Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 11 maart 2020 om 21:36
Ik ga voor 5mm en man voor 7mm. Ik had smaller verwacht omdat ik heel kleine handen met dunne vingers heb, maar dit stond mooi. We konden zelf verschillende breedtes uitproberen en de ring die we hebben gekozen wordt gewoon in die breedte gemaakt.AnAppleADay schreef: ↑11-03-2020 21:29Voor degenen die al ringen hebben: ik vind ze allemaal zo breed als ik op internet kijk? Begint bij 4mm maar als ik naar de ringen die ik heb kijk is 3mm echt wel mijn max

woensdag 11 maart 2020 om 21:42
Klopt, ik vind dat ook heel opvallend. En ik vind het wel iets zeggen over de emancipatie. Een vreemde traditie die niet meer van deze tijd is.Pinda-Kaas schreef: ↑11-03-2020 15:45ik vind dat je nogal heftig reageert? ik maakte maar een geintje hoor. over onze mogelijke ingewikkelde naamsconstructie.
en emancipatie degraderen tot gebrek aan naamswijziging? waar lees je dat?
ik heb helemaal geen zin om deze discussie hier te voeren (want: leuk onderwerp, leuk topic) maar waarom gebruik je woorden als 'onzin' en 'triest' als iedereen daar gewoon zn eigen keuze in kan en mag maken (wat overigens al behoorlijk geëmancipeerd is, want vroeger mocht dat helemaal niet)?
blijft het opvallend dat vrouwen wel hun naam vaak veranderen en mannen zelden, wat ik zeker een erfenis vindt van een patriarchale samenleving. Maar goed.
Ik hou zelf mijn eigen naam en mijn vriend ook.

woensdag 11 maart 2020 om 21:50
Als je meerdere ringen samen wilt dragen kan ik me goed voorstellen dat je de breedtes op elkaar wilt afstemmen. Je ziet bij het uitproberen inderdaad snel genoeg wat mooi staat.AnAppleADay schreef: ↑11-03-2020 21:40Ringen die ik nu heb zijn 1,8 en 2,5 mm.
Mijn verlovingsring is 1,8 en ik wil mijn trouwring ernaast en dan lijkt 2x zo groot me niet zo mooi.
Vriend gaat denk ik voor 4mm, maar we gaan zaterdag maar wat proberen.

woensdag 11 maart 2020 om 22:12
Ja hePinda-Kaas schreef: ↑11-03-2020 19:33Jammer, was je schoonmoeder nou maar meer geëmancipeerd geweest![]()

woensdag 11 maart 2020 om 22:15
Over ringen; wij zijn gaan passen op een trouwbeurs. Dat geeft echt een heel fijn beeld. Ook de bolling van de ring maakt veel uit voor het draagplezier ervan. De man die ons adviseerde had mijn verloofde direct op z'n hand (hehe) door te beginnen over draagcomfort etc. Daarvoor had hij namelijk gezegd te twijfelen of hij wel een ring wilde... Dus ik was blij
. Begin april gaan we naar zijn zaak toe. Mét de 21% BTW kortingsvoucher
.

woensdag 11 maart 2020 om 22:21
Ik denk dat wij ze online bestellen. Heeft vriend ook voor mijn verlovingsring gedaan en die is heel mooi gelukt. En het lijkt wel heel veel te schelen.
Maar we moeten toch wel even de goede breedtes passen dus we gaan heel asociaal bij een zaak passen en dan waarschijnlijk daarna ergens anders bestellen.
Tenzij ze de prijzen (bijna) kunnen matchen.
Maar we moeten toch wel even de goede breedtes passen dus we gaan heel asociaal bij een zaak passen en dan waarschijnlijk daarna ergens anders bestellen.
Tenzij ze de prijzen (bijna) kunnen matchen.

woensdag 11 maart 2020 om 22:32
woensdag 11 maart 2020 om 22:33
Prijs maakt me niet heel veel uit in principe, wil vooral niet teveel betalen.Kokoro schreef: ↑11-03-2020 22:32In welke prijscategorie ben je geïnteresseerd? Wij zijn naar zo'n vreselijk tuttige bruidsbeurs geweest ivm de kortingen en voor de ringen scheelt dat dus flink. Ook kun je daar heel vrijblijvend passen en vragen naar de afmetingen enzo. Het zijn alleen wel dummies, de ringen.
We willen gewoon de meest basic 14 karaats gouden bolle ringen. Zonder poespas en diamantjes.

donderdag 12 maart 2020 om 09:02
Op Google idd veel foto's voorbij zien van Heerlijk&Hecht. Zoiets zoek ik idd, al een bakker gevonden maar zoek er liever één in onze woonplaats.Yugen schreef: ↑11-03-2020 10:15Gefeliciteerd, zomerwarmte! Wat een leuk idee om hetzelfde pak te kopen voor vader en zoons. Ik heb helaas geen tips waar je dat zou kunnen vinden. Wat voor soort locatie hebben jullie?
Ik heb een bruiloft meegemaakt waar Heerlijk & Hecht de catering deed, daar was ook een taartentafel onderdeel van. Superlekker en heel veel keus, je kreeg een bordje met allemaal kleine stukjes zodat je veel kon proeven. Ik weet alleen niet of je daar enkel de taartentafel kunt afnemen of dat dan de complete catering via hen moet.
Wij gaan trouwen op landgoed Heerlijkheid Marienwaerdt in Beesd. Met mooi weer trouwen we buiten, anders binnen in een zaal.

donderdag 12 maart 2020 om 09:04
Ik neem eerst zijn naam en dan mijn naam. Met 3 kinderen vind ik het fijn en mooi om allemaal dezelfde naam te dragen.AnAppleADay schreef: ↑11-03-2020 12:31Wat doen jullie trouwens qua achternaam?
Ik blijft op werk etc gewoon mijn eigen naam voeren, maar met het oog op de toekomst en een gezin wil ik wel officieel voor de dubbele naam gaan.
Alleen welke volgorde dan?
Mijn naam-zijn naam voelt natuurlijker omdat ik dan mijn naam eerst houd en ik die belangrijker vind. Maar zijn naam-mijn naam is meer traditioneel en anders is het misschien verwarrend wat nou mijn meisjesnaam is...

donderdag 12 maart 2020 om 18:10
Leuk Yugen!
Ringen hebben wij al wel uitgekozen maar nog niet besteld. Gewoon bij de Siebel. We betalen zo'n 1250 euro voor twee ringen.
Hebben ook de trouwlocatie in optie gezet. We konden nog ongeveer elke dag in juli kiezen, maar dat is ook omdat we een vrij alternatieve locatie hebben die volgens mij niet heel erg bekend is bij veel mensen.
Ringen hebben wij al wel uitgekozen maar nog niet besteld. Gewoon bij de Siebel. We betalen zo'n 1250 euro voor twee ringen.
Hebben ook de trouwlocatie in optie gezet. We konden nog ongeveer elke dag in juli kiezen, maar dat is ook omdat we een vrij alternatieve locatie hebben die volgens mij niet heel erg bekend is bij veel mensen.

donderdag 12 maart 2020 om 18:15
September valt nog in het trouwseizoen, dan moet je bij de populaire locaties toch wel een jaar vooraf iets regelen. Hier in de buurt soms zelfs anderhalf jaar als je bv. in juni wilt trouwen. Wij hebben een alternatieve locatie en trouwen buiten het seizoen, maar omdat we per se deze locatie wilden hebben we die ook al anderhalf jaar vooraf vastgelegd.
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 12-03-2020 18:20
0.47% gewijzigd

donderdag 12 maart 2020 om 18:19

donderdag 12 maart 2020 om 19:55
donderdag 12 maart 2020 om 20:52
Wij gaan trouwen op maandag of dinsdag! Is een van de goedkoopste dagen bij het stadhuis, en de locatie waar we het gaan vieren is op die dag gesloten en dus exclusief voor ons. Op andere dagen is het ook open voor aanloop. Daar heb ik niet per se een probleem mee, maar voor bijna iedereen in ons gezelschap maakt t niet uit. Iedereen heeft vakantie of kan makkelijk vrij nemen