Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Doornroosje75 schreef:
10-03-2020 13:10
Misschien moet je als economisch vluchteling naar een natie gaan waar het wel 'goed' geregeld is...

Persoonlijk ben ik trots op ons op solidariteit gebaseerde systeem en draag daar graag belasting voor af. Dat ik de mazzel heb te bestaan met een goede gezondheid, een goed stel hersens en diverse bruikbare talenten, maakt niet dat ik meer recht heb op een menswaardig bestaan.
top!
jouw leven is een keuze
Orpheus13 schreef:
10-03-2020 12:57
Vrouwen hebben anno 2020 in Nederland feitelijk en onbetwistbaar betere kansen dan mannen (zoals eerder in dit topic uitgelegd).
Wat sneu voor je dat je jezelf dit vertelt. Je moet jezelf wel een enorme loser vinden.
2east schreef:
Jij discussieert op een laaghartige, laffe manier.
Ik vind van niet.
2east schreef:
Je draaikont jezelf iedere keer in posities om maar vooral tégen te zijn en provoceert om de provocatie.
Dat is niet zo. Mijn belangrijkste strijdpunt hier (en soms elders) is meer ingegeven van een grote wens om rationeler om te gaan met bepaalde vraagstukken in plaats van die wij-zij-dynamiek. Dus ja, soms ga ik met iemand mee, soms geef ik wat tegengas. Waarom moet ik perse in jouw raamwerk van tegenstellingen discussiëren.
2east schreef:
Ik mag hier niet zeggen dat ik jou een misselijkmakend, achterbaks en zielig figuur vind die er kennelijk een genoeg in schept met alles en iedereen ruzie te maken, dus da ga ik hier nu ook niet beweren.
Het zit hoog he. Dus daarom maar een poging het impliciet over te brengen. Het is vast moeilijk om andere meningen te pruimen.
2east schreef:
Om met de woorden van Fred van Leer te spreken:

Ik wens je de eeuwige jeuk, en te korte armpjes.
Ik wens mensen nooit vervelende zaken toe. Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet. Simpele morele waarheid.
Ik heb bij de laatste verkiezingen op de FvD gestemd ipv de VVD, maar merk
ook dat de meeste vrouwen het niet waarderen als je als man hier open over bent.

Als man bekruipt mij dan het gevoel dat ik mij hier enorm voor moet schamen, dit terwijl de FvD doodnormale standpunten heeft die niks te maken hebben met extreem rechts. Het is overegens frapant dat je in Nederland makkelijk kan paraderen dat je extreem links bent, maar een beetje rechts zijn staat gelijk aan Hitler zijn. En oh-wee als je zegt dat je voor Trump bent ipv een liegende heks.
Gelukkig heb ik de eigenschap dat ik mij totaal niet aantrek wat anderen van mij
vinden, maar ik heb wel geleerd om bij dates mij extra voorzichtig te uiten om
niet op iemands lange tenen te staan. Het scheelt natuurlijk ook dat ik Groenlinks
types en klimaatgekkies zo veel mogelijk vermijd.

Maar goed, je ziet tegenwoordig dat iedereen die kritisch is op linkse ideeen als racist, fascist, sexist, etc. wordt weggezet.
anoniem_655de2b665059 wijzigde dit bericht op 10-03-2020 14:14
9.38% gewijzigd
Orpheus13 schreef:
10-03-2020 13:06
Als je geen geld cadeau krijgt van anderen, ben je aan het "inschikken"????
Aan de ene kant ben ik best rechts en vind ik dat je best streng mag zijn wanneer het gaat om het bewaken van solidariteit. Aan de andere kant ben ik best links dat we moeten inzien dat we het alleen nooit redden en dus afhankelijk zijn van andere mensen en en en dus ook mensen helpen die niet altijd even makkelijk mee kunnen komen. Wat als je zelf in de goot beland?

Verder is het geld dat je verdient ook weer van anderen. Je denkt veel te mercantilistisch en in gesloten systemen en patronen. Het geld dat je aan anderen geeft brengt zichzelf op een andere manier wel weer op. En wat heb je aan €1000000000 op de bank als je portiek volstaat met zwervers?
Kapitein81 schreef:
10-03-2020 13:25
ook dat de meeste vrouwen het niet waarderen als je als man hier open over bent.

Als man bekruipt mij dan het gevoel dat ik mij hier enorm voor moet schamen, dit terwijl de FvD doodnormale standpunten heeft die niks te maken hebben met extreem rechts. Het is overegens frapant dat je in Nederland makkelijk kan paraderen dat je extreem links bent, maar een beetje rechts zijn staat gelijk aan Hitler zijn. En oh-wee als je zegt dat je voor Trump bent ipv een liegende heks.
Gelukkig heb ik de eigenschap dat ik mij totaal niet aantrek wat anderen van mij
niet op iemands lange tenen te staan. Het scheelt natuurlijk ook dat ik Groenlinks

Grote held Hans Teeuwen had hier een mooi stuk over
https://www.youtube.com/watch?v=nqaKRjSyTLA&t=311s
Die GroenLinks-types zijn vaak ook best rechts. Inderdaad: voorzichtig zijn met politieke meningen. Laten zien dat over alle standpunten te praten is lijkt mij de belangrijkste eigenschap voor mannen én vrouwen in het liefdesverkeer. Veel belangrijker dan de standpunten zelf.

Als het puntje bij paaltje komt willen vrouwen die GroenLinks/SP/PvdD/PvdA stemmen in een blanke wijk wonen met witte scholen. Alleen raken ze af en toe van de wijs wanneer ik hen wijs op het feit dat onze witte school echt niet gemengd is. Maar goed, ik ben sowieso niet van teveel schone schijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
10-03-2020 13:28
Die GroenLinks-types zijn vaak ook best rechts. Inderdaad: voorzichtig zijn met politieke meningen. Laten zien dat over alle standpunten te praten is lijkt mij de belangrijkste eigenschap voor mannen én vrouwen in het liefdesverkeer. Veel belangrijker dan de standpunten zelf.

Als het puntje bij paaltje komt willen vrouwen die GroenLinks/SP/PvdD/PvdA stemmen in een blanke wijk wonen met witte scholen. Alleen raken ze af en toe van de wijs wanneer ik hen wijs op het feit dat onze witte school echt niet gemengd is. Maar goed, ik ben sowieso niet van teveel schone schijn.
Je hebt helemaal gelijk. Ik woon in een wijk met veel Groen-links types en moet altijd hard lachen om hun gutmensch prietpraat.
Ze zeggen allemaal A, maar doen B. Kids zitten op witte hockeyclubs, wonen in een witte wijk, witte scholen, witte buren,etc.
Tja, zo kan iedereen zeggen voor onbeperkte asielinstroom te zijn, zolang je eigen habitat maar lekker wit en "netjes" blijft.

Disclaimer: ik ben zelf niet wit (alleen van binnen) :)
Kapitein81 schreef:
En oh-wee als je zegt dat je voor Trump bent ipv een liegende heks.
Kapitein81 schreef:
Maar goed, je ziet tegenwoordig dat iedereen die kritisch is op linkse ideeen tegenwoordig als racist, fascist, sexist, etc.
wordt weggezet.
Ja, als je Hillary Clinton een liegende heks noemt, dan vind ik het zo gek als je als sexist wordt weggezet.

Voor Trump zijn vind ik ook wel een afknapper. Ik zou het zien als een teken van totale brein necrosis
Kapitein81 schreef:

Maar goed, je ziet tegenwoordig dat iedereen die kritisch is op linkse ideeen tegenwoordig als racist, fascist, sexist, etc.
wordt weggezet.
Dan zit er maar één ding op hè: liegen dat je barst tegen de wijfies, zodat je er dan misschien eentje onder valse voorwendselen zo gek krijgt dat je aan haar mag zitten.
Op de iets langere termijn komt de aap natuurlijk uit de mouw, dus deze tactiek doet weinig voor de Verspreiding Der Superieure Rechtse Witte Genen.

Balen man. Je bent gewoon niet leuk genoeg.
2east schreef:
Jij discussieert op een laaghartige, laffe manier. Je draaikont jezelf iedere keer in posities om maar vooral tégen te zijn en provoceert om de provocatie. Ik mag hier niet zeggen dat ik jou een misselijkmakend, achterbaks en zielig figuur vind die er kennelijk een genoeg in schept met alles en iedereen ruzie te maken, dus da ga ik hier nu ook niet beweren.

Om met de woorden van Fred van Leer te spreken:

Ik wens je de eeuwige jeuk, en te korte armpjes.
Ach, laat je toch niet zo kennen. Provoceren om de provocatie doet hij volgens mij niet. Ik vind hem, en meerdere hier, juist erg rechtlijnig en zwart-wit denken. Veel onvolledigheden in de bronnen die hij aanhaalt en daarbij moeilijk over het eigen muurtje heen kunnen kijken. Niet boos worden op deze mensen omdat je ze niet kunt overtuigen. Dat had je sowieso niet gekund.
Doornroosje75 schreef:

Persoonlijk ben ik trots op ons op solidariteit gebaseerde systeem en draag daar graag belasting voor af. Dat ik de mazzel heb te bestaan met een goede gezondheid, een goed stel hersens en diverse bruikbare talenten, maakt niet dat ik meer recht heb op een menswaardig bestaan.
Dit is de kern: JIJ bent er trots op, en dus wordt dat maar verheven tot algemeen geldende norm. Compleet met keiharde wetshandhaving.
Orpheus13 schreef:
10-03-2020 13:48
Dit is de kern: JIJ bent er trots op, en dus wordt dat maar verheven tot algemeen geldende norm. Compleet met keiharde wetshandhaving.
Betalen pannenkoek.
En anders ook geen gebruik maken van onderwijs, zorg, vervoer of andere collectief gefinancierde luxeproducten.
Bombus-Sylvarum schreef:
Wat als je zelf in de goot beland?
Ten eerste wil je een systeem waarin het niet loont om in de goot te belanden. Ten tweede kun je sparen en/of je verzekeren. En dan heb je ook nog vrijwillige solidariteit in familie en/of buurt.
kastella schreef:
10-03-2020 13:38
Ja, als je Hillary Clinton een liegende heks noemt, dan vind ik het zo gek als je als sexist wordt weggezet.

Voor Trump zijn vind ik ook wel een afknapper. Ik zou het zien als een teken van totale brein necrosis
Dat onfeilbare Hillary ontzettend heeft zitten liegen (bewijs: duizenden gelekte DNC e-mails op wikileaks ) is overduidelijk. Dat ik haar een heks noem is natuurlijk een onschuldig grapje. Stiekem ben ik haar ontzettend dankbaar voor de meest vermakelijke verkiezingscampagne ooit.
Tja, Trump mag dan niet een charismatische Obama lijken, hij is wel de president die Amerika op dit moment nodig heeft. Als zeer succesvolle zakenman heeft hij ook nog in een paar jaar tijd precies dat gedaan wat hij zijn kiezers heeft beloofd: minder oorlog, meer banen, beter handelsverdragen, etc.

Wat ik een symptoom van brein nercrosis vind is mensen zonder goede argumenten wegzetten als dom, maar ik ben gewend dat linkse mensen zichzelf beter gekwalificeerd vinden om tot een goede mening en stem te komen dan anderen en alleen daarom zal ik ook enorm genieten van nog 5 jaar Trump en mensen met posttrumpatische stressstoornis.
anoniem_655de2b665059 wijzigde dit bericht op 10-03-2020 13:52
0.29% gewijzigd
Snarky schreef:
10-03-2020 13:50
Betalen pannenkoek.
En anders ook geen gebruik maken van onderwijs, zorg, vervoer of andere collectief gefinancierde luxeproducten.
Ja, graag. Alleen is dat geen optie binnen onze samenleving. De overheid dwingt betaling met zeer harde hand af, zonder expliciet mandaat.
Daveotion schreef:
10-03-2020 13:18
Wat sneu voor je dat je jezelf dit vertelt. Je moet jezelf wel een enorme loser vinden.
De zoveelste die geen enkele argumentatie aanvoert.
Kapitein81 schreef:
10-03-2020 13:35
Je hebt helemaal gelijk. Ik woon in een wijk met veel Groen-links types en moet altijd hard lachen om hun gutmensch prietpraat.
Ze zeggen allemaal A, maar doen B. Kids zitten op witte hockeyclubs, wonen in een witte wijk, witte scholen, witte buren,etc.
Tja, zo kan iedereen zeggen voor onbeperkte asielinstroom te zijn, zolang je eigen habitat maar lekker wit en "netjes" blijft.

Disclaimer: ik ben zelf niet wit (alleen van binnen) :)
Maar je hoeft toch niet per sé zelf aan de bedelstaf te zijn, op een overwegend zwarte school te zitten, je kinderen naar scouting te doen en een biologische moestuin te hebben en in een volksbuurt te wonen om er "linkse" standpunten op na te houden. Jouw disclaimer is een mooie. Je bent zelf niet wit. Wat doe je dan bij FvD? Van mij mag je hé! Ik vind dat echt helemaal OK, dat is democratie. Maar jij suggereert dat groen-links types dus aan een bepaald profiel moeten voldoen. Ik ken moslims die PVV stemmen. Echt waar, elke vrijdag naar de moskee. Maar ze vinden ook dat er te veel migratie is. Dat mag.

Weet je, het gaat economisch goed in NL. de meeste Nederlanders (niet allemaal!!!) profiteren daar van. En als je het zelf goed hebt, en weinig zorgen hoeft te maken over werk en inkomen, is het makkelijker om je bezig te houden met bijvoorbeeld het milieu. Ik heb tegenwoordig een heel uitgesproken mening over gezonde voeding en levensstijl. Dat kán ik, omdat ik er het geld voor heb. 20 jaar gelden zag ik dat echt anders.

Overigens is Groenlinks ook nog steeds marge. Net als FvD en PVV of SGP of Partij voor de dieren. Allemaal extremen en alleen TEZAMEN een afspiegeling van Nederland. Individueel zijn het eigenlijk allemaal een beetje extremistische gekkies.
jouw leven is een keuze
Orpheus13 schreef:
10-03-2020 13:50
Ten eerste wil je een systeem waarin het niet loont om in de goot te belanden. Ten tweede kun je sparen en/of je verzekeren. En dan heb je ook nog vrijwillige solidariteit in familie en/of buurt.
Gen enkel systeem loont om in de goot te belanden. Jij suggereert nu dat het hebben van bepaalde uitkeringen een keuze is.

En ik vind het briljant! Vrijwillige solidaiteit!

De keuze als keuze....... wie zei dat ook al weer......?
jouw leven is een keuze
Snarky schreef:
10-03-2020 13:46
Dan zit er maar één ding op hè: liegen dat je barst tegen de wijfies, zodat je er dan misschien eentje onder valse voorwendselen zo gek krijgt dat je aan haar mag zitten.
Op de iets langere termijn komt de aap natuurlijk uit de mouw, dus deze tactiek doet weinig voor de Verspreiding Der Superieure Rechtse Witte Genen.

Balen man. Je bent gewoon niet leuk genoeg.
Ik lieg nooit, maar ben wel voorzichtig met wat ik deel en welke woorden ik gebruik, maar dit geldt helaas ook
op werk en bij bepaalde grapjes. Maar het is absuluut geen punt, want waarom moet dit nou een show stopper zijn?
Ik geniet enorm van meningscverschillen en de leerzame discussies die daaruit voort kunnen vloeien, maar bij sommige onderwerpen en mensen blijft het lastig. Zoals wanneer ik met mijn zwaar christelijke collega over thuisonderwijs en homo's praat weet ik al dat wij elkaar nooit gaan overtuigen maar alsnog zit dit een goede samenwerking niet in de weg en zo is het ook met liefde.
Kapitein81 schreef:
10-03-2020 13:51
Dat onfeilbare Hillary ontzettend heeft zitten liegen (bewijs: duizenden gelekte DNC e-mails op wikileaks ) is overduidelijk. Dat ik haar een heks noem is natuurlijk een onschuldig grapje. Stiekem ben ik haar ontzettend dankbaar voor de meest vermakelijke verkiezingscampagne ooit.
Tja, Trump mag dan niet een charismatische Obama lijken, hij is wel de president die Amerika op dit moment nodig heeft. Als zeer succesvolle zakenman heeft hij ook nog in een paar jaar tijd precies dat gedaan wat hij zijn kiezers heeft beloofd: minder oorlog, meer banen, beter handelsverdragen, etc.

Wat ik een symptoom van brein nercrosis vind is mensen zonder goede argumenten wegzetten als dom, maar ik ben gewend dat linkse mensen zichzelf beter gekwalificeerd vinden om tot een goede mening en stem te komen dan anderen en alleen daarom zal ik ook enorm genieten van nog 5 jaar Trump en mensen met posttrumpatische stressstoornis.
En ondertussen zou het gros van de hoger opgeleide vrouwen je nog steeds niet daten vanwege je politieke voorkeur. Tja, doe ermee wat je wilt.
Je verder hier in ieder geval geen enkele vrouw van mening. Ik zie dat de poll al 3 dagen consistent hetzelfde resultaat laat zien.
Kijk, je kunt als FvD/PVV-stemmer je verontwaardigd voelen dat vrouwen je niet moeten en je op een vrouwenforum daarover gaan zitten beklagen.

Je kunt ook even je ballen gaan zoeken en je afvragen of die dames ergens misschien wel gelijk hebben.

Welke optie zou je nou uiteindelijk meer opleveren...
Orpheus13 schreef:
10-03-2020 13:48
Omdat ik er trots op ben? Wow... heb ik toch maar mooi voor elkaar gekregen dan :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
10-03-2020 14:07
Omdat ik er trots op ben? Wow... heb ik toch maar mooi voor elkaar gekregen dan :proud:
Grote klasse, ga vooral zo door :proud:
2east schreef:
10-03-2020 13:57
Jij suggereert nu dat het hebben van bepaalde uitkeringen een keuze is.
Een bijstandsuitkering is financieel minstens even aantrekkelijk als 40 uur per week wc's schoonmaken.
Kapitein81 schreef:
10-03-2020 13:51

Wel mooi hoor dat je de 1 beticht van liegen en Trump een goed man vindt. Terwijl Trump ook zoveel liegt, dat is toch zelfs bijgehouden? Maar dat past dan gewoon niet in je straatje ofzo.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven