Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hi Ross,

n vriendin van mij heeft toevallig 2 zoons die Valentijn en Julian heten. Valentijn wordt al gauw Tijn en Julian is meestal Juul. Mattijs wordt gauw Tijs... maar ik denk dat ik Julian t leuks vindt. succes met de laatste loodjes!
Wij zoeken een naam die leuk bij Esmée past.

We houden van een beetje korte krachtige namen.
Amberke, van jouw namen vond ik Joël en Jonah het mooist.

Ross, Tijn vind ik erg leuk, kort en krachtig. Julian vind ik ook mooi, maar wel een ander soort naam, ik zie daar een heel fijn knulletje voor me.

Snoezepoes, ik vind Jaime wel leuk om zo te zien staan, maar ik denk dat er veel verwarring ontstaat over de uitspraak. Als je hem als "Jamie" uitspreekt vind ik deze spelling duidelijker, maar niet zo mooi. Vaag verhaal, sorry!

Senn (beetje ver gezocht) en Ryan (te Engels) vind ik niet leuk.

(sorry, naam vergeten) naam voor bij Esmee: Cuno (ik ken een broertje en zusje die zo heten, vind m kort en krachtig!)
Oh ja, ik had zelf ook een vraagje..

Ik ben aan het puzzelen met namen voor vernoemingen. Ik wil mijn zoontje graag vernoemen naar zijn opa's, maar het probleem is dat hij 3 opa's krijgt en ik vind 3 extra namen toch echt teveel.

Nu heb ik een combi gemaakt van 2 namen, naar mijn idee zo ongeveer de enige 'normale' die er te maken valt, maar ben nog niet helemaal enthousiast. Wat vinden jullie van:

Jurian (spreek uit Joerian)

Het wordt dan waarschijnlijk Noah ... (2e naam, zet ik ff niet neer, want misschien te herkenbaar) Jurian.

Bedankt alvast!

Zon
Zon, ik vind de combi echt prachtig !!!!

Doen hoor lieverd.

(sjips, ik twijfel nu zelf weer over onze jongensnaam. Vind het wel mooi, maar ik kan er nog geen gevoel bij krijgen, snap je wat ik bedoel?).
What matters most is how you see yourself
Dankje skatje..!! :) (hoe istie?? *;) Twijfel zelf nog een beetje omdat de tweede naam eigenlijk oerhollands is.. Haha, wat een gedoe he?

Hebben jullie al 1 jongensnaam of twijfel je nog tussen een paar? Kunnen we hellepuh?
Ik vind Jurian een erg leuke naam. Ik heb een kind in de klas gehad die zo heette, was een erg mooie jongen (donker haar blauwe ogen) een echte lady killer, maar wel vreselijk lief. Hij had zelf niet door dat al die meiden verliefd op m waren.

Noah vind ik nog steeds een droom naam!!!

Janine, dat getwijfel he??? Dat heb ik met onze meisjesnaam gehad. Ik was eruit, dacht ik, Babet was het helemaal... Nu niet meer, we hebben nu een andere en daar hadden we allebei een klik mee, zo heet onze dochter gewoon, die past helemaal bij ons!! Dus ik snap maar al te goed wat jij met dat gevoel bedoelt.
quote:

sam

max

mark

sem (de letters komen terug in de naam esmee)

mika

matt

nero

nick

bo

lars

pim

tijs

noa

luuk

quince

hopelijk heb je er wat aan!

liefs, monique

quote:

quote: Luna782 reageerde

sam nee

max nee

mark zo heet papa al!

sem (de letters komen terug in de naam esmee)nee

mika wel aardig

matt nee

nero nee

nick daarvan kennen we er heel veel

bo nee

lars we kennen iemand die zo heet, niet leuk

pim nee

tijs wel mooi maar vind man niks

noa  vind ik persoonlijk meer een meidennaam

luuk leuk maar vind man niks

quince nee

hopelijk heb je er wat aan!

liefs, monique

Bedankt voor het meedenken Monique, gelukkig hebben we nog even. Wordt lastig ben ik bang.
Sja Zon en Belisol, ik vind het lastig om onze namen hier voor te leggen, omdat ik namen zo ontzettend persoonlijk vind. Iedereen heeft zijn eigen smaak en ik vraag me af wat ik heb aan de reacties, maar allé, ik zal een poging wagen .

Allereerst moet ik zeggen dat de kans 90% is op een meisje en daar zijn we dus al uit (met een goed gevoel). Dus de jongensnamen is voor ons gevoel een Plan B, want je weet maar nooit. We willen niet gaan vernoemen. Verder houden wij van oerhollandse namen, die grotendeels uit de 80-er en 90-er jaren stammen. Ze worden nu ook nog wel gebruikt hoor, ik hoor ze regelmatig voorbij komen. Zo, dit ter introductie, hahaha.

Hier komen de namen die we besloten hebben:

Pieter Jasper

Verder hadden wiij ook nog:

Daan

Simon

Maurits

Thomas

Sander

Het zouden dan combinaties daarvan moeten worden.

Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden !
quote:

quote: mo1984 reageerde

quote: Luna782 reageerde

Ik doe ook ff een poging voor je Luna:

Jurre

Freek

Roel

Joep

Jonas

Jesper

Miel

Mats

Jorit

Jens

Mick

Huub

Teun

Melle

Thijmen

Cas

Bas

Tijn

Jip

Wat vind je hiervan???
Jane, ik vind Thomas het mooist bij jullie passen. Daan vind ik zo wie zo al helemaal geweldig. Simon kan ook goed bij de naam vanje man. Ik ben er niet helemaal weg van, omdat het vaak naar Siem wordt afgekort.
He Zon en Jane, leuk jullie hier ook te zien! En dat jullie al wat namen "verraden"! Ik vind jouw namen geweldig Zon! En van Jane vind ik Simon heel mooi, ik ben alleen niet zo van Pieter....misschien slechte associaties bij. En Thomas vind ik ook leuk. Maar ach, het wordt toch waarschijnlijk een meisje.

Ik wilde onze zoon altijd Jonathan noemen, naar een bekend kinderboek, maar daar kon ik de man toch echt niet warm voor krijgen. Heel jammer.  Tweede namen daar ben ik helaas niet van, dat doe je naar mijn idee alleen als je niet kunt kiezen (en het was bij ons al moeilijk zat om 1 naam te vinden haha!) of bij vernoemen (dat heeft dan wel weer wat moois, maar in ons geval vreselijk lastig met zulke lelijke namen in de familie).

Succes met kiezen, je moet 'em tenslotte toch heel wat jaren gebruiken!
wat vinden jullie van Jayden-Joah?
quote:Hier komen de namen die we besloten hebben:

Pieter Jasper

Verder hadden wiij ook nog:

Daan

Simon

Maurits

Thomas

Sander

Het zouden dan combinaties daarvan moeten worden.

Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden !Ja, namen zijn ook heel persoonlijk.. maar ik vind het toch wel fijn om eens te polsen naar associaties enzo. Leuk dat je ook je lijstje hier neer wilt zetten, was wel heel nieuwsgierig!

Nou is de kans op een meisje aanzienlijk groter, dus wie weet is het wel helemaal geen probleem!

Ik vind Jasper heel erg leuk, maar dan zit je misschien wel met de voorletter..? Pieter heb ik niet zoveel mee, maar komt misschien door een minder leuke collega. Dan vind ik Peter leuker, maar dat komt waarschijnlijk doordat die bij onze vernoeming hoort.

Daan en Sander vind ik ook mooi bij jullie passen! Als je een combi maakt zou ik er Sander Daan van maken. Thomas vind ik ook mooi, bij Maurits en Simon heb ik ook de verkeerde hoofden voor me ;).

Succes wijffie, gelukkig hebben we nog even!
Hallo,

Er staat mij eerst nog een hele grote operatie te wachten en het is nog maar de vraag of het daarna zal lukken... maar toch... we zouden er volgend jaar graag een kleintje bij willen.

Dan nu de vraag: als je onze namen, de eerste twee letters ervan, in volgorde zet krijg je:

Ma-Ca-Ro ......

Wij vinden dit erg bijzonder (zijn er nog maar pas achter gekomen) en hebben het er over dat áls er bij ons nog een kleintje komt, die naam met Ni "moet" beginnen.

Voor meiden-namen is dit niet zo moeilijk, maar jongensnamen....

Overigens heet mijn eerste zoon Robbert, roepnaam Rob. Het zou leuk zijn als het er een beetje bij zou passen...

Iemand ideetjes? Wij hebben trouwens ook het liest een langere naam met een korte roepnaam, net als bij mijn eerste zoon.

Groetjes,

Carrrie.
Niels, Nils? Ik weet even geen langere naam.
Nico (zegt mijn lief). O nee, dat kan niet, krijg je Rob en Nico. Je weet wel, van Eigen huis en tuin. Hahaha
Hoi Zonnetje, Holly en Belisol: erg bedankt voor jullie reacties !!

Nu zijn we eruit (NOT :?).

:D :D

Ik blijf 't lastig vinden. Ik vind alle genoemde namen wel leuk, maar loop bij geen enkele over van enthousiasme. Jane-man is er dus al lang uit: het moet Pieter Jasper worden. Zucht.....

Namen met Ni:

Nick

Nicky

Nigel

Nicolai (roepnaam Nick)

Niek

Niel

Nikos

Niles

Nico

Nitchel

Nizo

Jane, namen uit de jaren 80:

Laurens

Robert / Rob

Patrick

Davey

Dennis

Ricardo

Evert

Sjors (vind ik persoonlijk geweldig)

Martin / Martijn
Graag alle menigen gevraagd over de naam Yantho!
Wij twijfelen ook over onze jongensnaam, we hebben er 4 die we leuk vinden dat zijn:

Jesse

Yoran (mijn nummer 1)

Redmer (mijn mans nummer 1)

Senne

Wat vinden jullie en wat voor type jongen denken jullie als jullie die namen lezen?
Yantho vind ik niet zo leuk voor een blond hollands jongetje. Ik denk dat het bij een getint jongetje wel leuk staat.

Yoran en Jesse vind ik top namen. Daar zie ik een lieve stoere jongen bij.

De naam die je man leuk vindt (ik ben m al weer vergeten) vind ik erg gemaakt.
Belisol, bedankt voor je snelle reactie, ik zelf ga natuurlijk ook voor Yoran. De naam Redmer, heeft mijn man gister gehoord op een feest, daar was dus iemand die zo heette en nu vind hij die naam helemaal geweldig en dan met name omdat je hem niet zo vaak hoort. Ik vind hem zelf niet stom ofzo, hoe vaker ik hem in mijn hoofd zeg zeg maar, vind ik hem mooier klinker, maar ja mijn nummer 1 is Yoran. Alleen mijn man vindt hem mwah.
quote:Ik durf het toch maar aan om hier eens te posten.

We zijn nog (lang) niet met een 2de bezig, maar in mn hoofd ben ik alweer met namen bezig.

We hebben nu een zoontje, hij heet Tobias. En ik kan echt geen leuke jongensnaam erbij verzinnen. Ze mogen niet met een T, N of J beginnen.

Bij de bevalling heb ik voor de naam Tobias gekozen. We hadden ook nog Yannick en Milan. Maar dat is het nu toch ook niet helemaal meer.

Wie weet er een leuke naam bij Tobias?

Onder het mom van beter laat dan nooit wil ik toch nog even hierop reageren!

Ik heb twee zonen, Olivier en Hugo. En hoewel we nog helemaal niet bezig zijn met nummer 3 heb ik stiekem al wel fantasieen over een 3e jongensnaam die hierbij zou passen, namelijk Tobias!

Wellicht is het voor jou ook een mooie combi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven