Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Ahhh, ja als voormalig katholiek kan ik me voorstellen dat je t een beetje suf vindt van jezelf ;-D .
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-03-2020 22:10
Ja ik zou je getuigen meenemen met passen, hopelijk kunnen ze je opnieuw overtuigen!

Ik ben voor ringen gaan kijken en ik twijfel enorm. Ik wil de ring naast mijn verlovingsring gaan dragen maar die heeft nogal een flinke steen. Dus het moet echt een smalle ‘aanschuifring’ worden.
Nu twijfel ik tussen twee varianten: degene met diamantjes past het mooist bij mijn verlovingsring. Op een foto is het altijd moeilijk te zien maar dat voelde als een geheel. Maar degene zonder diamantjes is meer echt een trouwring.
Vanaf de foto’s zegt mijn familie dat ik voor ‘zonder’ moet gaan maar vriend zegt ‘met’.
Hoi hoi, mijn trouwring lijkt erg op die jij op het oog hebt, met de steentjes. Nog geen seconde spijt van gehad en draag het elke dag met trots. Maakt niet uit toch, dat het zonder stenen meer een trouwring lijkt? Want wie bepaald dat een trouwring er zo uit hoort te zien? :) Juist omdat ik dan niet voor het standaard ging, vond ik het leuk. En de reacties die ik er op krijg zijn ook erg positief, omdat het uniek is.
Bovendien zeg je: het voelt meer als een geheel en mijn verloofde vind 'met' leuker. Alleen je familie zegt iets anders, maar het gaat om wat goed voelt voor jullie. Jij kijkt er elke dag naar. Welke geeft jou het beste gevoel, zonder aan andermans mening te denken?
Lastig he allemaal, je moet zoveel keuzes maken.
Kokoro schreef:
13-03-2020 14:08
Wat mij betreft is vroeger beter. Mijn agenda is altijd bomvol, dus ik houd alles heel secuur bij.

Hier net de bruidswinkel even gebeld. We zijn vier maanden verder en mijn jurk is er nog niet. Ze verwacht hem binnen 2 weken en ze hebben geen vertragingen gehad door CoViD. Gelukkig maar want ik krijg namelijk een beetje de kriebels. Mijn moeder wilde heel (echt héél héééél) graag met z'n tweeën een jurk gaan uitkiezen, en daar heb ik voor haar gehoor aan gegeven, maar achteraf had ik zelf veel liever mijn getuigen ook meegenomen. Zij vonden het zelf erg jammer en ik dus ook :( . Ik denk dat het bijdraagt aan de twijfel die ik nu voel over de jurk. Ik kan alleen met m'n moeder sparren, want zij is de enige die alles gezien heeft.
Bij sommige winkels duurt het 9 maanden.. bij mij duurde het uiteindelijk 5 maanden voordat het binnen was, terwijl ze zeiden dat het 6 maanden zou duren. De ringen duurden dan wel weer veel langer dan gepland :facepalm:
En eens met de rest: de getuigen meevragen bij het passen, en van tevoren vragen aan de winkel of ze de jurk alvast in het pashokje kunnen hangen voordat jullie er zijn. Dan blijft het nog een beetje een verrassing. Die winkel heeft het vast al eerder meegemaakt en zal het wel snappen.
Mede door jullie berichten en vooral doordat schoonzusje zei: "als ik je zo hoor praten dan moet je daarvoor gaan" heb ik besloten om voor 'met' te gaan :-)
Wel helaas 3x zo duur ;-) maar op het hele bedrag maakt dat niet veel uit.

Nu alleen hopelijk snel bestellen voordat de winkel op slot gaat :facepalm:
Zo’n ring is for ever. Daar ga ik ook meer geld aan uitgeven dan de jurk en de foto’s en weet ik veel wat opgeteld.
Nou de jurk is nog steeds 2x zo duur als de ring :proud:
Maar de ring is dan weer een fractie van de verlovingsring als ik vriend mag geloven :proud:
Grappig om te lezen hoe de verhoudingen tussen verschillende uitgaven liggen voor iedereen.
Jurk en ringen zijn hier ongeveer even duur, daar hadden we geen enorm budget voor. Ringen zijn inderdaad voor altijd, maar in verband met werk worden ze niet dagelijks gedragen. Die vinden we iets minder belangrijk. Jurk is maar voor één dag en daar wilde ik eigenlijk niet veel aan uitgeven, maar ik heb mijn budget wat verhoogd omdat ik anders niet kon vinden wat ik wilde.
De foto's zijn behoorlijk wat duurder, ongeveer zoveel als jurk en ringen samen. Die zijn ook voor altijd en vind ik, na locatie en eten, het belangrijkste.
Mijn jurk is echt niet zo duur, 1400 inclusief vermaken en onderrok etc.
Maar omdat ik maar een dunne ring ‘moet’ om bij mijn verlovingsring te passen zou het wel heel erg zijn als ik daar dan bovenuit kom.

Maar niet vooropgezet zo gepland. Bij alles kijken we gewoon of we het waard vinden.
Hier 1450 voor de jurk inclusief alles, dus ongeveer hetzelfde. Eigenlijk wilde ik onder de 1000 blijven, maar dan wordt de keuze wel heel beperkt. Ringen worden rond de 1300 en fotografie 2800 (inclusief album).
Ons budget is niet zo strak, we vinden het vooral belangrijk dat het een dag wordt die precies bij ons past. Om dat te bereiken willen we best wat meer uitgeven dan in eerste instantie begroot. Net als bij jullie dus inderdaad, Apple.
Trouwens, ik had even alleen ‘mijn’ ring in gedachte dus ik vond het heel bijzonder. Maar moet natuurlijk beide ringen bij elkaar optellen :proud:

Dan komen we rond de 1200 uit, dus ook in dezelfde richting als jij Yugen.

Qua fotograaf zijn we een stuk minder kwijt maar dat is omdat schoonzusje een deel van de fotografie doet en ook het album maakt. Voor de fotografie van ceremonie en feest zijn 1200 kwijt. De bruidsshoot en albumsamenstelling ziin dus ‘gratis’.
Jurk heb ik nog niet, maar ik ben van plan daar niet meer dan 600 tot 800 euro aan uit te geven. Ik vind de jurk belangrijk maar ik heb een brede makkelijke smaak. Ik heb een beetje rondgekeken en wat gepast en gezien dat ik keus genoeg heb in die prijsklasse. :yes:

Aan de ring verwacht ik 2000 - 3000 euro aan uit te geven. Ik laat ‘m maken en heb de wens dat er 3 diamanten in komen. Dat gaat wat kosten (weet ik uit ervaring).
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-03-2020 20:20
0.81% gewijzigd
Onze ringen zullen vrij goedkoop zijn vergeleken met wat je standaard bij de juwelier ziet. Maar wij gaan voor zilver met blauwe topaas, dat maakt ook wel dat je andere prijzen krijgt. :)
Hier een jurk van €1750 (inclusief vermaken, exclusief schoenen en sluier), ringen samen €1200, fotografie €1250 inclusief zijn ticket naar locatie. Ben op dit moment erg blij dat we pas eind september trouwen.
Ik heb deze op het oog.
Afbeelding
Erg mooi, Kindrebel!
Ik vind deze ook mooi, maar ik ben bang dat ik het corset na 2 uur zat ben.

Afbeelding

Wat ik beiden mooi vind, is dat het stoer kant is. Niet zoetsappige bloemetjes maar rechte lijnen. Hou ik van. :heart:
Ik vind het een beetje een art deco vibe hebben. Erg mooi. Ik vind de eerste het mooist maar ik heb een ongenuanceerde hekel aan strapless. Puur uit jaloezie uiteraard, ik heb niet de boezem er voor. :P
Yup, art deco is mijn lievelings. Je zou m’n huis moeten zien.
Ik dacht hetzelfde over strapless, ik vul dat ook niet met mijn 70B. Maar ik heb er eentje gepast en het viel reuze mee. Beetje voorgevormde cups doen wonderen. Al zou ie wel ingenomen moeten worden, maar dat moet ik bij elke jurk laten doen.
Prachtige jurken, kindrebel! Gaaf, dat kant zo. De eerste vind ik het mooiste patroon hebben. Ze zien er behoorlijk wat duurder uit dan je budget, dat is altijd fijn :-D
Als je van art deco houdt zou je het hotel waar we de huwelijksnacht en nacht ervoor gaan doorbrengen geweldig vinden. We gaan daar ook de first look doen, in een lange gewelfde gang met prachtige tegels en heel veel lichtjes in het plafond :heart:
Welk hotel is dat??!1? O_O
Hotel Valies in Roermond. Waarschijnlijk nogal uit de buurt voor je :-|
Ik zit te kijken naar een hotel voor na de bruiloft, om een paar dagen te chillen. Mooi hotel, maar het voldoet niet aan onze eisen. We willen uitgebreide wellness enzo. En zeker geen "Circa 200 m2 aan kindervertier, computerspellen én een kleine kinderbioscoop." :-o :biggrin:
kindrebel schreef:
17-03-2020 08:59
Ik zit te kijken naar een hotel voor na de bruiloft, om een paar dagen te chillen. Mooi hotel, maar het voldoet niet aan onze eisen. We willen uitgebreide wellness enzo. En zeker geen "Circa 200 m2 aan kindervertier, computerspellen én een kleine kinderbioscoop." :-o :biggrin:
Hahaha, ik wist dat je dat zou gaan zeggen :biggrin:
Dat kindervertier is voor ons ook bepaald geen voordeel, maar gelukkig zit dat op de begane grond naast het restaurant, waar we toch niet zullen komen. We hebben het gekozen omdat het dichtbij onze locatie is, een suite met twee aparte kamers heeft zodat we ons dicht bij elkaar kunnen klaarmaken en omdat de sfeer zo fijn is.
Hoi allemaal!

Ik heb al een paar pagina's teruggezocht, maar kon niet vinden of het al besproken was. Gaan jullie er vanuit in 2020 te trouwen en laten jullie je plannen gewoon ongewijzigd?

Onze bruiloft staat half september, maar ik begin 'm toch wel te knijpen. Ook omdat in onze omgeving er inmiddels 2 bruiloften gecancelled zijn (1 volgende week, 1 in juni).

Er zijn natuurlijk wel ergere dingen, maar ook financieel bekijken we wel of we nu moeten trouwen. En eerlijk is eerlijk, ik voel 0 voorpret meer. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
We trouwen eind november pas en hebben maar 25 gasten. Ik ga ervan uit dat het tegen die tijd gewoon kan. Ze kunnen moeilijk het hele jaar alles dicht houden...
Voor een bruiloft in de zomer zou ik me ook zorgen maken :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven