Onderhoudsvrije tuinafscheiding?
vrijdag 20 maart 2020 om 16:51
Wij komen er niet uit met de gezamelijke tuinafscheiding met onze buren. Wij willen eigenlijk composiet (geen groene vingers en een hekel aan beitsen/vergrijsd hout) dus we zijn op zoek naar een systeem waarbij we eigenlijk 1 hekwerk ofzo kunnen plaatsen en ieder aan onze eigen kant kunnen kiesen hoe of wat we er tegenaan doen. Wij bijvoorbeeld composiet planken en zij groen.
Weet iemand of zoiets bestaat? Of een ander geniaal idee?
Weet iemand of zoiets bestaat? Of een ander geniaal idee?
vrijdag 20 maart 2020 om 16:56
vrijdag 20 maart 2020 om 16:58
Die laatste is composietblauwbloempje schreef: ↑20-03-2020 16:57@Theamuts, dat is inderdaad de laatste oplossing. De foto’s die jij plaatst kun je niet zomaar composiete planken tegenaan maken
vrijdag 20 maart 2020 om 16:58
Maar wat voor soort tuinafscheiding waar je composiet aan kan monteren moet je hebben dan?GreenLadyFern schreef: ↑20-03-2020 16:56Dit dus. De meerkosten zijn dan waarschijnlijk voor jullie aangezien jullie waarschijnlijk de duurdere optie hebben.
vrijdag 20 maart 2020 om 16:59
Willen ze dan gaas, een raster?
Ik zou zelf liever een vaste schutting, zonder doorkijk hebben.
vrijdag 20 maart 2020 om 17:00
Is het echt zo simpel? We hebben 2 bedrijven gebeld en het gehad over betonpalen bijvoorbeeld maar volgens hun was dat wat wij willen (en jij nu omschrijft) niet mogelijkGreenLadyFern schreef: ↑20-03-2020 16:58O, en dan dus gewoon schuttingpalen met paalpunthouders in de grond, gaaspanelen ertussen (aan hun kant want planten hebben vaak wat ruimte nodig) aan aan jullie kant wat je dan maar wilt. Als je zelf een beetje handig bent is het in een weekend gepiept
vrijdag 20 maart 2020 om 17:01
Daarom schreef ik dus: "ieder zijn eigen schutting plaatsen"blauwbloempje schreef: ↑20-03-2020 16:59Het gaat erom dat de buren dat dus niet willen en zij aan hun kant graag hedera hebben. Aan de andere kant van jouw composiete plaatje kun je dat toch niet zomaar monteren?
vrijdag 20 maart 2020 om 17:02
vrijdag 20 maart 2020 om 17:07
Ja ik zou dan wel composietpalen of aluminiumpalen pakken. En het is wel een klus, alles moet waterpas zijn, palen diep genoeg in de grond etc. Je moet wel handig zijn.blauwbloempje schreef: ↑20-03-2020 17:00Is het echt zo simpel? We hebben 2 bedrijven gebeld en het gehad over betonpalen bijvoorbeeld maar volgens hun was dat wat wij willen (en jij nu omschrijft) niet mogelijk
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou in dit geval gewoon ieder de eigen tuinafscheiding maken.. zeker omdat hedera zich gewoon tussen schuttingplanken en -palen wringt.
vrijdag 20 maart 2020 om 17:08
Ik ben benieuwd waar jullie op uitkomen, het ligt nogal ver uit elkaar een plastic schutting of planten. Ik zou denken dat hout dan een beetje in het midden ligt maar dat wil je ook niet.
Zou het wat zijn om een houten schutting te nemen en deze te verven aan jullie kant? Dan vergrijst het niet en verven hoef je niet zo vaak te doen.
Zou het wat zijn om een houten schutting te nemen en deze te verven aan jullie kant? Dan vergrijst het niet en verven hoef je niet zo vaak te doen.
vrijdag 20 maart 2020 om 17:31
Gewoon ieder een schutting op eigen grond. Ik denk ook niet dat de buren trek hebben om mee te betalen aan een gezamenlijke afscheiding want composiet is duur. Die mensen zijn zo klaar met een afrastering (plaatje twee in dit topic) en her en der zelf hedera opkweken. Die zijn zo vele malen goedkoper uit met een eigen schutting dan de kosten van eigen schuttingkant (hekwerk + planten) + composietgedoe :2
vrijdag 20 maart 2020 om 17:34
Hedera groeit overal door- en overheen. Als de buren hedera planten krijg jij sowieso ook hedera. Misschien als jij een eigen composiet hek ofzo plaatst dat je het grotendeels niet ziet maar het gaat gegarandeerd ook aan jouw kant groeien.
Je moet dat dan meteen aanpakken en weghalen. Klimop hecht zich op allerlei ondergronden vast en is moeilijk te verwijderen.
Er zijn vast wel planten die met weinig werk genoeg in te tomen zijn. In ieder geval geeft hedera veel werk om het in te tomen.
Je moet dat dan meteen aanpakken en weghalen. Klimop hecht zich op allerlei ondergronden vast en is moeilijk te verwijderen.
Er zijn vast wel planten die met weinig werk genoeg in te tomen zijn. In ieder geval geeft hedera veel werk om het in te tomen.