Ervaring Broadline katten
maandag 29 januari 2018 om 20:37
Heeft iemand ervaring met Broadline vlooienpipetten voor katten?
Een van mijn katten had vlooien, (heb er 2, de andere dus vermoedelijk ook), ondanks trouwe behandeling met Frontline.
Nogmaals behandeld met Frontline, maar vind ik een week later nog levende vlooien!!
Dit werkt dus absoluut niet.
Nu bij de dierenarts Broadline gehaald, om te janken zo duur, maar zie dus dat het werkzame bestanddeel tegen vlooien Fipronil is, net als bij Frontline!
Als er dus sprake van resistentie zou zijn, werkt dit middel dan toch ook niet?
Hopelijk goeie ervaringen, ben er even klaar mee. Tientallen euro's aan gif, katten hebben er jeuk van, en vanmorgen stond er nog net geen dikke vlo een bakkie koffie voor zichzelf te zetten in de keuken. Grrrrr
Een van mijn katten had vlooien, (heb er 2, de andere dus vermoedelijk ook), ondanks trouwe behandeling met Frontline.
Nogmaals behandeld met Frontline, maar vind ik een week later nog levende vlooien!!
Dit werkt dus absoluut niet.
Nu bij de dierenarts Broadline gehaald, om te janken zo duur, maar zie dus dat het werkzame bestanddeel tegen vlooien Fipronil is, net als bij Frontline!
Hopelijk goeie ervaringen, ben er even klaar mee. Tientallen euro's aan gif, katten hebben er jeuk van, en vanmorgen stond er nog net geen dikke vlo een bakkie koffie voor zichzelf te zetten in de keuken. Grrrrr
dinsdag 30 januari 2018 om 19:21
Hoe bedoel je, de vlooien op de kat zien springen? Ze sprongen van het kammetje af!ouwewijsneus schreef: ↑30-01-2018 19:14wanneer heb jij de vlooien op de kat zien springen, en zijn die 24 uur al om dan?
Mijn kat had dus vlooien, gisterenmiddag behandeld met Broadline.
Nu net gekamd, en de vlooien leven nog. Dus ja, die 24 uur zijn al om...
dinsdag 30 januari 2018 om 19:29
Ik bedoel wanneer zijn deze vlooien op je kat gesprongen, hoe lang geleden?Oudewijzeuil schreef: ↑30-01-2018 19:21Hoe bedoel je, de vlooien op de kat zien springen? Ze sprongen van het kammetje af!
Mijn kat had dus vlooien, gisterenmiddag behandeld met Broadline.
Nu net gekamd, en de vlooien leven nog. Dus ja, die 24 uur zijn al om...
Je kan dus altijd wel vlooien aantreffen, vlooien die net op je kat zijn gesprongen.
dinsdag 30 januari 2018 om 21:14
Ja dat zou wel kunnen, maar toch wel vreemd. Ze hadden al vlooien, zijn behandeld, dan zouden er dus acuut na de behandeling nieuwe vlooien op moeten zijn gesprongen nadat al die ouwe dood zijn...ouwewijsneus schreef: ↑30-01-2018 19:29Ik bedoel wanneer zijn deze vlooien op je kat gesprongen, hoe lang geleden?
Je kan dus altijd wel vlooien aantreffen, vlooien die net op je kat zijn gesprongen.
Denk gewoon dat het product toch niet goed werkt!
Kreeg van een vrouw van de dierenwinkel nog wel advies, om het pipet over de gehele rug te verdelen ipv alleen in de nek.
De vlooien die ik nu net ving, zaten op de kont van de kat...
Iemand hier ervaring mee? Overal lees je alleen in de nek/schouderbladen, dus heb dat ook netjes gedaan.
Vind het ook vervelend als ze eraan gaan likken, zulk gif is het!
woensdag 31 januari 2018 om 09:22
Je hebt een te snelle verwachting van de werking. Als je huisdier vlooien heeft (je loopt dus een stapje achter met de bestrijding) dan heb je thuis al een behoorlijke besmetting met eitjes, larven en poppen. Je zet een goedwerkende pipet op je huisdier (hoeft geen 10 euro per maand te kosten trouwens) en met een omgevingsspray behandel je de ruimte(s) waar je huisdier komt. Nu ben je van de eitjes en de larven af. Helaas zijn de poppen niet te bestrijden en zullen nog gaan uitkomen. Dit gaat vaak met vlagen. Denk je van het probleem af te zijn dan kan het zo maar zijn dat je dagen of weken later weer vlooitjes op je huisdier ontdekt. Het is de volgende laag poppen die zijn uitgekomen. Gewoon weer de omgevingsspray gebruiken.Oudewijzeuil schreef: ↑30-01-2018 21:14Ja dat zou wel kunnen, maar toch wel vreemd. Ze hadden al vlooien, zijn behandeld, dan zouden er dus acuut na de behandeling nieuwe vlooien op moeten zijn gesprongen nadat al die ouwe dood zijn...
Denk gewoon dat het product toch niet goed werkt!

Ik begrijp niet dat de dierenarts niet de tijd heeft genomen om dit probleem goed uit te leggen. Ik koop vlooienbestrijdingsmiddeltjes altijd in de dierenspeciaalzaak. Wel een goede uitleg, en als ik nog ekstra uitleg nodig heb loop ik zo naar binnen. Dierenartsen vind ik met vele producten trouwens te duur.
succes met de bestrijding.
woensdag 31 januari 2018 om 10:30
[quote=ouwewijsneus post_id=28092776 time=1517386942 user_id=352904]
Je hebt een te snelle verwachting van de werking. Als je huisdier vlooien heeft (je loopt dus een stapje achter met de bestrijding) dan heb je thuis al een behoorlijke besmetting met eitjes, larven en poppen. Je zet een goedwerkende pipet op je huisdier (hoeft geen 10 euro per maand te kosten trouwens) en met een omgevingsspray behandel je de ruimte(s) waar je huisdier komt. Nu ben je van de eitjes en de larven af. Helaas zijn de poppen niet te bestrijden en zullen nog gaan uitkomen. Dit gaat vaak met vlagen. Denk je van het probleem af te zijn dan kan het zo maar zijn dat je dagen of weken later weer vlooitjes op je huisdier ontdekt. Het is de volgende laag poppen die zijn uitgekomen. Gewoon weer de omgevingsspray gebruiken.
Je hebt een te snelle verwachting van de werking. Als je huisdier vlooien heeft (je loopt dus een stapje achter met de bestrijding) dan heb je thuis al een behoorlijke besmetting met eitjes, larven en poppen. Je zet een goedwerkende pipet op je huisdier (hoeft geen 10 euro per maand te kosten trouwens) en met een omgevingsspray behandel je de ruimte(s) waar je huisdier komt. Nu ben je van de eitjes en de larven af. Helaas zijn de poppen niet te bestrijden en zullen nog gaan uitkomen. Dit gaat vaak met vlagen. Denk je van het probleem af te zijn dan kan het zo maar zijn dat je dagen of weken later weer vlooitjes op je huisdier ontdekt. Het is de volgende laag poppen die zijn uitgekomen. Gewoon weer de omgevingsspray gebruiken.
woensdag 31 januari 2018 om 10:34
Oh mijn getypte bericht ineens weg.
@oudewijsneus bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het een hardnekkig probleem is.
Maar als ik een product gebruik dat beloofd alle vlooien binnen 24 u te doden en ik haal 26 uur later nog allemaal levende vlooien van de kat af, dan ga je toch denken dat t product niet heeft gewerkt? Of ben ik nou simpel?
Zouden dat dan allemaal nieuw uitgekomen vlooien zijn??
Moet wel eerlijk zeggen dat Omgevingsspray nu niet kan, ben 40 weken zwanger namelijk en wil nu echt geen gif spuiten!
Wel enorm goed gestofzuigd, alles met azijn incl. Plinten e.d.
Alle kussens en kleedjes + hoezen van de bank gewassen.....
Maar spuiten kan nu niet!
@oudewijsneus bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het een hardnekkig probleem is.
Maar als ik een product gebruik dat beloofd alle vlooien binnen 24 u te doden en ik haal 26 uur later nog allemaal levende vlooien van de kat af, dan ga je toch denken dat t product niet heeft gewerkt? Of ben ik nou simpel?
Zouden dat dan allemaal nieuw uitgekomen vlooien zijn??
Moet wel eerlijk zeggen dat Omgevingsspray nu niet kan, ben 40 weken zwanger namelijk en wil nu echt geen gif spuiten!
Wel enorm goed gestofzuigd, alles met azijn incl. Plinten e.d.
Alle kussens en kleedjes + hoezen van de bank gewassen.....
Maar spuiten kan nu niet!
woensdag 31 januari 2018 om 14:42
Nou, vanmorgen op oorlogspad met de overige pipetten terug naar de dierenarts. Had al een hele discussie in mijn hoofd voorbereid want wilde echt mijn geld terug.
Maar eerlijk is eerlijk; niets dan lof voor mijn dierenarts!
Ze gaven toe dat het hun fout was om hetzelfde middel opnieuw te geven, wat ik dus al had geprobeerd. Ik kreeg al mijn geld terug en een ander product (Vectra) met 10 % korting.
Dus netjes!!!! Heel erg fijn.
Had er zó de balen van in, had bijna 70 euro betaald voor die 6 pipetten. Gelukkig kreeg ik het dus allemaal terug.
Vectra heeft dus idd een andere werkzame stof, en was ook nog eens een stuk goedkoper.
Maar eerlijk is eerlijk; niets dan lof voor mijn dierenarts!
Ze gaven toe dat het hun fout was om hetzelfde middel opnieuw te geven, wat ik dus al had geprobeerd. Ik kreeg al mijn geld terug en een ander product (Vectra) met 10 % korting.
Dus netjes!!!! Heel erg fijn.
Had er zó de balen van in, had bijna 70 euro betaald voor die 6 pipetten. Gelukkig kreeg ik het dus allemaal terug.
Vectra heeft dus idd een andere werkzame stof, en was ook nog eens een stuk goedkoper.
woensdag 31 januari 2018 om 14:56
woensdag 31 januari 2018 om 15:07
Ja kan ik wel even doen. Moet de dierenspeciaalzaak in het dorp het wel net hebben staan, maar ik kan zeker wel even kijken. Vooral in de spray ben ik dan geïnteresseerd!
Pillen nemen mijn katten echt niet haha, misschien wel met zon pillenschieter?
Had ontwormingspillen van Beaphar maar toch overgestapt naar een pasta destijds, want kreeg het er onmogelijk in.
Pillen nemen mijn katten echt niet haha, misschien wel met zon pillenschieter?
Had ontwormingspillen van Beaphar maar toch overgestapt naar een pasta destijds, want kreeg het er onmogelijk in.
zaterdag 7 maart 2020 om 23:59
Mijn poes wordt ziek van Broadline.
Wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik vind het heel vervelend om te zien dat het erop lijkt dat ze van de regen in de drup terecht komt.
Ze lijkt een vlooienallergie te hebben en na de toediening van dit anti vlooien middel nu dus ziek, stil, in zichzelf (wil niet geaaid worden)...
Beetje radeloos hoe dit aan te pakken.
Misschien is er meer aan de hand...(?)
Ik vind het heel vervelend om te zien dat het erop lijkt dat ze van de regen in de drup terecht komt.
Ze lijkt een vlooienallergie te hebben en na de toediening van dit anti vlooien middel nu dus ziek, stil, in zichzelf (wil niet geaaid worden)...
zondag 8 maart 2020 om 16:39
Ga met haar naar de dierenarts. Die kan je hierover adviseren en haar nakijken.Berbel schreef: ↑07-03-2020 23:59Mijn poes wordt ziek van Broadline.