Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Vienna25 schreef:
14-03-2020 17:34
Daisyliz: zo herkenbaar! Die mededelingen komen altijd op de meest rotte momenten lijkt het wel.
:hug:

Hier is streepje echt veel minder duidelijk, dus ga ervan uit dat het toch nog pregnyl was. Denk dat deze poging dan ook weer op niets uitgelopen is, maar we wachten het nog even af. Over paar dagen nog eens testen, als ik voor die tijd niet ongesteld wordt.
@Vienna wat jammer! Hopelijk was het de verkeerde moment van het testen en dat het alsnog positief blijft.

@daisylizz :hug: dit zijn echt een van de rottigste dingen van dit stomme rot traject. Ik haat aankondigingen en alles wat ermee te maken heeft word er ook zo verdrietig van, ik laat het dan ook zoals ik het voel en probeer het niet tegen te zitten dan lijkt het alsof het sneller over gaat ofzo
Alle reacties Link kopieren
Vienna hoop ook dat je nu op het verkeerde moment hebt getest, gun het jou zo.
Daisylizz wat herkenbaar. Bij mij nu mijn beste vriendin zwanger van een derde en zus en 2 schoonzusje zwanger, allemaal voor het tweede of derde kind. Zo oneerlijk, verdrietig en eenzaam.
Knuffel voor jou
Ach Vienna, dus toch nog een rest pregnyl... Wat k*t... Het zag er echt overtuigend uit vond ik gisteren :(. Je schrijft het heel nuchter, maar kan me voorstellen dat het wel hard aankwam :hug:.

DaisyLiz, ach meis, kan me voorstellen dat je je eenzaam voelt met al die aankondigingen. Idd, het zou nu toch echt een keer jullie tijd moeten zijn! Weet niet wat ik moet schrijven, maar geef je een dikke virtuele knuffel :hug:. Sterkte...

Jokke, ik snap iets in je berichtje niet helemaal. Welke andere eicellen waren op dag 2 3-cellig? Je had nu toch maar één bevruchting? Op welke dag had je nu terugplaatsing? En hoeveel cellig was-ie toen? Of bedoel je dat die anderen daarom niet goed waren? Op dag 2 verwacht je idealiter een 4-cellige embryo. Maar met 3 cellen komt ook wel voor en die groeien soms wel gewoon door tot blasto, soms ook niet. Maar sommige 4-celligen ook niet. Het blijft een lastig en tot op zekere hoogte onvoorspelbaar proces... Maar ik ga keihard duimen voor die embryo in je buik, hoop zo dat het daarmee gaat lukken! En terugplaatsing zonder echo deden ze in m'n eerste kliniek ook. Ik vond dat toen ook vreemd, maar heb later een onderzoek gevonden dat liet zien dat met of zonder echo terugplaatsen niet uitmaakte qua kansen. Ze weten de embryo alsnog op de juiste plek te krijgen. Hopelijk geeft je dat weer een iets beter gevoel.
Bedankt windmolen over je stik je van de echo, dat geeft idd wat rust. Ik had het idee dat de gyn ze niet goed genoeg vond op dag 2. En dat ze daarom niet door mochten. En ik dacht ook, dat kunnen ze nog wel in halen. Vooral omdat wij altijd goede bevruchtingen hadden. Baal baal.
Laatst schreef ook iemand over Düsseldorf, de communicatie is ruk maar ze doen wel goed werk. Naast jou opmerking over de echo, hou ik mij daar nu nog even krampachtig aan vast
Geen tp
Miekje-5 schreef:
15-03-2020 10:35
Geen tp
:cry: zo klote!
Ah Daisy wat super balen die aankondigingen. En ook nog verplicht pauze door corona. Zo harteloos.

Vienna ah nee t zal toch niet. Hoeveel dpo ben je vandaag? Nog Opnieuw getest?

Jokke bah bah zo stom allemaal hoe t is gelopen en de tegenvallende opbrengst. Zei DD daar nog iets van wat ze dachten?
En waarom doen ze eigenlijk een tp zonder echo? Had geen idee dat dat kon.
Hopelijk blijft deze embryo het goed doen, ik duim echt voor je!

Miekje wat KLOTE :cry: Alles voor niks... sterkte meid :hug: Ook voor je vent
Zou ik mij hier mogen aansluiten?

Ik lees al een jaartje mee, maar dit topic voelde voor mij altijd wat intimiderend snel aan. Vandaar dat ik niet eerder mee durfde te schrijven, maar ik zou nu toch graag een poging gaan doen. Mijn man en ik volgen een ICSI traject, waarbij ICSI-2.0 net mislukt blijkt te zijn. Gelukkig hebben we enkele cryo's, zodat we (als dat in deze roerige tijden nog kan) na een pauzemaand hopelijk een cryocyclus kunnen starten. Voor nu eerst even uithuilen en mezelf herpakken.

Jokke: Ook mijn arts liet weten dat een echo bij terugplaatsingen eigenlijk niet nodig is. Volgens haar voelt ze het beter dan ze het ziet. Ik duim ontzettend voor je!

Miekje: Jemig, wat een klap moet dat zijn. Al die moeite en dan toch geen kans :'(. Heel veel sterkte!
Oh Miek, wat een mega verdrietig bericht.
Wens je alle kracht en sterkte, vind het echt zo rot voor je.

Joke, blij om te horen dat je een tp hebt gehad. Ik stuur bij deze echt alle goede vibes jouw kant op.

Vienna, zo shit! Had zo gehoopt dat het raak was. Klote pregnyl soms, heb hetzelfde een gehad. Heb je nog een test gedaan?

Daizy, herken wat je schrijft.
Het is moeilijk en confronterend.
Hoe gaat het vandaag met je?

Bedankt voor het meedenken zot, baggel, kasteel en andere; ik denk dat we pool niet gaan doen.
Met zo weinig embryo’s lijkt het mij toch niet zo zinvol? We lopen in Duitsland.
Zot, vind het heel fijn om eens met je te sparren en bericht uit te wisselen.

Ach, alle behandelingen die worden uitgesteld, wat lastig, ondanks dat je weet dat het echt niet anders kan.
Trekken jullie het een beetje?
Neeeeeeeeee miekje :cry: . Wat enorm klote
Welkom celenne. Schrijf maar lekker mee en van je af. De dames hier zijn goud waard
Miekje wat verdrietig! :hug: :hug:
DaisyLiz schreef:
14-03-2020 16:58
Verdorie meiden. Even heel verdrietig. Eerst horen we gisteren dat Gent voorlopig niet doorgaat. En we dus nóg weer langer moeten wachten. Horen we ‘s avonds dat een van de beste vrienden van mijn man vader wordt van een tweeling. Die zagen we totaal niet aankomen, want hij en zijn vriendin zijn pas vier maanden samen. En zojuist vertelt mijn beste vriendin dat ze zwanger is. Ik voel me even heel erg eenzaam. Wanneer mogen wij nou een keer? Wij zijn alleen maar aan het wachten, wachten, wachten de laatste jaren. En tegenslag na tegenslag aan het incasseren.

Ik zit serieus met natte ogen hier. Ik vind het zo extreem rot voor jullie!! Ik kan niks anders doen dan meeleven en dat voelt zo... beperkt. Ik gun je zoveel meer!!
Jeetje meiden, wat een verdriet.

Miekje, lieverd, wat heftig. Ik weet hoe ontzettend naar dit is. Neem de tijd om goed te rouwen en wees heel lief voor jezelf.

Daisy, dikke knuffel voor jou. Jouw gevoel is heel herkenbaar, je bent er echt niet alleen in. Heel veel liefde voor jou.
Daisy: Ouch! Hoewel ik altijd als hardste roep dat de zwangerschappen van anderen niets met jou of jouw situatie van doen hebben, weet ik uit eigen ervaring ook hoe dit steekt. En dat stel van de tweeling is nogal voortvarend te werk gegaan (er van uitgaande dat ze minimaal 8 of meer weken zwanger is). En ik weet eigenlijk niet of je daar zo jaloers op zou moeten zijn. Amper 4 maanden samen zijn en voor dit soort hete vuren staan lijkt mij op z'n zachtst gezegd pittig en is het wel zo aangenaam wanneer de relatie solide is. En met 4 maanden is daar meestal nog niet zo veel van te zeggen. Dat gezegd hebbende, dit doet gewoon pijn en dan ook nog je beste vriendin met haar nieuws. Je wordt wel aan alle kanten gevoelsmatig 'ingehaald' en staat ook nog in de wachtstand met Gent. Een hele dikke en welgemeende knuffel.

Miekje: Phoe: jij hebt ook al zo'n verdrietige week achter de rug. Eerst het nieuws over je familielid en dan ook nog eens geen geschikt embryo voor een TP. Je hebt nog wel een paar pogingen natuurlijk, maar ook met IVF lijkt alles door Covid-19 on hold te staan en gelet op alles in jouw leven snap ik ook dat langer wachten als heel verdrietig voelt en je in jouw geval ook niet veel langer meer kan/wil wachten.

Vienna: Wat rot zeg! Ik vond je test behoorlijk overtuigend. En dat dit hard aankomt is logisch. Met een positieve test haal je je toch allemaal ideeën/verwachtingen in je hoofd die je waarschijnlijk nu weer moet bijstellen. Het is heel naar om terug bij af te zijn. Verdorie. Ik had het je zo gegund... Sterkte lieve Vienna. Pas goed op jezelf.

Jokke: Ik heb nog nooit een interne echo gehad voorafgaand aan de TP. Wel tijdens de TP (uitwendig). Maar je hebt in ieder geval een TP gehad en je kan nu niets anders doen dan afwachten. Dat je er rekening mee houdt dat het niet lukt snap ik, maar dat je ook hoop hebt snap ik ook. Het is gewoon heel moeilijk om in limbo te zitten op dat gebied. En de angst om wederom teleurgesteld te worden is heel erg begrijpelijk. Ik hoop dat je de wachtweken een beetje redelijk doorkomt en je voldoende afleiding kunt vinden.

Celenne: Welkom hier. Wat verdrietig dat het tot op heden niet gelukt is. Hopelijk lukt het met de cryo's. Hoeveel liggen er klaar?

Piene: PUPO! Heel veel succes op de wachtbank! Blij dat je TP in ieder geval door kon gaan.

Duuf: Ik hoop dat er snel een passende match gevonden wordt. Dat je er in deze specifieke gevallen met pijn in het hart vanaf gezien hebt snap ik heel goed. Dat kinderen met een rugzak geplaatst worden is logisch, maar dit is een backpack waar je U tegen zegt en die mijn voorstellingsvermogen te boven gaat. En het lijkt mij ook enorm moeilijk om zo'n getraumatiseerd kind een stabiel en warm thuis te geven, wetende dat het zo ontzettend veel heeft meegemaakt.

Lauwie: Covid-19 veroorzaakt overal een enorme chaos. Heel vervelend, want je stelt je er toch gewoon op in en nu blijkt dat het waarschijnlijk allemaal veel langer gaat duren. En juist als je in de MMM zit, telt gevoelsmatig iedere maand.

ZiZo: Staan jouw RIF onderzoeken ook on hold nu?

Hier ben ik vandaag thuis en ik hoop in de loop van de week duidelijkheid te krijgen over de vraag of ik als externe een laptop mee kan krijgen. De eind-client moet hierover goedkeuring geven. De scholen en nursery's zijn gewoon nog open in de UK, maar het zou zo maar kunnen dat de overheid andere maatregelen neemt. Het beeld van de lege schappen in de supermarkt is hier vergelijkbaar met het beeld in Nederland overigens. Ik eet zelden brood (of rijst/pasta), maar voor mijn man en dochter greep ik mis mbt brood afgelopen zaterdag. Voor de meeste IVF-ers in de UK geldt ook dat de cycles on hold staan. Mijn man zou gisteren naar Zweden zijn gegaan voor een audit, maar dit wordt nu vanuit huis gedaan. Of we de cruise t.z.t. kunnen maken is thans onzeker. Een lastige periode voor veel mensen met een gigantische impact. Voor mij geldt dat als ik niet werk, ik ook geen inkomsten heb. Nou heb ik de afgelopen jaren heel veel uren gemaakt en kan ik tegen een stootje (naast het feit dat mijn man gewoon een vast dienstverband heeft), maar vervelend is het wel. Ook voor mijn mannelijke collega's die ook ZZP-er zijn en soms als enige voor inkomen zorgen. Ik ga zo maar even sporten op de crosstrainer en met de gewichten in de weer. Daarna was vouwen... Allemaal van die dingen waar ik normaal gesproken niet aan toe kom.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank jullie lieve meiden. Heb vanochtend nog eens getest en is echt negatief. Verwacht ook niet meer dat het nog positief wordt. Ben er in deze tijd wel gelaten onder, met alle ontwikkelingen mbt Corona en werk, vind ik het allemaal best stressvol.

Voor iedereen met tegenslag dat behandelingen niet doorgaan: heel veel sterkte! :hug:
Bericht van ons zh:
Corona epidemie en activiteiten op het Centrum Voortplantingsgeneeskunde
In verband met de escalatie van de corona crisis zien wij ons genoodzaakt onze activiteiten sterk te verminderen. Dit betekent dat veel behandelingen gestaakt worden. Concreet: op aanstaande vrijdag 20.3.2020 worden in principe de laatste behandelingen afgerond. Tot nader order worden er geen nieuwe behandelingen opgestart of ingepland.
Wij snappen dat u met vragen zit. Wanneer u momenteel onder behandeling bent en een afspraak heeft staan, zult u telefonisch worden benaderd door ons. Dan bespreken wij met u uw specifieke situatie en wat de maatregelen voor u betekenen.

:cry: :cry: :cry:
Gatver neoflux, wat een drama. Uiteraard is het logisch, maar dit soort dingen kan je in het traject er zo niet bij hebben.
Vrees dat er best veel dames mee te maken gaan hebben. Wat een klotezooi
Goed nieuws voor alle meiden die in Dusseldorf in behandeling zijn.
Mijn lieve fertiliteitsarts dr Mous uit Nijbarrahus Wolvega gaat daar werken!
Heel jammer voor Wolvega, maar een mega aanwinst voor daar denk ik!

Dus binnenkort kan er weer Nederlands gesproken worden ;)
Dat is een goed bericht voor Düsseldorf en meiden die daar lopen!

Ik weet niet of er meiden hier in heinsberg onder behandeling zijn?
Daar gaat alles nog door, in Gent wordt wel veel (verwacht bijna alles net als NL afgezegd).
@jokke ja heel begrijpelijk, maar zo ontzettend balen als je al zo lang aan het wachten bent en het duurt wéér langer.
Neoflux, het wachten is al zo killing en dit erbij is gewoon moeilijk.
Ook al is het logisch, alles bij elkaar is gewoon ruk. Knuffel
Neoflux: Wat ontzettend jammer en vervelend. Als je al van de pogingen afhankelijk bent (in de zin dat jullie op de natuurlijke manier niet zwanger willen worden om zeer-zeer begrijpelijke redenen) voelt dit gewoon wel weer als een domper. En elke maand dat je bezig bent of in de wachtstand staat is gevoelsmatig een maand te veel. Zeker als je zo naar eind maart/april toe leeft met het idee weer een behandeling te kunnen starten. Het is begrijpelijk dat ze het doen, maar wel heel erg balen.

Vienna: Bah - wat ontzettend jammer zeg. Het zat er in, maar het blijft naar na de euforie van de positieve test. Sterkte.

Ik heb vanmorgen wat lijntjes uitgegooid en er komt hopelijk wat werk aan dat ik vanaf huis kan doen en toevallig werd ik door een recruiter benaderd of ik vanmiddag twee uur de tijd had om een ander kantoor even te helpen. Zou fijn zijn als dit doorgaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ben net gebeld.

De aanstaande terugplaatsing is geannuleerd door Gent i.v.m. corona.
Had donderdag al Pregnyl mogen spuiten en nu gaat het dus tóch niet door.

Opnieuw opstarten gebeurt op zijn vroegst vanaf 20 april (dat is dus VIJF!! weken vanaf nu).
Oftewel: sowieso de volgende cyclus ook nog niet, en daarna maar hopen dat die kak-corona weer opgehoepeld is en dat ze dan niet opeens een hele lange wachtlijst hebben.

Boehoeeeeee! :pukey:
flipje2 wijzigde dit bericht op 16-03-2020 14:58
26.47% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip :"-( :bigkiss:

Wat fijn baggal! Hoe is het daar bij jullie? Je partner thuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven