Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
woensdag 11 maart 2020 om 07:53
Wat goed dat jij al een jaar zo weinig cafeïne drink bankussen. Ik kan dat niet hoor. Wil toch die 1 of 2 lattes per dag. Klopt mijn vliezen waren eerder gebroken met 13 en 18 weken. Dan valt er weinig te redden. Wat fijn op te horen dat het bij jullie goed gaat met aanleveren.
Blauwe kat ik hoop inderdaad ook dat we er later om kunnen lachen. Bruine afscheiding is nooit leuk! Maar zon lekkere doodoener, het hoeft niet altijd wat te betekenen.
Blauwe kat ik hoop inderdaad ook dat we er later om kunnen lachen. Bruine afscheiding is nooit leuk! Maar zon lekkere doodoener, het hoeft niet altijd wat te betekenen.

woensdag 11 maart 2020 om 09:03
*Breekt even in voor Vanessa*Vanessakusje1987 schreef: ↑10-03-2020 14:42Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.
Mijn geschiedenis is wellicht iets anders dan die van jullie.
Wij mogen binnenkort starten met IUI nat.
We zijn het ruim 1,5 jaar aan het proberen maar opeens lukt het zwanger worden niet meer. Ik ben 3x zwanger geweest en vanuit de laatste zwangerschap hebben wij een dochter gekregen.
Misschien een hele brutale vraag met hebben jullie partners geen probleem met het aanleveren van... die van mij ziet daar enorm tegenop.
Zelf het sperma onderzoek was al een heel gedoe.
Wat voor ovu testen gebruiken jullie?
Bankkussen sterkte op de bank. Hopelijk heb je zondag heel mooi nieuws.
Blauwe Kat, onze gyn zij sowieso dat IUI 6x gedaan moest worden. Waarom zouden jullie na 3x door mogen? vanwege de kwaliteit of andere reden?
Emmapoort ik hou me ook al aan die dingen maar t heeft tm heden geen zoden aan de dijk gezet. Helaas.
Hier zij de vrouw van de accu wel ga nooit met natte haren op pad en maak ze altijd goed droog ondanks föhnen slecht is. Koud hoofd is koud lichaam.
Ik gebruik ook Moxa sticks om mn baarmoeder te warmen.
Succes morgen Strong!
Milou hoe staat het er nu voor bij jullie?
Hoi Vanessa, ik weet niet of je me nog kent. We hebben een tijdje contact gehad via persoonlijke berichtjes. Ik las je zorgen over het produceren van je man. Ik weet niet in welk ziekenhuis je zit, maar ik heb misschien wel wat tips. Mijn man heeft er nooit moeite mee gehad, maar ik weet dat mijn ziekenhuis de mogelijkheid biedt om thuis te produceren als je binnen een uur in het ziekenhuis kan zijn. In je eigen omgeving is het wellicht wat makkelijker voor je man, dan in een ziekenhuis. Daarnaast vertelde mijn arts dat ze stellen waarbij de man moeite heeft om te produceren altijd als tip meegeeft, dat de vrouw best mee mag het hokje in, als dat zou helpen. Tot slot zou je in het ziekenhuis kunnen vragen (ik weet dat dat niet bij elk ziekenhuis kan, maar wellicht wel bij de jouwe) of ze zaad van jouw man zouden kunnen invriezen, zodat er wat achter de hand is als het ter plekke niet lukt. Wellicht is dat een fijn idee voor jouw man en haalt dat de druk wat van de ketel. Hopelijk heb je iets aan de tips en gaat het allemaal lukken!
*Breekt weer uit*
woensdag 11 maart 2020 om 14:55
@Emma Ik zelf vind de IUI niet pijnlijk. ze doen die eendenbek erin maar vind ik ook niet pijnlijk en als ze die spuit erin doen voel ik er eigenlijk ook niks van. maar dat is misschien bij iedereen anders. ik verlies na de IUI ook geen bloed. alleen de laatste keer had ik wel de rest van die dag een lage onderrug pijn. ook geen idee of dat erbij hoort. ik spuit ook gonal f maar dan 75ie misschien kunnen ze het bij jou ook verhogen? ik moet zelfs als deze poging niet lukt naar 62,6ie
@blauwekat ja ik geloof er ook nog wel in maar kan het me gewoon niet voorstellen haha. spannend ook voor jou het wachten! ik moet ook nog een week wachten! duimen! bij ons is sowieso 6x iui en daarna over op IVF maar hoop dat het niet nodig is natuurlijk
@bankkussen je bent toch niet ongi geworden he?! dat zou jammer zijn! wat heftig dat je 2 miskramen hebt gehad! dan snap ik wel dat je bang bent voor de volgende zwangerschap. waren die ook met iui ?
ik ben uberhaupt nog nooit zwanger geweest en ben nu 32 dus ben bang dat die kans dan steeds kleiner word. de eerste keer was ik een paar dagen misselijk na de hormonen spuiten (gonal f 75ie) en heel moe. 2e x niet misselijk maar wel weer heel moe. en na de spuit ovitrelle voor de eisprong voel ik me niet meer moe maar wel opgezette buik en opgezette harde borsten. en pukkeltjes in mijn gezicht. word er niet mooier op maar is voor een goed doel natuurlijk!
@Vanessa ook heftig zeg met 13 en 18 weken! dan ben je bijna gerust gesteld dan je de eerste cruciale weken voorbij bent en dan gebeurd dat! ik hoop dat je dat niet nog een keer mee hoeft te maken.
en mijn man heeft er gelukkig geen probleem mee om zn potje te vullen en af te leveren. hij mag het thuis doen en dan binnen uur in het ziekenhuis in het lab afgeven. ook al heeft hij goed zaad ze bewerken het toch. de eerste x na opwerken bleef er 29miljoen over en tweede x na opwerken 11 miljoen want hij had een griepje gehad dan kan het een paar maanden slecht zijn en moesten we misschien zelfs 3 maanden overslaan.
@blauwekat ja ik geloof er ook nog wel in maar kan het me gewoon niet voorstellen haha. spannend ook voor jou het wachten! ik moet ook nog een week wachten! duimen! bij ons is sowieso 6x iui en daarna over op IVF maar hoop dat het niet nodig is natuurlijk
@bankkussen je bent toch niet ongi geworden he?! dat zou jammer zijn! wat heftig dat je 2 miskramen hebt gehad! dan snap ik wel dat je bang bent voor de volgende zwangerschap. waren die ook met iui ?
ik ben uberhaupt nog nooit zwanger geweest en ben nu 32 dus ben bang dat die kans dan steeds kleiner word. de eerste keer was ik een paar dagen misselijk na de hormonen spuiten (gonal f 75ie) en heel moe. 2e x niet misselijk maar wel weer heel moe. en na de spuit ovitrelle voor de eisprong voel ik me niet meer moe maar wel opgezette buik en opgezette harde borsten. en pukkeltjes in mijn gezicht. word er niet mooier op maar is voor een goed doel natuurlijk!
@Vanessa ook heftig zeg met 13 en 18 weken! dan ben je bijna gerust gesteld dan je de eerste cruciale weken voorbij bent en dan gebeurd dat! ik hoop dat je dat niet nog een keer mee hoeft te maken.
en mijn man heeft er gelukkig geen probleem mee om zn potje te vullen en af te leveren. hij mag het thuis doen en dan binnen uur in het ziekenhuis in het lab afgeven. ook al heeft hij goed zaad ze bewerken het toch. de eerste x na opwerken bleef er 29miljoen over en tweede x na opwerken 11 miljoen want hij had een griepje gehad dan kan het een paar maanden slecht zijn en moesten we misschien zelfs 3 maanden overslaan.
woensdag 11 maart 2020 om 15:14
Miggie nee nog niet ongesteld geworden.. denk morgen dan. Al zou ik wel zwanger zijn ben ik er al niet gerust op door die bruine afscheiding. Zou ook nog van innesteling kunnen zijn natuurlijk maar voordat de laatste miskraam echt doorzette had ik ook 1,5 week bruine afscheiding. Vorige zwangerschappen waren niet met IUI. Wow wat goed 29 miljoen. Bizar dat je misschien 3 maanden moest overslaan vanwege dat griepje? Als hij na een griepje nog 11 miljoen had is dat toch hartstikke goed. Mijn vriend heeft dat maar 1x gehaald in de 6/7 keer dat hij heeft ingeleverd
woensdag 11 maart 2020 om 15:38
bankkussen ja omdat je zo vroeg al bruinverlies heb zou dat van een innesteling kunnen komen indd en als dat zo is dan is dat normaal. laten we het hopen. bij de vorige ronde werd ik 2 dagen voor die tijd ongi. mocht ik 2 weken na iui testen maar was niet meer nodig. hoelang na de iui mag jij testen?
ja dat zaad lijkt me dan ook prima maar indd door dat griepje is het ruim de helft minder en als deze 2e poging niet lukt kan het zijn dat het de volgende ronde nog minder is werkt 3 maanden door. maar hopelijk dan nog steeds genoeg.
ja dat zaad lijkt me dan ook prima maar indd door dat griepje is het ruim de helft minder en als deze 2e poging niet lukt kan het zijn dat het de volgende ronde nog minder is werkt 3 maanden door. maar hopelijk dan nog steeds genoeg.
woensdag 11 maart 2020 om 15:57
Ik mag 15 dagen na de iui testen maar meestal word ik op de 11e dag al ongesteld. Dat is dus vandaag. Zou ook nog morgen kunnen. Wanneer heb jij je iui gehad? Ja ze zeggen dat zaad er 3 maanden over doet om te vernieuwen. Wel gek want vriend had afgelopen keer 15 miljoen en minder dan een maand ervoor 4 miljoen. Wel een groot verschil
woensdag 11 maart 2020 om 17:28
ohja dat is indd wel gek en een groot verschil. maar 15 miljoen is dus prima toch?
ik heb vorige week woensdag de 2e IUI gehad en mag dan 14 dagen later testen maar vorige keer werd ik 2 dagen ervoor ongesteld. maar jij gebruikt prenyl? ik ovitrelle. geen idee wat het verschil is? sommige testen al 14 dagen na de ovitrelle of prenyl maar dan kan het zijn dat het vals positief is.
ik heb vorige week woensdag de 2e IUI gehad en mag dan 14 dagen later testen maar vorige keer werd ik 2 dagen ervoor ongesteld. maar jij gebruikt prenyl? ik ovitrelle. geen idee wat het verschil is? sommige testen al 14 dagen na de ovitrelle of prenyl maar dan kan het zijn dat het vals positief is.
woensdag 11 maart 2020 om 19:28
oké nou dat is ook prima hoor! in ons ziekenhuis willen ze minimaal 3 miljoen hebben.
oké lopen we een beetje gelijk op. hopelijk zo snel mogelijk positief want dit doet best wel wat met je. het valt me opzicht tot nu toe allemaal wel mee hoor met die hormonen spuiten en ziekenhuis bezoekjes maar je kan het gewoon niet los laten je bent er onbewust gewoon zowat heel de dag mee bezig in je hoofd. hoe oud ben jij als ik vragen mag?
oké lopen we een beetje gelijk op. hopelijk zo snel mogelijk positief want dit doet best wel wat met je. het valt me opzicht tot nu toe allemaal wel mee hoor met die hormonen spuiten en ziekenhuis bezoekjes maar je kan het gewoon niet los laten je bent er onbewust gewoon zowat heel de dag mee bezig in je hoofd. hoe oud ben jij als ik vragen mag?
woensdag 11 maart 2020 om 23:05
Die hormonen spuiten en ziekenhuisbezoeken vind ik ook wel meevallen. Ik vind het mentale aspect veel zwaarder. Al een tijd bezig, miskramen, mensen om je heen die zwanger worden, je afvragen of het jou wel lukt, de hoop dat het is gelukt, de teleurstelling als het niet is gelukt, de angst voor nog meer miskramen. En inderdaad het niet los kunnen laten. Zeker in de wachtweken dan ben ik er nog meer mee bezig.
bankkussen wijzigde dit bericht op 12-03-2020 07:47
Reden: Leeftijd weggehaald
Reden: Leeftijd weggehaald
17.58% gewijzigd
woensdag 11 maart 2020 om 23:52
ja het mentale is veel zwaarder indd! bij jou nog moeilijker door die miskramen. ik ben nog nooit zwanger geweest dus moet nog maar zien of het gaat lukken. en indd iedereen om je heen die ook weten dat je al zo lang bezig bent en die vertellen dan even leuk dat ze wel zwanger zijn. ik gun het ze echt maar komt best wel hard aan al kunnen hun er niets aan doen dat het mij niet lukt. dan ben ik wel een soort van jaloers zeg maar. ik ben 32
donderdag 12 maart 2020 om 09:44
Ja ik weet in ieder geval dat ik wel zwanger kan raken maar moet natuurlijk nog wel zwanger blijven. Wat is de reden voor iui voor jullie? onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid? Die jaloezie is heel normaal. Zij hebben iets wat jij (nog) niet hebt.
Hier nog steeds geen menstruatie.. ga er wel vanuit dat het nog komt. Als ik dan toch ongesteld word het liefst zo snel mogelijk want dan kunnen we weer door met de volgende ronde
Hier nog steeds geen menstruatie.. ga er wel vanuit dat het nog komt. Als ik dan toch ongesteld word het liefst zo snel mogelijk want dan kunnen we weer door met de volgende ronde
donderdag 12 maart 2020 om 19:23
oh jeetje wat balen zeg!! wat een teleurstelling weer! die teleurstelling is veel groter dan dat je het op de normale manier probeert. even flink balen en proberen met goede moed weer door te gaan voor de volgende.
bij ons is het indd onverklaarbare onverminderde vruchtbaarheid. vind ik ook zo raar.. voor me gevoel moet er dan toch iets zijn waardoor het niet lukt?! en is het wel echt het juiste moment waarop ze het zaad terug spuiten? wat een onzekerheid steeds.
bij ons is het indd onverklaarbare onverminderde vruchtbaarheid. vind ik ook zo raar.. voor me gevoel moet er dan toch iets zijn waardoor het niet lukt?! en is het wel echt het juiste moment waarop ze het zaad terug spuiten? wat een onzekerheid steeds.
donderdag 12 maart 2020 om 19:59
Ja echt balen. Klinkt raar maar ben er inmiddels wel aan gewend dat het weer niet is gelukt
dus vind de teleurstelling niet per se groter dan toen we het op de normale manier probeerden. Het is natuurlijk nog wel steeds een grote teleurstelling. Ik vraag me ook af of ze de inseminatie wel op het juiste moment doen. Twijfel aan alles en iedereen
donderdag 12 maart 2020 om 22:01
ja dat kan ik me ook wel voorstellen. maar hoeveel behandelingen heb je al gehad dan?
ja precies daar twijfel ik ook aan. dan denk ik dat mn eisprong eerder is. dus dachten we dan moeten we 2 dagen voor de IUI ook voor de zekerheid nog even klussen! dan zit er in ieder geval al vast wat in haha.
maar snap zeker dat je je dat afvraagt als het na een paar behandelingen nog steeds niet lukt
ja precies daar twijfel ik ook aan. dan denk ik dat mn eisprong eerder is. dus dachten we dan moeten we 2 dagen voor de IUI ook voor de zekerheid nog even klussen! dan zit er in ieder geval al vast wat in haha.
maar snap zeker dat je je dat afvraagt als het na een paar behandelingen nog steeds niet lukt
vrijdag 13 maart 2020 om 11:42
Fijne vakantie Blauwe.
UMC dus thuis moet kunnen (45 min max) deden we het sperma onderzoek ook alleen dat ging al zo moeizaam. Waarschijnlijk is zelfs met seks het gewoon niet zoveel volume. Maar dankjewel voor je bericht. Staan wellicht goeie tips in.
Bankkussen bloedverlies in de zwangerschap dus gebroken vliezen. Is met de 3e ook gebeurd alleen die bleef zitten en beviel pas 18 weken later.
Balen dat jij weer ongesteld bent geworden.
Miggie wij hadden met de test 16 mil weet ook niet wat goed is. Arts zei dat 1 slecht is. Raar he dat je dus maar 1 zaadje hoeft te hebben. Ik duim voor jullie.
Gebruiken jullie eigenlijk ook progesteron ofzo?
UMC dus thuis moet kunnen (45 min max) deden we het sperma onderzoek ook alleen dat ging al zo moeizaam. Waarschijnlijk is zelfs met seks het gewoon niet zoveel volume. Maar dankjewel voor je bericht. Staan wellicht goeie tips in.
Bankkussen bloedverlies in de zwangerschap dus gebroken vliezen. Is met de 3e ook gebeurd alleen die bleef zitten en beviel pas 18 weken later.
Balen dat jij weer ongesteld bent geworden.
Miggie wij hadden met de test 16 mil weet ook niet wat goed is. Arts zei dat 1 slecht is. Raar he dat je dus maar 1 zaadje hoeft te hebben. Ik duim voor jullie.
Gebruiken jullie eigenlijk ook progesteron ofzo?
vrijdag 13 maart 2020 om 12:10
Jeetje wat heftig Vanessa! Kan me voorstellen dat je bij de 3e ook goed schrok toen je weer bloedverlies had. Ik gebruik geen progesteron. Arts vindt het niet nodig. Zou het wel willen gebruiken
Ik belde net voor een nieuwe echo. Ze kon me niet garanderen dat het door zou gaan. De ivf en icsi behandelingen gaan sowieso niet door. Over iui had ze nog niets gehoord van het lab..
Ik belde net voor een nieuwe echo. Ze kon me niet garanderen dat het door zou gaan. De ivf en icsi behandelingen gaan sowieso niet door. Over iui had ze nog niets gehoord van het lab..
vrijdag 13 maart 2020 om 14:33
Nee hoor Bank dat valt mee want ik heb t al vanaf een pos test dus... maar goed was wel anders dan anders. Ik dacht we redden t niet dus mag alleen maar blij zijn dat dit de uitkomst is geworden.
Ik hoorde idd dat alle trajecten in t Vu ook gecanceld zijn.
Ben benieuwd of IUI wel gaat. zou over 1 1/2 week gaan. Nou ja niets aan te doen.
Ik hoorde idd dat alle trajecten in t Vu ook gecanceld zijn.
Ben benieuwd of IUI wel gaat. zou over 1 1/2 week gaan. Nou ja niets aan te doen.
vrijdag 13 maart 2020 om 22:03
bankkussen ja ik nu ook 2 uur gehad. ja 2 dagen voor de IUI mag je nog klussen en dan zaad sparen tot de IUI. maar laatste keer kwam ik en moest ik savonds meteen ovitrelle zetten dus kon het niet meer haha. hoop zo dat het raak is!
Vanessa 16milj is ook prima! bij ons zeggen ze dat 3 milj weinig is maat als het iets minder is doen ze het er ook mee. indd je hebt er maar 1 nodig.
ik gebruik ook geen progesteron of utrogestan zoiets. is geloof ik voor als je eigen progesteron laag is dan is je baarmoederslijmvlies niet optimaal
Vanessa 16milj is ook prima! bij ons zeggen ze dat 3 milj weinig is maat als het iets minder is doen ze het er ook mee. indd je hebt er maar 1 nodig.
ik gebruik ook geen progesteron of utrogestan zoiets. is geloof ik voor als je eigen progesteron laag is dan is je baarmoederslijmvlies niet optimaal