Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Ah. Het relativeert wel dat jullie ook soms een soort van compromis hebben moeten sluiten. Nou weet ik tenminste dat wat ik in gedachten had, waarschijnlijk op deze korte termijn helemaal niet haalbaar is.
Nog een andere vraag: hoe ver van tevoren geef je je trouwdatum aan de genodigden door? Hoe hebben jullie dat gedaan? En wat zou je prettig vinden als je werd uitgenodigd voor de bruiloft van iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Voor deze september? Zo snel mogelijk, dus zodra je de datum hebt vastgelegd bij de locatie.
Ivm vakanties zou ik het wel een maand of 5/6 van tevoren willen weten.

Wij hebben het in Oktober uitgestuurd voor Mei.
Wij in februari voor oktober.
Niet bewust 9 maanden van te voren, maar gewoon zodra we de locatie en gemeente hadden vastgelegd.
Oké, dan ben ik in elk geval voldoende op tijd als we deze maand of begin april de datum vastleggen en doorgeven.
Tja, ik weet niet hoe vroeg mensen hun agenda vullen. Buiten vakanties zal het allemaal wel meevallen natuurlijk.
Maar ik vond het vooral leuk om die save the date te doen omdat je daarmee zegt dat het echt gaat gebeuren. Het gaat leven om je heen en dat is echt wel leuk. Bij ons was iedereen totaal verrast dat wij gaan trouwen namelijk.
Wat mij betreft is vroeger beter. Mijn agenda is altijd bomvol, dus ik houd alles heel secuur bij.

Hier net de bruidswinkel even gebeld. We zijn vier maanden verder en mijn jurk is er nog niet. Ze verwacht hem binnen 2 weken en ze hebben geen vertragingen gehad door CoViD. Gelukkig maar want ik krijg namelijk een beetje de kriebels. Mijn moeder wilde heel (echt héél héééél) graag met z'n tweeën een jurk gaan uitkiezen, en daar heb ik voor haar gehoor aan gegeven, maar achteraf had ik zelf veel liever mijn getuigen ook meegenomen. Zij vonden het zelf erg jammer en ik dus ook :( . Ik denk dat het bijdraagt aan de twijfel die ik nu voel over de jurk. Ik kan alleen met m'n moeder sparren, want zij is de enige die alles gezien heeft.

De mevrouw van de bruidswinkel was erg terughoudend toen ik zei dat ik voor het gevoel misschien ook nog wel even 1-2 andere jurken wil passen. Blijkbaar heeft ze voor mij een extra lange versie moeten bestellen, dus ik snap het wel. Maar argh..

Zucht..
Ach kokoro, wat vervelend dat je zo twijfelt over je jurk. Lijkt me echt heel naar. Ook het gevoel van je getuigen lijkt me moeilijk, het kiezen van je jurk kun je natuurlijk niet meer overdoen. :-| Annuleren kan niet, neem ik aan?
Ik hoop dat je getuigen mee kunnen als je gaat afpassen en dat je twijfels dan worden weggenomen!
Ja ik zou je getuigen meenemen met passen, hopelijk kunnen ze je opnieuw overtuigen!

Ik ben voor ringen gaan kijken en ik twijfel enorm. Ik wil de ring naast mijn verlovingsring gaan dragen maar die heeft nogal een flinke steen. Dus het moet echt een smalle ‘aanschuifring’ worden.
Nu twijfel ik tussen twee varianten: degene met diamantjes past het mooist bij mijn verlovingsring. Op een foto is het altijd moeilijk te zien maar dat voelde als een geheel. Maar degene zonder diamantjes is meer echt een trouwring.
Vanaf de foto’s zegt mijn familie dat ik voor ‘zonder’ moet gaan maar vriend zegt ‘met’.
Ik weet het nog niet....

(Foto’s haal ik later weer weg)

Afbeelding
Afbeelding
Met, maar ik ben een ekster!
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
14-03-2020 22:14
Met, maar ik ben een ekster!
Haha ja vriend is ook een enorme ekster :proud:

Ik ook wel een beetje trouwens.
Ja met!!!
Ik kom er niet uit haha. Ik d8 eerst zonder, toen toch met, toen toch weer zonder. Moeilijk!

Ik heb ook een solitaire, maar wel n slagje kleiner. Moet er ook maar eens goed over nadenken.
Is die met niet te weinig een trouwring?
Met :heart:
Team met.
Team met,

Als ik ga trouwen is mijn dochter 1,5 jaar (iets ouder) ik heb zelf een jurk die blus / champagne is. Ik zit te twijfelen wat leuk bij haar staat....en twijfelen of we echt een mini trouwjurk voor haar doen of gewoon een mooi jurkje in een kleding winkel halen. Mja welke kleur?? En ik vroeg mij af kleed ik haar aan op onze trouwdag? Of mijn vriend? Lijkt mij onhandig als ik het moet doen omdat ik ook mijn haar en alles moet laten doen.
Haha iedereen dus team met ;-)

Mijn nichtje van 2,5 komt wel in een wit jurkje, bij Wed2B gekocht. Misschien kun je daar ook eens kijken.
Ik zou die met steen nemen, staat je goed!
Mét! Prachtig! En om het echt goed te kunnen zien moet je eigenlijk eerst de trouwring omdoen en dan de verlovingsring, dacht ik?
+
Ik lees net dat een trouwring traditioneel links wordt gedragen. Nooit geweten, nooit op gelet ook. Die plek is bezet bij mij, door een trouwring die ik heb geërfd van mijn ouders. Die heb ik destijds bewust voor m’n linker ringvinger laten (ver)maken omdat ik rechts wilde vrijhouden voor een trouwring, just in case. :facepalm:
kindrebel schreef:
15-03-2020 16:12
Ik lees net dat een trouwring traditioneel links wordt gedragen. Nooit geweten, nooit op gelet ook. Die plek is bezet bij mij, door een trouwring die ik heb geërfd van mijn ouders. Die heb ik destijds bewust voor m’n linker ringvinger laten (ver)maken omdat ik rechts wilde vrijhouden voor een trouwring, just in case. :facepalm:
Geen zorgen, protestanten én katholieken hebben bedacht welke ring om welke vinger moet, en zijn het niet met elkaar eens :rofl: . Je kunt dus gewoon kiezen.
sabinevermeer schreef:
15-03-2020 15:04
Mét! Prachtig! En om het echt goed te kunnen zien moet je eigenlijk eerst de trouwring omdoen en dan de verlovingsring, dacht ik?
Nee traditioneel draag je de trouwring na de verlovingsring.

Heb het wel andersom geprobeerd maar dat was minder mooi.

En traditioneel dragen katholieken de trouwring links en protestanten rechts. Dus ‘ongelovigen’ kunnen kiezen :proud:
kindrebel schreef:
15-03-2020 16:12
Geen zorgen, protestanten én katholieken hebben bedacht welke ring om welke vinger moet, en zijn het niet met elkaar eens :rofl: . Je kunt dus gewoon kiezen.
Kokoro schreef:
15-03-2020 19:07
Uiteraard kan ik kiezen. Maar ik vond het wel geestig dat ik me precies verkeerd had voorbereid (als voormalig katholiek). :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven