Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
zondag 8 maart 2020 om 14:33
Geruchten? Die Marokkanen tweet is toch geen gerucht. Wat Baudet allemaal de ether in slingert verzin ik ook niet.Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:10Waar is precies consensus over?
Over de menselijke invloed op het klimaat. Maar lees eens een rapport van het IPCC ofzo. Doe ik namelijk wel. Heb zelf ook peer-reviewede artikelen gepubliceerd over de invloed van klimaatverandering op ecologische processen. Ben ik ook op gepromoveerd 10 jaar geleden. Weet er denk ik een hoop meer van dan Thierry.
Ik geloof ook niet dat we elkaar goed liggen. Ik zou niet met iemand willen daten die haar meningen vormt op basis van geruchten, halve waarheden en een vastomlijnd idee van waarheid.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zondag 8 maart 2020 om 14:34
Geef jij daar dan les zonder boeken, of hoe werkt dat?Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Gewoon de trend doortrekken.
Bovendien geef ik zelf les aan 2 HBO-instellingen dus ik weet wel beter.
Ik heb hier een hele stapel dikke boeken van mijn HBO opleiding liggen. Maar die heb ik natuurlijk nooit met een vinger aangeraakt want ik deed geen WO.

Doorredeneren?
Heb jij "Mein Kampf" gelezen? Als je het over doorredeneren hebt....
jouw leven is een keuze
Nogmaals HBO is geen opleiding of opleidingsniveauBombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Er is grofweg een verschil te maken tussen mensen met een HBO-opleiding of een universitaire opleiding. Ik houd van boeken lezen en verwacht hetzelfde van mijn partner. Mijn zoekgebied heb ik dus verkleind tot alles wat een universitaire opleiding heeft gedaan.
Ik zou dus nooit voor een vrouw gaan die geen universitaire opleiding heeft gedaan.

Het kwartje wil maar niet vallen hè.
zondag 8 maart 2020 om 14:35
En dan zoveel spelfouten maken?Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Gewoon de trend doortrekken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zondag 8 maart 2020 om 14:37
En deductie gebruiken als onderbouwing van je stellingen. Of doorredeneren.....
jouw leven is een keuze
zondag 8 maart 2020 om 14:38
Tja ieder zijn ding,ik lees graag maar mijn vriend niet en dat vind ik persoonlijk dan weer 1 van de minst belangrijke zaken.Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Er is grofweg een verschil te maken tussen mensen met een HBO-opleiding of een universitaire opleiding. Ik houd van boeken lezen en verwacht hetzelfde van mijn partner. Mijn zoekgebied heb ik dus verkleind tot alles wat een universitaire opleiding heeft gedaan.
Ik zou dus nooit voor een vrouw gaan die geen universitaire opleiding heeft gedaan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 8 maart 2020 om 14:42
Hopelijk is het geoorloofd hier een mening te ventileren, ik ben namelijk slechts hbo-geschoold.
Dat terzijde: nee, Thierry Baudet vind ik een onsympathieke praatgrage engerd. Als ik aan Thierry denk, komt altijd dit citaat van Marten Toonder in mijn hersenpan naar boven: https://www.facebook.com/martentoonderf ... _tn__=EH-R
Met een ieder die zich kan vinden in het boreale gezwam van Thierry gaat dit persoontje niet in zee. Dat is voor beide partijen beter.
Datzelfde geldt in principe ook ten aanzien van Wilders-aanhangers. Hoewel ik daar toch minder de kriebels van krijg.
Dat terzijde: nee, Thierry Baudet vind ik een onsympathieke praatgrage engerd. Als ik aan Thierry denk, komt altijd dit citaat van Marten Toonder in mijn hersenpan naar boven: https://www.facebook.com/martentoonderf ... _tn__=EH-R
Met een ieder die zich kan vinden in het boreale gezwam van Thierry gaat dit persoontje niet in zee. Dat is voor beide partijen beter.
Datzelfde geldt in principe ook ten aanzien van Wilders-aanhangers. Hoewel ik daar toch minder de kriebels van krijg.

zondag 8 maart 2020 om 15:08
Ach een tweet.boebezoebe schreef: ↑08-03-2020 14:33Geruchten? Die Marokkanen tweet is toch geen gerucht. Wat Baudet allemaal de ether in slingert verzin ik ook niet.
Over de invloed van mensen is meer discussie. En dat is ook gezond, want het gaat over de mate waarin de mens invloed heeft en kan bijsturen. Die informatie is relatief nieuw.

zondag 8 maart 2020 om 15:09
Ja, goed he!
Ik sta open voor suggestie ter verbetering uiteraard!

zondag 8 maart 2020 om 15:10
Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Gewoon de trend doortrekken.
Mijn vroegere buurvrouw geeft elk jaar een serie lessen over leven met schulden en met een laag inkomen op meerdere HBO instellingen, en geeft jaarlijks lezingen op een universiteit.
Zegt niets over of je al dan niet verstand hebt van het curriculum.

zondag 8 maart 2020 om 15:11
Beetje flauw om te veronderstellen dat mensen met een HBO-opleiding evenveel lezen als mensen met een WO-opleiding. Je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.
Wat mij betreft mag er wel wat meer onderscheid worden gemaakt tussen deze 2 opleidingsniveaus.

zondag 8 maart 2020 om 15:12
Er is een significant verschil of je voor een collegezaal met HBO'ers of WO'ers staat. Vraag maar even na.Het-groepje schreef: ↑08-03-2020 15:10Mijn vroegere buurvrouw geeft elk jaar een serie lessen over leven met schulden en met een laag inkomen op meerdere HBO instellingen, en geeft jaarlijks lezingen op een universiteit.
Zegt niets over of je al dan niet verstand hebt van het curriculum.
zondag 8 maart 2020 om 15:12
Ja! daar zijn jouw politieke vrienden goed in ja......Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32
Er is grofweg een verschil te maken tussen mensen met een HBO-opleiding of een universitaire opleiding. Ik houd van boeken lezen en verwacht hetzelfde van mijn partner. Mijn zoekgebied heb ik dus verkleind tot alles wat een universitaire opleiding heeft gedaan.
jouw leven is een keuze

zondag 8 maart 2020 om 15:16
Er bestaan verschillende opvattingen. Uiteindelijk is het aan de auteur zelf wanneer hij NADRUK op een bepaald woord wil leggen. Ik gebruik HBO en niet hbo.

zondag 8 maart 2020 om 15:18
Dat leesaspect waar ik waarde aan hecht heeft niets te maken met de boeken die je voor je opleiding moet lezen, maar meer wat je daarnaast leest. Meer WO'ers lezen boeken na en naast hun studie dan HBO'ers.YellowLemon schreef: ↑08-03-2020 14:34Geef jij daar dan les zonder boeken, of hoe werkt dat?
Ik heb hier een hele stapel dikke boeken van mijn HBO opleiding liggen. Maar die heb ik natuurlijk nooit met een vinger aangeraakt want ik deed geen WO.![]()
zondag 8 maart 2020 om 15:19
Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 14:32Gewoon de trend doortrekken.
Ik ben in de basis mbo-opgeleid. Restaurantkok. Jarenlang, avond3nlang gestudeerd, van IT trainingen, tot recht en economie tot Psychologie. Werk nu voor de overheid. In een adviserende rol.
Ook geef ik maandelijks gastlessen op op een academie..... las o.a. 50 tinten grijs..... maar ook mein kampf, kafka en Tolstoy. En op het strand iets makkelijks. Doktersromannetjes etc.... in welke van jouw hokjes pas ik?
jouw leven is een keuze

zondag 8 maart 2020 om 15:28
Ligt eraan wat je van Kluuns Komt een vrouw bij de dokter vindt2east schreef: ↑08-03-2020 15:19Ik ben in de basis mbo-opgeleid. Restaurantkok. Jarenlang, avond3nlang gestudeerd, van IT trainingen, tot recht en economie tot Psychologie. Werk nu voor de overheid. In een adviserende rol.
Ook geef ik maandelijks gastlessen op op een academie..... las o.a. 50 tinten grijs..... maar ook mein kampf, kafka en Tolstoy. En op het strand iets makkelijks. Doktersromannetjes etc.... in welke van jouw hokjes pas ik?

zondag 8 maart 2020 om 15:33
Ligt eraan.2east schreef: ↑08-03-2020 15:19Ik ben in de basis mbo-opgeleid. Restaurantkok. Jarenlang, avond3nlang gestudeerd, van IT trainingen, tot recht en economie tot Psychologie. Werk nu voor de overheid. In een adviserende rol.
Van welke muziek hou je?

rosabella1 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 15:36
0.09% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 8 maart 2020 om 15:37
Nee, maar zonder kun je ook niet. Had jouw scriptie ook een conclusie of bleef hij bij opsommingen van feitelijke gegevens?Betty_Slocombe schreef: ↑08-03-2020 15:35Doorredeneren wordt het genoemd. Wat ik er van wil zeggen: als ik mijn scriptie met dezelfde redeneringen gevuld had, was ik compleet terecht niet afgestudeerd.
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 15:57
0.14% gewijzigd