Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Teckeltje88 schreef:
11-03-2020 11:47
Leuk lavendel, veel plezier.

Verder bedankt voor de reacties het is idd een nieuwe fase waar ik mij op moet instellen. Ik kan het immers niet veranderen en het biedt idd ook mogelijkheden. Dus vrijdag gaan we dan eindelijk naar het nijntje museum. Is daar een fijne stalling voor de kinderwagen? Want het is wel 10min lopen vanaf de parkeer garage en met peuter dus een half uur dus wil hem op het plankje doen.
Ja! Bij de garderobe bij de ingang is een wagen parkeerplek! Veel plezier!
Veel.plezier teckeltje!

Ik moet eigenlijk ook eens naar het nijntje museum gaan, vond het echt wel leuk de vorige keer (en dat is 2 jaar geleden)
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
11-03-2020 12:25
Veel.plezier teckeltje!

Ik moet eigenlijk ook eens naar het nijntje museum gaan, vond het echt wel leuk de vorige keer (en dat is 2 jaar geleden)
@sneeuwball, als je op een maandag of woensdag gaat en het gezellig vind wil ik wel afspreken daar. Wij zijn nog maar één keer geweest een jaar terug en ik wil ook weer eens gaan!
Leuk teckel, wij zijn er vorig jaar geweest en laatst is dochter met opa en oma geweest en ze heeft het er nog steeds over.
Bij de garderobe kan je inderdaad de wagen stallen.

Hier merk je dat mensen aan het hamsteren zijn, ik ben naar drie winkels geweest om alcohol te kopen om de thermometer te ontsmetten voor straks als de baby er is. Toen zei ze ook ja mensen slaan wat meer in dan normaal.
Leuk idee envelop! Ik kan op woensdag en in schoolvakanties ook op maandag.

Denk wel dat ik dan ga proberen opa en oma te regelen voor baby, want dat is voor hem nog niet leuk en alleen maar gezeul denk ik.
Hoi hoi allemaal hier :hello:

Ik zou graag mee babbelen hier! Zoon wordt over 3 weken al weer 2 jaar!

Zie al wat bekende forumsters voorbij komen van het eerdere baby of dreumes topic, leuk!
In het dreumes topic praat ik eigenlijk al lang niet meer mee. Geen behoefte aan gehad omdat het lang best stabiel was met zoon.

Echter laatste tijd wordt hij weer flink baldadig, hebben we zo af en toe echt weer een pittige nacht en merk ik dat het toch wel erg fijn is af en toe ergens je verhaal te kunnen tikken met mensen in het zelfde schuitje voor herkenning of advies :-D

Zoals gezegd zoon wordt bijna 2. Is een ondernemende knul, was met praten veel eerder dan met lopen (echt goed lopen pas rond 18,5 maand.
Maar praten als geen ander. Hij is vooral de laatste week ook erg aan het "papegaaien" hoor mezelf of man regelmatig terug haha dus ook wel eens oppassen geblazen met woorden...

Ik heb een aantal pagina's terug gelezen.
Las over vakantie plannen, leuk al de verschillende plannen te lezen!
Wij hebben tot nog toe geen vakantie op de planning.
Eind juli uitgerekend van zoon 2 dus we zien wel!
Als ik me goed voel wellicht van te voren nog even weg en anders als alles met de newborn goed gaat in september wellicht nog.
Bij beide zou het toch gewoon Nederland blijven.

Mooi ook die verschillende ochtend routines!
Hier is het wisselend.
Heb ik vroege dienst slaapt met wat geluk zoon nog en verlaat ik stil het huis en regelt man alles. Zo ook op de 2 kdv dagen.
Als Ik doordeweeks of weekend vrij ben dan starten we vaak ergens tussen half 7 en 8 de dag.
Zoon is wisselend wakker tussen 6 en half 8. Geen pijl op te trekken dus
Als we er dus niet uit hoeven mag hij tussen ons in tv kijken. Dan opstaan en beneden ( Ja ja wel aan tafel ;-) ) een ontbijtje.

Zoon is echt een buitenkind. We zijn dus ook echt elke dag buiten.
Sowieso moet dit ivm de hond maar ook los daarvan vaak een blokje om, naar de speeltuin of fietsen.

Ik lees en schrijf dus graag mee !
Tralalalala
Hey Krul! :hello: Gefeliciteerd met zoon nummer twee!
Welkom krullenbol!

Hopelijk snel meer weer zoals gisteren, was echt fijn buiten.
Hee Krul gezellig! Je tweede is ook een zoon, leuk. Gefeliciteerd. Hoe voel je je?
Welkom krullenbol! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat een fijn weertje zeg!! Zoon heeft al lekker in het zonnetje buiten gespeeld, die is het liefst heel de dag buiten.
@Maisnon super leuk je weer te treffen hier! Dochter ook bijna jarig toch :couple: ?

@Teckel Jaaa weer een zoon :heart: Ik voel me goed, het is een hele andere zwangerschap dan de 1e!
Toen lang ziek geweest, nu eigenlijk nergens last van lichamelijk gezien dan.
Heb wel echt heel veel last van hormonen (stemming).
En vind het een stuk pittiger nu er al 1 rond loopt...! Gelukkig slaapt hij tussen de middag nog dus dan pak ik ook rust.

Hier is het zonnig! Wel flinke wind! Zoon is bij kdv al lekker naar buiten geweest maar straks gaan we ook weer fijn naar buiten :thumbsup:
Tralalalala
krullen-bol schreef:
12-03-2020 14:00
@Maisnon super leuk je weer te treffen hier! Dochter ook bijna jarig toch :couple: ?
Zeker! Eind van de maand. Volgens mij verschillen die van ons maar een weekje ofzo ;-)

Vraagje: hebben jullie nog tips voor tandenpoetsen? Dochter vindt het echt niet leuk, maar het is iets wat toch echt moet. Het wisselt tussen krijsen (wat ik sneu vind, maar dan kan ik wel enigszins bij haar tanden) en haar kaken op de tandenborstel klemmen en haar lippen om haar tanden trekken. Vooral haar ondertanden voor zijn moeilijk, omdat ze altijd zorgt dat haar tong in de weg zit. Vaak draait ze ook haar hoofd weg als ze de kans krijgt.
We poetsen iedere avond, ze ligt dan bij ons op schoot. We hebben al verschillende dingen geprobeerd: liedjes zingen, eten wegpoetsen, benoemen wie er ook allemaal tanden moeten poetsen, tanden poetsen bij de knuffel, eerst wij poetsen, dan zij... Alles helpt maar kort of helemaal niet. Het fijnste zou zijn als zij het geen probleem vond, maar ik wil in ieder geval fatsoenlijk alle tanden kunnen poetsen en dat lukt ook vaak maar nauwelijks. Zeker de ondertanden niet.

Iemand tips?
Mijn zoon vind tandenpoetsen niet erg, maar hij kiest dan ook wel zelf zijn tandenborstel en tandpasta in de winkel.
Dat vind hij al helemaal.leuk.

Misschien een idee?
@Maisnon, herkenbaar maar sinds we een tandenpoets filmpje opzetten gaat het goed! Hier was het ook altijd strijd.
Wellicht niet helemaal ideaal of pedagogisch verantwoord :hyper: maar het werkt wel.

Wij doen Jokie en Jet Tandenpoetsen of het Prodent Poetslied ,beide zo op Youtube te vinden.

En hem het eerste stukje even zelf heen laten doen met de tandenborstel werkt ook.
Tralalalala
Ik hoop dat rozetje snel van het hoestje af is. Ik heb al de hele week Zorgverlof en t begint een beetje saai ongezellig te worden inmiddels. Vanmiddag wel lekker in de tuin gespeeld.
De ultieme tandenpoets tip: de Sparkly app van Philips Sonicarekids. Sindsdien is tandenpoetsen hier een feestje. Tip van Glitter geweest volgens mij.
Hier was het vooral avonds het tandenpoetsen lastig dus nu doen we het tijdens het tv kijken
Geen tanden poets problemen hier. Geen tips dus. Verwacht bij dochter tzt (mocht ze ooit tanden krijgen) wel problemen.

Nou nijntje gaat dus niet door morgen. Voorlopig überhaupt weinig te ondernemen dus. Valt net ruk samen met stoppen van dat middag slaapje zeg :facepalm:
Rosings, ik snap dat je er wel klaar mee bent. Zou ik ook hebben. Hopelijk is ze snel opgeknapt.
Man hoest zich een ongeluk. Vraag me af of hij getest zou moeten worden.
Welkom en gefeliciteerd Krullen-bol!

Tja tandenpoetsen is hier ook een strijd geweest, op het moment gaat het redelijk goed. Ze heeft twee tandenborstels en mag daaruit kiezen en zoveel mogelijk zelf doen.

We hoorden dochter net huilen, bleek ze te hebben overgegeven. Man heeft het heel lief opgeruimd. Ze sliep direct weer verder dus ik hoop dat ze even iets verkeerds heeft gegeten en het nu weer goed gaat.
Balen teckeltje, dat het museumbezoek niet doorgaat. Heel Nederland ligt op zijn gat nu.

Pip, beterschap voor dochter!
Dank je Fiona, dochter heeft drie keer gespuugd maar had geen koorts. Verder heeft ze goed geslapen en is nu weer lekker aan het spelen. We denken dat ze iets verkeerds heeft gegeten.
Ze eet nu wel iets minder dan normaal maar in principe eet en drinkt ze wel waar ze trek in heeft.

Jammer teckel, morgen in mijn babyshower maar ik weet niet of dat we doorgaat. En op man zijn werk is een nood rooster sinds vandaag dus hij kwam weer thuis.
@rosings: beterschap!

@fiona: dank voor de tip. Heb je ook de philips kinder-elektrische tandenborstel? Ik ga 't filmpje hier ook voorstellen, verder dan wat bijten op de tandenborstel komen we vaak ook niet :facepalm:.

@Teckel: beterschap voor je man. Heeft'ie verder andere griepklachten?

@Pip: zou jammer zijn als de babyshower niet doorgaat, maar ja, desperate times... Volgende week organiseer ik er een voor een vriendin, we moeten ook nog maar even kijken of het doorgaat.
happiness = reality - expectations
Nee we hebben de tandenborstel niet Whoopsadaisies, maar ook met een handtandenborstel is hij leuk.
Hier mag ik nog tandenpoetsen van dochter.

Welkom krullenbol!

Man heeft gister opdracht van werk gekregen om in ieder geval tot 1 april thuis te werken. Kdv en psz is nog wel open hier, maar mochten die sluiten dan is man thuis om dochter op te vangen. Ik werk in de zorg, dus kan niet thuis werken.

Dochter heeft vol trots getrakteerd op het kdv en heeft ervan genoten! Ze zou de dag daarna op psz trakteren, maar dat ging niet door toen ze wakker werd met koorts en hoesten. Bij de huisarts geweest en blijkt ze weer oorontsteking te hebben. Nu al de vierde keer in 3/4 maanden tijd. Bezoekje aan de kno arts komt er denk ik wel aan.

Gelukkig was ze vandaag door de ab al weer goed opgeknapt en kon ze haar verjaardag vieren! Dit keer het middagslaapje overgeslagen en dat ging eigenlijk heel goed!

Maandag vertrekken we een midweek naar Landal. Laat het mooie weer maar komen!
Ah wat sneu voor je dochter lavendel, oorontsteking is zo rot. Fijn dat ze goed op de ab reageert.
En lekker even weg.

Mijn babyshower ging niet door, we hebben wel even geluncht vandaag. Bij man in het ziekenhuis zijn alle niet spoedeisende behandelingen geschrapt en gaan ze over op een noodrooster. Mocht het kdv dichtgaan dan ben ik iig thuis en man waarschijnlijk ook vaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven