Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Oh lekker buitengespeeld vandaag, dat heeft rozetje goed gedaan! En de zon mij ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier, iedereen heeft het druk met thuisblijvende kids :D? Gelukkig wel fijn weer, heb de halve ochtend met zoon bij een speeltuintje gezeten.

Lavendel zijn jullie nog wel naar Landal kunnen gaan?

WP: vroeg me af hoe het bij jullie gaat, is geloof ik alweer een paar weken geleden dat je postte van het hartje dat niet klopte :hug: .
happiness = reality - expectations
Nee, we hebben het lang volgehouden dat we wel zouden gaan. Eerst kregen we bericht dat zwembad en speelparadijs dicht zouden zijn. Oke dachten we nou het wordt mooi weer dus komt vast goed. Toen was zondagavond de nieuwe maatregel restaurants ook dicht, dus kregen we vanmorgen een berichtje dat ons park gingen sluiten. Nu kunnen we in november terecht, maar weet nog niet eens of ik dan wel weer vrij kan krijgen en als ik wil omboeken naar een weekend moet ik waarschijnlijk bijbetalen vertelde ze. Daarnaast is het dan waarschijnlijk minder mooi weer om buiten te zijn.
Ja het is niet anders.

Dus zijn we vandaag naar zandvoort gereden en even uitwaaien op het strand. Krijg het enorm benauwd van alleen maar binnen zitten. Zondagavond hakte het er ook echt wel even in bij mij, dat ik er gewoon emo van werd. Maar goed positief blijven!

Ik hoop dat we de verveling een beetje voor kunnen blijven met een peuter van 3. Gelukkig heeft ze haar verjaardag nog wel, enigzins aangepast, kunnen vieren.

Man werkt voor de overheid en kreeg bericht om iig tot 6 april thuis te werken, dus qua opvang redden we het zo wel. Ik zelf werk als servicemedewerker in de zorg, dus alle ondersteunende werkzaamheden. Moet volgende week weer aan het werk. Hoe is het bij jullie allemaal? :hug:
Een ziek kind hier :cry:
Begon vorige week al met snotteren, daarna hoesten en nu ook koorts... Zo sneu...

Man werkt nu 3 dagen die ik vrij ben (hij heeft wel de mogelijkheid tot thuis werken maar wordt niet perse genoodzaakt vanuit zijn bedrijf als hij zelf geen klachten heeft)
Ik werk in de zorg en heb de afgelopen 5 dagen gewerkte, nu vrij en dan donderdag en vrijdag weer en man is dan thuis voor zoon.

Opvang goed wel mogelijkheden omdat ik in de zorg werk, maar tja zoon is nu ook ziek dus thuis laten en wachten op betere tijden.

We rommelen wat in huis en in de tuin en doen blokjes om met hond.
Tv ietsje vaker aan en afgewisseld met samen spelen met blokken en treinbaan.

Bij lokale drogisten trouwens geen pijnstillers meer te krijgen. Zowel voor volwassenen niet en geen zetpillen :-o
Nou heb ik die nog wel in huis maar dacht een doosje extra kan handig zijn, helaas...
Tralalalala
Hier neem ik op mijn thuisdag en alleen met de jongens een halve dag zorgverlof op. Het is geen doen als ze beiden wakker zijn. Man kan niet thuiswerken maar heeft twee dagen vrij/zorgverlof zodat ik dan ook mijn uren kan maken.

Vanmiddag gepicknicked en twee uur buiten geweest.

Hoe gaan jullie om met buitenspelen? Andere moeder uit speeltuin hield haar kinder heel bewust op afstand. Ik had er niet zo over na gedacht.

Heb trouwens net wel glijbaan voor in tuin besteld. Mocht er complete lockdown komen is er iets meer om te doen.
Wat jammer Lavendel, dat het niet doorgaat!

Wij zijn ook druk met het virus (vooral in ons hoofd) dus weinig aandacht en energie om te forummen. Er komt bij ons vrijwel geen geld meer binnen door alle maatregelen dus ook financieel knijpen we hem een beetje.

Buitenspelen doen we wel, maar zeker niet bij andere kinderen in de buurt. Wij laten peuter veel in de tuin spelen en gaan af en toe wandelen, maar dan niet bij speeltuinen. Maar dat is ook omdat dochter wat snottert.
Zoon mag wel in de speeltuin, want gezond.
Dochter mag niet in de speeltuin, want strontverkouden (loopneus, ranzige hoest, kortom: peuterpest na 2 dagen psz)

Man moet de komende weken thuis werken, dus halverwege de dag ga ik een rondje fietsen met dochter en gaat hij naar een speeltuin met zoon om de dag te breken. Dochter heeft namelijk precies deze week uitgekozen om niet meer te slapen in de middag, dus dat schiet niet op. Beter is het maar een fase, maar ze slaapt wel opeens in de nacht door.

@due: gooi de doos waarin de glijbaan komt niet meteen weg! Misschien moet je er binnenkort nog wat van bouwen als de lockdown wat langer gaat duren. Wij hebben hier een nieuwe autostoel voor zoon binnengekregen, en zodra het slecht weer wordt of er een ander goed moment is gaan we er een piratenboot van maken :proud:
(Na inspiratie van Teckel met haar huis op fb)
(En aan anderen die ook een grote doos willen: gewoon alvast de volgende autostoel bestellen ;-) )
Ja goeie tip van maartje. Ik moet nu weer een doos want een piraten schip is echt een fucking goed idee.
Ik ben vandaag ziek geworden, geen corona klachten, rozetje is opgehaald door een vriendin. Ik voel me onrustig, bezorgd, angstig en ik wil m'n kind bij me. Maar ik kan nu niet voor haar zorgen. Hopelijk duurt het niet te lang
Of luiers bestellen bij de kruidvat online. Dat zorgt ook voor grote doos :mrgreen:. Onze peuter moet nog bijna 10cm groeien voor de volgende stoel dus die luiers komen eerder een van pas.
Ik heb ook wel eens kind levensgroot getekend op een opengevouwen grote doos. Dus laten liggen en omtrekken. Was ook een succes.

Beterschap Rosings
Hier heeft dreumes ons de hele nacht wakker gehouden. Echt volledig over de rode telkens. En waarom? Ik weet het wérkelijk niet.

Gisteren hebben ze in de tuin gespeeld wat een heerlijk weer was het!

Man werkt in een vitaal beroep, dus die moet werken. Ik kan niet thuiswerken. Ik kijk per dag (werk gelukkig partime) of ik oppas kan regelen of dat ik thuis moet blijven.
Leuke ideeen zeg, die dozen!

Gister stond mijn poes na 1,5 week weer opeens voor de deur! Zo blij! Dacht echt dat ze dood was. Zo vreems vooral dat niemand iets gezien had..

Ach rosjngs, vervelend! :(

Ik ben verkouden thuis. Dus voor nu geen opvang nodig.

Ik werk wel in eem vitaal beroep, en als ouder dat heeft, mogen we ook kdv. Dus dat ga ik wel proberen te regelen. (Al blijf ik eigenlijk liever thuis nu)
Hier dus ook 1 vitale ouder, maar wordt toch zeer dwingend verzocht om zelf oppas te regelen en alleen in uiterste nood het kdv te vragen.
Beterschap Rosings!

Ik heb vannacht behoorlijk lopen zweten in bed en had mezelf even getemperatuurd 38 graden. Ben de afgelopen dagen ook hoesterig en verkoudheidsklachten. Paracetamol ingenomen en vanochtend was het 37,2. Ik weet het niet, maar blijf denk ik toch nog maar even bij huis en 'geniet' nog van mijn vakantie.

Wat fijn sneeuwbal!
Hier een vitaal beroep en de kinderen mogen wel naar de opvang op de vaste dagen. Gelukkig 😊 (mits snotvrij etc)
Beterschap Rosings en Lavendel!

Snowball, dat zijn echt drama nachten. Hoop dat je de dag en beetje door komt!

Sneeuwbal, wat een opluchting dat poes weer thuis is!

Ik werk wel in de zorg, maar niet aan het bed. Dus ook niet echt een vitaal beroep (al schaart mijn organisatie volgens mij al het personeel onder vitaal nu). Kdv is heel strikt, bij ons mag je alleen een kind brengen als je beide een vitaal beroep hebt.

Vriend en ik wisselen de kinderdienst af. Vandaag is het zijn beurt, gister die van mij. Wij zijn ook heerlijk buiten geweest, wat een feest dat mooie weer!
Beterschap rosings en lavandel!

Heftig zulke nachten sneeuwball.

Maisnon, ik geloof dat het landelijk beleid is dat wanneer één van de ouders een vitaal beroep heeft kind alsnog naar het KDV kan. Indien het niet nodig is en je de zorg anders geregeld krijgt liever niet uiteraard maar anders mogen ze je kind niet weigeren.

Ik werk deze week thuis. Ben maandag even naar kantoor geweest om wat dingen op te halen en zoon ging even mee. Morgen ook heel even naar kantoor met zoon. Alleen de directeur is op kantoor, geen van ons heeft klachten dus dat kan prima. Collega is ziek dus ik 'mag' donderdag en vrijdag ook even thuis werken.
Volgende week geregeld dat vriend 2 keer een halve dag gaat werken zodat ik die middagen naar kantoor kan. Vriend is ZZP'er dus wanneer hij niet werkt ook geen geld. Al ben ik wel blij dat we het voor nu zo kunnen oplossen.

Fiona, dat is flink onzeker nu qua financiën. Hopelijk komen jullie er goed door. Kunnen jullie aanspraak maken op hulp van de overheid? Uitkering oid?
Beterschap voor de zieken!

@Aardbei-banaan, hier ook ZZP-er dus hetzelfde idee: geen werk = geen geld. Vanwege het type werk wat hij doet heeft hij helemaal geen werk meer nu met deze maatregelen. We wachten op de persconferentie van straks. We hebben wel een buffer gelukkig maar vooral de onzekerheid over hoe lang het gaat duren is naar.

@Snowgirl, hopelijk hebben jullie straks een betere nacht!

Wij vermaken ons verder hier vooral met knutselen en in de tuin klussen en spelen. Dochter speelt de hele dag ziekenhuisje met haar Duplo. Ze bouwt echt een wachtkamer en de Duplo poppetjes met een pet op zijn de dokters. Grappig om te zien hoe het ook bij een driejarige leeft en hoeveel ze er van meekrijgt.
Ik mis rozetje :(
Hier moeten we beide thuiswerken dus ik verzorg zoon in de ochtend en vrouwlief in de middag.

Wat inhoudt dat ik morgen met hem naar een speeltuin ga al skatend met de buggy en vanochtend zijn we gaan fitnessen in het park.

Ik ga me volgende week aanmelden bij de GGD om te gaan helpen en met kinderdagverblijf afgesproken dat ik dan ook kind mag langsbrengen.
Ik ben kapót, maar toch even een triviale vraag.
Zoon (bijna 3) is al sinds de kerst zindelijk met plassen. We zijn cold turkey gegaan en hij heeft dus sinds die tijd geen luier meer aan. Maar dat poepen op de wc wil maar niet lukken! Stickers/beloningskaarten is ie niet van onder de indruk. Omkopen met een chocolaatje heeft ook niet het beoogde effect. Iemand tips?
Filmpje kijken op wc?
Wedstrijdje wie de hardste scheet kan laten? Klinkt harder op wc.
Bellen blazen op wc? Dat ontspant.
Krukje onder zijn voeten ivm juiste houding. Het
Op een potje laten poepen ipv wc voor de houding.
Hoe poept je zoon het liefst? Mijne trok zich altijd terug in een hoekje om stilletjes te gaan spelen. Ik zette peuter dus in hoekje op een potje met een boekje. Had het beoogde effect. Nog steeds wil hij dat ik ga wieberen als ik moet poepen. Hij roept me dan als ie klaar is.
Ik lees mee met de poeptips... zoon poept ook maar niet op de wc/potje maar is wel zindelijk. Vraagt om een luier om te poepen.
S nachts ook nog een luier waar hij dan ook nog in plast, maar wil hem sochtends gelijk uit want vind het toch niet meer fijn zitten. Hopelijk ook snel met poepen..
We hebben gelukkig een goede nacht gehad en hij was voor zijn doen ook niet supervroeg met 6.15 wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven