IVF - ICSI herfst 2019

11-11-2019 14:22 136 berichten
Goedemiddag Allemaal!

Graag start ik een nieuw forum voor vrouwen die, net als ik, in een IVF of ICSI traject zitten, of hiermee gaan starten.
Ik weet dat er al diverse topics zijn, maar daar is het vrij druk... Misschien leuk om in een kleiner groepje te starten, met dames die ongeveer gelijk op lopen.
Zelf ben ik 38 jaar en moeder van een zoontje van 4 1/2. Hij is gewoon 'natuurlijk' gekomen. We zouden graag een broertje of zusje willen en zijn hier al een kleine 3 jaar mee bezig. Eerst IUI geprobeerd, maar hier had ik geregeld overproductie en werden pogingen vaker afgebroken dan dat deze doorgingen. Mede door mijn leeftijd dus nu overgestapt op IVF (of mogelijk ICSI).

Ik volg het lange protocol en heb dus 3 weken de pil geslikt, dat was in oktober. Ik spuit nu al drie weken decapeptyl en ben vorige week vrijdag gestart met Gonal F (150). Vandaag tweede echo gehad voor FM: er zitten zo'n 10-12 follikels, maar uiteraard hebben deze allemaal een net iets andere afmeting. Ik hoor vanmiddag of ik woensdag of donderdag de punctie heb. Dit zal gaan gebeuren in het VU in Adam.

Tot nu toe gaat het eigenlijk wel redelijk. ik heb wel veel blauwe plekken van de decapeptyl, maar het einde is in zicht. Heb verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer het allemaal echt stap voor stap aan te gaan: voor nu wel tevreden met aantal follikels. Straks als tweede stap punctie overleven en hopen dat er voldoende eitjes aanwezig zijn. Dan afwachten hoeveel hiervan bevrucht zijn en van welke kwaliteit. En dan natuurlijk de mogelijke terugplaatsing...

Ben benieuwd waar jullie is dit proces zijn en hoe jullie het ervaren?
Leuk als jullie mee willen schrijven.
Liefs en sterkte voor iedereen die ook in dit proces zit.
Hoi allen,

@ Maria. dat is vlot gegaan bij jou. Fijn dat het jou ook meeviel. Spannend het teefoontje donderdag. Ik duim mee.


Ik heb ook de punctie gehad vanmorgen ben nog steeds een beetje dizzy van de medicatie als ik nu aan het typen ben. Dus als er foutjes instaan dan weet je waar het aan ligt ;)

Punctie viel mij ook 100% mee. Denk dat de medicatie goed aangeslagen was
Opbrengst was hoger dan verwacht, 22 eicellen gevonden. Mijn vriend had ook een zeer goede score met 45 miljoen.
Ik heb nu alleen wel veel kans op overstimulatie dus of de terugplaatsing door kan gaan is wel de vraag. Ik moet 3 L water drinken en fluimicil innemen dat zou de klachten hierna minder moeten maken.

Ben in ieder geval heel opgelucht over dit stukje. Hopelijk matcht het allemaal met elkaar en kan ik vrijdag ook door.

Hoe is het bij jou gegaan Heytan, ik ben erg benieuwd.

Sterke allemaal met wachten op de uitslagen.
Wat fijn meiden dat het er op zit!!
6 eitjes is mooi Maria en jee Heytan: 22 eicellen is bizar! Snap dat er overstimulatie op de loer ligt! Maar 22 eitjes en super zaad, dat moet toch wel iets worden zou je denken ;)

Nu weer op naar de volgende stap: bevruchting en evt terugplaatsing. Ik duim weer mee, maar heb er alle vertrouwen in!

Liefs en rustig aan alle drie!
Alle reacties Link kopieren
Wauw 22!Vlinder dat is echt mega veel! Fijn dat het je is meegevallen. Hopelijk geen overstimulatie en deze ronde nog een terugplaatsing, zou top zijn.

Ik vond het erg heftig! Gelukkig 12 eicellen gevonden, dus ik ben alsnog erg blij met alles. Nu lekker bijkomen :)
Alle reacties Link kopieren
Maria, wat fijn dat jij het ook al achter de rug hebt. 6 eitjes is een mooie opbrengst hoor! Nu nog maar ff lekker bijkomem en lief zijn voor jezelf .

Ja hier vanaf vanmiddag ook aan de utrogestan. Hoort erbij en alles voor het goeie doel!
Wauw prachtige score Heytan!
Hoe gaat het met de naweeën van de punctie?
Ik vond het zo'n extreem rare dag vandaag. Was bijna de hele dag nog waus van de medicatie. Voelde me alsof ik een enorme jetlag had.
Ben heel benieuwd hoe het morgen is.
Met de buikpijn valt het mee. Ben wel toch best bezorgd over de overstimulatie. Hoop heel erg dat dat niet nog gaat komen want dan gaat de tp niet door..

Slaap lekker meiden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet jij opletten op een overstimulatie dan? Ik moet erg veel drinken en elke dag wegen. En dan verder op de symptomen letten natuurlijk. Ik hoop ook heel erg voor je dat dat niet gaat gebeuren! Krijg jij vandaag ookte horen hoeveel bevruchtingen?
Ja gekke dag he. Ik voelde me eigenlijk best wel goed, wel emotioneel wat wiebelig. Vandaag wat meer buikpijn, maar ik heb ook nog geem pcm gehad. Ik had van de morfine amper last. Misschien een lagere dosis gehad? Ik vond de punctie ook behoorlijk pijnlijk!

Mariaa, heb jij al gehoord hoeveel bevruchtingen er hebben plaatsgevonden? Ik hoop zo voor jed at ze alle 6 zijn bevrucht!!

Ik hoor het vandaag, spannend hoor.
Spannende dag meiden! Hoop straks goed nieuws te lezen. Zelf hoorde ik enkel of er bevruchtingen waren en of de TP door kon gaan. Ze gaven geen info over aantallen. In welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten bij een fertiliteitskliniek in Twente. Ik heb geen idee wat ze gaan vertellen. Hebben ze toen niet gezegd hoeveel bevruchtingen? Ben wel weer wat zenuwachtig hoor!
Snap ik! Hoe laat mag je bellen? Zou er wel rekening mee houden dat je enkel hoort of er bevruchting heeft plaatsgevonden en of je dus een TP krijgt... Dat was bij mij zo en ik vond dat toch een domper...
Ik mag morgen pas bellen voor uitslag, dan inderdaad geen aantallen maar alleen of er wel of niet een terugplaatsing kan plaatsvinden. Ik zit net als India bij de VU dus wij hebben hetzelfde beleid.

Ik kreeg zelfde advies om veel te drinken en dus Fluimicil in te nemen (wrsch omdat de kans dus hoger is omdat ik > 15 eicellen had). En ik krijg vrijdag ochtend eerst een echo om te kijken of het door kan gaan.

Ik weet denk ik wel zeker dat het die medicatie was waardoor ik het mee vond vallen want was zo van de wereld. Heb ook helemaal niet meegekeken met het prikken want was veel te suf. Hele dag nog super dizzy en slaperig en soort van vlak geweest. Viel gewoon aan tafel in slaap. Vandaag gelukkig wel weer mezelf. En m'n buik voel ik wel bij bijvoorbeeld overeind komen of gaan zitten. Maar geen pijn en volgens mij ook niet opgezet.

Ik moest verder heel rustig aan doen, niet sporten, veel drinken.
En idd dat wegen...ik heb helemaal geen weegschaal. Ik ga morgen werken zal dan wel even op de weegschaal gaan staan.

Super spannend dat je het al te horen krijgt.

Laat je het gauw weten?

liefs
Alle reacties Link kopieren
Ja , ik ben net gebeld. 7 bevruchtingen! Morgen word ik weer gebeld over of ze goed gedeeld zijn en hoe verder. Bij ons is beleid dat ze dagelijks bellen. Dus kan best dat ik vrijdags dan ook nog word gebeld en dan zaterdag eventueel terugplaatsing heb.

Gek he, dat het overal weer zo anders is.

Grappig hoe iedereen dan anders reageert op de medicatie dan he. Wel fijn dat je er zo ontspannen doorheen bent gegaan. En met die opbrengst! Gaat het vast goedkomen hoor.

Wanneer krijgen jullie dan te horen hoeveel embryo's er goed zijn gedeeld en hoeveel er evt kunnen worden ingevroren?

Ik heb ook niet meegekeken bij de punctie, maar ik had vooral mijn ogen dicht om de pijn onder controle te houden. Achteraf wel jammer, maar ik was behoorlijk van de wereld daardoor.
Wauw Heytan, 7 bevruchtingen. Dat is echt fantastisch toch?!

Nu inderdaad hopen dat ze goed delen. Denk dat VU bewust drie dagen wacht, zodat ze echt goed zicht hebben op de delingen etc en beter kunnen inschatten of TP doorgaat?
Ik hoorde pas twee weken na TP of er cryos waren, maar ze weten het in het ziekenhuis al zo'n 3 dagen na TP, dus hopelijk zit je hiervoor ook minder lang in spanning Heytan! Zou geweldig zijn als je straks TP hebt en ook nog een aantal cryos. met 7 bevruchtingen lijkt me dat een goede kans!

Ik zat ook bij de VU, maar had niets aan de pijnstilling. Ik verging van de pijn. Maar goed, zal wel pech hebben gehad, ook met de ontsteking naderhand...

Sterkte met wachten en duimen!
Super heytan, dit zijn hele goede berichten!! Fijn dat ze je elke dag bellen.
Poeh 2 weken erna pas India. Dat is wel behoorlijk lang. Wij zijn allemaal al koninginnen geworden in geduld en wachten dus dat zal er ook wel bij kunnen.
Ik ben onder behandeling bij het Erasmus MC.
En ik hoor morgenochtend, of er dus rijpe eitjes waren en of dit bevruchtingen heeft opgeleverd.
Van de 6 had ik 4 grote en 2 waren (waarschijnlijk) te klein, dus mocht er maar 1 bevruchting plaats hebben gevonden dan wordt deze direct donderdagmiddag geplaatst. Zijn het er meerdere dan de zaterdagmiddag.

Ook wel bijzonder om te lezen dat het overal zo anders verloopt. Nu moet ik wel zeggen dat wij voor iui bij het Maasstad waren en dat was ook heel anders (en echt een rommeltje en qua gesprekken ook onprofessioneel).

@vlinder ik denk inderdaad dat ze je een flinke spuit morfine hebben gegeven. Misschien omdat het er zoveel waren en dat wat pijnlijker is?

Bij mij was de morfine meteen alweer uitgewerkt. Had eigenlijk nog wel een spuit gewild vond het echt top spul.

Gister had ik nog het gevoel dat ik een stomp in Mn maag had gekregen maar vandaag heb ik nergens meer last van, dus hopelijk voelt iedereen zich vanaf morgen weer wat minder beurs.

@heytan gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Lucky 7!!

Spannend allemaal hoor dames!
Alle reacties Link kopieren
Maria, spannend zeg! Nog even morgen afwachten dus.. Ik duim voor je hoor!

Ik lees net dat ik per brief te horen krijg of er embryo's worden ingevroren, dat hoor ik dan volgende week. Dat had ik gisteren ff gemist haha. Maar goed dat je alles op papier mee krijgt.
Spannende dag weer! Hopelijk hoor jij zo goed nieuws, Vlinder!
Alle reacties Link kopieren
Hier slecht nieuws, maar 1 embryo is goed. De rest gaan ze nog proberen te laten ontwikkelen, maar ziet er niet best uit. Vanmiddag de terugplaatsing. Ben echt geschrokken en verdrietig, ik had echt meer verwacht :( hopelijk voor jullie beter nieuws!
He jakkes Heytan, dat is echt balen. Zijn ze niet goed gaan delen?
Een kan genoeg zijn, dus probeer toch ook hoop te houden! Kun je er niet twee laten terugplaatsen? Een goede en een zwakkere? Dat hoor je ook weleens.

Kan me de teleurstelling goed voorstellen, maar probeer positief te blijven!
X
En Heytan, heb je de terugplaatsing gehad vanmiddag?
Heytan heel veel sterkte vandaag. Ik kan me voorstellen dat dit heel anders verloopt Dan waar je op hebt gehoopt.

Misschien een raar advies, maar zelf heb ik heel veel baat gehad bij Japanse acupunctuur om mijn hormonen weer in balans te krijgen, maar ook voor een betere doorbloeding. In het kader van alle beetjes helpen.. misschien de moeite om eens te bekijken.

Zelf heb ik zaterdag de TP, dus er zijn er meerdere aan het delen. Zaterdag hoor ik hoeveel.

Sterkte Heytan! Denk aan je.
He wat een enorme domper Heytan! Daar reken je nou weer niet op met eerst goed nieuws van 7 bevruchtingen . Snap dat je je enorm rot voelt.
Je had het liever wat minder spannend gehad met meer kansen in het verschiet. Nu inderdaad wel een kans met verse terugplaatsing. Toch even bedenken dat de kans dat dit aanslaat toch wel vele malen groter is dan de IUI (en dat is bij jullie in het verleden ook gelukt!). Maar ik weet dat het positieve denken makkelijker gezegd dan gedaan is.
Zoals ik het lees is er nog een heel klein beetje hoop dat er nog meer doorontwikkelen?
Ik denk aan je en ga heeeel hard hopen dat het gewoon in 1x raak is met deze!

Fijn Maria dat jij ook een terugplaatsing gaat krijgen! Alvast heel veel succes!

Mijn vriend heeft vanochtend gebeld en we hebben ook een afspraak voor een terugplaatsing :-) , maar zoals we wisten is het aantal bevruchtingen nog niet bekend gemaakt.
Ik heb dan morgen ochtend eerst de echo om te kijken of er geen overstimulatie is. De laatste hobbel in deze ronde hoop ik, als die goed is dan 's middags de terugplaatsing. Ik merk dat ik echt zo voorzichtig ben met ergens blij of positief over te zijn, want je weet nooit wanneer je weer teleurgesteld gaat worden...

Duimen maar weer.

Lieve dames, sterkte allemaal,
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik schrijf verder niet mee in dit topic maar wil wel even reageren op het verhaal van Heytan maar ook in het algemeen: zelf heb ik afgelopen zomer een ICSI behandeling gehad en na de punctie zijn er ‘maar’ 2 goede bevruchtingen ontstaan. Ondertussen ben ik ruim 16 weken zwanger van de eerste terugplaatsing en ligt de 2e embryo veilig in de vriezer voor hopelijk ooit ons 2e kindje :)

Hiermee wil ik alleen maar zeggen: ondanks dat ik de teleurstelling snap (had ik zelf ook) probeer niet te veel bezig te zijn met de aantallen en probeer ook niet al te veel in de toekomst te denken. Focus je op de eerste stap en de eerste poging. Zorg verder goed voor jezelf en ben extra lief voor jezelf. Aantal embryo’s wil helemaal niks zeggen over of je niet misschien toch al over een paar weekjes al een positieve test hebt.

Overigens zit ik ook sinds eind van de zomer in een facebookgroepje met 8 anderen in het traject: de helft van ons is nu al zwanger! Dit hoop ik ook voor jullie allemaal. Heel veel succes en sterkte met het traject, en dat er maar heel veel 2020 baby’s mogen komen!
Dank je wel Opheilia! Dat zijn goede statistieken.

net voor echo geweest, dat was gelukkig goed, nu moet het bloed ook nog goed zijn (niet te veel ingedikt) dat krijgen we over een paar uur te horen en dan vanmiddag meteen de terugplaatsing.

Van de 22 eicellen waren er 16 rijp. daarvan 12 bevrucht. 6 embryo's, daarvan vannacht nog eentje afgevallen en eentje die een beetje achterblijft. Dus hopelijk houden we deze vier nog over. Dat zou een hele fijne score zijn. Wat een afvalrace he!

Dus nu nog weer heel hard duimen dat de TP door gaat, kan me bijna niet voorstellen van niet want voel me prima. Maar niets is zeker in IVF land.

Hoe voel jij je Heytan?
En Maria hoe voel jij je, zenuwachtig voor morgen?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dankje dames voor jullie interesse en lieve woorden!

Mariaaa ik wil je vast heeel veel succes wensen, spannend hoor! Hopelijk mooi nieuws :)

Vlinder, wauw. Nog best wel wat afgevallen, maar 4 over is wel erg fijn!
Is de terugplaatsing vandaag geweest? Ik hoop het zo voor je!

De terugplaatsing was gisteren en ging prima, ze namen alle tijd om alles uit te leggen en te laten zien. Dit embryo was van hele mooie kwaliteit. De rest was ze bang dat geen kans maakte, maar gaan ze nog wel proberen. Hoe dat afloopt horen we binnen 2 weken per brief. Nu is het lange wachten begonnen, ik merk dat ik het heel moeilijk vind om hoop te hebben. Voor het eerst sinds we bezig zijn voor een tweede voel ik me echt erg down. Hopelijk trekt dat nog weg. Anders zien we het dan wel weer. Eerst deze paar weken eens overleven!
Ah Heytan wat rot dat je je zo voelt. Ik snap het heel goed. Soms is het zo moeilijk om positief te blijven. Je bent je zelf steeds weer aan het opladen. En nu is het gewoon ook heel spannend. Dus je mag ook even down zijn.
Fijn dat het embryo van goede kwaliteit is. Dat betekent echt een hele mooie kans. Jouw lichaam heeft dit eerder gedaan! Hele dikke knuffel voor jou!!


Bij ons is terugplaatsing uiteindelijk doorgegaan. Bloed was toch wel wat ingedikt maar al met al net besloten dat het door kon al loop ik dus nog steeds een risico. Ben zo opgelucht, had er niet aan moeten denken om weer een paar maanden te moeten wachten. Nu het wachten begonnen. Merk wel er behoorlijk mee bezig te zijn. Hoop dat dat wat minder gaat worden.
Vond het trouwens heeeeel bijzonder om dat embryootje te zien op het scherm. Echt wel een momentje ontroerd.

Succes mariaaa laat je weten hoe het gegaan is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven