De tip tegen eelt op hakken
maandag 30 maart 2020 om 23:03
Sinds mijn zwangerschappen lijkt het alsof ik gevoeliger ben voor eelt... hiervoor had ik hier nooit echt last van, deed er ook niks aan. Nu moet ik wel want het is echt niet om aan te zien. Droog, dik en hard eelt en met kleine scheurtjes erin.
Ik heb een voetvijl met een grove en fijne kant, leuk maar doet amper iets. Ik heb ook een eeltschaaf. Werkt zeker maar ik hak er stukken af waardoor het eindresultaat hobbelig en bobbelig is, het lukt me niet om het netjes te doen waardoor het overal gelijk is. Ook gaat er dan soms teveel af waardoor ik een paar dagen pijnlijke voeten heb als ik loop. Gister ging ik iets te diep en nu heb ik twee wondjes gemaakt. Super dom, dat ding raak ik niet meer aan.
Ik heb zalf van dr scholl en hielklovencreme maar dat doet ook niks. Dat trekt in en daarna voelt het nog steeds droog.
Ik heb van action en kruidvat van die zakjes om voeten geprobeerd waarna je huid helemaal loslaat en je daaronder zachte nieuwe huid zou moeten krijgen. Nou... er gebeurde he le maal niks.
Ik word er moedeloos van. Hoezo heb ik opeens zoveel eelt en hoe kom ik er vanaf?
Ik heb helaas de financiele middelen niet om regelmatig naar de pedicure te gaan.
Ik zag op facebook zon machientje die ronddraait met een soort vijl erop en die meteen alles opzuigt. Zou dat iets zijn?
Ik heb een voetvijl met een grove en fijne kant, leuk maar doet amper iets. Ik heb ook een eeltschaaf. Werkt zeker maar ik hak er stukken af waardoor het eindresultaat hobbelig en bobbelig is, het lukt me niet om het netjes te doen waardoor het overal gelijk is. Ook gaat er dan soms teveel af waardoor ik een paar dagen pijnlijke voeten heb als ik loop. Gister ging ik iets te diep en nu heb ik twee wondjes gemaakt. Super dom, dat ding raak ik niet meer aan.
Ik heb zalf van dr scholl en hielklovencreme maar dat doet ook niks. Dat trekt in en daarna voelt het nog steeds droog.
Ik heb van action en kruidvat van die zakjes om voeten geprobeerd waarna je huid helemaal loslaat en je daaronder zachte nieuwe huid zou moeten krijgen. Nou... er gebeurde he le maal niks.
Ik word er moedeloos van. Hoezo heb ik opeens zoveel eelt en hoe kom ik er vanaf?
Ik heb helaas de financiele middelen niet om regelmatig naar de pedicure te gaan.
Ik zag op facebook zon machientje die ronddraait met een soort vijl erop en die meteen alles opzuigt. Zou dat iets zijn?

maandag 30 maart 2020 om 23:12
Je vormt eelt op plekken waar er wrijving is. Zijn je voeten misschien iets van vorm veranderd? Misschien door vocht vasthouden of iets dergelijks? Of iets meer doorgezakt waardoor het gewicht op de voet anders verdeeld wordt. Dan kan het zijn dat je schoenen nu nog naar je “oude” voet staan.
Ik krijg ook heel snel eelt, vooral onder de bal van m’n voet, omdat ik veel hakken draag. Daar is dus veel wrijving. Ik ben niet bereid dat op te geven, dus ik moet echt heel regelmatig vijlen en schrapen om het bij te houden. En veel voetencrème etc. Ik neem het voor lief.
Ik krijg ook heel snel eelt, vooral onder de bal van m’n voet, omdat ik veel hakken draag. Daar is dus veel wrijving. Ik ben niet bereid dat op te geven, dus ik moet echt heel regelmatig vijlen en schrapen om het bij te houden. En veel voetencrème etc. Ik neem het voor lief.

maandag 30 maart 2020 om 23:51
Klinkt goor maar wat ik doe: een voetenbadje nemen en echt wel een uur mijnvoeten laten weken. Dan met mijn duimnagel alle overtollige eelt wegkrabben. Daarna schubben en vijlen. Goed insmeren sokken aan en slapen! De dag daarna heerlijke, zachte eeltvrije voeten. Dit doe ik minstens 1 keer per week. In de zomer elke dag.

dinsdag 31 maart 2020 om 00:08
Pedicures mogen momenteel niet werken.icequeen2000 schreef: ↑30-03-2020 23:26enja als je het kunt veroorloven, af en toe pedicure maar in coronatijd niet aan te raden..zal voor na epidemie zijn.

dinsdag 31 maart 2020 om 05:01
Hier heb ik er gewoon ... vrede mee genomen.
Er valt gewoon niet tegenop te vijlen, insmeren, ...
De meeste lapmiddeltjes ook geprobeerd en in 't beste geval is het effe 3 dagen ietsje beter en dan zie je er weer niks meer van.
Ik laat het zo.
Die éne keer per jaar dat ik toch eens zin heb om mij te amuseren ...
Raspen op 't moment dat je net uit de douche / het bad komt en je voeten / de eelt nog vrij week zijn.
(Zo'n Scholl Velvet heb ik hier ook liggen maar dat werkt dan weer niet op semi natte voeten.)
Er valt gewoon niet tegenop te vijlen, insmeren, ...
De meeste lapmiddeltjes ook geprobeerd en in 't beste geval is het effe 3 dagen ietsje beter en dan zie je er weer niks meer van.
Ik laat het zo.
Die éne keer per jaar dat ik toch eens zin heb om mij te amuseren ...
Raspen op 't moment dat je net uit de douche / het bad komt en je voeten / de eelt nog vrij week zijn.
(Zo'n Scholl Velvet heb ik hier ook liggen maar dat werkt dan weer niet op semi natte voeten.)

dinsdag 31 maart 2020 om 07:35
Dit was in ons gezin een eeuwige discussie met m’n vader die het altijd over hakken had. Wij hebben die discussie verloren. Volgens Van Dale* kun je ook hak zeggen ipv hiel. Het is iets van het oosten van het land geloof ik.
En grappig is dan weer dat het in het Engels bij schoenen juist ook heels is.
- - -
*Van Dale: hak (de; v(m); meervoud: hakken)
1
achterbenedendeel van de mensenvoet; = hiel: iets op de hak nemen bespotten; de hakken in het zand zetten zich halsstarrig verzetten, niet toegeven; met de hakken over de sloot op het nippertje
2
(van een schoen) verhoging onder de hiel
¶
iem. een hak zetten hem benadelen; van de hak op de tak springen van het ene onderwerp naar het andere overspringen zonder een verband te leggen
hak·ken (hakte, heeft gehakt)
1
met een bijl op iets slaan en splijten, fijnmaken; = kappen: hout hakken; dat hakt erin (a) kost veel geld; (b) is zeer ingrijpend
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 31-03-2020 07:37
0.32% gewijzigd
dinsdag 31 maart 2020 om 07:36
toch gek want als er iemand op 1,5 m afstand blijft...

Don't cry, buy a bag and move on.

dinsdag 31 maart 2020 om 07:38
Je zit wel precies onder de sproeiboog van je klanten.
dinsdag 31 maart 2020 om 08:15
Je mag best wat moeite doen voor je voeten en dan vaak bijwerken. En vaak een nieuwe batterij nemen want al gauw gaan ze langzamer en dan duurt het idd lang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven