Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 14:11
Deductie.
:rofl:

Even hè... weet.je zelf wel wat je zegt?
jouw leven is een keuze
Betty_Slocombe schreef:
08-03-2020 14:13
Jouw aanname is alleen op deze door jou gelinkte bron gebaseerd? Dat is echt matig. Heb je hbo gedaan ofzo?
Hier nog een bron hoor: https://digitaal.scp.nl/mediatijd/wie_leest_wat_en_hoe/

Hoe hoger je bent opgeleid, hoe meer je leest. Lijkt me trouwens vrij evident.
2east schreef:
08-03-2020 14:16
:rofl:

Even hè... weet.je zelf wel wat je zegt?
Nee joh, gewoon een hoop bombarie.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Bombus-Sylvarum schreef:
Ha, zelfs veel WO'ers lezen niet echt boeken. Je moet ze zelfs daar met een vergrootglas zoeken. Kun je nagaan hoe dat is met HBO'ers en lager. Natuurlijk, ze zitten er wel tussen, maar de kans is vrij groot dat ze er dus niet te vinden zijn.
Is Netflix hoger of lager dan HBO?
Bron: https://onzetaal.nl/taaladvies/pabo/
Daarom ben ik ook links. Blijf ik maar neuken. Stem tegenwoordig wel 'rechts' want links wordt met de dag enger wanneer je van individuele vrijheid houdt.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 14:10
Waar is precies consensus over?

Ik geloof ook niet dat we elkaar goed liggen. Ik zou niet met iemand willen daten die haar meningen vormt op basis van geruchten, halve waarheden en een vastomlijnd idee van waarheid.
Wat een zwaktebod! Wil je nu echt dat wij hier 30 jaar wetenschappelijk onderzoek uploaden? Als jij het tegendeel vindt, ga dan niet vragen o. Bewijzen maar kom met een ondwrbouwing!

Zelfs een plamfet, geschreven door 2 door Shell betaalde wetenschappers is inhoudsvoller dan dit...
jouw leven is een keuze
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 14:18

HBO heeft niks met opleiding te maken hoor. En WO ook niet, maar daarvan weet ik niet wat het wel is. Geen streamingdienst in ieder geval.
Gevoelig puntje hier geraakt.

Het is mijn persoonlijke voorkeur om te gaan voor een meisje/vrouw die boeken leest. Lijkt me overduidelijk waar je die vindt. Minimaal een universitaire opleiding.

Een vrouw van onder de 22 of 23 vind ik ook vaak gewoon te dom. Te weinig levenservaring. Nog een persoonlijke voorkeur.
Roseaux schreef:
Is Netflix hoger of lager dan HBO?
HBO heeft wel meer tieten..... is dat beter of slechter?

Is een vrouw,naakt in een HBO serie geëmancipeerd of onderdrukt?

#metoo
jouw leven is een keuze
Niks gevoelig puntje, ik vraag me gewoon af hoe het nou met het leesgedrag van Netflixers zit.
2east schreef:
08-03-2020 14:21
HBO heeft wel meer tieten..... is dat beter of slechter?

Is een vrouw,naakt in een HBO serie geëmancipeerd of onderdrukt?

#metoo
Vanwege Game of Thrones? En is The Handmaid's Tale nog te zien op HBO of Netflix?
Bombus-Sylvarum schreef:

Wat evident is, is dat beide bronnen geen onderscheid maken tussen hbo en WO. Jij doet dat wel, maar dat is dus niet op een onderzoek gebaseerd.
Bombus-Sylvarum schreef:
Ha, zelfs veel WO'ers lezen niet echt boeken. Je moet ze zelfs daar met een vergrootglas zoeken. Kun je nagaan hoe dat is met HBO'ers en lager. Natuurlijk, ze zitten er wel tussen, maar de kans is vrij groot dat ze er dus niet te vinden zijn.
Hartstikke mooi.

En nu terug on topic. Ik zou niet met een PvD'er daten.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 08-03-2020 14:27
4.45% gewijzigd
Mouthgard schreef:
08-03-2020 14:19
Daarom ben ik ook links. Blijf ik maar neuken. Stem tegenwoordig wel 'rechts' want links wordt met de dag enger wanneer je van individuele vrijheid houdt.
Er is een partij die vaak al links wordt weggezet en die individuele vrijheid hoog in het vaandel heeft staan, dat weet je?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat de enige partij is die dat benadrukt.
2east schreef:
08-03-2020 14:19
Wat een zwaktebod! Wil je nu echt dat wij hier 30 jaar wetenschappelijk onderzoek uploaden? Als jij het tegendeel vindt, ga dan niet vragen o. Bewijzen maar kom met een ondwrbouwing!

Zelfs een plamfet, geschreven door 2 door Shell betaalde wetenschappers is inhoudsvoller dan dit...
Ik vraag WAAR precies consensus over is. Ik ken weinig mensen die ontkennen dat het klimaat veranderd namelijk.
Betty_Slocombe schreef:
08-03-2020 14:25
Wat evident is, is dat beide bronnen geen onderscheid maken tussen hbo en WO. Jij doet dat wel, maar dat is dus niet op een onderzoek gebaseerd.
Nee... maar je kunt vast wel doorredeneren toch?
snug schreef:
08-03-2020 14:26
Er is een partij die vaak al links wordt weggezet en die individuele vrijheid hoog in het vaandel heeft staan, dat weet je?
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat de enige partij is die dat benadrukt.
Ben benieuwd. SP, PvdA en GL, D66 vallen af. Wie dan??? :jump:
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 14:27
En waar kom je op uit als je die redenatie doortrekt naar Netflix? Mij lukt dat niet, want op het punt dat je de sprong maakt van opleidingsniveau naar streamingdiensten wordt het voor mij te abstract qua denkniveau.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 14:27
Je bedoelt er van alles bij verzinnen ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Mouthgard schreef:
08-03-2020 14:28
Ben benieuwd. SP, PvdA en GL, D66 vallen af. Wie dan??? :jump:
PvdD
Even de boel op stang jagen en achterover leunen. Veel plezier er mee.
Roseaux schreef:
08-03-2020 14:20
HBO heeft niks met opleiding te maken hoor. En WO ook niet, maar daarvan weet ik niet wat het wel is. Geen streamingdienst in ieder geval.
Er is grofweg een verschil te maken tussen mensen met een HBO-opleiding of een universitaire opleiding. Ik houd van boeken lezen en verwacht hetzelfde van mijn partner. Mijn zoekgebied heb ik dus verkleind tot alles wat een universitaire opleiding heeft gedaan.

Ik zou dus nooit voor een vrouw gaan die geen universitaire opleiding heeft gedaan.
Quaintrelle schreef:
08-03-2020 14:29
Je bedoelt er van alles bij verzinnen ?
Gewoon de trend doortrekken.

Bovendien geef ik zelf les aan 2 HBO-instellingen dus ik weet wel beter.
Roseaux schreef:
08-03-2020 14:29
En waar kom je op uit als je die redenatie doortrekt naar Netflix? Mij lukt dat niet, want op het punt dat je de sprong maakt van opleidingsniveau naar streamingdiensten wordt het voor mij te abstract qua denkniveau.
:whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven