Mijn hamster is afstandelijk

19-03-2020 22:08 97 berichten
Ik weet even niet op welke pijler dit thuis hoort, misschien past het beter op corona of psyche, als dat zo is dan kan ik het proberen te laten verplaatsen. Maar ja, het is zoals in de titel. Sinds ik vaker thuis werk de afgelopen week krijg ik heel sterk het gevoel dat mijn hamster zich afstandelijker naar mij gedraagt, alsof hij er van baalt dat ik vaker thuis ben. Kan dat?

DISCLAIMER: er komen in dit topic beelden voor die misschien voor sommigen triggerend kunnen zijn, namelijk van, in mijn ogen, verspilling van wc-papier. Ik sta daar verder niet achter.
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 22:34
19.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
19-03-2020 22:41
Nee had ik al gegoogeld maar dit kan blijkbaar niet, je moet wel afstand van dieren houden als je zelf symptomen heb. Maar die heb ik niet en ik zou NOOIT op hem hoesten of niezen.
Ah, maar heeft hij op jou gehoest?
T0mmy_gun schreef:
19-03-2020 22:41
Nee had ik al gegoogeld maar dit kan blijkbaar niet, je moet wel afstand van dieren houden als je zelf symptomen heb. Maar die heb ik niet en ik zou NOOIT op hem hoesten of niezen.
Oh ok, maar weet hij dat ook? Misschien denkt ie dat ie corona heeft?
Of.... durf het bijna niet te zeggen.... misschien heeft ie een ander? Ik zou zn appjes checken...
elein schreef:
19-03-2020 22:42
Ah, maar heeft hij op jou gehoest?
Nee want zoals je kunt lezen in de titel van dit probleem: hij houdt juist afstand! Denk je dat hij mij juist wil beschermen? Ik bedoel meer onbewust, instinctief?
T0mmy_gun schreef:
19-03-2020 22:46
Nee want zoals je kunt lezen in de titel van dit probleem: hij houdt juist afstand! Denk je dat hij mij juist wil beschermen? Ik bedoel meer onbewust, instinctief?
Ja, ik zou zeggen van wel. Dit is echt ongeveer precies hetzelfde als mensen die niet meer bij hun demente moeder op bezoek kunnen

(waarmee ik niet wil zeggen dat je dement bent, alleen dat het wetenschappelijk niet is uitgesloten)
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
19-03-2020 22:15
Afbeelding
Sinds TO vaker thuiswerkt is het nu:
Afbeelding
Zijn er kinderen in het spel? Dan moet je nóg beter je best doen om jullie relatie te herstellen.
Doet me denken aan deze hamster die gisteren voorbij kwam op mijn insta. https://www.instagram.com/p/B94sz55BPl2 ... _copy_link

Er is ook een versie met een kat voor de liefhebbers:
https://www.instagram.com/p/B92IBjnHY6i ... _copy_link
:rofl:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Je hamster is overduidelijk een narcist.
:sherlock:
Weet je zeker dat je hamster nog leeft? Toen ik mijn hamster een tijd niet gezien had bleek dat hij was overleden.
Oriander schreef:
20-03-2020 00:31
:sherlock:
Kan je goed hockeyen?
Oriander schreef:
20-03-2020 00:43
Weet je zeker dat je hamster nog leeft? Toen ik mijn hamster een tijd niet gezien had bleek dat hij was overleden.
Toen de mijne nadat ik hem een ‘natuurlijke leefomgeving’ gegeven had in zijn aquarium (lees: glazen bak vol aarde en zelfgemaakt hamsterzaad) ontsnapt was zette ik zijn glazen bak buiten. In die winter dat het -17 was. In het vroege voorjaar mocht de hamster van mijn broertje daarin buitenspelen.
Mijn hamster was niet ontsnapt. Ook niet dood.

P.s. Dat is een staart. Een stáárt! Geen hamster kijkt gelukzalig naar zijn eigen pielemuis. Daar zijn hamsterhersentjes te groot voor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik denk dat je zijn slaap een beetje verstoord terwijl hij vroeger rust had. Ik zou hem overdag wat meer negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
feow schreef:
20-03-2020 00:53
Toen de mijne nadat ik hem een ‘natuurlijke leefomgeving’ gegeven had in zijn aquarium (lees: glazen bak vol aarde en zelfgemaakt hamsterzaad) ontsnapt was zette ik zijn glazen bak buiten. In die winter dat het -17 was. In het vroege voorjaar mocht de hamster van mijn broertje daarin buitenspelen.
Mijn hamster was niet ontsnapt. Ook niet dood.

P.s. Dat is een staart. Een stáárt! Geen hamster kijkt gelukzalig naar zijn eigen pielemuis. Daar zijn hamsterhersentjes te groot voor.
Maar waar was-ie dan? Wat een ingewikkeld verhaal. O_o
Hoe doet-ie met zijn telefoon, TO?
vitamined schreef:
19-03-2020 22:09
Sorry... :rofl:
:HA:
Sorry, toen ik T-titel las, dacht ik aan 1,5 meter afstand houden/hamsteren/wc papier tegelijk....
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
:rofl: Ga door!

Ik heb hier al luidkeels geroepen dat ik trendsetter ben, ik wil namelijk al enige tijd een hamster en nu is iederéén ineens aan het hamsteren.

Maar ik zit nog in de fase 'inlezen etc.', dus nog 11 jaar te gaan tot aanschaf.
Ondertussen lees ik mee, je kunt maar beter goed voorbereid zijn.
Pffff ik ga zo toch maar gewoon naar mijn werk toe. Er is niemand en om het gebouw in te komen moet ik eerst security bellen maar het mag wel, ik denk dat het goed is om hem wat ruimte te geven

Zo had ik me het ook niet voorgesteld, voel me toch een beetje mijn huis uitgezet door een hamster nu...
Ben je handig met timmeren?
Dan maak je een eigen huisje voor hem.

Hamsterhuis:
Afbeelding

Hamsterburcht:
Afbeelding

Hamsterkasteel:
Afbeelding
Goed dat je toch afstand houdt, buitenshuis werken voelt nu misschien ongemakkelijk maar is het beste voor jullie allebei.
Oriander schreef:
20-03-2020 09:37
En dit triggert ook nog enorm, vertel!
Oriander schreef:
20-03-2020 09:37
Ik wil ook weten waar de hamster van feow was.

In het oud brood bakje in de keuken?
Achter de vaas van tante Ans?
In het w.c.papier-paradijs?

Vertel.
Odense* schreef:
20-03-2020 10:53
Ik wil ook weten waar de hamster van feow was.
+1

Op het hamsterforum nemen ze deze vraag trouwens wel serieus, zie hier ook iemand met een hamster (Ralph) die afstandelijk is en zelfs ongeinteresseerd!

https://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?t=107418
T0mmy_gun schreef:
20-03-2020 17:19
+1

Op het hamsterforum nemen ze deze vraag trouwens wel serieus, zie hier ook iemand met een hamster (Ralph) die afstandelijk is en zelfs ongeinteresseerd!

https://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?t=107418
:rofl: ik weet nu niet wat grappiger is, dit topic of het serieuze hamstertopic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven