Mode & Beauty alle pijlers

Tegen de 50 jaar en ouder wordende huid

09-03-2020 13:12 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai. Ik hoop dat ik op de juiste pijler zit.

Ik ben een vrouw die langzamerhand tegen de 50 aan loopt. Ik heb er altijd jonger uit gezien dan dat ik ben maar merk nu echt dat mijn huis droger is, er doffer uitziet en, rimpeltjes daardoor meer naar voren komen. En af en toe ook wat irritante pukkeltjes op mijn huid krijg. Dat laatste door schommelende hormonen waardoor mijn humeur ook niet altijd even best is maar dat terzijde.

Ik heb bijna nooit dure cremes gebruikt. Maar wat werkt nu echt om mijn huid een boost te geven? Ik wil best wat meer uitgeven maar dan moet ik zeker weten dat het goed spul is. Rimpeltjes horen erbij op deze leeftijd maar zou leuk zijn als ze wat minder lijken.

Overigens drink ik veel water, probeer ik veel groentes en fruit te eten. Maar door hormonen is het soms lastig om niet aam grote snaaibuien toe te geven.

Tips gevraagd dus. 😊
Nou... Na het zoveelste topic (bedoel ik niet naar) heb ik eindelijk maar eens een resist mini setje besteld.

Ik ben heel erg benieuwd.
Ik heb heel veel donkere kringen waar de fijne lijntjes erg naar voren komen. Ik hoop met extra aandacht het een beetje te kunnen reduceren.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes... zo is het bij mij ook begonnen... een minisetje Resist :)
Alle reacties Link kopieren
En een exfoliant gebruiken jullie elke dag? Dat lijkt me zo vaak. Ik gebruikte altijd een simpele scrub, maar heb laatst een duurder maar erg fijn product gekocht. Moet even gaan kijken wat het precies is, maar dat gebruik ik maar 1x per week.
Alle reacties Link kopieren
Het is de purifiying gel peel van obey your body.
Lady_Day schreef:
12-03-2020 20:05
Felidaes... zo is het bij mij ook begonnen... een minisetje Resist :)
:-D Ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
12-03-2020 20:34
Het is de purifiying gel peel van obey your body.
Gezien de bizarre prijs snap ik wel dat je die maar één keer per week gebruikt. Wow!
Maar ik zie in de ingrediënten lijst helemaal geen 'peelende' ingrediënten. Andere ingrediënten nerds hier? Misschien mis ik iets? Onder peeling versta ik iets wat exfolieert. :@@:
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
12-03-2020 20:33
En een exfoliant gebruiken jullie elke dag? Dat lijkt me zo vaak. Ik gebruikte altijd een simpele scrub, maar heb laatst een duurder maar erg fijn product gekocht. Moet even gaan kijken wat het precies is, maar dat gebruik ik maar 1x per week.
Twee keer per dag. Maar ik gebruik geen scrubs, alleen AHA en BHA.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
12-03-2020 21:02
Gezien de bizarre prijs snap ik wel dat je die maar één keer per week gebruikt. Wow!
Maar ik zie in de ingrediënten lijst helemaal geen 'peelende' ingrediënten. Andere ingrediënten nerds hier? Misschien mis ik iets? Onder peeling versta ik iets wat exfolieert. :@@:
Ik ken het spul niet maar net even gegoogled... 200 dollar?!

Gluconolactone is een soort AHA light dus wellicht dat dat het exfolierende ingredient is.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-03-2020 21:27
Ik ken het spul niet maar net even gegoogled... 200 dollar?!

Gluconolactone is een soort AHA light dus wellicht dat dat het exfolierende ingredient is.
ow haha, dat heb ik er niet voor betaald hoor. 55 euro en dat vond ik al duur genoeg. Heb het in Amsterdam gekocht na een verkooppraatje. Jongen uit de winkel heeft het uitgeprobeerd op mijn hand en het voelde lekker, dus ik dacht laat ik eens gek doen.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
13-03-2020 06:48
ow haha, dat heb ik er niet voor betaald hoor. 55 euro en dat vond ik al duur genoeg. Heb het in Amsterdam gekocht na een verkooppraatje. Jongen uit de winkel heeft het uitgeprobeerd op mijn hand en het voelde lekker, dus ik dacht laat ik eens gek doen.
Ach ja, dat herken ik wel hoor maar als ik naar de ingredienten kijk zou ik geen wereldwonderen verwachten. Maar als het lekker op de huid voelt, gewoon van genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-03-2020 21:17
Twee keer per dag. Maar ik gebruik geen scrubs, alleen AHA en BHA.
Ik gebruik ook geen scrubs, en mijn exfoliant één keer per dag. Soms even niet, maar per saldo meestal wel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.libelle.nl/mode-beauty/midd ... -kruidvat/

Ik gebruik deze scrub dus 1x per week. In het artikel staat dat zij het 2x daags (!) Gebruikt. Dan houd je toch geen huid meer over?
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
13-03-2020 09:17
https://www.libelle.nl/mode-beauty/midd ... -kruidvat/

Ik gebruik deze scrub dus 1x per week. In het artikel staat dat zij het 2x daags (!) Gebruikt. Dan houd je toch geen huid meer over?
Doet me denken aan de eerste scrub die ik ooit gebruikte: Aapri. Zelf gebruik ik liever chemical exfoliants (sorry, weet even niet hoe dat in het NL heet) zodat ik mijn huid niet kapot schrob. Of de Unscrub van PC. Daar zitten wel bolletjes in maar die zijn van jojoba-olie en smelten als je aan het scrubben bent.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-03-2020 11:52
Ik sinds vorige zomer 'serieus' met mijn huid bezig gegaan en het duurde echt wel maanden voordat ik echt resultaten begon te zien. En dan nog... vrij subtiel hoor. Ik ben eind 40 en zie er opeens echt niet uit als iemand van 30.

Ja, herkenbaar... bij mij is er echt wel een omslagpunt geweest. En dat komt echt door die rosacea, die sommige vrouwen krijgen vanaf 'een bepaalde leeftijd'. Ik heb rode vlekken en puisten op mijn wangen en kin en mijn huid lijkt ook verdikt/opgeblazen. Nu ook weer een uitbraak. Is er iemand die daar last van heeft (gekregen) en nu goede ervaringen heeft met iets? Gladskin hielp lange tijd, maar nu niet... Ik heb nu twee producten van de La Roche Posay Rosacea lijn gekocht, maar dat verricht ook geen wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook geen fysieke scrubs, alleen chemische.
Elke avond een glycolic toner en eens per week de aha/bha peel mask van The Ordinary.

Iemand vroeg volgens mij als je een ding moest kiezen... nou vind ik dat onmogelijk, maar ik denk dat het de spf zou zijn. Ik gebruik dat consequent elke dag. Jammer dat ik dit 10, 20 jaar geleden niet wist.
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
13-03-2020 09:59
Ja, herkenbaar... bij mij is er echt wel een omslagpunt geweest. En dat komt echt door die rosacea, die sommige vrouwen krijgen vanaf 'een bepaalde leeftijd'. Ik heb rode vlekken en puisten op mijn wangen en kin en mijn huid lijkt ook verdikt/opgeblazen. Nu ook weer een uitbraak. Is er iemand die daar last van heeft (gekregen) en nu goede ervaringen heeft met iets? Gladskin hielp lange tijd, maar nu niet... Ik heb nu twee producten van de La Roche Posay Rosacea lijn gekocht, maar dat verricht ook geen wonderen.
Persoonlijk heb ik geen ervaring, maar heb veel goede dingen gelezen over het ingredient Centella, bijvoorbeeld in het serum van Purito. En een vriendin van me zweert bij Dermalogica.
Phloxx schreef:
11-03-2020 14:03
Ik ben (nog lang) geen 50, maar heb wel een hele goede tip voor zonnebrand:
Kiehls SPF 50. Ik heb er heeeel veel geprobeerd en dit is echt de enige SPF die direct intrekt en niet plakkerig blijft. Na 5 minuutjes voel je er niks meer van.

Voor mij heel belangrijk, want ik gebruik een poedertje ipv foundation en die bleef anders zo in vlekken vastplakken. Geen gezicht.
Ik ben behoorlijk 50+ gebruik van hun ook de vitamine C serum en meer. Goed merk en prima prijs, ouder worden gaat rond je 50ste met sprongen, je schrikt je af en toe wild maar dan went het weer tot de volgende verzakking ;-)
@Vivinnetje, ik tob al jaren met rosacea en heb zo'n beetje alles wel geprobeerd. Sinds een half jaar lijk ik voor mij de juiste routine gevonden te hebben: in de morgen een exfoliant van Paula's choice, de calm 1% bha. Als deze is ingetrokken een paar druppeltjes amandel gezichtsolie van weleda. Ik gebruik een minerale make-up (soort compact poeder) van mineralissima. In de avond reinig ik mijn huid met een reinigingslotion voor de gevoelige huid, gewoon van Kruidvat, en daarna breng ik dun soolantra aan. Dit is op recept van de dermatoloog maar de huisarts schrijft het ook voor. Wie weet werkt dit voor jou ook. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Geen puistjes en bobbeltjes meer. Nog wel wat rode vlekjes maar het is zo veel rustiger!
Ik herken trouwens wat je schrijft over de opgeblazen huid. Bij mij voelde het ook verdikt en stug, trekkerig en branderig. Soms jeukte het ook. Dat is allemaal weg, zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor ieders reacties, want ik ben een rondje gaan Googlen voor nieuwe producten.

Nu rest mij nog een andere vraag, want als ik allemaal mooie fijne producten op m’n huid ga smeren, moet ik dan m’n flut BB Cream en poeder niet ook inruilen voor iets beters?

Ik zie bij ICI Paris wel wat opties voor een minerale compact poeder, maar wat smeer ik eronder?
Alle reacties Link kopieren
Een tip om je huid van binnenuit te verzorgen:
Niet te schraal eten! Maar wel de goede vetten.
Vis (zalm, tonijn), noten, volle yoghurt, avocado.
Daar kan geen smeersel tegenop!
Ik gebruik al jaren het Protect & perfect serum van no.7. Komt ook regelmatig langs bij dr Phil :rofl: Maar daarvan is echt bewezen dat het werkt en ik vind hem heel fijn! Heb nog geen rimpels en ga richting de 40 inmiddels. Er overheen gebruik is dagcreme, maar dat wisselt welke ik heb. Momenteel de slow âge van Vichy, maar heb ook regelmatig die van no.7 erbij als er een aanbieding is. Voor de zomer vind ik de aqualia thermal UV van Vichy heel fijn. Goed vochtinbrengend, lichte textuur, spf. Alles wat ik zoek :)
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
26-03-2020 08:19
Bedankt voor ieders reacties, want ik ben een rondje gaan Googlen voor nieuwe producten.

Nu rest mij nog een andere vraag, want als ik allemaal mooie fijne producten op m’n huid ga smeren, moet ik dan m’n flut BB Cream en poeder niet ook inruilen voor iets beters?

Ik zie bij ICI Paris wel wat opties voor een minerale compact poeder, maar wat smeer ik eronder?
Gewoon een mooie foundation die er natuurlijk en stralend uit ziet. Ik vind de Stila hide and chic foundation daar perfect voor. Bevat ook geen troep. Iets goedkoper en misschien ook iets makkelijker aan te komen is L'oréal infallible freshwear. Ook prachtig, bevat wel een beetje parfum en alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
26-03-2020 08:19
Bedankt voor ieders reacties, want ik ben een rondje gaan Googlen voor nieuwe producten.

Nu rest mij nog een andere vraag, want als ik allemaal mooie fijne producten op m’n huid ga smeren, moet ik dan m’n flut BB Cream en poeder niet ook inruilen voor iets beters?

Ik zie bij ICI Paris wel wat opties voor een minerale compact poeder, maar wat smeer ik eronder?
Wat voor jou werkt. De een is klaar met een dagcrème met SPF 50 (lekker royaal ingesausd), de ander smeert eerst dagcreme of een serum en dan de SPF.
In de zomer smeer ik alleen wat serum, in de winter smeer ik er nog een vettende crème onder.
En welke make-up goed blijft zitten/makkelijk is aan te brengen, is weer sterk afhankelijk van het soort SPF. Met chemische filters: vaak hoog risico op glimmen als een spiegeltje en wegglijdende foundation. SPF met minerale filters kan juist weer zorgen voor droge plekken (waar de foundation/poeder/blush weer extra goed blijft hangen).

Ik heb qua make-up recent de foundationpoeder van Bare Minerals ontdekt. Ik vind het geweldig. Dacht altijd dat ik daar van droge plekken van zou krijgen of juist zo’n pancake gezicht maar het ziet natuurlijker uit dan welke vloeibare foundation/BB/CC die ik heb gebruikt. En goede dekking en lasting power.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-03-2020 13:20

Zelf kijk ik heel kritisch naar de ingrediënten. Ik wil geen ingrediënten die de huid meer kwaad doen dan goed, dus geen parfum (natuurlijk of synthetisch maakt niet uit, allebei nee), geen etherische oliën, geen kruidenextracten zoals lavendel, grapefruit, sinaasappel, rozemarijn, thijm, en geen gedenatureerde alcohol.
Zijn dit allemaal echte no go’s?

Mijn huidige moisturiser bevat wel (wat) parfum en Cetearyl Alcohol.

Ik heb een overvol winkelmandje klaar staan op Paula’s Choice, maar waar ik een beetje kan besparen zou ook nog wel fijn zijn.
frizz wijzigde dit bericht op 28-03-2020 08:28
0.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven