Macrames knopen

19-03-2020 11:11 13 berichten
Hi! Wie is al bekend met Macrame knopen? Ik zie ze regelmatig langskomen, en het leek me leuk om ze zelf te gaan maken. Dus echt een groentje hier, maar het schijnt niet heel moeilijk te zijn.

Wie doet het al of wie lijkt het ook leuk om te gaan doen? Ik ga alvast uitzoeken welke touw ik moet halen en hoeveel.
Alle reacties Link kopieren
tvp
.
Ik lees even mee, dat lijkt me nu echt een leuke hobby voor deze tijd. 🤗
I ❤️ macramé
O is dat weer in tegenwoordig? Wij kregen het vroeger op school.
Volgens mij met dikker katoen dan gewoon.
Hier is de kringloop helaas dicht door C. maar laatst stonden er allemaal boeken hierover voor weinig.
Ik doe het! Heel leuk en je kan het eigenlijk met elk touw doen dat niet rekt. Ik heb mooie kleurtjes gehaald bij de hobbywinkel en kralen om erin te verwerken. Heel rustgevend vind ik het.
Leuke reacties! Zullen we hier een clubje houden?

Voor de gevorderden: bij welke winkels die nog open zijn kun je geschikt touw halen? En bij welke webwinkel?

Ik zie na een rondje google dat 5mm katoen wordt aangeraden?
*2020* schreef:
19-03-2020 11:19
Hier is de kringloop helaas dicht door C. maar laatst stonden er allemaal boeken hierover voor weinig.
Er zijn veel tutorials en patronen te vinden op internet. Je hebt het vroeger gedaan?
RedRoseThorn schreef:
19-03-2020 11:19
Ik doe het! Heel leuk en je kan het eigenlijk met elk touw doen dat niet rekt. Ik heb mooie kleurtjes gehaald bij de hobbywinkel en kralen om erin te verwerken. Heel rustgevend vind ik het.
Voornamelijk om dat laatste, en ook natuurlijk omdat het erg mooi is, lijkt het me leuk om mee te beginnen. En omdat ik anders tonnetje rond word als ik niet iets te doen heb met mijn handen.
Maloochem schreef:
19-03-2020 11:23
Er zijn veel tutorials en patronen te vinden op internet. Je hebt het vroeger gedaan?
In de jaren 70 was het nog al een hit.
Volgens mij staan er veel tutorials op Youtube.
Mijn moeder doet het ook, voor om bloempotten. Ze begint volgens mij met macrame om een oude CD, zodat je een stevige bodem hebt waar je een bloempot op kunt zetten.
https://www.wolplein.nl/phildar-macrame ... gIOM_D_BwE

Mij lijkt het ook leuk. Ik heb deze gekocht. Er zit duidelijke instructie bij en het is een mooie kleur. Ben nog niet begonnen met knopen.
Jaren 70 werd dat veel gedaan ja, tot mouwloze vestjes aan toe. ik ben niet verder gekomen dan een plantenhanger toen.
Maar je kunt dus allerlei materiaal gebruiken. Touw van de DHZ winkel, of katoen,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven