Centraal Moderatortopic

05-02-2020 16:15 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
friezinnetje2014 schreef:
21-03-2020 11:53
even een vraagje. Sinds gisteren zie ik dat er topics al als gelezen staan in mijn lijst, terwijl dat niet klopt. Meer die daar last van hebben? Ik zie dus de hele lijst staan in donkerblauw/grijs en als ik dan een ander topic heb gelezen, dan zijn andere topics naar lichtgekleurd gegaan.
Bij mij gebeurt dat ook.
even een vraagje. Sinds gisteren zie ik dat er topics al als gelezen staan in mijn lijst, terwijl dat niet klopt. Meer die daar last van hebben? Ik zie dus de hele lijst staan in donkerblauw/grijs en als ik dan een ander topic heb gelezen, dan zijn andere topics naar lichtgekleurd gegaan.
Ja klopt dat heb ik ook, maar alleen in de pijler Coronavirus.
Rebecca20 schreef:
21-03-2020 11:56
Ja klopt dat heb ik ook, maar alleen in de pijler Coronavirus.
oh daar heb ik niet op gelet
Hoera, er is een Mod in the house!

Krijg ik nu aub antwoord op mijn vraag?
Rosalind schreef:
20-03-2020 13:06
Sinds wanneer mag iemand na trollen gewoon vrolijk doorgaan met forummen? :sarcastic:
Als ik 1 topic lees worden alle topics waarin ik gereageerd heb ook ineens lichtgrijs.
Rosalind schreef:
Sinds wanneer mag iemand na trollen gewoon vrolijk doorgaan met forummen? :sarcastic:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
ModeratorViva schreef:
20-02-2020 13:25
Wij vinden het uiteraard vervelend als een discussie uit de hand loopt. Wij proberen dit ook zo veel mogelijk te voorkomen. Op dit moment zullen er geen maatregelen worden getroffen. Ik zal het wel noteren en overleggen.
Trotter schreef:
21-02-2020 08:11
Echt bizar dat jullie die extreemrechtse propaganda wel zien als 'ongepast', maar daar verder geen maatregelen tegen nemen. Heeft Viva / hebben de mods een verborgen agenda ofzo, waardoor dit soort haatzaaiers (die overduidelijk tegen de huisregels ingaan) vrij spel hebben? Zijn jullie het stiekem eens met dat extreemrechtse en racisten gebral? Als dat zo is hoor ik het graag, zodat ik mijn account hier kan opheffen. Als dat niet zo is snap ik niet dat dit jaar in jaar uit ongestraft zo door kan gaan. Kunnen jullie dit uitleggen?
ModeratorViva schreef:
21-02-2020 11:00
Beste Trotter,

Zo als eerder aangeven zullen wij in overleg gaan met de CM over dit onderwerp, zodra de CM terug is van vakantie. Wij zullen jullie dan uiteraard op de hoogte stellen van ons besluit. Wij zouden willen vragen overige input m.b.t dit onderwerp op de mail te zetten, zodat wij dit mee kunnen nemen in het overleg. (forum@viva.nl)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Het is inmiddels een maand later, de communitymanager is alweer een flinke tijd terug van vakantie, maar ik heb zo het idee dat dit onderwerp nog niet met hem/haar besproken is - en ook niet gaat worden als de forummers er niet op blijven hameren. Wanneer krijg ik (en anderen met dezelfde vraag) hier antwoord op?
Rosalind schreef:
Beste Rosalind,

Dit is uiteraard niet toegestaan. We horen het graag indien het wel gebeurt.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
21-03-2020 14:16
Beste Rosalind,

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Lees even je eigen berichten terug, waarin je (of je collega) schreef dat een topic is verwijderd wegens trollen. Als die forummer vervolgens geen ban heeft gekregen, lijkt het toch overduidelijk dat hij gewoon mag doorforummen.
ModeratorViva schreef:
21-03-2020 14:16
Beste Rosalind,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dat dacht ik al. Gek genoeg heb ik de forummer gisteren 2x gestaft en elke keer zonder actie of reactie van de dienstdoende Mod.
Jammer dat beleid zo weinig eenduidig is. De ene forummer maakt een grap en krijgt een weekban, de ander trolt en kan rustig doorgaan met forummen.
Het topic 'Parkeerplaats/dogging' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2020 17:02
Reden: Verkeerde info
99.32% gewijzigd

Trotter schreef:
21-03-2020 13:37
Het is inmiddels een maand later, de communitymanager is alweer een flinke tijd terug van vakantie, maar ik heb zo het idee dat dit onderwerp nog niet met hem/haar besproken is - en ook niet gaat worden als de forummers er niet op blijven hameren. Wanneer krijg ik (en anderen met dezelfde vraag) hier antwoord op?
Beste Trotter,

De CM pakt het na het weekend op.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Afgelopen week is een topic verwijderd wegens trollen, en de TO daarvan (Europe) heeft geen permaban, tenminste, staat niet in het badtopic genoemd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2020 17:03
Reden: quote verwijderd
43.26% gewijzigd
Staat al gemeld in het (nieuwe) bugtopic, dus hopelijk gaat er iets mee gebeuren (wat is het leven zonder hoop ;-) ). Is overigens alleen bij corona-topics.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2020 17:04
Reden: quote en reactie verwijderd
99.14% gewijzigd
[...]
98.41% gewijzigd
[...]
97.15% gewijzigd
Om het nog maar even duidelijker te zeggen:

ModeratorViva schreef:
19-03-2020 07:25
Het topic Wat zouden jullie doen? is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

De TO van dit topic staat niet in het bantopic gemeld met een permaban. Ik neem aan dat hij/zij die wel gekregen heeft?
Trotter schreef:
21-03-2020 14:48
Pff, ze lézen niet eens wat je vraagt... :nooo:
Nee he? Nogal frustrerend, zeker omdat er op andere momenten erg makkelijk met bannen gestrooid wordt.
Marana schreef:
21-03-2020 14:48
Om het nog maar even duidelijker te zeggen:

De TO van dit topic staat niet in het bantopic gemeld met een permaban. Ik neem aan dat hij/zij die wel gekregen heeft?
Nee want op op vrijdag heeft de forummer nog gewoon gepost. Heb ik gestaft maar werd niks mee gedaan.
Rosalind schreef:
21-03-2020 15:01
Nee want op op vrijdag heeft de forummer nog gewoon gepost. Heb ik gestaft maar werd niks mee gedaan.

Dus dan moet diegene nog een permaban mods
Rosalind schreef:
21-03-2020 15:01
Nee he? Nogal frustrerend, zeker omdat er op andere momenten erg makkelijk met bannen gestrooid wordt.

Precies, en dat is wat afgelopen week weer is aangekaart hier: dat bannen is waardeloos met soms pavlov-reactie op een staf -> ban terwijl er geen echte overtreding is alleen een beledigde forummer, en andere keren wordt het bannen gewoon vergeten terwijl het wel een overtreding van de regels is en zelfs direct een perma zou moeten opleveren.
Marana schreef:
21-03-2020 15:07
Precies, en dat is wat afgelopen week weer is aangekaart hier: dat bannen is waardeloos met soms pavlov-reactie op een staf -> ban terwijl er geen echte overtreding is alleen een beledigde forummer, en andere keren wordt het bannen gewoon vergeten terwijl het wel een overtreding van de regels is en zelfs direct een perma zou moeten opleveren.
Of genegeerd, zoals in dit geval.
Marana schreef:
21-03-2020 14:45
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Afgelopen week is een topic verwijderd wegens trollen, en de TO daarvan (Europe) heeft geen permaban, tenminste, staat niet in het badtopic genoemd.
Beste Marana en anderen,

Het topic is verwijderd en blijkbaar is er geen permanente ban uitgedeeld. De reden is onbekend. Alle andere topics zien we wel normaal postgedrag, dus zullen we verder geen maatregelen treffen.
Het eerdere bericht dat het zou gaan om trollhinten is incorrect. Er is verkeerd gekeken.

Onze excuses voor deze slordigheid.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven