Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
vrijdag 20 maart 2020 om 17:44
Wat een vreselijke grijze tegelvlakte wordt jullie nieuwe tuin. Zo grijs, zo doods, zo saai. Je stuurt enthousiaste app-jes met foto's van de vorderingen en ik weet al niet meer hoe daarop te reageren zonder ronduit te liegen. 'Het ligt er strak in hoor'. Verder kom ik niet.
Haal die tegels aan de zijkanten er toch uit en zet er tijm en lavendel in. Ook onderhoudsvrij en je tuin lijkt dieper doordat je pad smaller is en daardoor langer lijkt. Zet een vijg tegen die zonnige muur. Haal je tuin wat meer naar je huis. En wil je vanuit de kamer echt vier seizoenen lang naar je tuinset kijken?
Haal die tegels aan de zijkanten er toch uit en zet er tijm en lavendel in. Ook onderhoudsvrij en je tuin lijkt dieper doordat je pad smaller is en daardoor langer lijkt. Zet een vijg tegen die zonnige muur. Haal je tuin wat meer naar je huis. En wil je vanuit de kamer echt vier seizoenen lang naar je tuinset kijken?
Ik vind hier dingen van.
vrijdag 20 maart 2020 om 17:46
Fijn dat je het niet snapt dat ik niet in de 24 uurs telefoonboom wil/Kan , maar aangezien ik als enigste van kwaliteit aanwezig ben op de afdeling word ik s nachts al mijn bed uit gebeld als collega's er van een afstand niet uitkomen.
Ik ben afgelopen 7 dagen bijna elke nacht gebeld om eerder te gaan werken dagen van 13 a 14 uur gemaakt mijn kind bijna niet gezien en dan vind je mij oncollegiaal.
Dankje wel lieve collega van de kantine die er voor zorgt dat iedereen een goede en gezonde maaltijd krijgt elke dag. En dat je mijn probleem met eten weet zodat je er voor zorgt dat er elke 2 uur wel iets te eten voor mijn neus staat
Ik ben afgelopen 7 dagen bijna elke nacht gebeld om eerder te gaan werken dagen van 13 a 14 uur gemaakt mijn kind bijna niet gezien en dan vind je mij oncollegiaal.
Dankje wel lieve collega van de kantine die er voor zorgt dat iedereen een goede en gezonde maaltijd krijgt elke dag. En dat je mijn probleem met eten weet zodat je er voor zorgt dat er elke 2 uur wel iets te eten voor mijn neus staat
vrijdag 20 maart 2020 om 18:01
Ja doei... echt niet. IK werk deze week ook al weer minimaal 10 uur extra om alles geregeld te krijgen voor alle lessen. Die lessen gaan ook gewoon allemaal door, wij geven namelijk gewoon alle lessen op afstand via bijv. Teams. Ik heb die meivakantie straks ook gewoon nodig om bij te komen van deze gekke periode.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrijdag 20 maart 2020 om 18:14
Haha echt he, het is soms net een dansje om elkaar heenGroenTuintje schreef: ↑20-03-2020 17:36Nee ik ben niet radioactief... zo’n gevoel kreeg ik vandaag weer in een winkel..![]()

vrijdag 20 maart 2020 om 19:07
GroenTuintje schreef: ↑20-03-2020 17:36Nee ik ben niet radioactief... zo’n gevoel kreeg ik vandaag weer in een winkel..![]()
Nou, dat maffe mens dat ik vanmiddag in de winkel trof en het nodig vond zonder hand voor haar mond haar longen uit haar lijf te hoesten, was dat wat mij betreft wel.
En ik zal voor me houden hoe ik werkelijk over haar dacht.
vrijdag 20 maart 2020 om 19:09
Dan snap ik het, maar ik hoest niet en ben totaal niet verkouden.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 20 maart 2020 om 20:53

vrijdag 20 maart 2020 om 21:05
Ik wil anderen niet lastigvallen met mijn angsten maar ik ben zo verschrikkelijk bang!
Gedachtes van aan de beademing, de rest van je leven amper kunnen ademhalen met de zuurstoffles op de rug en mijn eigen uitvaart.. Het spookt allemaal door mijn hoofd en het gaat er niet uit. Ik wil helemaal niet dood!
Vandaag de boodschappen opgehaald, allemaal hangjongeren dichtbij me. Angsten over besmette boodschappen en daar gaan alle beelden weer als een film. Ik wou dat ik een valium had, dan had ik die denk ik ingenomen. Ben er gewoon even zo klaar mee. Het is overal, je kan er ook niet omheen.
Gedachtes van aan de beademing, de rest van je leven amper kunnen ademhalen met de zuurstoffles op de rug en mijn eigen uitvaart.. Het spookt allemaal door mijn hoofd en het gaat er niet uit. Ik wil helemaal niet dood!
Vandaag de boodschappen opgehaald, allemaal hangjongeren dichtbij me. Angsten over besmette boodschappen en daar gaan alle beelden weer als een film. Ik wou dat ik een valium had, dan had ik die denk ik ingenomen. Ben er gewoon even zo klaar mee. Het is overal, je kan er ook niet omheen.

vrijdag 20 maart 2020 om 23:44
We hebben binnen ons bedrijf een bepaald protocol ivm ziektemeldingen. Dat jij denkt dat je er niet aan moeten houden omdat je 'zo begaan bent met jouw mensen": bullshit! Dat je me bij tijd en wijle denkt te kunnen bestoken dmv een bericht in whatsapp: fuckoff! ik heb nu door jou dus maar de instelling "laatst gezien" en de vinkjes "gelezen" uitgezet. Hufter! Lozer! Ga dood aan corona, van mijn part. Maar val mij niet lastig!!!!!!!!

zaterdag 21 maart 2020 om 09:57
Ik zit met precies hetzelfde dilemma, voor mijn gevoel zou het zoveel nuttiger zijn om oudere mensen/gehandicapte te verzorgen, al is het maar in de ochtend met wassen en helpen met eten oid. Mijn lessen zouden in principe best naar de middag kunnen oid.Kwebbeltje91 schreef: ↑21-03-2020 08:45Pff wat lastig... Is het nu wel of niet wijsheid om bij te springen in de zorg?
Maar weet niet of ze daar wel op zitten te wachten. (buiten de vraag of mijn leidinggevende het ok vindt)
Valhalla! Where the brave may live Forever!

zaterdag 21 maart 2020 om 10:07
V1k1ng schreef: ↑21-03-2020 09:57Ik zit met precies hetzelfde dilemma, voor mijn gevoel zou het zoveel nuttiger zijn om oudere mensen/gehandicapte te verzorgen, al is het maar in de ochtend met wassen en helpen met eten oid. Mijn lessen zouden in principe best naar de middag kunnen oid.
Maar weet niet of ze daar wel op zitten te wachten. (buiten de vraag of mijn leidinggevende het ok vindt)
Ik heb zelf in de zorg gewerkt maar toen ik richting een burn-out ging, heb ik een stap terug gedaan en werk ik nu als thuishulp.
Aan de ene kant wil ik het wel maar aan de andere kant zie ik er steeds meer tegenop. Het is een prachtig beroep maar ook loodzwaar. En ik weet wat mijn valkuilen zijn dus vandaar mijn twijfel. Net met een familielid gebeld die me heel goed kent en me ook echt heeft gesteund toen het niet zo lekker ging. Ik heb besloten om niet terug de zorg in te gaan. Het gaat nu goed met me en dat wil ik graag zo houden. Wij krijgen als thuishulp nu ook extra taken (zijn we afgelopen week mee begonnen) en dat is ook fijn om te doen.
zaterdag 21 maart 2020 om 10:13
zaterdag 21 maart 2020 om 12:32
Ah, dat vind ik altijd zo zonde, een tegeltuin. Dan nog liever de wildernis in de tuin van mijn buren.Sabeltandcavia schreef: ↑20-03-2020 17:44Wat een vreselijke grijze tegelvlakte wordt jullie nieuwe tuin. Zo grijs, zo doods, zo saai. Je stuurt enthousiaste app-jes met foto's van de vorderingen en ik weet al niet meer hoe daarop te reageren zonder ronduit te liegen. 'Het ligt er strak in hoor'. Verder kom ik niet.
Geeft niet, het droogt wel weer op.