Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Solomio schreef:
11-03-2020 07:25
Dit topic lezende wordt toch wel duidelijk dat die rechtse mannen die stigmatisering gewoon over zichzelf afroepen?

Zeker :biggrin:
En ze vinden het blijkbaar heerlijk zich te wentelen in zelfbeklag want er komen er steeds meer bij maar dat mag je niet zeggen want stigmatiserend.
nounou
boebezoebe schreef:
11-03-2020 08:39
Dat laatste is een chronishe eigenschap van 50% van de mannen die naar viva komen en zie je in zoveel topics. De vrouwen zijn maar emotionele wezens (wat een soort code taal is voor 'dommer dan mannen') en hebben een rationele rechtse man nodig om uit te leggen hoe de wereld wél in elkaar zit.

Ja, de ratio klotst tegen de plinten in dit topic.
nounou
"Nah, ik heb veel vrouwen van gedachte zien veranderen. Het ligt een beetje aan de motivatie, maar zowel mannen als vrouwen wordt aangepraat dat zwangerschap en kinderen krijgen niet iets positiefs is. Veel mensen moeten een proces door om te snappen dat het ook heel positief en leuk kan zijn.

Vervelend. Alleen als wij zouden daten zou ik denk ik wel duidelijk willen maken dat ik graag een kind met je wil."

Dit alleen al. Dit ademt zo het niet serieus nemen van je eventuele date / vrouwelijke gesprekspartner.
Geen kinderen willen heeft echt zo niets te maken met 'niet leuk vinden'. Wel of geen kinderwens is iets fundamenteels. Iets waar je juist wel serieus op moet selecteren bij een potentiële partner.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het-groepje schreef:
10-03-2020 19:53
Het zal toch een reden hebben dat de sectoren waar geen man het volhoudt vanwege de werkdruk alleen door vrouwen overeind worden gehouden. Ik ben dat gezeur over de 'luie vrouw' die lekker maar profiteert van de full time man en te beroerd is eens goed aan het werk te gaan terwijl melkert smekend achter ons aan rent een beetje zat.
Die hoge functies stellen vaak geen reet voor.
Ik heb me jaren kapot verveeld tijdens vergaderingen met stuntelende mensen die echt geen ene reet verstand hadden van de materie en de meest onzinnige en dure beslissingen namen.
Een dag een huishouden runnen en wat kinderen opvoeden is echt 100 keer zo vermoeiend.
24 uur per week in de verpleging werken is echt wel zwaarder dan 80 uur per week van vergadering naar vergadering sjouwen.
Het is bijvoorbeeld altijd weer hilarisch als bij de Hema de mensen van de kantoren eens een dagje moeten meedraaien. Die staan half jankend achter de kassa, kunnen ze niet want veel te ingewikkeld.

Ben op ruim 150 basisscholen geweest voor een project, en heb met name veel verschillende teams meegemaakt. respect.
En ja, behalve op christelijke scholen, waar de verdeling man- vrouw ongeveer 50-50 was, zijn er op de scholen die ik bezocht nauwelijks mannen te bekennen. Vaak een fris team met dames die van aanpakken weten en een dame als hoofd van de school. De enkele man die er rondloopt is vaak een manusje van alles, door de gemeente toegevoegd aan de school.
De basischool neemt een heel belangrijke plaats in in het leven van een kind, en ook voor de ‘maatschappij’ is de basisschool van grote betekenis. Ik ken een pabo in Doetinchem, waar de instroom mannen ongeveer 30% is.
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 09:26
Reden: Accent
0.20% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 09:02
Dat geldt zeker niet voor mij.

Ik vind 90% van de mensen veel te emotionele wezens, waarvan het merendeel ook nog eens dom.
We zijn het volkomen eens zie ik.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:

Ik vind 90% van de mensen veel te emotionele wezens, waarvan het merendeel ook nog eens dom.

Dat feministische argument is dus niet van toepassing op mij!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2020 12:15
Reden: op de man
44.38% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Bombus-Sylvarum schreef:

Bij jou is de emotie wat meer weggestopt, maar die is er wel. Je bent geen ongevoelige bot.

Waar komt jouw motivatie vandaan om in dit topic te reageren? Dat komt omdat jij iets kwijt wil. Je wil iets delen.

Al jouw gevoelens en "jouw drive" verpak jij in een rationeel verhaal maar de emotie zit er nog wel onder.
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 09:43
1.97% gewijzigd
.
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 09:42
99.48% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 08:18

Kijk, dit topic wordt door anonieme mensen gevoerd die iets scherper in hun commentaar zijn dan dat ze in het echte leven zijn.

Het helpt rechtse mannen of mannen met rechtse opvattingen in het liefdesverkeer.

Insert Amerikaanse teleshopping voice over
Forumtherapy, anonymous exposure to highly educated feminists. Proudly brought to you by Orpheus13, Bombus-Sylvarum and the lovely ladies of the Vivaforum.
FvD of PVV stemmen is in datingland net zoiets als enorm uit je snavel meuren.

Je kunt dat proberen te verhullen tot je binnen bent, maar op een bepaald moment moet die mond toch open.
Er zijn maar weinig mensen die de stank van ideologische verrotting om zich heen verdragen, en al helemaal niet langdurig.
En dikke kans dat enkeling die het wel lekker vindt ook de leukste niet is.

Het is een harde wereld voor de witte ultrarechtse man. Niet klagen maar dragen.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
Eén en al emotie in de openingspost van dit topic. Ik heb de emotioneel beladen formuleringen maar even onderstreept ter illustratie.
Bombus-Sylvarum schreef:

Je geeft hier bloot dat je je verheven voelt boven het gros van de mensen. Niet zo sympathiek.
Het houd de discussie wel lekker aan de gang, dat wel.
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 09:16
"Nah, ik heb veel vrouwen van gedachte zien veranderen. Het ligt een beetje aan de motivatie, maar zowel mannen als vrouwen wordt aangepraat dat zwangerschap en kinderen krijgen niet iets positiefs is. Veel mensen moeten een proces door om te snappen dat het ook heel positief en leuk kan zijn.

Vervelend. Alleen als wij zouden daten zou ik denk ik wel duidelijk willen maken dat ik graag een kind met je wil."

Dit alleen al. Dit ademt zo het niet serieus nemen van je eventuele date / vrouwelijke gesprekspartner.
Geen kinderen willen heeft echt zo niets te maken met 'niet leuk vinden'. Wel of geen kinderwens is iets fundamenteels. Iets waar je juist wel serieus op moet selecteren bij een potentiële partner.
Ach ja, deze Bombus heeft eerder ook al opgemerkt dat man en vrouw niet gelijk zijn. Dus hij zal vast overtuigd zijn dat hij een vrouw zonder kinderwens kan laten inzien dat zij dat toch echt wel wil.
Ik kan er alleen maar om lachen. Vooral om het argument: ‘Veel mensen moeten een proces door om te snappen dat het ook heel positief en leuk kan zijn.’
Wanna grow up to be
Be a debaser
Snarky schreef:
11-03-2020 09:52
FvD of PVV stemmen is in datingland net zoiets als enorm uit je snavel ..............

Als we Eva Vlaardingerbroek en Kim Boon beschouwen dan roept dat juist positieve gevoelens op. Ook iemand als Armita Taheri.

https://twitter.com/EvaVlaar

https://twitter.com/KimBoon94

https://www.gelderlander.nl/home/armita ... ~a5061ee0/
De bosbij en zijn vriendjes gaan door tot er in dit topic de consensus bestaat dat zij altijd gelijk hebben en dat hun standpunten de enige valide standpunten zijn. Dit alles omdat zij de enige kloppende argumenten hebben, tenslotte, want dat is gewoon zo. Er is geen enkele bereidheid tot een inhoudelijk gesprek, al vanaf de eerste pagina van dit topic.
Omdat ik vandaag ook nog moet stofzuigen en zelf soep ga maken en omdat ik ernstig het idee heb dat ik anders een stel Scandinaviërs zit te entertainen, maak ik me er niet meer druk om.

Hoe vaker iemand online moet zeggen dat hij/zij aantrekkelijk, gewild, intelligent, succesvol en uitzonderlijk erudiet is, hoe meer je je moet afvragen wat de redenen zijn dit telkens te benadrukken. Alsof iemand op dit forum twijfelt aan mijn intelligentie, bijvoorbeeld. Je ziet toch gewoon dat ik briljant ben, dat hoef ik niet steeds te schrijven.
Betty_Slocombe schreef:
11-03-2020 10:46
De bosbij en zijn vriendjes gaan door tot er in dit topic de consensus bestaat dat zij altijd gelijk hebben en dat hun standpunten de enige valide standpunten zijn. Dit alles omdat zij de enige kloppende argumenten hebben, tenslotte, want dat is gewoon zo. Er is geen enkele bereidheid tot een inhoudelijk gesprek, al vanaf de eerste pagina van dit topic.
Omdat ik vandaag ook nog moet stofzuigen en zelf soep ga maken en omdat ik ernstig het idee heb dat ik anders een stel Scandinaviërs zit te entertainen, maak ik me er niet meer druk om.

Hoe vaker iemand online moet zeggen dat hij/zij aantrekkelijk, gewild, intelligent, succesvol en uitzonderlijk erudiet is, hoe meer je je moet afvragen wat de redenen zijn dit telkens te benadrukken. Alsof iemand op dit forum twijfelt aan mijn intelligentie, bijvoorbeeld. Je ziet toch gewoon dat ik briljant ben, dat hoef ik niet steeds te schrijven.
Nou.....

https://youtu.be/Eoo6TtrLaJc
jouw leven is een keuze
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 09:16

Hoe kan het dan dat vrouwen die eerst zo stellig geen kinderen willen dat later dan wel willen? In mijn omgeving komt dat vaak voor.
Betty_Slocombe schreef:
11-03-2020 10:46

Sommige mensen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig zijn
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
2east schreef:
11-03-2020 09:39
[...]
Ik ben jou geen verantwoording schuldig. Zeker niet als je bewust mijn woorden verdraaid. Ik heb je reactie gemeld, want dit is echt zwaar ongepast.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2020 12:15
Reden: quote verwijderd
47.63% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 11:47
Hoe kan het dan dat vrouwen die eerst zo stellig geen kinderen willen dat later dan wel willen? In mijn omgeving komt dat vaak voor.
In mijn omgeving in het geheel niet. Ik ken werkelijk niemand, die van gedachten is veranderd. Wat nu?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
inkijk74 schreef:
11-03-2020 09:41
Bij jou is de emotie wat meer weggestopt, maar die is er wel. Je bent geen ongevoelige bot.

Waar komt jouw motivatie vandaan om in dit topic te reageren? Dat komt omdat jij iets kwijt wil. Je wil iets delen.

Al jouw gevoelens en "jouw drive" verpak jij in een rationeel verhaal maar de emotie zit er nog wel onder.
Wow, een aardige inhoudelijke reactie. Ik zal er ook serieus op reageren.

En inderdaad er zit zeker wel een gevoel achter. Mijn motivatie is deze: de verhoudingen in de samenlevingen verscherpen en mensen komen meer tegenover elkaar te staan. Het komt op scherp te staan door migratie van niet-Westerse naar onder meer ons land. De meest venijnige debatten gaan daarover. Dat debat wordt aan alle kanten niet echt op een open en eerlijke manier bediscussieert, terwijl ik denk dat dat mensen uiteindelijk dichter bij elkaar kan brengen.

Verder ben ik voor een meer oprechte manier van discussiëren. Zonder dat fascisme-geroep en andere venijnige verwijten. Dat is ook wel de reden waarom ik scherp discussieer: juist om te laten zien wat er gebeurd als je dat doet. Fijn is het niet, maar wel zichtbaar hoe het momenteel gaat.
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 11:55
In mijn omgeving in het geheel niet. Ik ken werkelijk niemand, die van gedachten is veranderd. Wat nu?
Als 75 voor het geboortejaar staat vermoed ik dat het een generatiekloof is ;-) !
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 11:47
De biologische klok die toch begint te tikken?
Dat zou 1 van de oorzaken kunnen zijn maar ook genoeg vrouwen en mannen die niet van mening veranderen hoor wat betreft het geen kinderen willen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
inkijk74 schreef:
11-03-2020 10:12
Als we Eva Vlaardingerbroek en Kim Boon beschouwen dan roept dat juist positieve gevoelens op. Ook iemand als Armita Taheri.

https://twitter.com/EvaVlaar

https://twitter.com/KimBoon94

https://www.gelderlander.nl/home/armita ... ~a5061ee0/
Veel jonge vrouwen zijn rechts. Linkse partijen raken uit de gratie, omdat ze geen antwoord hebben op de problemen omtrent migratie.

Persoonlijk ben ik wel fan van Eva Vlaardingerbroek. Ze benadrukt goed wat er mis is met het feminisme van vandaag de dag en wat het werkelijke gevaar voor Westerse vrouwen is: mannen uit patriarchale samenlevingen die op feministische bijeenkomsten zo bewierookt worden.

Ergens ook wel goed dat juist knappe erudiete vrouwen deze rol op zich nemen. Een mooi tegengeluid van dat jarenlange gezeur en gezever van types als Heleen Mees en Asha ten Broeke.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:01
Wow, een aardige inhoudelijke reactie. Ik zal er ook serieus op reageren.

En inderdaad er zit zeker wel een gevoel achter. Mijn motivatie is deze: de verhoudingen in de samenlevingen verscherpen en mensen komen meer tegenover elkaar te staan. Het komt op scherp te staan door migratie van niet-Westerse naar onder meer ons land. De meest venijnige debatten gaan daarover. Dat debat wordt aan alle kanten niet echt op een open en eerlijke manier bediscussieert, terwijl ik denk dat dat mensen uiteindelijk dichter bij elkaar kan brengen.

Verder ben ik voor een meer oprechte manier van discussiëren. Zonder dat fascisme-geroep en andere venijnige verwijten. Dat is ook wel de reden waarom ik scherp discussieer: juist om te laten zien wat er gebeurd als je dat doet. Fijn is het niet, maar wel zichtbaar hoe het momenteel gaat.
Maar met al je intelligentie moet het je toch niet ontgaan zijn dat er ook veel sprake is van etnisch profileren door politie/marechaussee e.d. En als je iets zoekt, dan vind je het ook meer.

Politie doet het niet meer zeggen ze, maar als het zo in de culruur zit krijg je dat er niet zomaar uit. Dat geldt ook voor het probleem dat er vooral een macho cultuur heerst en er toch wel een probleem is met verslaving.

Als ik jouw redenaties zou volgen, zou ik nu een hele rant moeten houden dat 90% van alle criminelen man zijn en mannen Dus eigenlijk het probleem zijn en dat het niet uitmaakt van welke afkomst zij zijn.

Maar opvallend genoeg vervalt niemand in deze retoriek behalve jij en je gekke clubje.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven