Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Elvy25 schreef:
27-03-2020 19:21
Ik heb het idee dat ik meer kleine bultjes van de niacinamide + zink op m’n voorhoofd krijg. Voor de rest van m’n gezicht lijkt het wel prima te zijn. Heeft iemand van jullie dat ook? Ik meng hem al met m’n nachtcrème.
Wat raar. Nee, dat heb ik nooit gehad. Gaan die bultjes ook vrij snel weer weg als je geen niacinamide gebruikt?
Elvy25 schreef:
27-03-2020 19:21
Ik heb het idee dat ik meer kleine bultjes van de niacinamide + zink op m’n voorhoofd krijg. Voor de rest van m’n gezicht lijkt het wel prima te zijn. Heeft iemand van jullie dat ook? Ik meng hem al met m’n nachtcrème.
Niet iedereen kan ertegen. Bij de één werkt het geweldig, bij de ander werkt het juist averechts. Helaas behoor ik tot de 2e categorie, ik krijg er alleen maar bultjes van.
Ik krijg er ook bultjes van, ook van andere merken. Laatst heb ik het weer eens geprobeerd maar helaas.
Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb ook niacinamide in de nachtcrème zitten dus gebruik voor nu even die alleen en kijk hoe dat verloopt. Misschien dat het teveel in één keer is. Ik probeer het daarna nog een keer om te kijken of het ook niet hormonaal was.

Hebben jullie andere tips/producten om grotere poriën met oneffenheden op je voorhoofd te minderen?
Hobbelster schreef:
26-03-2020 22:56
Thanx voor de :hug: , loep me maar even, lang verhaal.
Ik heb ze zaken besteld en ook nog een happy Buddha hand crème erbij, gewoon omdat ik inderdaad heel blij word van die geur :heart:
Goed zo. Mooi om even lekker ergens blij van te worden.
Ik ben trouwens wel dol op geuren, al zou je dat niet verwachten. Ik snap heel goed hoe blij je daarvan kan worden. Ik ben zelf erg blij met mijn nieuwe aanwinst van Parfumado: Tea Tonique van Miller Harris. Heerlijk, een beetje thee-achtig, (duh).
Alleen niet voor op mijn gezicht!
Hoi allemaal,

Ik heb heel het topic doorgelezen en was naar aanleiding van mijn problemen op onder andere de volgende producten uitgekomen: Buffet, Retinol/Retinoid, glycol en caffeine voor de ogen. Ik heb advies gevraagd bij Deciem zelf en daar komt het volgende uit: Hylamide Sensitive Fix Booster, NIOD Modulating Glucosides, caffeine solution, Rose Hip Seed Oil en Natural Moisturizing Factors + HA.

Aangezien jullie veel ervaring hebben, dacht ik toch nog even te vragen aan jullie wat jullie ervan vinden.

Even wat uitleg: 35 jaar, zeer lichte huid, hyperpigmentatie op voorhoofd, gerstekorrels (niet heel veel, paar verdwaalde, maar wel irritant), klein beetje couperose op mijn wangen. Ik heb weinig rimpels, ik begin alleen wel lachrimpels en kraaienpootjes te krijgen. Verder redelijk droge huid.

Hebben jullie eventueel nog tips voor mij?
kaboutertje1985 schreef:
30-03-2020 09:49
Hoi allemaal,

Ik heb heel het topic doorgelezen en was naar aanleiding van mijn problemen op onder andere de volgende producten uitgekomen: Buffet, Retinol/Retinoid, glycol en caffeine voor de ogen. Ik heb advies gevraagd bij Deciem zelf en daar komt het volgende uit: Hylamide Sensitive Fix Booster, NIOD Modulating Glucosides, caffeine solution, Rose Hip Seed Oil en Natural Moisturizing Factors + HA.

Aangezien jullie veel ervaring hebben, dacht ik toch nog even te vragen aan jullie wat jullie ervan vinden.

Even wat uitleg: 35 jaar, zeer lichte huid, hyperpigmentatie op voorhoofd, gerstekorrels (niet heel veel, paar verdwaalde, maar wel irritant), klein beetje couperose op mijn wangen. Ik heb weinig rimpels, ik begin alleen wel lachrimpels en kraaienpootjes te krijgen. Verder redelijk droge huid.

Voor welk probleem wil je de caffeine solution aanschaffen? Want bij mij doet het echt niets. Had ook al na 3 maanden schimmel in m'n dopje. Overigens zijn er ook veel klachten van anderen dat het niets doet en dat het de huid heel erg uitdroogt (had ik geen last van), dus als je al een droge huid hebt, zou ik dit niet doen.
kaboutertje1985 schreef:
30-03-2020 09:49
Hoi allemaal,

Toevallig heb ik geen enkele van de producten die je noemt, zelf gebruikt. Maar als ik dat gemakshalve even negeer: gerstekorrels en couperose is voor een crème/serum te hoog gegrepen denk ik. Eventueel zou een exfoliant misschien iets kunnen helpen voor de gerstekorrels, maar die staat nou net niet in je lijstje. Couperose is eigenlijk alleen te verhelpen met laser. Cosmetica helpt niet, maar het is wel belangrijk om het met cosmetica niet erger te maken. Voor de gevoelige huid dus, dat lijkt wel goed te zitten.
Voor hyperpigmentatie helpt mogelijk: voldoende hoge dosis vitamine C, azealic acid of niacinamide. Dat zie ik ook niet in je lijstje, of het moet verstopt zitten in de producten die je noemt.
Dus ik kan je niet echt verder helpen, ik als leek (wel ingelezen leek) zou die ingrediënten verwachten. Maar misschien is dat ook wel wat die specifieke producten bevatten, nogmaals ik ken ze niet.
Als je eventueel beginnende rimpeltjes te lijf wil gaan, zou ik voor retinol kiezen. Wel rustig aan beginnen.

Verwacht voor je gerstekorrels en couperose geen wonderen.
Couperose weg laten laseren bij een huidtherapeut idd.

Ik heb vandaag mijn anti-kippennek-pakketje binnengekregen! Ik ga er van het weekend maar eens mee aan de slag.
Hobbelster schreef:
31-03-2020 21:32
Couperose weg laten laseren bij een huidtherapeut idd.

Ik heb vandaag mijn anti-kippennek-pakketje binnengekregen! Ik ga er van het weekend maar eens mee aan de slag.
Oeh, altijd heerlijk zo'n pakketje voor jezelf. Dat je maar een prachtige zwanenhals mag krijgen!
Wie weet raad?

Ik gebruik sinds 2 weken de spullen van The Ordinary volgens hun Skinguide en ben er erg tevreden mee! Maar ik begrijp dat het belangrijk is 's ochtends een moisturizer te gebruiken met SPF50. Ik gebruik al sinds jaar en dag L'Oreal Age Perfect Golden Age en die vind ik heerlijk maar bevat geen SPF. Wat raden jullie mij aan?
LadyTramp schreef:
01-04-2020 09:07
Wie weet raad?

Ik gebruik sinds 2 weken de spullen van The Ordinary volgens hun Skinguide en ben er erg tevreden mee! Maar ik begrijp dat het belangrijk is 's ochtends een moisturizer te gebruiken met SPF50. Ik gebruik al sinds jaar en dag L'Oreal Age Perfect Golden Age en die vind ik heerlijk maar bevat geen SPF. Wat raden jullie mij aan?
Je kunt toch gewoon een losse SPF gebruiken? De SPF in een dagcrème is sowieso nooit voldoende. Ik gebruik zelf Kruidvat eigen merk voor het gezicht, de sensitive versie.
Suzan_1991 schreef:
01-04-2020 09:17
Je kunt toch gewoon een losse SPF gebruiken? De SPF in een dagcrème is sowieso nooit voldoende. Ik gebruik zelf Kruidvat eigen merk voor het gezicht, de sensitive versie.

Nou, ik zie bij bijvoorbeeld Paula's Choice een dagcreme met SPF50. Maar geen idee of dat een prettige is. Ik vind het fijn om 's ochtends een "romige" dagcreme aan te brengen onder mijn make-up.
LadyTramp schreef:
01-04-2020 10:17
Nou, ik zie bij bijvoorbeeld Paula's Choice een dagcreme met SPF50. Maar geen idee of dat een prettige is. Ik vind het fijn om 's ochtends een "romige" dagcreme aan te brengen onder mijn make-up.
Ja, die vind ik heel prettig. Spf 50 en heerlijk smeerbaar, geen witte waas, trekt goed in. Spf 50 in dagcrème is absoluut wel voldoende, op voorwaarde dat je het royaal smeert. Daar is die van Paula's Choice wat mij betreft prima geschikt voor.
Jufjoke schreef:
01-04-2020 11:11
Ja, die vind ik heel prettig. Spf 50 en heerlijk smeerbaar, geen witte waas, trekt goed in. Spf 50 in dagcrème is absoluut wel voldoende, op voorwaarde dat je het royaal smeert. Daar is die van Paula's Choice wat mij betreft prima geschikt voor.

Dank, dan ga ik die bestellen!
Jufjoke schreef:
01-04-2020 11:11
Daar zijn toch de meningen over verdeeld. Ik had op de website van Jetske Ultee gekeken en mede daardoor een apart zonnebrandproduct gekocht.
Suzan_1991 schreef:
01-04-2020 11:39
Daar zijn toch de meningen over verdeeld. Ik had op de website van Jetske Ultee gekeken en mede daardoor een apart zonnebrandproduct gekocht.
Ja, klopt, daar denk ik anders over dan jij.
Jufjoke schreef:
31-03-2020 22:23
Oeh, altijd heerlijk zo'n pakketje voor jezelf. Dat je maar een prachtige zwanenhals mag krijgen!
:lol:
Afbeelding
Jufjoke schreef:
26-03-2020 21:16
Peptiden. Dus the buffet van the ordinary. Maar het is geen wondermiddel. Ik zou er ook retinol tegenaan gooien. Wel heel voorzichtig opbouwen.
Top, die heb ik al in huis. Dank!
Hobbelster schreef:
01-04-2020 15:14
:lol:
Afbeelding
Dat moet haalbaar zijn.
Mijn moeder wil wat beter gezichtsspul kopen. Ze is nu gewend om alleen 's avonds met reinigingsmelk haar gezicht schoon te maken en daarna een nachtcreme op te doen. Overdag gebruikt ze nivea creme met spf maar die vindt ze te plakkerig. Ze heeft een vettige, gevoelige huid en is 60.

Ik zat te denken aan de squalene cleanser, de buffet en de Natural Moisturizing Factors + HA (voor nachtcreme). Misschien nog een BHA of AHA tegen het vettige? En dan de Anthelios zonnecreme van la roche posay (als dagcreme). Wat denken jullie? Hebben jullie tips? Of raden jullie aan om in eerste instantie gewoon de daily set te proberen?

Heel erg bedankt!
Hmm, door corona blijken veel producten van The Ordinary via hun eigen website niet te krijgen te zijn. Bij de Douglas was het vak in de winkel weggehaald (ze hadden even niets meer) maar online lijkt het nu weer aangevuld.

Enfin, nu kan ik de Mineral UV Filters SPF 15 with Antioxidants niet kopen, die ik wilde. Heeft iemand een alternatief voor een niet dure losse SPF waar je niet van gaat glimmen?
boerinnetje-van-buuten schreef:
21-06-2020 20:05
Hmm, door corona blijken veel producten van The Ordinary via hun eigen website niet te krijgen te zijn. Bij de Douglas was het vak in de winkel weggehaald (ze hadden even niets meer) maar online lijkt het nu weer aangevuld.

Enfin, nu kan ik de Mineral UV Filters SPF 15 with Antioxidants niet kopen, die ik wilde. Heeft iemand een alternatief voor een niet dure losse SPF waar je niet van gaat glimmen?
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van de Australian gold botanical spf 50 tinted. Het kleurtje is alleen tegen de witte waas, het kleurt de huid op zich niet. Prachtig mat en trekt goed in. Het is een minerale filter, dus fijner rond de ogen (voor mij althans). Uiteraard geen troep erin qua ingrediënten. Topper! Maar niet goedkoop als je het vergelijkt met the ordinary. Ik betaal voor een tube ongeveer€25,-, al heb ik het idee dat de prijs wat schommelt. Aanbod is ook niet altijd super, soms is het moeilijk aan te komen. Er zit trouwens wel 89 ml in (rare hoeveelheid, maar toch)
Elvy25 schreef:
05-04-2020 22:07
Mijn moeder wil wat beter gezichtsspul kopen. Ze is nu gewend om alleen 's avonds met reinigingsmelk haar gezicht schoon te maken en daarna een nachtcreme op te doen. Overdag gebruikt ze nivea creme met spf maar die vindt ze te plakkerig. Ze heeft een vettige, gevoelige huid en is 60.

Ik zat te denken aan de squalene cleanser, de buffet en de Natural Moisturizing Factors + HA (voor nachtcreme). Misschien nog een BHA of AHA tegen het vettige? En dan de Anthelios zonnecreme van la roche posay (als dagcreme). Wat denken jullie? Hebben jullie tips? Of raden jullie aan om in eerste instantie gewoon de daily set te proberen?

Heel erg bedankt!
Ik weet niet of deze vraag nog actueel is, maar ik lees hem nu pas.
Ik zou zeker de BHA toevoegen. Als haar huid echt vettig is misschien ook nog de niacinamide.
Jufjoke schreef:
21-06-2020 20:44
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van de Australian gold botanical spf 50 tinted. Het kleurtje is alleen tegen de witte waas, het kleurt de huid op zich niet. Prachtig mat en trekt goed in. Het is een minerale filter, dus fijner rond de ogen (voor mij althans). Uiteraard geen troep erin qua ingrediënten. Topper! Maar niet goedkoop als je het vergelijkt met the ordinary. Ik betaal voor een tube ongeveer€25,-, al heb ik het idee dat de prijs wat schommelt. Aanbod is ook niet altijd super, soms is het moeilijk aan te komen. Er zit trouwens wel 89 ml in (rare hoeveelheid, maar toch)
Ik heb nu de Elta physical 41, fijn maar gaat best snel. Dus heb ook de Australian Gold besteld om te proberen! (Ik las in het andere topic dat je die aanraadde jufjoke). Ik betaalde maar 16 dollar maar dat is in Amerika. Misschien dat het nu door Corona duurder is en het straks minder duur wordt want dat is wel een heel groot verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven