Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
maandag 16 maart 2020 om 15:02
Ai Flipje: wat ontzettend K** Je zag het waarschijnlijk al wel aankomen, maar dit is gewoon rot. De hele IVF trajecten zijn al zo moeilijk, zenuwslopend en deze vertraging is verdrietig. Net als bij Neo.Moosforhappines1988 schreef: ↑16-03-2020 14:52Flip![]()
![]()
Wat fijn baggal! Hoe is het daar bij jullie? Je partner thuis?
Of er werk in de pijplijn zit betwijfel ik - ik werd 1,5 geleden benaderd, maar heb nog geen bevestiging. Als het niet door gaat is het ook goed. Het is maar een 2-uur durende klus. We zien het.
In de UK zat tot afgelopen vrijdag de metro nog gewoon vol en de scholen zijn ook nog gewoon open. Mijn man werkt vanuit huis deze dagen/weken. Pluspunt is dat hij gewoon zijn inkomen heeft (voor mij is dat anders en ik loop inkomsten mis net als zoveel anderen). Verder is ieder sterfgeval in de UK een sensatie geloof ik. Ik bedoel het niet hardvochtig, maar een 27 minuten durende nieuwsflash over een reeds (onderliggend) zieke en inmiddels overleden 88 jarige man vond ik een beetje te veel van het goede. Dat veroorzaakt zo'n onrust in de samenleving...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 16 maart 2020 om 15:50
Vienna, wat jammer
Daizy, het zijn van de akelige momenten, herken het zo. Ik kan dan ook echt niet blij meer zijn voor de ander.
Miekje, wat een pech, heb je gehoord wat er mis is gegaan? Heel veel sterkte.
Moos, wij gaan nu ook het traject in, ik wil je best op de hoogte houden, of laten weten wat onze overwegingen zijn, alhoewel ik verwacht dat dat nu ook een tijdje uitgesteld zal worden.
Baggal, voor Zzp-ers is het allemaal ongelooflijk zuur, ook voor alle mensen in de horeca, 0-uur contracten en cultuursector.
Het is gewoon een rot tijd, zeker ook met al die uitgestelde behandelingen, het is gewoon wachten wachten wachten.
Wij zijn nog niet afgebeld maar hebben nog eerst een hele intake, kan me voorstellen dat het eerste gesprek telefonisch kan. Kreeg wel gisteren een sms-je met de bevestiging maar dat is natuurlijk automatisch gegenereerd. Had er nu zo op gehoopt, maar goed ik ga er maar vanuit dat het nu weer 3 maanden wachten is. Werk nu ook thuis alles klaarzetten, maar ga morgen naar mijn werk, heb geen idee hoe het nou precies verder gaat.
Wat vervelend voor de behandelingen die niet door

Daizy, het zijn van de akelige momenten, herken het zo. Ik kan dan ook echt niet blij meer zijn voor de ander.
Miekje, wat een pech, heb je gehoord wat er mis is gegaan? Heel veel sterkte.
Moos, wij gaan nu ook het traject in, ik wil je best op de hoogte houden, of laten weten wat onze overwegingen zijn, alhoewel ik verwacht dat dat nu ook een tijdje uitgesteld zal worden.
Baggal, voor Zzp-ers is het allemaal ongelooflijk zuur, ook voor alle mensen in de horeca, 0-uur contracten en cultuursector.
Het is gewoon een rot tijd, zeker ook met al die uitgestelde behandelingen, het is gewoon wachten wachten wachten.
Wij zijn nog niet afgebeld maar hebben nog eerst een hele intake, kan me voorstellen dat het eerste gesprek telefonisch kan. Kreeg wel gisteren een sms-je met de bevestiging maar dat is natuurlijk automatisch gegenereerd. Had er nu zo op gehoopt, maar goed ik ga er maar vanuit dat het nu weer 3 maanden wachten is. Werk nu ook thuis alles klaarzetten, maar ga morgen naar mijn werk, heb geen idee hoe het nou precies verder gaat.
Wat vervelend voor de behandelingen die niet door
maandag 16 maart 2020 om 16:42
Shit meiden. Wat een kak zooi. Zeker als er wel al medicatie gebruikt is. Ik zit ook al 3 weken aan de pil 'voor niks'. Heb er best last van. Wij gaan het ook over 1 cyclus weer proberen, dat zou eind april zijn, maar ik betwijfel ten zeerste of we dan kunnen beginnen. Alle afspraken die we nu juist in mei hadden gepland ivm het traject heb ik dus maar weer afgezegd (weekendje weg enzo).
Hopelijk gaat het zonnetje lekker schijnen om ons allemaal deze periode door te slepen.
(Ohja. En ondertussen belde een vriendinnetje dus gister met de mededeling dat ze zwanger is.... Gadverdamme, iedereen wordt maar gewoon zwanger terwijl wij weer eens zitten te wachten)
Hopelijk gaat het zonnetje lekker schijnen om ons allemaal deze periode door te slepen.
(Ohja. En ondertussen belde een vriendinnetje dus gister met de mededeling dat ze zwanger is.... Gadverdamme, iedereen wordt maar gewoon zwanger terwijl wij weer eens zitten te wachten)
maandag 16 maart 2020 om 17:02
Ook wij hebben zojuist een telefoontje gekregen dat onze afspraak volgende week in Gent niet doorgaat. Het viel te verwachten, maar toch baal ik ervan. Ik heb er ook alle begrip voor, maar baal voor de vertraging. Ik krijg nog een telefoontje voor het maken van een nieuwe afspraak voor de hysteroscopie. Ik had me er helemaal op ingesteld dat we dan voor de zomer de uitslag zouden krijgen van het genetisch onderzoek en dat we dan na de zomer weer konden beginnen. Dat loopt nu anders.
En nogmaals, alle begrip, maar ik baal wel.
En nogmaals, alle begrip, maar ik baal wel.
maandag 16 maart 2020 om 19:15
maandag 16 maart 2020 om 19:22
Balen mag ook hier hoor. Je stelt je mentaal (en in jouw geval Lauwie ook fysiek) toch in op de behandelingen en als dat niet doorgaat is dat vreselijk zuur. Dus even een extra knuffel voor een ieder die nog langer moet wachten op behandelingen en wellicht geconfronteerd wordt met wachtlijsten.
En Miekje: Jij bent natuurlijk aan alle kanten getroffen met het nieuws over jouw dierbare, een mislukte IVF en andere zorgen. Alles komt tegelijkertijd.
Kasteel: Hier heb ik de klus binnen, dus kan morgen een beetje werken. Is een korte klus - er stond maar 2 uur voor, maar als ik naar de omvang kijk zal het langer duren. Wie weet. Ik heb in ieder geval wat inkomen deze week en voor de rest zien we het vanzelf wel...
De nursery heeft in de algemene voorwaarden trouwens niets opgenomen mbt overmacht/doorbetaling in het geval ze noodgedwongen moeten sluiten.
Ook de cruise, hoewel nog ver weg, is onzeker. Onze aanbetaling krijgen we uiteraard terug als zij moeten annuleren of anders 125% credit voor een volgende cruise. Allemaal geen wereld problemen, zeker niet als je het afzet tegen mensen die echt in de problemen raken als gevolg van Corona, maar vervelend is het allemaal wel...
En Miekje: Jij bent natuurlijk aan alle kanten getroffen met het nieuws over jouw dierbare, een mislukte IVF en andere zorgen. Alles komt tegelijkertijd.
Kasteel: Hier heb ik de klus binnen, dus kan morgen een beetje werken. Is een korte klus - er stond maar 2 uur voor, maar als ik naar de omvang kijk zal het langer duren. Wie weet. Ik heb in ieder geval wat inkomen deze week en voor de rest zien we het vanzelf wel...
De nursery heeft in de algemene voorwaarden trouwens niets opgenomen mbt overmacht/doorbetaling in het geval ze noodgedwongen moeten sluiten.
Ook de cruise, hoewel nog ver weg, is onzeker. Onze aanbetaling krijgen we uiteraard terug als zij moeten annuleren of anders 125% credit voor een volgende cruise. Allemaal geen wereld problemen, zeker niet als je het afzet tegen mensen die echt in de problemen raken als gevolg van Corona, maar vervelend is het allemaal wel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 16 maart 2020 om 20:32
@vienna & @miekje-5
@jokke was TP op dag 3 of 5? & hoelang na TP mag je testen?
@celenna Welkom! Wat fijn dat er cryo's zijn. Nu eerst lekker uithuilen idd en jezelf herpakken. Ik hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren met de corona
@neoflux & @flipje2 & alle anderen die geraakt worden door het stilleggen van de behandelingen ik denk aan jullie. Zelf duim ik nog heel hard. Morgen echo en waarschijnlijk do/vrij punctie. Ik heb nog niks vernomen wel werd het benoemd dat er een risico is dat alles stopgezet gaat worden ivm. Corona. Afgelopen zondag zagen ze 5 follikels. Ik blijf duimen.

@jokke was TP op dag 3 of 5? & hoelang na TP mag je testen?
@celenna Welkom! Wat fijn dat er cryo's zijn. Nu eerst lekker uithuilen idd en jezelf herpakken. Ik hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren met de corona
@neoflux & @flipje2 & alle anderen die geraakt worden door het stilleggen van de behandelingen ik denk aan jullie. Zelf duim ik nog heel hard. Morgen echo en waarschijnlijk do/vrij punctie. Ik heb nog niks vernomen wel werd het benoemd dat er een risico is dat alles stopgezet gaat worden ivm. Corona. Afgelopen zondag zagen ze 5 follikels. Ik blijf duimen.

dinsdag 17 maart 2020 om 08:15
Ik ook voor jou @someone, hopelijk gaat het gewoon door.
Voor de rest wil ik iedereen een dikke digitale knuffel geven
Hopelijk blijft iedereen genoeg werk houden vanuit huis en waait deze ellende allemaal snel over. Ook al zou de behandeling door zijn gegaan, we hebben normaal gesproken een hele stabiele basis maar omdat ik in het toerisme werk is daar momenteel ook alles superonzeker. Dan ga je sowieso niet lekker het traject in...
Voor de rest wil ik iedereen een dikke digitale knuffel geven

Hopelijk blijft iedereen genoeg werk houden vanuit huis en waait deze ellende allemaal snel over. Ook al zou de behandeling door zijn gegaan, we hebben normaal gesproken een hele stabiele basis maar omdat ik in het toerisme werk is daar momenteel ook alles superonzeker. Dan ga je sowieso niet lekker het traject in...
dinsdag 17 maart 2020 om 09:05
Someone: voor zover ik het goed heb kunnen volgen in de UK geldt dat reeds begonnen behandelingen niet terstond worden afgebroken, tenzij. M.a.w. jouw behandeling is reeds aangevangen en ik hoop dus dat een dergelijke regel ook op jou van toepassing is.
Neo: Ja toerisme is ook echt zo'n tak die keihard geraakt wordt. De Cunard boot waar wij in 2021 op wereldreis zouden/willen gaan, wordt nu vanuit Zuid Amerika ook teruggehaald naar Southampton. In Nederland komt er in ieder geval vanuit de overheid een injectie en steun, ik ben benieuwd hoe men dat in de UK gaat regelen. Nederland is toch meer een verzorgingsstaat waar dingen naar mijn mening beter geregeld zijn. Ben je in vast dienstverband?
Ik hoop voor jou dat je niet al te lang hoeft te wachten op je poging en dat er ook geen wachtrijen ontstaan. Maar goed, als die toch ontstaan zou ik verwachten dat jij nog relatief snel kan beginnen zodra de werkzaamheden weer hervat worden, omdat jij vooraan staat (eigenlijk onder andere omstandigheden nu zou beginnen).
Ik kreeg gisteren laat een mail dat mijn project hervat is en of ik morgen om 10:30 op kantoor kan komen. Dat betekent dus wel met het openbaar vervoer, Central Line, naar de stad. Ik hoop dat we een laptop meekrijgen en vanuit huis kunnen werken. Ik weet dat er laptops besteld waren, want ik stond met de bezorger in de lift. We zullen het zien - in ieder geval is er een beetje werk en dat sla ik niet af in deze bizarre tijden. Of ik vandaag nog een paar uur wat kan doen voor het andere kantoor zie ik ook wel (maar dat is maar een korte klus van een paar uur).
Andere dames: een flinke domper om niet te kunnen starten. Het is niet anders, maar dat het pijn doet, snap ik.
Neo: Ja toerisme is ook echt zo'n tak die keihard geraakt wordt. De Cunard boot waar wij in 2021 op wereldreis zouden/willen gaan, wordt nu vanuit Zuid Amerika ook teruggehaald naar Southampton. In Nederland komt er in ieder geval vanuit de overheid een injectie en steun, ik ben benieuwd hoe men dat in de UK gaat regelen. Nederland is toch meer een verzorgingsstaat waar dingen naar mijn mening beter geregeld zijn. Ben je in vast dienstverband?
Ik hoop voor jou dat je niet al te lang hoeft te wachten op je poging en dat er ook geen wachtrijen ontstaan. Maar goed, als die toch ontstaan zou ik verwachten dat jij nog relatief snel kan beginnen zodra de werkzaamheden weer hervat worden, omdat jij vooraan staat (eigenlijk onder andere omstandigheden nu zou beginnen).
Ik kreeg gisteren laat een mail dat mijn project hervat is en of ik morgen om 10:30 op kantoor kan komen. Dat betekent dus wel met het openbaar vervoer, Central Line, naar de stad. Ik hoop dat we een laptop meekrijgen en vanuit huis kunnen werken. Ik weet dat er laptops besteld waren, want ik stond met de bezorger in de lift. We zullen het zien - in ieder geval is er een beetje werk en dat sla ik niet af in deze bizarre tijden. Of ik vandaag nog een paar uur wat kan doen voor het andere kantoor zie ik ook wel (maar dat is maar een korte klus van een paar uur).
Andere dames: een flinke domper om niet te kunnen starten. Het is niet anders, maar dat het pijn doet, snap ik.
dinsdag 17 maart 2020 om 10:05
Verdorie dames, wat een ellende dat de behandelingen uitgesteld worden. Prima begrijpelijk natuurlijk, maar wel kl*te voor jullie.
Vienna, wat jammer dat het toch de pregnyl leek te zijn
Het thuiswerken begint me inmiddels al behoorlijk de keel uit te hangen, ik vind het maar eenzaam. Ik heb (en dat is op zich heel fijn en best luxe) een klein kantoortje boven, waar ik mezelf ook heel plichtsgetrouw installeer. Maar na een halve dag komen de muren wel op me af hoor. Maar goed, geen klagen zolang we gezond blijven. Ik vind het een ontzettend onwerkelijke en ook best beangstigende situatie zo.
Ik kom uit een horeca- en ondernemersfamilie, dus mijn directe omgeving wordt hard geraakt inmiddels. Gelukkig hebben ze gezonde bedrijven, die een paar weken zonder omzet wel moeten overleven, maar ik gun ze dit niet. Zeker niet nadat de meesten tijdens de afgelopen recessie ook hard zijn geraakt. Gaat alles net weer lekker, krijg je dit.
Maar goed, nogmaals zolang we gezond blijven maar niet klagen.
Succes en sterkte allemaal!
Vienna, wat jammer dat het toch de pregnyl leek te zijn

Het thuiswerken begint me inmiddels al behoorlijk de keel uit te hangen, ik vind het maar eenzaam. Ik heb (en dat is op zich heel fijn en best luxe) een klein kantoortje boven, waar ik mezelf ook heel plichtsgetrouw installeer. Maar na een halve dag komen de muren wel op me af hoor. Maar goed, geen klagen zolang we gezond blijven. Ik vind het een ontzettend onwerkelijke en ook best beangstigende situatie zo.
Ik kom uit een horeca- en ondernemersfamilie, dus mijn directe omgeving wordt hard geraakt inmiddels. Gelukkig hebben ze gezonde bedrijven, die een paar weken zonder omzet wel moeten overleven, maar ik gun ze dit niet. Zeker niet nadat de meesten tijdens de afgelopen recessie ook hard zijn geraakt. Gaat alles net weer lekker, krijg je dit.
Maar goed, nogmaals zolang we gezond blijven maar niet klagen.
Succes en sterkte allemaal!
dinsdag 17 maart 2020 om 15:40
Ook hier de afspraak donderdag overgezet naar een telefonisch consult, tenminste wel contact dus ik wacht het af.
Vandaag gewerkt op school, alles gaat nu razendsnel om van voor de klas naar digitaal te gaan. Nog geen duidelijkheid over de examens. Vanaf nu dus ook thuis werken, ben benieuwd. Mijn man werkt altijd thuis en ik heb ook jaren thuis als basis gehad. Ik ben nu wel blij met mijn vaste baan. Kan me heel goed voorstellen dat als je nu in 1x thuis moet werken de overgang enorm is.
Heel veel succes iedereen!
Vandaag gewerkt op school, alles gaat nu razendsnel om van voor de klas naar digitaal te gaan. Nog geen duidelijkheid over de examens. Vanaf nu dus ook thuis werken, ben benieuwd. Mijn man werkt altijd thuis en ik heb ook jaren thuis als basis gehad. Ik ben nu wel blij met mijn vaste baan. Kan me heel goed voorstellen dat als je nu in 1x thuis moet werken de overgang enorm is.
Heel veel succes iedereen!

woensdag 18 maart 2020 om 09:25
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat niet iedereen hier even blij mee zal zijn, maar ik heb zojuist vernomen dat de agenda’s van de FA’s in het UzG zijn opengezet voor telefonische consulten.
In mijn geval is dit wel een gewenste ontwikkeling, want ik heb echt dringende behoefte aan duidelijkheid en een pva zodat het eindelijk goed zit met m’n hormoonlevels wanneer we wel weer kunnen starten.
Zorg goed voor jezelf en voor elkaar!
En Jokke, ik zit elke dag voor je te duimen!
In mijn geval is dit wel een gewenste ontwikkeling, want ik heb echt dringende behoefte aan duidelijkheid en een pva zodat het eindelijk goed zit met m’n hormoonlevels wanneer we wel weer kunnen starten.
Zorg goed voor jezelf en voor elkaar!

En Jokke, ik zit elke dag voor je te duimen!
woensdag 18 maart 2020 om 19:30
Piene, 5 dagen na terugplaatsing testten is toch veel te vroeg? Ik probeer toch echt nog hoop te houden voor jou. Heb alleen door jou berichtje ook mega testdrang gekregen. (officiële testdag 26-3, wanneer zouden jullie gaan testten?)
Bedankt dat jullie zo aan mij denken en voor mij duimen. Ik heb weinig bijwerkingen van de medicatie, veel minder dan met het Nederlandse protocol. Ben alleen in de avond echt moe maar of dat komt door de medicatie, spanning of het werken nu in de zorg, dat weet ik niet.
Duufje, dat thuiswerken lijkt mij ook zo naar en eenzaam en saai. Maar er zit niets anders op. Ben blij dat ik in de zorg werk, het is mega pittig, maar er even uit vind ik toch wel fijn.
Kasteel, lijkt mij ook bijzonder opeens les op afstand te geven. Allemaal nieuwe ontwikkelingen. En wat fijn dat er internet bestaat he!
Baggel kijk je goed uit in het openbaar vervoer. Uiteraard is werken belangrijk, maar ik vind jou gezondheid belangrijker.
En denk heel veel aan jullie, bij de dames waarbij het traject nu stil ligt, het traject is al zo slopend en nu deze ellende erbij. Dikke knuffel en stuur iedereen veel kracht en liefde toe.
Bedankt dat jullie zo aan mij denken en voor mij duimen. Ik heb weinig bijwerkingen van de medicatie, veel minder dan met het Nederlandse protocol. Ben alleen in de avond echt moe maar of dat komt door de medicatie, spanning of het werken nu in de zorg, dat weet ik niet.
Duufje, dat thuiswerken lijkt mij ook zo naar en eenzaam en saai. Maar er zit niets anders op. Ben blij dat ik in de zorg werk, het is mega pittig, maar er even uit vind ik toch wel fijn.
Kasteel, lijkt mij ook bijzonder opeens les op afstand te geven. Allemaal nieuwe ontwikkelingen. En wat fijn dat er internet bestaat he!
Baggel kijk je goed uit in het openbaar vervoer. Uiteraard is werken belangrijk, maar ik vind jou gezondheid belangrijker.
En denk heel veel aan jullie, bij de dames waarbij het traject nu stil ligt, het traject is al zo slopend en nu deze ellende erbij. Dikke knuffel en stuur iedereen veel kracht en liefde toe.
woensdag 18 maart 2020 om 21:54
Hier een egopost. Morgen staat de punctie gepland. Ik besef me dat ik erg geluk heb in deze tijd terwijl om me heen allemaal berichten zijn van uitstellen van behandelingen etc. Er zijn 6 follikels te zien. Ik krijg morgen eerst een antibiotica infuus ivm. Edometriosecystes. Ze weten ook niet of het uberhaupt lukt om mijn linkereierstuk aan te prikken ivm. 2 cystes. Fingers crossed.
@Netflix Eens, die onzekerheid op dit moment geeft geen goeie basis. Wij hebben gelukkig een vaste baan en dus vast inkomen. Naast mijn vaste baan werk ik nog wat voor mezelf maar dat is meer hobbymatig ivm. Tijdgebrek. Ik durf het ook niet aan om mijn werk hiervoor
op te zeggen en deze situatie bevestigd dat maar weer. Ik maak zelf veel handgemaakte producten voor baby,'s en kinderen, denk aan dekentjes, commodemandjes, aankleedhoezen etc.
@baggal is het gelukt met de opdracht en een laptop om thuis te werken? Ik heb een ondersteunende functie in de gehandicaptenzorg. Ik kan thuiswerken maar mijn dochtertje was goed ziek (koorts en hoesten). Dan wordt ik toch wel beetje angstig. Op mijn werk merk ik meer crisisvragen aangezien de dagbestedingen stil liggen waardoor de zorg helemaal terecht komt bij ouders/mantelzorgers waar het vaak al net haalbaar was de zorg met een vorm van dagbesteding.
@piene1987 5 dagen na TP das echt nog te vroeg toch?
@jokke aah testdrang dat is zo herkenbaar. Ik heb me voorgenomen om dit keer niet te vroeg te gaan testen. Ik hoop dat ik dag 10 haal. Wat fijn weinig bijwerken. Is het protocol zo anders daar?
@mia_3 wat fijn voor je! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
@kasteelbewoner Wat een opgave over na asr digitaal in zo'n korte tijd. Wel een uitdaging. Mijn dochtertje had vanmorgen een filmpje van haar kleuterjuf en knuffel pup. Zo leuk wat er nu allemaal ontstaat.
@duufje wat doe je voor werk? Alleen boven lijkt mij heerlijk. Hier thuiswerken met hond, (ziek) kind en soms zelf man. Vrijwel onmogelijk.
@Netflix Eens, die onzekerheid op dit moment geeft geen goeie basis. Wij hebben gelukkig een vaste baan en dus vast inkomen. Naast mijn vaste baan werk ik nog wat voor mezelf maar dat is meer hobbymatig ivm. Tijdgebrek. Ik durf het ook niet aan om mijn werk hiervoor
op te zeggen en deze situatie bevestigd dat maar weer. Ik maak zelf veel handgemaakte producten voor baby,'s en kinderen, denk aan dekentjes, commodemandjes, aankleedhoezen etc.
@baggal is het gelukt met de opdracht en een laptop om thuis te werken? Ik heb een ondersteunende functie in de gehandicaptenzorg. Ik kan thuiswerken maar mijn dochtertje was goed ziek (koorts en hoesten). Dan wordt ik toch wel beetje angstig. Op mijn werk merk ik meer crisisvragen aangezien de dagbestedingen stil liggen waardoor de zorg helemaal terecht komt bij ouders/mantelzorgers waar het vaak al net haalbaar was de zorg met een vorm van dagbesteding.
@piene1987 5 dagen na TP das echt nog te vroeg toch?
@jokke aah testdrang dat is zo herkenbaar. Ik heb me voorgenomen om dit keer niet te vroeg te gaan testen. Ik hoop dat ik dag 10 haal. Wat fijn weinig bijwerken. Is het protocol zo anders daar?
@mia_3 wat fijn voor je! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
@kasteelbewoner Wat een opgave over na asr digitaal in zo'n korte tijd. Wel een uitdaging. Mijn dochtertje had vanmorgen een filmpje van haar kleuterjuf en knuffel pup. Zo leuk wat er nu allemaal ontstaat.
@duufje wat doe je voor werk? Alleen boven lijkt mij heerlijk. Hier thuiswerken met hond, (ziek) kind en soms zelf man. Vrijwel onmogelijk.
donderdag 19 maart 2020 om 01:37
Piene: Dat is wel errug vroeg hé?! Ik hou nog even hoop en duim toch nog even door.
Jokke: Snap je test drang. Ik was nooit een vroegtester. Sterker nog: meer struisvogel politiek, omdat ik het ergens graag wilde weten, maar nog banger was teleurgesteld te worden en het idee van hoop ook wel prettig/comfortabel vond. Blissfully naïef zeg maar. Ik hoop dat de vermoeidheid is ontstaan als gevolg van een zwangerschap die in ontwikkeling is. Hoop het zo voor je!!
Someone: Snap dat je toch bang wordt als je dochter opeens griep verschijnselen gaat vertonen en jij bovendien met de zwakkere/ouderen groep omgaat. Opdracht van dinsdag was naar tevredenheid afgerond en ze vroegen of ik vandaag weer wat voor ze kon doen en dat heb ik nu net gedaan. Hopelijk komt er meer werk uit. En daarnaast nog op kantoor geweest (andere klus) om de laptop te halen en wat te werken. Had een call met een kantoor in Amsterdam en die gaven aan sinds donderdag al vanuit huis te werken. Ik mankeer -volgens mij- niets, maar vanuit de UK worden de scholen vrijdag gesloten door de overheid. Op Fleet Street was het treurig rustig en dat is zo gek/onrealistisch. En dag terwijl ik ook een van die naïeve mensen was die tot voor kort dacht dat het zo’n storm niet zou lopen...Fijn dat de punctie doorgang kan vinden. Geldt dat ook voor een eventuele TP? Mijn vaders operatie (oprekken slokdarm) is overigens ook uitgesteld wegens een niet spoedeisend karakter willen ze de bedden vrijhouden. Niet ten onrechte overigens en in de UK worden IVF cycles ook stopgezet en vinden er -volgens mij- ook minder TP’s plaats. Als je zwanger wordt van een behandeling is het ook niet ondenkbaar dat je tijdens de zwangerschap een bed bezet is de gedachtegang en op dit moment is de druk op de zorg hoog.
Anyway, morgen meer. Lange dag geweest. Dikke knuffel allemaal en pas goed op jezelf.
Jokke: Snap je test drang. Ik was nooit een vroegtester. Sterker nog: meer struisvogel politiek, omdat ik het ergens graag wilde weten, maar nog banger was teleurgesteld te worden en het idee van hoop ook wel prettig/comfortabel vond. Blissfully naïef zeg maar. Ik hoop dat de vermoeidheid is ontstaan als gevolg van een zwangerschap die in ontwikkeling is. Hoop het zo voor je!!
Someone: Snap dat je toch bang wordt als je dochter opeens griep verschijnselen gaat vertonen en jij bovendien met de zwakkere/ouderen groep omgaat. Opdracht van dinsdag was naar tevredenheid afgerond en ze vroegen of ik vandaag weer wat voor ze kon doen en dat heb ik nu net gedaan. Hopelijk komt er meer werk uit. En daarnaast nog op kantoor geweest (andere klus) om de laptop te halen en wat te werken. Had een call met een kantoor in Amsterdam en die gaven aan sinds donderdag al vanuit huis te werken. Ik mankeer -volgens mij- niets, maar vanuit de UK worden de scholen vrijdag gesloten door de overheid. Op Fleet Street was het treurig rustig en dat is zo gek/onrealistisch. En dag terwijl ik ook een van die naïeve mensen was die tot voor kort dacht dat het zo’n storm niet zou lopen...Fijn dat de punctie doorgang kan vinden. Geldt dat ook voor een eventuele TP? Mijn vaders operatie (oprekken slokdarm) is overigens ook uitgesteld wegens een niet spoedeisend karakter willen ze de bedden vrijhouden. Niet ten onrechte overigens en in de UK worden IVF cycles ook stopgezet en vinden er -volgens mij- ook minder TP’s plaats. Als je zwanger wordt van een behandeling is het ook niet ondenkbaar dat je tijdens de zwangerschap een bed bezet is de gedachtegang en op dit moment is de druk op de zorg hoog.
Anyway, morgen meer. Lange dag geweest. Dikke knuffel allemaal en pas goed op jezelf.

donderdag 19 maart 2020 om 07:04
Ja dag 5 is vroeg
komt echt door de vorige keren omdat hij toen positief al was. Zondag is mijn NOD. 9 dagen na tp tp is dat. Dus als er wat is moet het vandaag echt wel te zien zijn. Het was een hatchende blasto.
We wachten nog maar af.
Ah jokke ik snap het! Je moet doen wat je zelf fijn vind. Succes nog even. Wanneer is jouw NOD?
Someone heel veel succes! Fijn dat hij doorgaat.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
We wachten nog maar af.
Ah jokke ik snap het! Je moet doen wat je zelf fijn vind. Succes nog even. Wanneer is jouw NOD?
Someone heel veel succes! Fijn dat hij doorgaat.

donderdag 19 maart 2020 om 12:10
Miekje: Dikke knuffel voor jullie!
Someone: Succes morgen! Hopen op heel mooi nieuws morgen voor jullie!
Baggal: Fijn dat je een laptop hebt kunnen halen en thuis een stukje verder kan zo.
Duufje: Wat naar dat jouw omgeving ook zo hard getroffen is door deze crisis. Heb je veel te doen thuis qua werk? Of heb je af en toe ook wat tijd voor andere dingen tussendoor?
Jokke: M’n duimen blijven draaien voor je! Als ik kon testen deed ik het op z’n vroegst op 9 dagen na een 5-daagse, of dus 11 dagen na een 3-daagse. Dan kom je op 14dpo uit en zou er wel wat te zien moeten zijn. Pregnyl kan zeker 10 dagen duren dacht ik. Maar is voor elk lijf anders.
Piene: He wat rot. Dit blijft zo verdrietig. ☹ Sterkte!
Someone: Succes morgen! Hopen op heel mooi nieuws morgen voor jullie!
Baggal: Fijn dat je een laptop hebt kunnen halen en thuis een stukje verder kan zo.
Duufje: Wat naar dat jouw omgeving ook zo hard getroffen is door deze crisis. Heb je veel te doen thuis qua werk? Of heb je af en toe ook wat tijd voor andere dingen tussendoor?
Jokke: M’n duimen blijven draaien voor je! Als ik kon testen deed ik het op z’n vroegst op 9 dagen na een 5-daagse, of dus 11 dagen na een 3-daagse. Dan kom je op 14dpo uit en zou er wel wat te zien moeten zijn. Pregnyl kan zeker 10 dagen duren dacht ik. Maar is voor elk lijf anders.
Piene: He wat rot. Dit blijft zo verdrietig. ☹ Sterkte!
donderdag 19 maart 2020 om 12:14
Ff snel voor Jokke: wanneer heb je de pregnyl gespoten? Bij 1500 werd bij mij ook minstens 10 dagen aangehouden voordat het eruit zou zijn. Ik heb het wel eens eruit getest en het bleef eindeloos lang zichtbaar, langer dan ik had verwacht. Ik zou toch proberen zo lang mogelijk het testen uit te stellen, het is echt niet leuk als je hoop krijgt van een streepje en dan blijkt het toch nog een rest te zijn. Liever nog even doorbijten en later testen en meteen zekerheid hebben, hoe moeilijk het ook is. Je bent nu 10 dpo begrijp ik, dat is sowieso nog erg vroeg. Sterkte hoor, ik begrijp hoe moeilijk het is! En ik duim hier op de achtergrond keihard voor je!
Piene, ontzettend balen van je negatieve test
. En dat je wsl ook weer in de wachtstand moet voorlopig ivm corona.
Miekje, ik had nog niet op jouw nieuws gereageerd, maar wat ontzettend verdrietig dat er geen terugplaatsing was
. Heel veel sterkte en ook met al het andere wat op je bord ligt momenteel
.
En verder iedereen die nu ook noodgedwongen in de wachtstand zit, ik baal met jullie mee, het is echt ruk... De hele situatie is ruk
. Blijf gezond allemaal, ik hoop dat het allemaal snel onder controle komt en de maatregelen minder streng worden.
Piene, ontzettend balen van je negatieve test

Miekje, ik had nog niet op jouw nieuws gereageerd, maar wat ontzettend verdrietig dat er geen terugplaatsing was

En verder iedereen die nu ook noodgedwongen in de wachtstand zit, ik baal met jullie mee, het is echt ruk... De hele situatie is ruk

donderdag 19 maart 2020 om 13:08
Ja das wel echt balen. Was vanaf begin December aan het wachten. Nu dus weer aantal maandenwindmolen schreef: ↑19-03-2020 12:14Ff snel voor Jokke: wanneer heb je de pregnyl gespoten? Bij 1500 werd bij mij ook minstens 10 dagen aangehouden voordat het eruit zou zijn. Ik heb het wel eens eruit getest en het bleef eindeloos lang zichtbaar, langer dan ik had verwacht. Ik zou toch proberen zo lang mogelijk het testen uit te stellen, het is echt niet leuk als je hoop krijgt van een streepje en dan blijkt het toch nog een rest te zijn. Liever nog even doorbijten en later testen en meteen zekerheid hebben, hoe moeilijk het ook is. Je bent nu 10 dpo begrijp ik, dat is sowieso nog erg vroeg. Sterkte hoor, ik begrijp hoe moeilijk het is! En ik duim hier op de achtergrond keihard voor je!
Piene, ontzettend balen van je negatieve test. En dat je wsl ook weer in de wachtstand moet voorlopig ivm corona.
Miekje, ik had nog niet op jouw nieuws gereageerd, maar wat ontzettend verdrietig dat er geen terugplaatsing was. Heel veel sterkte en ook met al het andere wat op je bord ligt momenteel
.
En verder iedereen die nu ook noodgedwongen in de wachtstand zit, ik baal met jullie mee, het is echt ruk... De hele situatie is ruk. Blijf gezond allemaal, ik hoop dat het allemaal snel onder controle komt en de maatregelen minder streng worden.