Gedrag van ex..

18-04-2009 17:35 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds augustus 2008 is mijn relatie van alles bij elkaar bijna 4 jaar uit. Hij wilde het uit en was vreemdgegaan enzo. Ik wilde het niet uit en wist bijna zeker dat hij spijt zou krijgen en dat kreeg hij, binnen een maand ongeveer.. Hij zat tot voor kort nog continu achter me aan, maar na een paar heftige smsjes (ik wilde echt RUST) hebben we geen contact meer. Hij heeft me ook van MSN en Hyves verwijderd omdat hij dat te moeilijk vindt.

Toch was ik laatst op zijn Hyves en zag ik opeens dat hij dat meisje waarmee hij is vreemdgegaan weer in z'n vriendenlijst had staan (terwijl hij die toen op mijn verzoek heeft verwijderd van MSN en Hyves omdat we het nog wilden proberen samen).

Uiteindelijk is het niet uitgegaan omdat hij vreemd is gegaan, maar gewoon omdat hij teveel twijfelde en niet wist of hij wel aan deze relatie toe was, hij zei steeds dat als hij mij op z'n 25e tegen was gekomen het perfect zou zijn.

Maar mijn probleem is nu eigenlijk dat hij mij terugwil en me continu allerlei liefdesverklaringen zat te mailen en smsen en nu opeens weer contact lijkt te hebben met dat meisje..

Ik krijg nu heel sterk het gevoel dat zij continu nog in zijn gedachten is geweest, en daarbij vind ik het vrij respectloos tegenover mij om mij van alles te beweren en te zeggen dat ik de enige ben die hij wil, en dan dat mens weer opzoekt, of zij hem.. geen idee..

Dit klinkt vrij kinderachtig, maar ik zit er een beetje mee dat ik hiermee zit.. Is dit normaal?
[quote]Madhe schreef op 20 april 2009 @ 15:06:

[...]

quote:Wat een antwoord, ik snap wel dat je ex en je ONS je alleen voor de sex willen. Al denk ik dat je ONS je helemaal niet meer wil.

Ben ik even blij dat jij PRECIES weet wat mijn ex en mijn ONS willen, ben er jaloers op..

quote:Wat ik wel nog even kwijt wil, behalve mijn botte reactie, is dat ik het behoorlijk brutaal van je vindt hoe jij al die lieve vrouwen hier op dit forum af loopt te katten. Ze nemen zelfs de tijd om je te helpen, adviseren en jij gaat een beetje als een stampvoetende peuter om je heen staan driftkikkeren.De enige vrouwen waar ik commentaar op heb zijn vrouwen die denken alle wijsheid in pacht te hebben over mannen die ze niet eens kennen. Ik weet zelf niet eens waar ik aan toe ben, laat staan dat zij het weten.
quote:Mademoiselle85 schreef op 20 april 2009 @ 18:27:

[quote]Madhe schreef op 20 april 2009 @ 15:06:

[...]

[...]

Ben ik even blij dat jij PRECIES weet wat mijn ex en mijn ONS willen, ben er jaloers op..

[...]

De enige vrouwen waar ik commentaar op heb zijn vrouwen die denken alle wijsheid in pacht te hebben over mannen die ze niet eens kennen. Ik weet zelf niet eens waar ik aan toe ben, laat staan dat zij het weten.

Vraag het ons dan niet!

Ja, sorry hoor. Op je andere topic ben ik gestopt met reageren, vrij in het begin al want het was me al duidelijk dat je niet open staat voor andere meningen dan die van jou.

Maar bovenstaande opmerking gaat mij te ver. Wij hebben serieus gereageerd, onderbouwd en uit ervaring. Als je het antwoord niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen!
Oh, en dan nog on-topic: het is niet raar dat je die gevoelens hebt, dat ben je zomaar niet kwijt. Neem dat hyves niet te serieus, dat ze vrienden zijn wil nog niks zeggen. En hij heeft zijn eigen leven, jij ook, laat het los.

Dit is mijn mening, take it or leave it.
Ik heb jullie nooit gevraagd of m'n ONS me alleen voor de seks wil of niet.

Waar dat topic om draaide was in de eerste instantie of er vrouwen waren met ervaringen waarin de man eerst erg liet blijken dat hij "not into her" was en dat wel bleek te zijn. Eigenlijk was dat alles, en ja, het ging over mezelf en natuurlijk heb ik hoop.. Dat heeft iedereen als je iemand leuker dan leuk vindt.

Ik heb verder ook nooit van jullie gevraagd of mijn ONS mij ziet zitten of niet, jullie vertellen me zo uit jullie zelf al even dat dat 100% zeker niet zo is.

Vraag ik hier of er mensen zijn die het gevoel herkennen dat je het niet prettig vindt dat je ex weer contact heeft met het meisje waarmee hij is vreemdgegaan, draait het er uiteindelijk op uit dat ik m'n ex terug wil..

Vervolgens worden die 2 topics ook nog gecombineerd en geconcludeerd dat ik niet alleen wil zijn..

Dit gaat me de pet allemaal een beetje te boven, het zou fijner zijn als de mensen die echt specifiek op mijn vraag kunnen reageren gewoon zouden reageren en niet de mensen die allerlei dingen over me denken of die zonder mij of deze 2 mannen te kennen zomaar zeggen dat die ONS niks in me ziet en dat ik m'n ex terug wil omdat m'n ONS op dit moment niet doet wat ik wil..

Er zullen vast vrouwen zijn die wel een eerste en tweede keus hebben wat mannen betreft en die de tweede keus rustig met rust laten totdat ze zekerheid hebben over de eerste keus.. Dan zou je ook zo over mijn ONS kunnen denken, misschien heeft hij iemand op het oog waar hij meer in ziet, maar als dat niks wordt onderneemt hij wel actie in mijn richting.. Hoppa! Een nieuwe reden erbij waarom hij me toch echt leuk vindt zou je zeggen.. Het geeft maar aan dat mensen raar denken, ik maak me er zelf ook schuldig aan en aangezien er zelfs een boek over is geschreven zijn er ook vrouwen die zo denken, dat is iets dat in ieder geval wél 100% zeker is, voor de rest weet je nooit wat er gaat gebeuren.
De achtergrond van je vraag was snel duidelijk en daar heb je zelf uitgebreid op gereageerd. Dan loopt een discussie misschien anders, maar zo gaat dat op een forum, van het ene onderwerp kun je zo maar naar een ander gaan. En nogmaals, daar deed je zelf aan mee.

Wij kunnen niet 100 % zeker zeggen dat hij je niet ziet zitten, maar dat hebben we ook niet gedaan. We hebben aangegeven dat gezien onze ervaring en uit wat JIJ vertelt de kans groot is dat hij niet into you is.

Iedereen heeft serieus op je posts gereageerd ook al was het niet op de manier die jij graag wilde en was het niet wat je wilde horen. En daar ga jij nu aan voorbij, dat komt niet goed over.

Je gooit alle posts op één hoop, alsof ze van één persoon afkomstig zijn. Maar het zijn reacties van verschillende mensen met dus verschillende ervaringen, meningen en argumenten. Dat is dé grote kracht van een forum.

En dat men oordeelt terwijl ze jou en de mannen niet kennen, dat is inherent aan een forum. Wij reageren op jouw posts en wat jij ons vertelt.
Op zich zijn dat soort gedachten heel normaal ja, noemt men ook wel 'zelfkwelling', maar ook dat is normaal.

Echter denk ik/ vermoed ik dat je het niet zo leuk vindt dat hij weer contact heeft met dat andere meisje, omdat daaruit blijkt dat hij zijn aandacht nu ook weer richt op andere vrouw-mensen.

Ook al zou jij hem nooit meer terug willen, die aandacht streelt toch, of je het nu wilt toegeven of niet, je ego.
Nou ja, eigenlijk gun ik hem wel een leuke vriendin, kan bijna niet geloven dat ik het zeg, maar het is wel zo.

Alleen vind ik dit specifieke meisje een ander verhaal omdat hij daarmee is vreemdgegaan.. Ik vraag me nu af of hij al die tijd nog aan haar gedacht heeft en of ze speciaal voor hem was (hij zei namelijk van niet en dat het gewoon echt een fout was)..

Is inderdaad zelfkwelling, want het is een pijnlijke gedachte dat hij het nog met mij wilde proberen en mijn vertrouwen wilde terugwinnen terwijl zij dus waarschijnlijk ook nog steeds in zijn gedachten was terwijl hij zei van niet.. :(
quote:Mademoiselle85 schreef op 20 april 2009 @ 21:30:

Nou ja, eigenlijk gun ik hem wel een leuke vriendin, kan bijna niet geloven dat ik het zeg, maar het is wel zo.

Alleen vind ik dit specifieke meisje een ander verhaal omdat hij daarmee is vreemdgegaan.. Ik vraag me nu af of hij al die tijd nog aan haar gedacht heeft en of ze speciaal voor hem was (hij zei namelijk van niet en dat het gewoon echt een fout was)..

Is inderdaad zelfkwelling, want het is een pijnlijke gedachte dat hij het nog met mij wilde proberen en mijn vertrouwen wilde terugwinnen terwijl zij dus waarschijnlijk ook nog steeds in zijn gedachten was terwijl hij zei van niet.. :(Dat moet je loslaten, want dat zal je nooit weten. Verspilde energie.
Ik weet het, maar toch.. Het is iets dat behoorlijk kan malen..
quote:Mademoiselle85 schreef op 20 april 2009 @ 19:19:

Ik heb jullie nooit gevraagd of m'n ONS me alleen voor de seks wil of niet.

Waar dat topic om draaide was in de eerste instantie of er vrouwen waren met ervaringen waarin de man eerst erg liet blijken dat hij "not into her" was als een man zegt én/of laat blijken; not into you. Wie ben jij dan om te zeggen dat ie wel into you is/wordt? en dat wel bleek te zijn Dat bleek niet zo, want dan had ie dat not into you niet laten blijken. Hetzelfde als bij de bakker staan om géén taart te bestellen, omdat je dat taartje niet wilt en later thuis op de bank te roepen; shit zeg, wat had ik dat taartje toch graag gekocht.. Eigenlijk was dat alles, en ja, het ging over mezelf en natuurlijk heb ik hoop.. Dat heeft iedereen als je iemand leuker dan leuk vindt. Spreek jij dan ook even alleen voor jezelf? Sommige mensen zijn realistisch en die hebben geen hoop als ze zien dat de ander geen interesse heeft. Sommige mensen hebben voldoende eigenwaarde om daar allemaal niet op te gaan wachten en/of hopen. Die getten over it (om het even in engelse termen te houden. Dat Not that into you, dat vind ik nu juist wel zo'n leuke uitspraak. Ik gooi er dan ook graag mee in gevallen waarin dat overduidelijk is).

Ik heb verder ook nooit van jullie gevraagd of mijn ONS mij ziet zitten of niet, jullie vertellen me zo uit jullie zelf al even dat dat 100% zeker niet zo is. Hij heeft het je al vertelt, door zijn daden. Dat blijkt uit je verhaal, je overgetypte hele uitgebreide mail (die aanelkaar geplakt zit met desinteresse).

Vraag ik hier of er mensen zijn die het gevoel herkennen dat je het niet prettig vindt dat je ex weer contact heeft met het meisje waarmee hij is vreemdgegaan, draait het er uiteindelijk op uit dat ik m'n ex terug wil.. Blijkbaar is er iets wat je nog niet helemaal verwerkt hebt. Dat kan en mag, maar kwel jezelf dan niet door daar bij stil te staan. Dat is gewoon dat laatste stukje getting over it, wat je nog effe moet doen. Het is denk ik vrij logisch om op het moment dat je beseft dat je ex helemaal gek is van een ander te denken; als dit of dat, dan hadden wij misschien wel gelukkig kunnen zijn samen (en je hebt tenslotte toch ook een leuke tijd met hem gehad). Zo, dat probleem is ook weer opgelost

Vervolgens worden die 2 topics ook nog gecombineerd en geconcludeerd dat ik niet alleen wil zijn.. Dat doet niemand volgens mij (of ik heb weer verkeerd gelezen), maar ik geef toe dat mijn handen jeuken om te typen ; leer eerst eens alleen en realistisch te zijn dat dat inderdaad zo kan zijn.

Dit gaat me de pet allemaal een beetje te boven, het zou fijner zijn als de mensen die echt specifiek op mijn vraag kunnen reageren gewoon zouden reageren en niet de mensen die allerlei dingen over me denken of die zonder mij of deze 2 mannen te kennen zomaar zeggen dat die ONS niks in me ziet en dat ik m'n ex terug wil omdat m'n ONS op dit moment niet doet wat ik wil..

Jamaar, jamaar je ONS ziet ook niets in je. Geloof me, anders had hij anders gereageerd. Been there, done that, heb ook wel eens met een blauwe neus rondgelopen (door het neus stoten, effe voor de duidelijkheid). Dat moet je niet eens willen joh. .

Er zullen vast vrouwen zijn die wel een eerste en tweede keus hebben wat mannen betreft en die de tweede keus rustig met rust laten totdat ze zekerheid hebben over de eerste keus..

Dan zou je ook zo over mijn ONS kunnen denken, misschien heeft hij iemand op het oog waar hij meer in ziet, maar als dat niks wordt onderneemt hij wel actie in mijn richting.. Hoppa! Dus het gaat je erom de buit binnen te halen, niet alleen te zijn, en daarom zou je zelfs genoegen nemen met iemand die een ander in zijn hart heeft, maar jou in zijn bed? Wat een logica. Een nieuwe reden erbij waarom hij me toch echt leuk vindt zou je zeggen.. Het geeft maar aan dat mensen raar denken, ik maak me er zelf ook schuldig aan en aangezien er zelfs een boek over is geschreven zijn er ook vrouwen die zo denken, dat is iets dat in ieder geval wél 100% zeker is, voor de rest weet je nooit wat er gaat gebeuren.Ik wilde nog wat zeggen, maar sta helemaal perplex van je. Dat dit nog bestaat.
Jamaar, jamaar je ONS ziet ook niets in je. Geloof me, anders had hij anders gereageerd. Been there, done that, heb ook wel eens met een blauwe neus rondgelopen (door het neus stoten, effe voor de duidelijkheid). Dat moet je niet eens willen joh.

Got the t-shirt, Madhe? Net als ik?
quote:meisje22 schreef op 20 april 2009 @ 22:02:

Jamaar, jamaar je ONS ziet ook niets in je. Geloof me, anders had hij anders gereageerd. Been there, done that, heb ook wel eens met een blauwe neus rondgelopen (door het neus stoten, effe voor de duidelijkheid). Dat moet je niet eens willen joh.

Got the t-shirt, Madhe? Net als ik?

Niet eens, dus wat dat betreft ben ik ook al genaaid.

Maar hé, ik leerde er wel meteen van
Mademoiselle, juist omdat jij meent deze 2 mannen goed te kennen maakt dat jij alles met andere ogen bekijkt dan de nuchtere lezers hier.

Stomme is dat een buitenstaander vaak dingen helderder ziet dan de persoon die er middenin zit.

Door 2 topics te openen over de mannen in je leven geeft al aan dat jij ook zelf wel beseft dat jij het niet helemaal juist ziet.

Jammere is dat je de antwoorden met een nuchtere en heldere kijk op de zaak wegwimpelt en dat je blijft wachten op hoopvolle antwoorden.

Feit is dat deze twee mannen waar jij zoveel vragen over hebt, jou niet gelukkig gaan maken. Feit is ook dat jij nooit echte antwoorden gaat krijgen op al je vragen.

Waarom ga je niet eens gewoon proberen je dingen af te vragen die over jou gaan in plaats van ONSjes of exen? Dat zou jou heel veel meer helpen dan het getob over deze mannen.

Jouw ex heeft iemand toegevoegd op zijn MSN en dat vind jij niet leuk,maar hij is vrij in zijn doen en laten. Waarom laat je je door zoiets nog teleurstellen?

Advies van mij, het is lente, het is lekker weer, jij bent single, dus waarom gewoon er niet op uit trekken?
quote:Mademoiselle85 schreef op 20 april 2009 @ 19:19:

Waar dat topic om draaide was in de eerste instantie of er vrouwen waren met ervaringen waarin de man eerst erg liet blijken dat hij "not into her" was en dat wel bleek te zijn. Eigenlijk was dat alles, en ja, het ging over mezelf en natuurlijk heb ik hoop..

En dus wil je de verhalen niet horen waarbij 'Not into her" echt "Not into her" bleek. Helaas..

Vraag ik hier of er mensen zijn die het gevoel herkennen dat je het niet prettig vindt dat je ex weer contact heeft met het meisje waarmee hij is vreemdgegaan, draait het er uiteindelijk op uit dat ik m'n ex terug wil.

Ehh, ik kan me best voorstellen dat het steekt al blijkt dat ie die andere dame toch leuker dan leuk vind. Slecht voor je ego enzo. Maar als jij je ex niet meer terug wilt, dan is het niet jouw probleem, toch? verwerken, loslaten...

Vervolgens worden die 2 topics ook nog gecombineerd en geconcludeerd dat ik niet alleen wil zijn..

Die indruk wek je wel een beetje door twee topics te openen over twee mannen. Want als je echt voor je ONS ging, dan zou je niet kijken op de hyves van je ex. Nu lijkt het alsof je een reserve-kandidaat zoekt voor het geval het idd niks wordt met die ONS en je er van baalt dat je ex afvalt van de reservebank.

Er zullen vast vrouwen zijn die wel een eerste en tweede keus hebben wat mannen betreft en die de tweede keus rustig met rust laten totdat ze zekerheid hebben over de eerste keus..

Zoals jij dat nu doet? Je ex als tweede keuze een tijdje met rust laten en er dus nu van balen dat hij die periode heeft aangegrepen om de conclusie te trekken dat jij niet meer "Into him" was. Ex is toen gegaan voor zijn tweede keuze, of misschien was jij wel die tweede keuze?

Dan zou je ook zo over mijn ONS kunnen denken, misschien heeft hij iemand op het oog waar hij meer in ziet, maar als dat niks wordt onderneemt hij wel actie in mijn richting.. Hoppa! Een nieuwe reden erbij waarom hij me toch echt leuk vindt zou je zeggen..

Wat een vreemde conclusie. als hij iemand anders leuk vind en dat wordt niks, dat ie jou dan leuk vindt. Ik zou juist denken dat je dan tweede keuze was van je ONS. Ik zou dan juist afhaken, want ik wil geen vent die alleen voor mij gaat omdat ie wat ie echt wil niet kan krijgen. Ik zou daar niet het gevoel van krijgen dat ie mij "toch leuk"zou vinden, maar dat ik gebruikt wordt voor de neuk toter weer iets beters voorbij komt. Als jij daar genoegen mee wilt nemen, vooral doen.

Het geeft maar aan dat mensen raar denken, ik maak me er zelf ook schuldig aan en aangezien er zelfs een boek over is geschreven zijn er ook vrouwen die zo denken, dat is iets dat in ieder geval wél 100% zeker is, voor de rest weet je nooit wat er gaat gebeuren.

Sja, een hoop vrouwen horen graag wat ze willen horen. Maar wat wil je nu zelf echt? je gunt je ex een leuke meid, maar niet degene met wie hij vreemdging. kennelijk was zij zelfs leuk genoeg om zijn relatie voor op het spel te zetten. Of je ex net zo'n loser is als jij het ook lastig vind om te kiezen en graag meerdere opties achter de hand houdt omdat alles beter is dan een leeg bed, kan ik niet beoordelen. als dat zo is, dan is het natuurlijk wel volkomen logisch dat hij nooit tegen jou heeft gezegd dat ie nog contact met haar had.
Zo te merken zijn er nog steeds dames die niet precies begrijpen waar mijn topic om gaat..

Zoals ik inmiddels al duizend keer gezegd heb ben ik hier niet om voor loser of blinde dombo uitgemaakt te worden. Ook stel ik het niet op prijs dat er bepaalde vrouwen over mijn ex en ONS praten alsof ze PRECIES weten wat er in hun hoofden omgaat. Mocht je nou mijn verhaal herkennen en het er met 1 van de mannen over gehad hebben en dus 100% zeker weten dat jouw reactie klopt dan verzoek ik dat je me een privebericht stuurt, want ik lees nu al een paar keer: je wilt je ex terug, je wilt niet alleen zijn, je ONS vindt je niks aan, blablabla.. terwijl je dat niet zomaar kunt zeggen over iemand die een vreemde voor je is.
Ik geef het op. Dit is trekken aan een dood paard, zonde van de energie!

Lieve mademoiselle, have a nice life.
quote:Mademoiselle85 schreef op 20 april 2009 @ 21:53:

Ik weet het, maar toch.. Het is iets dat behoorlijk kan malen..

Snap ik. Kon ik ook heel goed. Dus ja, het is normaal om die gevoelens te hebben. Ik werd er wel knap ongelukkig van, zoals de meeste dingen waar ik veel over zat te tobben en te malen. Dus ik heb met me afgesproken dat als ik mezelf daarop betrap, dat ik dan stop zeg in mijn hoofd en mezelf dwing om ergens anders te denken, iets anders te gaan doen. En het werkt echt. Malen heeft me nog nooit blij gemaakt, of duidelijke antwoorden gegeven op vragen waar ik over zat te malen. Door het loslaten krijg ik soms wel een antwoord en in andere gevallen verdwijnt de vraag.

Ik hoop dat je het OK vind dat ik naast een antwoord ook een suggestie heb gegeven.
Het gaat niet om die ONS of je ex, maar om JOU, JOUW verhaal, jouw reacties.

In theorie is het mogelijk dat die ONS alsnog verliefd op je wordt als je m gaat daten. Er is ook een kans dat je morgen bij de AH de liefde van je leven ontmoet. maar net zoals die meneer morgen bij de AH, is het in ieder geval duidelijk dat je ONS die verliefde gevoelens nu nog niet heeft. En ik hoef m niet persoonlijk te kennen om dat te weten. Net zoals je iemand niet persoonlijk hoeft te kennen om te weten dat die persoon verdriet heeft, als je m ziet huilen op een begrafenis.

En mbt de ex, ben je wel toe aan een nieuwe relatie als je daar nog zo mee bezig bent. Het is op zich redelijk normaal om af en toe nog te malen, maar om echt door te gaan moet je m loslaten. En dat heb je nog lang niet gedaan, anders zou het je niet kunnen schelen of ie met de dame verder ging met wie hij vreemdging, of met een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven