M'n zoon zit meer bij m'n ex man

21-03-2020 00:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn hart luchten van het feit dat onze oudste zoon van 13 woensdag en donderdag niet kwam. De dagen dat ik de jongens heb en dat is niet de eerste keer. Zie m'n oudste zoon steeds minder. Want bij papa hebben ze een x box one en meer aanloop van de familie van de vriendin van m'n ex man. Dat doet me verdriet. Zorg altijd voor gezelligheid als de jongens er zijn en er mag vaak een vriend van hem logeren. Ik voel me niet gehoord door m'n hulpverlener. Ze spreekt me alleen maar belerend toe. Ze zegt dood leuk dat ik alleen maar de dingen wil horen die ik horen wil.
Jongens worden groot en maken zich steeds meer los. Meiden ook, naar het schijnt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Je zoon houdt heus niet ineens minder van je.
:hug:

Ik mis mijn zoon soms ook, terwijl hij gewoon bij ons in huis is. Waar is dat ventje gebleven dat op de bank tegen me aan hing om tv te kijken?
Hij zit alleen maar in zijn "man cave" annex slaapkamer en kijkt Hollands Hoop vanaf een stoel. Verder kijkt hij niets meer met ons samen.

Loslaten... Lastig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als kinderen ouder worden krijgen ze andere prioriteiten dan tijd met hun ouders doorbrengen. Na een scheiding kan dat heel pijnlijk zijn voor een van de ouders, omdat ze één huis als hun thuis zien.

Kijk of je leuke dingen kan afspreken samen, in plaats van dat ze bij jou thuis moeten zitten. Neem zelf initiatief om dingen te doen.
Gezellig thee drinken of gamen, je pubers hebben andere prioriteiten, staat los van jou als persoon.
Waarom heb je een hulpverlener? Speelt er meer waarom zoon misschien soms liever bij vader zit?
De laatste 3 zinnen uit je post triggeren mij. Waarvoor heb je een hulpverlener (is ook al gevraagd door rvf) en zou de hulpverlener niet een punt hebben al hij/zij zegt dat je alleen de dingen wil horen die je horen wil? Dat komt meestal niet uit de lucht vallen.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
anoniem767 schreef:
21-03-2020 00:37
Ik voel me niet gehoord door m'n hulpverlener. Ze spreekt me alleen maar belerend toe. Ze zegt dood leuk dat ik alleen maar de dingen wil horen die ik horen wil.
Misschien erover nadenken dat de hulpverlener er is om je te helpen?
En daarom goed over nadenken wat ze nu jou eigenlijk probeert mee te geven?

Verder: als je zoon je los kan laten, heb jij je werk goed gedaan.
Hij is dan een zelfstandig mens, tijd om dat te vieren en jezelf een schouderklopje te geven....
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Raar dat de omgang niet gewoon doorgaat. Sinds wanneer is het wel of niet hebben van een x-box daarvoor een legitieme reden. ( die kan niet even in de tas mee?)

Omgang is belangrijk ook al is hij daarnaast vooral gericht op vrienden. Dat is een ander soort loslaten.
CatherineTheGreat schreef:
21-03-2020 07:58
Misschien erover nadenken dat de hulpverlener er is om je te helpen?
En daarom goed over nadenken wat ze nu jou eigenlijk probeert mee te geven?

Verder: als je zoon je los kan laten, heb jij je werk goed gedaan.
Hij is dan een zelfstandig mens, tijd om dat te vieren en jezelf een schouderklopje te geven....
Kind is 13
Kind is puber en wil tijd voor zichzelf. Dat is ook gewoon bij kinderen met ouders die bij elkaar zijn ook.

Blijkbaar voelt hij zich prettiger bij zn vader. Ga niet pushen om meer bij jou te laten zijn want dat werkt niet.

Vanaf 12 jaar hebben kinderen het recht om zelf te kiezen of ze bij hun vader of moeder willen zijn, zonder dat een ouder daar iets over te zeggen heeft.
rumforviva schreef:
21-03-2020 06:11
Waarom heb je een hulpverlener? Speelt er meer waarom zoon misschien soms liever bij vader zit?
Loepje laat zien dat ze thuis zit vanwege psychoses.
Even 2 pubers geraadpleegd, Xbox is gay, koop een PS4. Dan zit hij de hele dag bij jou. Nog beter, wacht even op de PS5. Dan gaat ie nooit meer de deur uit.

Serieus, stel je eens open voor je hulpverlener. Deze is er om je te helpen. Heeft echt het beste met je voor.
Mss af en toe aan hem vragen of hij dan wel zin heeft om met je te eten. Dan zie je elkaar wel even.
Ik denk dat je zoon oud genoeg is om zelf te kiezen waar/bij wie hij wil zijn. Dat zal heus niet alleen van die spelcomputer afhangen. Als je zoon bij jou is, wat doe je dan met hem, of welke dingen heeft hij om zichzelf bezig te houden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pubers op de middelbare school zijn je al een beetje aan het loslaten. Ook wanneer ze fulltime bij je wonen, zie je ze vaak nauwelijks. Ik zat bijvoorbeeld heel veel op mijn kamer en mijn broer was altijd weg, die kwam alleen thuis om te eten. En op dit moment is de plek van jouw zoon even wat meer bij zijn vader, dat kan ook weer veranderen.

Tegelijkertijd vind ik dat hij op een leeftijd is dat iedereen zich nog gewoon aan de omgangsregeling kan houden. Zegt zijn vader dat hij wel daar kan blijven of zo? Je ex kan hem ook gewoon naar jou laten gaan omdat het afgesproken is, zo hebben wij dat ook altijd gedaan met de kinderen van mijn man. Het was eigenlijk geen keuze, maar een gewoonte, ze gingen gewoon. Pas vanaf een jaar of 16 werd de frequentie hier wat minder vanwege feestjes e.d. Jouw zoon mag blijkbaar kiezen van zijn vader en daar mag je hem best op aanspreken.
Snoesje666 schreef:
21-03-2020 00:47
Jongens worden groot en maken zich steeds meer los. Meiden ook, naar het schijnt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Je zoon houdt heus niet ineens minder van je.
:hug:

Ik mis mijn zoon soms ook, terwijl hij gewoon bij ons in huis is. Waar is dat ventje gebleven dat op de bank tegen me aan hing om tv te kijken?
Hij zit alleen maar in zijn "man cave" annex slaapkamer en kijkt Hollands Hoop vanaf een stoel. Verder kijkt hij niets meer met ons samen.

Loslaten... Lastig.
Dat vind ik appels met peren vergelijken...
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
ExodusRedux schreef:
21-03-2020 08:13
Kind is puber en wil tijd voor zichzelf. Dat is ook gewoon bij kinderen met ouders die bij elkaar zijn ook.

Blijkbaar voelt hij zich prettiger bij zn vader. Ga niet pushen om meer bij jou te laten zijn want dat werkt niet.

Vanaf 12 jaar hebben kinderen het recht om zelf te kiezen of ze bij hun vader of moeder willen zijn, zonder dat een ouder daar iets over te zeggen heeft.
Kinderen hebben vanaf 12 jaar helemaal niet het recht om te kiezen bij wie ze willen zijn. Ze hebben recht op inspraak. Dat is toch echt wat anders. Uiteindelijk bepalen de ouders met gezag nog steeds bij welke ouder het kind op een bepaald moment is.

Nu lees ik in dit topic dat moeder psychoses heeft gehad. Kind heeft inspraak en kan dus best hebben aangegeven dat het daarom fijner is om meer bij vader te zijn en dat daarom is besloten dat zijn hoofd verblijfplaats bij vader is.

Neemt niet weg dat moeder blijkbaar nog steeds recht heeft op omgang.

Trekken aan het kind werkt voor to misschien averechts maar misschien ook niet. Ook voor een 13 jarige puber is het fijn om te weten dat zijn moeder zoveel van hem houdt dat ze graag wil zien.

Belangrijk is hoe de vader er in staat.
Wil vader niet dat hij naar moeder gaat omdat hij haar bijvoorbeeld het gestoirdecwijf met psychoses vindt dan kan zoon al snel volledig klem komen te zitten in een loelyaliteitsconflict wat schadelijk voor hem is. Waarbij hi maar voor vader kiest omdat zijn vader de meest veilige thuishaven biedt.

Hier is dus een taak voor vader weggelegd om zoon te stimuleren naar zijn moede te gaan. Dat zou hulpverlening ook moeten stimuleren. Tenzij moeder er echt niet voor hem kan zijn.
ExodusRedux schreef:

Niet correct. Tot ze 18 jaar zijn beslissen ouders in principe waar kinderen wonen. Worden ze het niet eens dan leggen ze het aan de rechter voor. Vanaf 12 jaar hebben kinderen het recht om gehoord te worden door de rechter als deze daar een beslissing over gaat nemen.
pamelacourson schreef:
21-03-2020 08:44
Pubers op de middelbare school zijn je al een beetje aan het loslaten. Ook wanneer ze fulltime bij je wonen, zie je ze vaak nauwelijks. Ik zat bijvoorbeeld heel veel op mijn kamer en mijn broer was altijd weg, die kwam alleen thuis om te eten. En op dit moment is de plek van jouw zoon even wat meer bij zijn vader, dat kan ook weer veranderen.

Tegelijkertijd vind ik dat hij op een leeftijd is dat iedereen zich nog gewoon aan de omgangsregeling kan houden. Zegt zijn vader dat hij wel daar kan blijven of zo? Je ex kan hem ook gewoon naar jou laten gaan omdat het afgesproken is, zo hebben wij dat ook altijd gedaan met de kinderen van mijn man. Het was eigenlijk geen keuze, maar een gewoonte, ze gingen gewoon. Pas vanaf een jaar of 16 werd de frequentie hier wat minder vanwege feestjes e.d. Jouw zoon mag blijkbaar kiezen van zijn vader en daar mag je hem best op aanspreken.
Waarom zou die zoon niet zélf mogen kiezen waar hij wil zijn? Het is toch ZIJN probleem niet dat zijn ouders hebben besloten een punt achter hun relatie te zetten? Door die scheiding heeft hij in zijn jonge leven al genoeg te verwerken gehad. Mag hij dan alsjeblieft zélf kiezen waar en bij wie hij mag zijn?
Een wii is niet hetzelfde!!
pejeka schreef:
21-03-2020 08:49
Waarom zou die zoon niet zélf mogen kiezen waar hij wil zijn? Het is toch ZIJN probleem niet dat zijn ouders hebben besloten een punt achter hun relatie te zetten? Door die scheiding heeft hij in zijn jonge leven al genoeg te verwerken gehad. Mag hij dan alsjeblieft zélf kiezen waar en bij wie hij mag zijn?
Dit heeft wel een heel hoog Calimero gehalte. Moet je dat wel willen.
MissMaran schreef:
21-03-2020 08:58
Een wii is niet hetzelfde!!
:rofl:
Was jouw zoon erbij toen je psychoses had? Want in dat geval kan hij, nu hij als puber erg met zijn identiteit bezig is, ontdekken dat het voor hem een beetje onveilig voelde en dat het huis van zijn vader wel als een veilige plek voelt.
Ik denk echt niet dat een spelcomputer daar de hoofdoorzaak van is.
Sowieso zijn dit nu even rare en erg onzekere tijden en dat kan bijdragen aan een onveilig gevoel. wellicht kan zijn vader hem ook beter met zijn schoolwerk helpen. Heeft vader een structuur die beter bij je zoon past enz.

Daarnaast zijn pubers op deze leeftijd sowieso erg geneigd zich gewoon los te willen maken. Het is echt niet dat ie minder van je houdt maar ze zijn gewoon enorm druk met zichzelf. Zolang jij maar laat blijken dat je huis altijd voor hem open staat en dat hij altijd welkom is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
ExodusRedux schreef:

Nee.
https://ak-advocaten.eu/vanaf-12-jaar-m ... nd-kiezen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Reficul schreef:
21-03-2020 09:03
Dit heeft wel een heel hoog Calimero gehalte. Moet je dat wel willen.
Wat willen? Die zoon heeft er toch niet om gevraagd dat zijn ouders uit elkaar wilden gaan? Mag hij dan op zijn 13e misschien wél zelf beslissen waar hij het liefste is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven