IVF - ICSI herfst 2019

11-11-2019 14:22 136 berichten
Goedemiddag Allemaal!

Graag start ik een nieuw forum voor vrouwen die, net als ik, in een IVF of ICSI traject zitten, of hiermee gaan starten.
Ik weet dat er al diverse topics zijn, maar daar is het vrij druk... Misschien leuk om in een kleiner groepje te starten, met dames die ongeveer gelijk op lopen.
Zelf ben ik 38 jaar en moeder van een zoontje van 4 1/2. Hij is gewoon 'natuurlijk' gekomen. We zouden graag een broertje of zusje willen en zijn hier al een kleine 3 jaar mee bezig. Eerst IUI geprobeerd, maar hier had ik geregeld overproductie en werden pogingen vaker afgebroken dan dat deze doorgingen. Mede door mijn leeftijd dus nu overgestapt op IVF (of mogelijk ICSI).

Ik volg het lange protocol en heb dus 3 weken de pil geslikt, dat was in oktober. Ik spuit nu al drie weken decapeptyl en ben vorige week vrijdag gestart met Gonal F (150). Vandaag tweede echo gehad voor FM: er zitten zo'n 10-12 follikels, maar uiteraard hebben deze allemaal een net iets andere afmeting. Ik hoor vanmiddag of ik woensdag of donderdag de punctie heb. Dit zal gaan gebeuren in het VU in Adam.

Tot nu toe gaat het eigenlijk wel redelijk. ik heb wel veel blauwe plekken van de decapeptyl, maar het einde is in zicht. Heb verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer het allemaal echt stap voor stap aan te gaan: voor nu wel tevreden met aantal follikels. Straks als tweede stap punctie overleven en hopen dat er voldoende eitjes aanwezig zijn. Dan afwachten hoeveel hiervan bevrucht zijn en van welke kwaliteit. En dan natuurlijk de mogelijke terugplaatsing...

Ben benieuwd waar jullie is dit proces zijn en hoe jullie het ervaren?
Leuk als jullie mee willen schrijven.
Liefs en sterkte voor iedereen die ook in dit proces zit.
Wat fijn dat je Tp is doorgegaan vlinder. En 3 nog in de vriezer zou ook heel fijn zijn.

Zojuist zelf de TP gehad en er zijn er ook al 2 ingevroren, dus van de 4 zijn er 3 overgebleven wat ik echt heel fijn nieuws vind.
Maar kwaliteit boven kwantiteit, dus we hebben er allemaal maar eentje nodig.
De embryo die is terug geplaatst had ook de meeste hoge score, dus wat de uitslag ook gaat zijn ik heb er nu een super gevoel bij.

Nu start het wachten, wat natuurlijk ook weer een hoop twijfels zal mee gaan brengen en persoonlijk ben ik maar een ongeduld.
Ik leef met jullie mee en hoop voor iedereen op een mooie uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Yes vlinder, wat fijn dat het gelukt is! Nu, beginnen de spannende weken. Hopelijk kan je het ook een beetje loslaten, al is dat best lastighe. Als je er eerst zo intensief mee bezig bent. Ik vind dit ivf traject wel veel pittiger dan de iui's.

Maria, wat top dat de uitslag ook bij jou goed was. Nu al een toppertje teruggeplaatst. En dan nog een paar in de vriezer, hopelijl voor later. Broertje of zusje.

Zou gaaf zijn als we allemaal positief nieuws hebben over een paar weken.
India, hoe is het met jou?

Misschien een hele domne vraag, maar ik ben gevraagd om volgende week mee uit te gaan. Nou ga ik normaal nooit uit, maar ik denk steeds, het kan toch geen kwaad? Rationeel denk ik niet dat het wat uitmaakt, maar je weet maar nooit. Hoe doen jullie dat? Doen jullie nog gewoon alles?
Ik durf ook niet te sporten bijvoorbeeld.
Hey dames,

@heytan Zelf was ik gister na de TP nog heel de dag op mijn benen en vandaag ook weer.
Ik sport gewoon wanneer ik tijd heb en zin heb.

Ik let erop dat ik veel drink (want hydrateren is allemaal goed voor de doorbloeding).
Neem wat extra supplementen en neem soms wat adem momenten.
Denk dat je vooral moet doen wat leuk is en waar je blij van wordt. Happy mind, happy body (klinkt zweverig, maar ben ik verre van).

Zelf vond ik de iui’s veel zwaarder, misschien omdat ik daar veel meer van had verwacht en er allemaal complicaties waren.
En dit soort typmomentjes helpen mij ook om gewoon even te ventileren en er even bij stil te staan dat heel veel vrouwen in zo een soort proces zitten.

Fijne week dames!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Maria dat je er zo positief instaat, volhouden hoor! En het klopt zeker, er zitten heeeel veel vrouwen in ditzelfde schuitje. Jammer genoeg. Maar dat maakt het wel makkelijker te relativeren.

Ik voel me stukken beter. Veel minder pijn en ook wat meer hooo. Ik kan het ook wat meer loslaten en heb meer afleiding. Dus voor nu ff genieten en ik neem elke dag maar zoals die komt!

Hoe is het met de rest?
Hey meiden

Ja niet zo veel te melden eigenlijk. Ik heb het gelukkig erg druk met m'n werk. Dus het wachten gaat tot nu toe goed. Dit weekend ook een weekendje weg met vriendinnen. Iedereen weet er van maar niet precies wanneer ik punctie of tp heb gehad. Merkte dat ik dat liever voor onszelf hou en ook eigenlijk helemaal niet fijn vind als iedereen er (goed bedoelt) bovenop zit. Wil het überhaupt zo min mogelijk over hebben.

Wanneer mogen jullie testen?

Liefs
Het is toch wel stilletjes hier. Wanneer mogen jullie testen en gaan jullie wel of niet van te voren al testen?

India lekker op Sri lanka? Hoop dat je lekker aan 't genieten bent.

Xxx
Alle reacties Link kopieren
Ja erg rustig inderdaad. Ik mag vrijdag testen, en ga denk ik ook niet eerder testen.
Jij dan?

Hoe was je weekendje afleiding vlinder?

Maria, hoe is het met jou?

India, ik hoop dat jullie samen een hele mooie reis maken/hebben. Geniet er van!
Ik mag woensdag al komen voor bloedtest. Ik wil eigenlijk wel van te voren al weten waar ik op moet rekenen anders krijg ik het telefoontje op m'n werk en moet ik nog de hele middag werken. Lijkt me moeilijk met slecht nieuws. Al hoop ik natuurlijk enorm op goed nieuws.

Heb je verder nog lichamelijke klachten Heytan? En Maria?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig klachten
Wel veel moe, maar dat hoort er wel bij. Ik heb testdag vrij gevraagd en de dag ervoor was ik al vrij. Dus goed of slecht nieuws, ik kan het hoe dan ook even in mijn eentje verwerken.

Jij dan? Woensdag is al snel! Mega spannend hoor
Het voelt bij niet goed. Heb al wat heel licht bruin verlies. Bij het inbrengen van die utrogestan. :@@:
Pfff wat een drama dit.
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat jammer vlinder! Er is mij laatst wel gezegd dat bloedverlies veel voorkomt bij gebruik van utrogestan, ook nog als je al zwanger bent dat het nog een tijdje kan doorgaan. Laten we hopen dat dat het is!
Ik hoop het... Heb de vpk gebeld. Wel gehoord dat we nog 3 embryo's over hebben dus dat is wel goed nieuws.
Moet nog wel voor de bloedtest komen woensdag voor het geval dat het idd vals alarm is.

Sterkte meiden met wachten. Hopelijk voor jullie beter nieuws
Ha meiden,

Woensdag werd ik wakker en had ik hetzelfde gevoel als na de iui’s kan het moeilijk omschrijven, maar in de richting van ‘het’ wat het dan ook is, is weg.
Ik wist toen eigenlijk al dat dit geen geslaagde poging zou gaan worden. Zaterdag was ik echt gesloopt en zondag kwam mijn menstruatie door. Ben toen direct gestopt met de progesteron en vandaag het ziekenhuis gebeld.

Op naar poging twee..

Woensdag was ik er wel even verdrietig over, en zondag kwamen alle twijfel vragen. Van gaat dit ooit lukken ook voorbij, maar vandaag voel ik me wel weer wat beter..
Alle reacties Link kopieren
Och mariaa wat jammer! En wat snel ook al zeg! Apart ook dat je het al zo voelde aankomen.. Wees maar lekker lief voor jezelf, hopelijk mag je snel vol goede moed weer door.

Vlinder, ik blijf hopen op toch nog goed nieuws. 3 cryo's is wel erg mooi zeg! Voor jou ook sterkte, die laatste dagen zijn echt killing! :(
Ha lieve meiden,
Ik had al eerder een berichtje gestuurd, maar het plaatsen hiervan is mis gegaan, want zie t nergens terug. Moet geregeld aan jullie denken... Helaas lees ik nu net de teleurstelling van Maria en Vlinder! Echt enorm balen en natuurlijk ben je daar verdrietig over... dat mag ook! We hebben zoveel doorstaan, dan hoop je toch dat de embryo zich nestelt!!!
Hopelijk trekt het verdriet ook weer weg en komen jullie een beetje tot rust in de verplichte rustmaand. Goed voor jezelf zorgen en naar je lijf luisteren. Cliche, maar in dit proces ohzo waar!

En hoe is het met jou Heytan? Spannende dagen denk ik?

Met mij gaat het goed. We zijn nu anderhalve week in Sri Lanka en dat is heel fijn. De zon geeft energie, evenals alle lieve mensen en de mooie tempels. Doordat we met onze zoon reizen doen we relatief rustig aan: vaak 1 uitje per dag (safari, tempels, markten) en dan een beetje chillen aan een meer of zwembad. Even ver weg zijn doet me goed, ik vond het zwaar. Gek genoeg vooral achteraf, wellicht door de vervelende nasleep na de punctie... Merk dat ik nu tot rust kom en mijn lijf ook.

Probeer wat zon naar jullie te sturen meiden!
Liefs vanuit Sri Lanka!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om van je te horen India, en dat het zo fijn is op jullie reis . Het is jullie ook echt gegund, klinkt fijn!

Hier ook misse boel, net wat bruin bij het afvegen en nu veel buikpijn. Voel me wel verslagen nu. En ik baal zo enorm dat we nu weer helemaal terug bij af zijn. Bah!
Ach Heytan, wat balen zeg!!! Snap dat je je (even) verslagen voelt... Is het 100% zeker dat er geen cryos zijn?
Hopelijk heb je binnenkort een evaluatie met de gyn, zodat jullie de mogelijkheden kunnen bespreken en ook deze eerste sessie kunnen evalueren.

Maar eerst tijd en ruimte nemen om dit te verwerken... Kan me zo goed voorstelling dat je echt vreselijk opziet tegen weer al due rotspuiten en behandelingen...

Maar houd hoop! Uiteindelijk lukt het bij heel veel mensen! We hebben een kange adem nodig...

Liefd
Hey meiden.

Lieve Heytan en Maria wat super rot zeg! :cry:
We hebben de statistieken tegen ons.

Ik ben maandag de hele dag erg verdrietig geweest. Veel gehuild. Gister gewoon weer gewerkt en toch weer de focus op de toekomst.
Blijf me verbazen dat het herpakken toch ook steeds weer goed lukt.

Bij mij is heeft het bloeden ook doorgezet. Zit nu nog wel in de wachtkamer om bloed te prikken omdat dat toch moest. Maar weet wel zeker dat het mislukt is.

Wij gaan in januari op vakantie dus hebben nu even 2 maanden rust. Ik zou het liefst meteen weer doorgaan maar dat kan nou eenmaal niet.

Sterkte lieve meiden. Wat een kracht en geduld heb je nodig he.
Ja ik hoopte toch dat je een van die lucky meiden bent waar het meteen raak is bij de eerste TP en ook al weet je dat de kans niet zo groot is, hoop doet toch leven.
Ik herken wat je zegt Vlinder. Je pakt jezelf toch weer snel op en gaat verder, het is ook niet het einde van de rit!

Bij ons is wel gevraagd of we direct door willen, dus volgens mij doen ze hier niet aan verplichte stopmaanden. Ik heb vrijdag weer een afspraak voor een echo, dus zal dan wel meer horen.

Ben wel echt flink aan het menstrueren, wat ook niet gek is, maar het is lang geleden dat het zo veel was.
Hebben jullie trouwens voor het traject ook de receptivity test gedaan?

Hoe gaat het bij jou Heytan? Is je menstruatie echt doorgezet?

En jij een heerlijke vakantie India! Sri Lanka! Zo vet ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd naar je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ja de menstruatie is inmiddels in volle hevigheid aanwezig, erg jammer! Ben er best wel kapot van en twijfel heel erg of we nog wel door moeten willen gaan met ivf. Geen embryo's over, dus weer helemaal opnieuw beginnen.. Ik neem maar even goed de tijd om het te overdenken.

Vlinder hoe is het?

Fijn Maria, dat je gelijk al door mag. Ben je er al weer klaar voor? Je hebt dan alleen terugplaatsing toch? Wel fijn hoor, dat je nog embryo's over hebt
Hallo dames,

Vandaag een echo gehad. Daar zagen ze een aantal cystes (wat kennelijk normaal is en die van zelf weer weg gaan) en ook een eitje aan een kant en alweer wat opgebouwd baarmoederslijm, dus maandag weer terug om te bekijken of het is gegroeid, want door de cystes kan dat allemaal wat langer duren omdat die misschien nog progesteron afgeven. Ik heb echt nog nooit zoveel geleerd als de afgelopen periode, bizar.

Ik snap heel erg je gevoel Heytan. Het is ook niet makkelijk om die keuze te maken na zo een teleurstelling.
Zelf zijn wij overgestapt van het maasstad naar het Erasmus en dat was ook een wereld van verschil. Daar gebruiken ze andere medicatie om mee te spuiten waar ze de dosis kunnen aanpassen om zo per individu te bekijken wat je nodig hebt. Heb je weleens nagedacht over een second opinion ergens anders?
Hoe sta je er nu in?

Vlinder hoe is het met jou? Waar ga je naar toe op vakantie? Wel fijn om even weg te gaan toch.

Ik denk aan jullie dames. Alvast hele fijne dagen en op naar het nieuwe jaar, nieuwe kansen en veel mooie blessings.
Hey meiden

Mariaaa fijn dat je meteen doorkan. De terugplaatsing gaat gewoon in de natuurlijke cyclus?
Hoeveel embryo's heb je nog over?

Heytan ik begrijp dat het wel heel moeilijk is om dit hele proces meteen weer opnieuw te moeten doen. Misschien wat tijd nemen om na te denken? Wie weet dat je er over een paar maanden toch wel weer klaar voor bent. Vind het ook heel dapper als je besluit te stoppen met ivf maar het is wel maar zo'n korte kans geweest..

Ik voel me inmiddels weer helemaal prima eigenlijk. Voor mijn gevoel is het nog niet gek dat het niet meteen gelukt is en heb ik nog steeds veel vertrouwen in dat het in het nieuwe jaar wel gaat slagen. Die verplichte rust voelt ook wel heel fijn. Even geen hormonen en vooral geen stress van al die stappen en afwachten. Nu veel kerstdiners waar ik voor de verandering ook weer eens een wijntje kan meedenken. En in januari gaan we naar Zuid-Afrika voor 2.5 week.
Verder gaan wij in juli trouwen dus ook leuk om daar mee bezig te zijn.

Ik blijf meelezen Mariaaa en veel succes!
Fijne feestdagen gehad?

Hoe is het met jullie dames?
Waar ben je nu in het traject Mariaa?

Liefs
Hi Vlinder,

Mijn kerstdagen waren druk, chaotisch, gezellig en fijn haha van alles wat?
Hoe heb jij het gehad?
Al klaar voor jullie vakantie?

Het proces gaat goed en rustig verder. Ik test geen positieve ovulatie testen, dus rij constant naar het ziekenhuis voor een echo. Gelukkig is het maar 10 minuten rijden en met de kerstdagen ook super rustig op de weg.
Inmiddels weer ovitrelle gespoten en krijgen we 1 januari een belletje of de tp door kan gaan die dag.
Ik merk dat ik er positief en realistisch in sta en door verschillende verhalen te horen ik rekening hou met een langer proces, maar hoopvol blijf dat er eentje gaat blijven plakken.

@heytan hoe is het met jou? We hebben je al eventjes niet gehoord.

Veel liefs dames!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik ben er nog wel hoor. Druk geweest de laatste dagen en ook nog ziek, blegh!
Bedankt voor jullie lieve woorden, fijn dat jullie meeleven.
Behalve dat ik ziek ben, voel ik me best goed. Nadat we de beslissing hebben genomen om in ieder geval voorlopig afstand te doen van het medische traject, heb ik een ontzettende rust over me gekregen. En weer ruimte in mijn hoofd voor allerlei andere dingen. Bizar hoeveel het van me had opgeslokt, zonder dat ik het eigenlijk door had. Want behalve de laatste paar maand, ging de rest eigenlijk wel goed naar mijn idee.
Maar het vooruitzicht om me nu de komende tijd te richten op ons gezin en mijn zoon geeft me een goed gevoel. Al ben ik ook nog steeds wel verdrietig als ik bedenk dat er nooit meer een kleintje bij zou komen. Die droom kan ik ook nog niet loslaten. Ik heb voor nu besloten om in ieder geval de evaluatie af te wachten, maar waarschijnlijk eerst een jaar te wachten voor we eventueel een nieuwe poging doen. We hebben nog tijd zat, ik ben nog jong. Dat scheelt ook.

Vlinder, wat goed dat je nog vertrouwen hebt. En terecht, want je hebt nog vele goeie kansen! Ik hoop heel erg voor je dat het snel raak mag zijn en je positief dit medische traject mag afsluiten. Spannend weer, gaan jullie na de vakantie door voor een volgende poging of voor die tijd al? Lekker hoor zo'n reis. En een huwelijk dat is natuurlijk helemaal prachtig, lekkere afleiding!

Mariaa spannend hoor. 1 januari is een mooie datum voor een tp, dan begin je het jaar wel spannend en met goeie moed!

Ben zo blij dat jullie vertrouwen blijven houden. En terecht, want IVF geeft echt mooie kansen! Dat wij er voor nu zijn uitgestapt betekend niet dat ik er niet in geloof en ik hoop heel erg dat het ons uiteindelijk allemaal gegund is. Al zal het bij ons wel wat langer duren ;)

Ik hou jullie op de hoogte hoor, in ieder geval van de evaluatie maar ook van hoe het verder is. En we blijven uiteraard wel zelf proberen en hopen op een wondertje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven