IVF - ICSI herfst 2019

11-11-2019 14:22 136 berichten
Goedemiddag Allemaal!

Graag start ik een nieuw forum voor vrouwen die, net als ik, in een IVF of ICSI traject zitten, of hiermee gaan starten.
Ik weet dat er al diverse topics zijn, maar daar is het vrij druk... Misschien leuk om in een kleiner groepje te starten, met dames die ongeveer gelijk op lopen.
Zelf ben ik 38 jaar en moeder van een zoontje van 4 1/2. Hij is gewoon 'natuurlijk' gekomen. We zouden graag een broertje of zusje willen en zijn hier al een kleine 3 jaar mee bezig. Eerst IUI geprobeerd, maar hier had ik geregeld overproductie en werden pogingen vaker afgebroken dan dat deze doorgingen. Mede door mijn leeftijd dus nu overgestapt op IVF (of mogelijk ICSI).

Ik volg het lange protocol en heb dus 3 weken de pil geslikt, dat was in oktober. Ik spuit nu al drie weken decapeptyl en ben vorige week vrijdag gestart met Gonal F (150). Vandaag tweede echo gehad voor FM: er zitten zo'n 10-12 follikels, maar uiteraard hebben deze allemaal een net iets andere afmeting. Ik hoor vanmiddag of ik woensdag of donderdag de punctie heb. Dit zal gaan gebeuren in het VU in Adam.

Tot nu toe gaat het eigenlijk wel redelijk. ik heb wel veel blauwe plekken van de decapeptyl, maar het einde is in zicht. Heb verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer het allemaal echt stap voor stap aan te gaan: voor nu wel tevreden met aantal follikels. Straks als tweede stap punctie overleven en hopen dat er voldoende eitjes aanwezig zijn. Dan afwachten hoeveel hiervan bevrucht zijn en van welke kwaliteit. En dan natuurlijk de mogelijke terugplaatsing...

Ben benieuwd waar jullie is dit proces zijn en hoe jullie het ervaren?
Leuk als jullie mee willen schrijven.
Liefs en sterkte voor iedereen die ook in dit proces zit.
Yesss... wat fijn om weer eens positief nieuws te lezen, in deze bizarre tijden!
Ik herken het gevoel enorm: blijdschap, maar ook behoudendheid.

En rot om ziek te zijn. Hopelijk knap je snel op en heb je over twee-drie weekjes een mooie echo!

Voor nu toch van harte gefeliciteerd! Jippiieeeeee

XX
Dank je wel Heytan en India! Lief bericht van jullie.
Leuk om door jullie al gefeliciteerd te worden terwijl verder niemand het natuurlijk nog weet.

Ik knap gelukkig al weer wat op, maar moet van mijn baas sowieso nog de hele week thuis blijven (dagen blijven langzaam gaan zo..)

Jij hebt deze week weer echo India? Laat je het gauw weten? Ik duim voor je.

Ik hoop zo dat het dit keer goed gaat. Gek omdat we vorig jaar precies rond deze tijd op hetzelfde punt waren. Helaas een stukje van het onbezorgde wel kwijt vrees ik, ook wel logisch na zo'n traject. Maar hopelijk slijt dat.

Liefs!
Nou ook al zo een mooi nieuws, gefeliciteerd Vlinder.
Een ongelofelijk en gezegend resultaat voor jullie dames. Geniet van de aankomende periode.

Zelf neem ik voor nu afstand van het forum. De behandeling ligt bij mij voorlopig stil wegens een cyste die in de weg zit, verbouwing van het lab in het ziekenhuis en waarschijnlijk zal het Corona virus ook nog wel wat vertraging op gaan leveren.
Ik merk dat het proces me zwaar valt en ik nu voorlopig de tijd ga nemen om me te focussen op mijn werk. Ik werk in het theater en muziek en ga bezig zijn met het maken van een nieuwe show en start hopelijk in mei weer met de tweede ronde.

Geniet van de aankomende tijd en zorg goed voor jezelf in deze bizarre tijd. X
Hoi allemaal,

helaas heb ik geen goed nieuws te melden. Mijn echo was niet goed: geen hartje meer te zien en slechts 1 cm groot (zou ruim 1 1/2 - 2 cm moeten zijn).
Nu de keuze:
- afwachten en natuur werk laten doen
- tabletten slikken om het op te wekken
- curettage

Ik ben verslagen, verlamd en verdrietig.
Maar ik zou het heel fijn vinden om iets van ervaringen over miskramen te horen/lezen van jullie. Hoe hebben jullie het ervaren en waar hebben jullie voor gekozen?

Liefs
Oh neee India, wat vreselijk om te horen. :cry: Hoe is het mogelijk?! Zo rot. Ik had zo gehoopt op ander nieuws, op goed nieuws, en niet dit.... :'-(
Ik snap dat je je verslagen en heel verdrietig voelt. Hopelijk kunnen jullie je verdriet delen samen. Ik heb weinig tips voor je om hier mee om te gaan. Het leven is even helemaal niet leuk.

Ik zal je mijn verhaal vertellen, hoop dat je er wat aan hebt want bij mij was het juist een een langdurig traject geweest.
Vorig jaar had ik bij 9 weken een echo, mocht al bij 7 weken maar ik was op vakantie gegaan, toen bleek het bij 6.5 week niet goed zijn te gaan (en ik voelde me juist vanaf die tijd ontzettend misselijk).
Eigenlijk was het dus toen al 2,5 week niet in leven maar had nog geen bloedverlies gehad. We moesten toen eerst afwachten of er spontaan iets gebeurde. Na 1,5 week wachten de tabletten (misprostol?) gehad, toen kwam de miskraam op gang, dat viel bij mij erg mee, geen pijn gehad, wel ruim bloedverlies. Toen bij controle na een week helaas nog steeds resten zichtbaar. Nog een keer medicatie gekregen maar deze keer gebeurde er niets. HCG waarden bleven ook maar heeel langzaam dalen. Er werd aangedrongen op het natuurlijke beloop af te wachten omdat een curettage weer meer risico's zou geven op verklevingen. Ik vond dat toen erg moeilijk omdat ik zo graag weer door wilde met het traject. Uiteindelijk heeft het in totaal 9 weken geduurd tot alles weer schoon was en de HCG waarde 0.

Dit is dus wel een heel afwijkend beloop, normaal gaat het allemaal veel sneller.
Ik vond die tabletten dus geen probleem, ik zou wel adviseren om meteen ook de tweede dosis te nemen als je twijfelt of de miskraam volledig is.

Heel veel sterkte India. Dikke knuffel
anoniem_6486c97996bdf wijzigde dit bericht op 19-03-2020 16:08
0.14% gewijzigd
@ Mariaaa, snap dat je afstand neemt. Heel irritant dat de behandelingen stil liggen. Je moet al zoveel geduld opbrengen en nóg meer geduld hebben voor dingen van buitenaf is bijna niet te doen.

sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal in shock. Ik heb een positieve test! Ik snap er niks van, gewoon spontaan zwanger geworden! Ik kan het nog totaal niet bevatten!
Wow Heytan! Wat gaaf!!
Dat is bijzonder zeg. Snap dat je helemaal overdonderd bent.
Was je al lang overtijd?

Liefs
Lieve India,

Hoe is het met je? Heb je al een keuze gemaakt of is er spontaan iets gebeurd?
Ik wens je zo veel sterkte met je verdriet in deze toch al moeilijke tijd.

liefs :rose:
Och India, ik had er even helemaal overheen gelezen, sorry! Dan kom ik daarna met dat tactloze bericht. Het spijt me. Hoe gaat het nu met je?
Vlinder je hebt een pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven