker voor mij al terecht zegt. Wanneer je googlet op Baudet en racisme, kom je altijd op sites als Joop. Bewijst dat iets? Ja, wel degelijk! Merk op dat een echte racist zich hier helemaal niet voor schaamt of dit probeert te verbergen. Een echte racist is trots op zijn racisme. Er wordt hier aangevoerd dat Baudet zelf toegeeft racist te zijn (omdat hij het woord Boreaal gebruikt), maar als hij zo openlijk is, waarom ontkent hij dan expliciet dat hij Boreaal als racistische term gebruikt? Waarom spant hij een kort geding aan als hij goed zou zijn geciteerd. Mensen als Baudet horen zichzelf graag spreken. Die schamen zich niet voor wat ze hebben gezegd, dus die vinden het prima als ze worden geciteerd. Maar dan moeten ze wel correct worden geciteerd, wat dus zelden het geval is.

Dus nogmaals: kritiek op de Islam, op de multiculturele samenleving, op het immigratiebeleid, etc. is allemaal geen racisme. Dat zijn gewoon politieke standpunten.

Idem voor Thierry's 'homohaat'. Peter van der Vorst vroeg Thierry in het beroemde 'lavendel-interview' of Thierry op mannen viel. Echt, ik heb nog nooit een hetero-man gezien die zo respectvol met deze vraag omging. Bijna elke hetero-man zou dit op zijn minst stellig ontkennen, en zelfs menig progressieve man zou zelfs een beetje geirriteerd zijn. Thierry TOTAAL niet.
-Shifty- schreef:
07-03-2020 13:15
Daarom filtert het ook zo lekker handig. Als iemand aanhanger is van Baudet of Wilders is dan weet dat je het ofwel een beetje een simpele ziel is of een rechtlijnige kortzichtige idioot, of een combinatie van beide.

Daar hoef je verder niks mee; behalve de goeie kant op swipen.
Had ik jou toch goed getypeerd in het topic over "parenclub voor hoogopgeleiden". Je narrow-mindedness en politieke kortzichtigheid spreken hier boekdelen.
Oh, mag je ook wetten verzinnen om je zelfbedachte theorieën kracht bij te zetten?
Dan hier de universele discussiewet van Slocombe:: wanneer mensen telkens een beroep doen op hun zelfgecreerde autoriteit als legitimatie van hun standpunt, dan hoef je ze verder niet serieus te nemen en kun je gewoon chips gaan eten.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 15:09
0.63% gewijzigd
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 14:55
Had ik jou toch goed getypeerd in het topic over "parenclub voor hoogopgeleiden". Je narrow-mindedness en politieke kortzichtigheid spreken hier boekdelen.

Logisch, jouw mensenkennis is dan ook legendarisch :biggrin:

Maar lieverd, vertel; waarom wil jij een clubje openen voor 'jouw soort mensen' en neem je het anderen kwalijk dat ze niet met jouw willen daten omdat jij niet hun soort mens bent?
Ik ga even chips eten.
Volgens mij moet jij helemaal geen vrouw zoeken op tinder. Schrijf gewoon een liefdesbrief naar Thierry.
Betty_Slocombe schreef:
07-03-2020 14:59
Oh, mag je ook wetten verzinnen om je zelfbedachte theorieën kracht bij te zetten?
Dan hier de universele discussiewet van Slocombe:: wanneer mensen telkens een beroep doen op hun zelfgecreerde autoriteit als legitimatie van hun standpunt, dan hier je ze verder niet serieus te nemen en kun je gewoon chips gaan eten.
Ik onderbouw het toch uitgebreid? Hier is totaal geen sprake van een autoriteits-drogreden. Natuurlijk zullen veel mensen mijn standpunt iets serieuzer nemen omdat het van mij komt, maar het is niet zo dat dat mij lui en slordig maakt in mijn argumentatie.
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 14:52

Geen van dit alles is ook maar bij benadering van toepassing op Thierry. Vandaar ook zijn ""huilie huilie", omdat de dingen die aan hem worden toegeschreven (Hij staat een 'blank' Europa) voor, simpelweg nooit door hem zijn beweerd. Het gaat hem niet om 'blank', maar om Westerse WAARDEN.

Je hebt het mis, zoals zo vaak.
Hier een citaat:
'Ik wil dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is' - Het racisme van Baudet en FvD
https://www.youtube.com/watch?v=KsKSZ5X ... e=youtu.be (op 0:40)
nounou
SallySpectra* schreef:
07-03-2020 15:06
Volgens mij moet jij helemaal geen vrouw zoeken op tinder. Schrijf gewoon een liefdesbrief naar Thierry.
Misschien is Marianne Zwagerman nog single?
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 15:06
Ik onderbouw het toch uitgebreid? Hier is totaal geen sprake van een autoriteits-drogreden. Natuurlijk zullen veel mensen mijn standpunt iets serieuzer nemen omdat het van mij komt, maar het is niet zo dat dat mij lui en slordig maakt in mijn argumentatie.
Natuurlijk. Vanwege je eerdere geniale redeneringen. Dat spreekt voor zich.
Maar ik niet, want ik heb er geen zin in. Wel zin in chips.
kindrebel schreef:
07-03-2020 15:10
Misschien is Marianne Zwagerman nog single?
Weet niet of dat een match is, seksismegewijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven